Не, не са цени от преди 10 години! Просто явно в София ви дерат кожите! Цената на детайл при нормален майстор е от 80 до 100 лева. А сега по темата - кава и е философията на бронята? Ако има големи деруги (дълбоко надрано) я носи на заварчик за пластмаса за да ги напълни. Следват едра и ситна шкурка. За кит не те съветвам да слагаш, защото при евентуален натиск, първо там ще се цепне. Пръскаш с грунд 2-3 ръце, фина шкурка да загладиш добре, измиваш, обезмасляваш, 2 ръце боя и 2 ръце лак. Грунда се продава във флакони под налягане. Боята след като ти я оцветят могат пак я пълнят във флакони, както и лака. Имам познат бояджия и доста съм се въртял покрай него.За цените - на моята кола - 1,5 литра боя с лака и втвърдителя, коресилин, шкурка и шприц кит с отстъпките ми идва на 250 лева. Остава само ентусиазъм и много търкане.Поздрави!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Технология за боядисване на брони?
Collapse
X
-
С 80 лева за труд на детайл бих се съгласил.Но не и "150 лева [минимум]"..:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
Коментар
-
Колега, ето ти малко инфо за боите, пък може и да помогне...Алкидни - най-евтините, общо взето, представляват алкидна смола и разни пигменти ...има още много съставки...съхнат от контакта с въздуха...могат да се сушат в камера...притежават приличен гланц, имат склонност да избледняват (евтините марки), лоша поносимост към разтворители...разреждат се само с разредител, по рецепта описана на кутията. Съществува порочна практика да се разреждат с бензин, за по бързо съхнене...Синтетични бои: Основа - синтетична смола и пигменти - има два вида - самосъхнещи и такива които ползват катализатор (втърдител) - първия вида са по-висок клас от алкидните, но близки по качества... Вторият вид е качествен и сравнително евтин вариант за добро покритие - съхнат, с помощта на катализатор (втърдител), който кара синтетичната смола да кристализира (изсъхва), притежават добър гланц, слабо реагират на разтворители (след изсъхване), устойчив цвят, не избледняват много... Всички Лади от 1980 година насам се боядисват със синтетични бои... препоръчва се да се сушат в камера...Акрилни бои: Те т’ва е баце ...! Ново поколение бои, с изключително високи качества, отличен гланц, висока твърдост на покритието, почти не реагират на разтворители - само с катализатор (втърдител), могат да се използват както за боядисване на открито, така и на закрито, също и в камера ...резултатите са отлични - сушените в камера имат по-добра визия, с по-фина структура и са по-издръжливи на външни фактори... частично са пластични, при леки деформации не се цепят... не избледняват почти, могат да се комбинират с различни втърдител и разредител - супер бързи, бързи, нормални, бавни - набор от различни комбинации, който предлага голям избор, в зависимост от начина, мястото и температурата, при която ще се боядисва.Металици - два вида: Еднослойни и двуслойни - в първия вариант - всичко е в една кутия и само се разрежда и се нанася... Евтино и неблагодарно решение... не се отплаща с външен вид...Втори вариант - двуслойни металици !!! Състои се от две части - база (металик) и лак.Металика на почти всички производители се разрежда 1:1 - литър металик с литър разредител. Съществуват няколко начина за нанасяне:три ръце на 1,2 атмосфери от еднакво разстояние (20 - 30 см) - на решетка (всяка ръка е на 90 градуса обърната спрямо предишната) - пръска се през 5-8 минути, 4 ръка - 2 атмосфери, на двойно разстояние (40 - 60 см)Първите 3 ръце създават цвета - 4 ръка уеднаквява частиците ...ЛАК - 2 или 3 ръце - зависи от майстора, разрежда се с втърдител и разредител, по рецепта, условията са валидни за камера - за улица или гараж - не съм запознат - но най-вероятно е почти същото... Наляганията са посочени за пистолети с високо налягане, съответно с дюза 1,2 за база и дюза 1,5 за лак - марката е САТАДЖЕТ и ИВАТА... всичко е изключително индивидуално - затова описвам конкретни условия...Екзотика: перли, хамелеони, бои на водна основа ...перли : около 30 - 150 лева за 100 грамахамелеон : от 300 до 1600 евро за литърбои на водна основа - нямам инфо за цениПОДГОТОВКА !!!В най-общия смисъл се свежда до заглаждане и изправяне на повърхностите с различни видове кит, полагане на шприц (филер), фина обработка с шкурка (на сухо) ,фина обработка с шкурка и вода (има спец. шкурки, които не се увреждат от вода), измиване, сушене, облепване на небоядисваните повърхности, ОБЕЗМАСЛЯВАНЕ, обезпрашаване - боядисване !!!Пак най-общо - целта е повърхността да е максимално гладка и равна - последна обработка с шкурка 800 или 1000. Самата подготовка изисква определена поредност на работата - размерите на шкурките нарастват в процеса на работа - 80, 100 - 240, 320, 400 - 800, 1000 - приблизителни размери на шкурките в поредността им на използване. Светлите металици, по-скоро сребристите, имат склонност да показват и най-малките дефекти, останали от подготовката. Още за подготовката виж ТУК.Български продукти !От българските акрилни и металици, съм ползвал единственно продукти на БОДИКОЛОР ООД - София, Илиенци - продуктите им са много качествени и с прилични цени.Западни производители - Сикенс, Глазурит, Иватпървите две - високо качество и цена - Иват - средна ръкаA20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Те и "черните" са боядисвани. Трябва да им се смъкне боята, "мата" да го наречем.Така казват професионалистите..:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
Коментар
-
тамън ми стана интересно и гледам темата е заспалаCSI in the CAR !!!
Mancuzo Fiat PUNTO 1.7DS 176B3.000,около (6,7л-11л /100)София.
ПО-ВАЖНОТО ОТ РАЗДЕЛ "Дизел"
Коментар
-
така нека и аз да се изкажа:1-ва стъпка:Демонтаж на бронята2-ра стъпка:Ръбовете на големите деруги се зануляват с шкурка 80-180 в зависимост от дълбочината на деругите3-та стъпка:Останалата част от бронята се минава на водно с шкурки 800-1500-2000 до матиране на цвета4-та стъпка:Китосване с кит за пластмаси,кадето е необходимо 5-та стъпка:щкурене на нанесения кит6-та стъпка:измиване и обезмасляване7-ма стъпка:Пръскане на бронята с грунд за пластмаси/продава се на спрей,които стига поне за 3-4брони/пръска се само едно ръка.време за изсъхване около 10-20 мин.8-ма стъпка:Бронята се пръска с грунд/филер/ които поне 3 часа се чака да изсъхне на тем.25градоса.9-та стъпка:Грунда се минава на водно с шкурка 1500 или 2000,до получане на гладка еднородна повърхност10-та стъка:измиване и обезмасляване11-та стъпка:Пръска се базата/боята/ -мин 2 ръце,като на 1ва ръка не се гони плътно покриване.тя служи като основа.м/у ръцете задължително се изчаква,за да не се разплаче/разтече/ боята/тук говоря за боите на водна основа на сикенс/12-та стъпка:след напълно изсъхване на базата/боята/ се пръска лака-който се нанася като базата.ако не се пече лака се чака мин.18 часа до изсъхването му.препоръчителна тем. за пръкане на лака е 25-28 градуса13-та спъпка:Монтаж и след това пастиране ако има нужда14-та спъпка:време е за бира :D п.п Хората които казват,че ние бояджиите взимаме скъпо не са в много голяма грешка.за боядисването на даден детайл са необходими:средно м/у 200 и 300 грама боя,цената на литър боя е м/у 80-100 лв-говоря за сикенслак 200-300 грама на акеми излиза към 30 лвпечене в камерата за 30мин излиза 20лвшкурки,грунд,кит и др.консумативи са към 15-20 лви така какво се получава-25+30+20+20=95лв материяли150-95=55 труд 55 делено на 2/защото има 2 дена рабопа по детайл/ =27,5 взима на ден един бояджия .тук не включваме цената на здравето си
Коментар
-
cappy_limona написа:...за боядисването на даден детайл са необходими:средно м/у 200 и 300 грама боя...Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
Колеги аз мога да ти кажа цена и по 300лв на детайл и има хора които ги дават и отгоре се дават за боядисване. Всеки може да ти боядише някой детайл но след това като се личи, че е пръскано кел файда, че си дал 100лв. Цени много майстори също :D Иначе боядисана броня която е ужулена се търка с шкурка да се заглади ако има изпъкнало и да се матира и надере покрай мястото където ще се прави. След това се китва с кит за пластмаси/брони, шприц, боя и си готов. Нова броня на която няма боя се пръска с грунд, шприц и тогава се нанасят бойте. Това за номера на шкурката и т.н си е много относително, защото мога да ти кажа да търкаш с ситна шкурка и да ти се изпие мозъка :D
Коментар
-
Е... между боядисване и Боядисване със сигурност има разлика, затова ще ви помоля да не нападате колегите бояджии! Нормално е всеки да цени труда си. В никакъв случай не си и помислям, че боядисването на брони в домашни условия ще е със същото качество, като след работа от добър бояджия. Все пак смятам, че на много от нас ръцете на са им завряни някъде и могат да постигнат приличен резултат и в домашни условия. За съжаление не намерих време да свърша плануваното, но на пролет надявам се да си боядисам броните :D Благодаря за споделената информация!Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
може и без демонтаж щом е боядисвана бронята...деругите с шприц кит, шкурка, всичко се минава на водна...след това боя ако е със спрей е важно да е с дюза тип четка, че точково става ужасно грозно стича се, нямам думи....другото лошо е, че спрейовете не ги правят много точно до колата и това е неприятно...после две-три ръце лак, пак с такава дюза след две-три седмици се минава с груба паста (може и с водна 2000 и после пастата) и става като ново, само не бързайте, че много се огрозняват нещата...пп най-важното е много желание, търпение и мерак, за един ден трудно ще стане цялата работа ама за уиикенд, без проблемA big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
e30 forever!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар