Колеги, струва ми се, че щеката за проверка на маслото ми е много хлабава. Въпросът ми към вас е нормално ли е това или тя трябва да затваря плътно? И да уточня - прегледал съм всички постове на mme и vesko, то си беше цял диалог между тях и проблемът беше сходен. Но така и не разбрах нормална ли е тази ситуация с щеката?Защо ме интересува толкова? Защото една сутрин през големите студове намерих малка локва масло в гаража някъде под предната дясна част на колата. Спомних си, че синът ми предната вечер ходи да я припалва и чух да я форсира доста зверски. След откриването на локвата масло отворих капака и видях, че вътрешността около щеката е опръскана доста яко с масло. Дали това е от щеката? Какво трябва да направя?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за щеката за проверка на маслото на Типото
Collapse
X
-
И моята влиза плътно. Може да провериш дали пръска от щеката - запали и отвори капака, накарай да я форсира някой (може и откъм двигателя да стане с привода на газта) и гледай.пп: Много е вредно за двигателя да се форсира здраво когато е студен.FIAT Tipo 1,4mi - EX
Alfa Romeo 146ti - EX
Alfa Romeo 156 2,4JTD
Коментар
-
Не знам за вас, но през отвора за щеката на маслото доста силно пръска, когато махна щеката. Нека всички които ще ме заклеймят "За основен ремонт си", да прочетат и по-надолу преди да напишат нещо такова.ФИАТ Типо 1.4, карбуратор.Карам със Селения голд. 10W40. Щеката ми влиза доста плътно на мястото си. Според мен - това не е случайно.Като направих опита със извадената щека при работещ двигател, на загрят автомобил - казвам ви сериозно се уплаших - хвърля масло чак до предния капак. След като първоначалния стрес премина, реших че ми е запушена вентилацията на картера. Проверих я много подробно. Наред си е.Изненадата дойде като откачих тръбите на вентилацията от карбуратора, поставих си щеката на място и запалих двигателя. Оказа се, че през тръбата на вентилацията излиза съвсем, ама съвсем малко едва забележим пушек. При форсиране пушека се забелязва по-добре и се усилва, но пак си е нормално според мен. Ако запуша с пръст маркуча почва да излиза покрай щеката за маслото. ако е отпушен, всичко си е ОК.Моят извод:Това че през отвора за щеката хвърля масло не е показател дали си "За основен ремонт".Картерните газове са показател за състоянието на двигателя, но при изправна система за картерна вентилация трябва да се гледа какво излиза през откачения маркуч на картерната вентилация, а не дали изхвърля масло през отвора за щеката на маслото.Както се казва - "Казах и отсякох".Все пак, ако някой даде различно и обосновано мнение - склонен съм да размисля и да се съглася с него.минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения
Tipo 1.4 карбуратор 350 000km без ремонт на двигателя. По последни данни-вероятно достоверни, но не 100%, май километрите са 250 000км.
Коментар
-
При мене през големите януарски студове също хвърли масло през щеката. Обяснението беше, че евентуално има замръзнал конденз в цедката в маркуча към колекторните тръби (аз съм с моноинжекция). Тогава долях близо половин литър масло и от тогава нивото не е мърдало.FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
-
brat_John написа:При мене през големите януарски студове също хвърли масло през щеката. Обяснението беше, че евентуално има замръзнал конденз в цедката в маркуча към колекторните тръби (аз съм с моноинжекция). Тогава долях близо половин литър масло и от тогава нивото не е мърдало.FIAT Idea 1.9 Multijet 2004 г.
FIAT Tipo 1.4i.e. 1995 г. - предишен. Служи вярно над 9 години!
Коментар
-
Отиди в някой магазин където продават части за ВАЗ, ЛАДА и си купи само гумичка, махаш старата и слагаш новата.Като на щеката има една метална щайба която се подпъхва в гумичката.Препоръчвам ти да го направиш по скоро или ако искаш си смени цялата щека, щото с времето гумата губи качествата си и може да ти избие масло шрез нея (като е хлабава).При мен се получи тоя вариант, но и освен това беше се изкривила и цялата надрана сякаш съм я блъскал с чук, предполагам че е опраля в коляновия вал (простете ако греша не съм много технически грамотен по отношение на колите).Carozzeria Touring, Milano
Fiat 124 Touring - моята следваща кола
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар