Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Специалният инструмент при смяна на ангренажен ремък

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Специалният инструмент при смяна на ангренажен ремък

    Как е името на прословутия специален инструмен необходим за смяна на ангренажен ремък ... трябва ми защото мисля да откарам колата на Fiat сервиза в града ми, та да знам, като ги питам "Имате ли този специален инструмент", какво е името му, щото те ще ми кажат имаме го, а всъщност да се окаже, че говорим за съвсем различни неща ... защото не мога да рискувам да бия 100 км път до София (Вантотрейд примерно) без да знам в какво състояние са частите, които трябва да сменя задължително при покупка на автомобил втора ръка ...

    #2
    Re: Специалният инструмент при смяна на ангренажен ремък

    wwweb написа:
    Как е името на прословутия специален инструмен необходим за смяна на ангренажен ремък ... трябва ми защото мисля да откарам колата на Fiat сервиза в града ми, та да знам, като ги питам "Имате ли този специален инструмент", какво е името му, щото те ще ми кажат имаме го, а всъщност да се окаже, че говорим за съвсем различни неща ... защото не мога да рискувам да бия 100 км път до София (Вантотрейд примерно) без да знам в какво състояние са частите, които трябва да сменя задължително при покупка на автомобил втора ръка ...
    Не знам кой град имаш впредвид, но ако е специализиран сервиз на ФИАТ, задьлжително го има! Наричаме го фиксатор за разпределителния, но това е побългарено наименование и както и да го кажеш, всички знаят за какво става въпрос!

    Коментар


      #3
      Части

      10x ... за Благоевград става въпрос ... водят го оторизиран сервиз пък ще видим ... нещо не чувам добри отзиви за тях ...

      Коментар


        #4
        колега днес си презацепвах ремъка щото колата лазеше това е бил проблема а инструментите са две пети които се слагат на разпределителните валове за центроване,съвет сменяй ремъка само ако имат такива пети иначе ще патиш като мен аз изкарах голям късмет че двигатела ми още работи,ама направо ме погребаха с цените.

        Коментар


          #5
          Колеги,защо в книжката,която е на немски"така се прави БРАВА,БРАВО е казано,че въпросният ангренажен ремък може да бъде сменен без тези петички,но се препоръчва използването им?Освен това има нарисувани едни белези по които да се гледат положенията на валовете и аджеба толкова ли е голям рискът без този инструмент да не се сложи правилно ремъкът.Според мен си е до майсторлък. :D
          Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
          Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

          Коментар


            #6
            ти би ли се доверил на "майсторлъка"... много големи беди стават ако не е сложен като хората ремъка... нека човека си отиде в оторизиран сервиз...аз до колкото знам за едно зъбче и стават големи бели...
            FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]

            Коментар


              #7
              След, като зъбните колела на валовете нямат белези и за зацепването им зе използва фиксатор (ясно е показано на схемите в pdf-а) аз лично не бих допуснал, че е възможен друг тип зацепване. Разбира се всичко има и изключения, по случайност може да зацепите правилно три вала, както и да уцелите комар с бобено зърно от 13-тия етаж! P.S. Аз за да ами е мирна главата и да не страдам от некадърноста на някой, който е решил да ми вземе парите без да знае, какво прави ходя да в големи сервизи на Фиат за въпросната операция. Наистина излиза по-скъпо, но поне се работи с гаранция, а и хората знаят, кое как става. Двигателите ни са сложни за разлика с прадедите си от едно време. Не бива да се правят експеримети с ангренажният ремък и всичко свързано с него!
              Frontera Sport, X20SE март 1998

              Коментар


                #8
                Добре, и аз съм чувал че някой коли нямат белези - до сега не съм виждал такива, ама какво ще стане ако без да искаш нещо се превърти? - Винаги има такава вероятност с каквито и инструменти да се работи?А ако трябва да се смени и разпределителен вал - него не можеш да го застопориш нали..?А после... какво става?
                A20DTH ЖТД ама не баш
                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                Коментар


                  #9
                  BO написа:
                  Добре, и аз съм чувал че някой коли нямат белези - до сега не съм виждал такива, ама какво ще стане ако без да искаш нещо се превърти? - Винаги има такава вероятност с каквито и инструменти да се работи?А ако трябва да се смени и разпределителен вал - него не можеш да го застопориш нали..?А после... какво става?
                  Замислих се над това и ето, какво открих по схемите. Коляновият вал се "заключва" с фиксатора, а разпределителният вал все пак има белег. Само да отбележа, че схемата е за моят двигател. Нафтовата помпа се застопорява с два болта. Има и описание за откриване на точната позоция на коляновия вал, но нещо ми се стори доста сложна и неразбираема.
                  Frontera Sport, X20SE март 1998

                  Коментар


                    #10
                    Ето и схемата, която се опитах да пратя:
                    Прикачени файлове
                    Frontera Sport, X20SE март 1998

                    Коментар


                      #11
                      В немското описание на страница 27 има снимки на двувалката и там пише:С фулмастер или игла се маркира положението на разпределителните валове.Внимание:Тези маркировки са необходими понеже няма други такива.Сервизите на фиат блокират валовете със специален инструмент.Това блокиране е необходимо при основна настройка на двигателя или смяна на части.Все пак,за да е сигурно сменяйте в оторизирани сервизи,пък и щом дават гаранция(лично аз се съмнявам).....
                      Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                      Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                      Коментар


                        #12
                        dudulia написа:
                        В немското описание на страница 27 има снимки на двувалката и там пише:С фулмастер или игла се маркира положението на разпределителните валове.Внимание:Тези маркировки са необходими понеже няма други такива.Сервизите на фиат блокират валовете със специален инструмент.Това блокиране е необходимо при основна настройка на двигателя или смяна на части.Все пак,за да е сигурно сменяйте в оторизирани сервизи,пък и щом дават гаранция(лично аз се съмнявам).....
                        аз като го смених, ми казаха че ще дадат гаранция ако купя частите от тяхно там бяха над 200 левато ако се стигне до гаранцията...
                        2015 Renault Megane Expression GT
                        2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                        Всичко за FIAT Bravo 2007

                        Коментар


                          #13
                          Аз платих почти 500лв. във Вантотрейд за двата ремъка, 4 ролки, работата и гаранцията...
                          Frontera Sport, X20SE март 1998

                          Коментар


                            #14
                            Vladim написа:
                            Аз платих почти 500лв. във Вантотрейд за двата ремъка, 4 ролки, работата и гаранцията...
                            Колеги, искам да ви поясня следната подробност:С гаранцията която се дава се гарантира правилното монтиране и точното зацепване на ремька! Това може да се гарантира единственно с използването на вьпросните фиксатори!Но, с коректна гаранция за определен пробег след смяна на ремька не смятам, че някой би се ангажирал!Просто, никой майстор или сервиз не може да проследи начина на експлоатация на автомобила- дали той не се пали на скорост или на дьрпане... А това е основната причина за скьсяване живота на ремька или скьсването му!Естественно не при всички мотори е задьлжително използването на тези инструменти. Голяма част от моторите /примерно до 93г. дизелите и ТД/ си имат фабрични белези по зьбните колела, но при по-новите, колелата са "плаващи" и даже и да се поставят белези те са временни! Освен това, ако дойде автомобил за смяна на ремьк, не можеш да се довериш на сьществуващото положение, понеже и то може да е сгрешено!Така, че този инструмент е вече задьлжителен атрибут за всеки уважаващ професията си майстор!

                            Коментар


                              #15
                              Е да ама ако извадиш всички валове и после пак ги сложиш като няма белези с какви инструменти се открива точното им положение - нещо не ми е ясно и за това питам?
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Коментар

                              Working...
                              X