Здравейте колеги,След посещение преди около месец в един сервиз (DKV) забелязах, че автомобила ми издава странен звук, не мога да съм сигурен, че проблема е предизвикан там или, че е нарочно направено, но е факт, че го забелязах точно когато си взимах автомобила! Тогава се заклеха, че нищо не са правили и че така си е било
В какво се състои проблема... в близост до двигателя от страната на шофьора се чува странен звук, бих го оприличил на звук на влачещ се синджир, но ако трябва да сме точни, все едно има шайба която свободно се удря в главата на болт или друга метална повърхност! Т.е. при вибрация (обикновенно като изпадне в резонанс) започва да "трака". В началото беше по-скоро периодично и наистина навяваше идея за вибрация и резонанс, но сега почти непрекъснато си "трака" (не е по-силно, просто е продължително) като сипра за много кратко време.Днес ходих във VantoTrade за смяна на Термостат и някой други дребни неща и поисках да направят щателен преглед и да разбера точно от какво се получава този шум! Едно от предположенията (за което не са 100% сигурни), че е шайба на коляновия вал (ако съм запомнил правилно), която се сменяла с цял пакет (т.е. не само самата шайба) и това нещо струвало (според приемчика около 300-400лв, а според майстора /питах в различен момент/ 500-600, като можело да стигне и 800лв)
До колкто разбрах, сега тази шайба вероятно само си е "тръгнала", а когато се прецака тотално се чувало звук, все едно двигателя ще се разпадне всеки момент!Честно казано тези суми са много фрапиращи и дори не искам да си мисля за такъв вариант!Сега идва интересния момент, който не мога да си го обясня рационално! Та... когато колата беше вдигната на стенда и запалихме двигателя този шум изчезна напълно! Забравих да спомена кога този шум присъства: шума се чува винаги! независимо дали колата е спряна, дали автомобила е на празен ход или е в движение, шума не зависи от никакви външни фактори, освен на вибрацията и резонанса който се получава! Това ме навява на мисълта, че няма как да е от шайбата, тъй като тя би трябвало да се върти и трябваше да се "чува" независимо дали е на земята или е вдигната на стенда!?Както споменах автомобила беше в DKV сервиз.. там сменяхме свещи и консумативи (масло, филтри).. И биалетки! При мен са в момента старите биалетки и като ги гледам (според ръждата) те никога не са били завъртяни до края, което ме навежда на мисълта, че ако там има някаква шаба, която не е фиксирана може да резонира и да се чува този звук?Всякакви идеи са добре дошли!



Коментар