Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За мотор 1.4 12V - Браво и Брава...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    За мотор 1.4 12V - Браво и Брава...

    Колеги днес за пореден път ми беше споменато да внимавам с тоя двигател, заради проблем със запушването на магистралите за маслото, от там - лошо смазване и повреда на разпределителния вал. Дори човека в магазина на Стамболийски ми каза че продавал средно по два-три вала на месец, и ми спомена че се презаквали някакви гумички и от там ставала тая беля с омасляването...Някой може ли да даде повече инфо за това - за тия магистрали, гумички и прочие, та да се вземат някакви мерки преди да се стигне до смяна на вала?
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
    Fiat Linea 1.3 Multijet'08
    Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
    http://forum.fiat-bg.org

    #2
    Re: За мотор 1.4 12V - Браво и Брава...

    zgabrovski написа:
    Колеги днес за пореден път ми беше споменато да внимавам с тоя двигател, заради проблем със запушването на магистралите за маслото, от там - лошо смазване и повреда на разпределителния вал. Дори човека в магазина на Стамболийски ми каза че продавал средно по два-три вала на месец, и ми спомена че се презаквали някакви гумички и от там ставала тая беля с омасляването...Някой може ли да даде повече инфо за това - за тия магистрали, гумички и прочие, та да се вземат някакви мерки преди да се стигне до смяна на вала?
    И на мен ми го казаха това, като мислех да си купувам 1.4. Проблема се решава с по-честата смяна на маслото. Тогава нямало как да се запуши. Споменаха ми нещо от рода на 8000 да го сменям, а не както е на 10000..иначе запушването се получавало, от маслото, когато прочиства двигателя..Но това ставало, когато колата е над 80 000. Тогава чистенето било по-ясно изразено..Така че сменяй маслото по-често...
    FIAT BRAVO 1.6 16V

    Коментар


      #3
      не съм сигурен но мисля че през смяна на масло по една добавка за почистване на мотора няма да и дойде зле ако бъркам някой да ме поправи а иначе и аз съм чувал за такъв проблем при 1,4мотора
      TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
      UNO 1.0 FIRE

      Коментар


        #4
        Да и на мен това ми препоръчаха, и ще го направя при следващата смяна на маслото.Все пак някой дали знае нещо за тия гумички? Човека в магазина каза че са 8 и било добре да се сменят, вместо после вал и ремонт за около 500 лв...
        Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
        Fiat Linea 1.3 Multijet'08
        Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
        http://forum.fiat-bg.org

        Коментар


          #5
          В момента колата ми Bravo 1.4 е на майстор. Причината е точно такава! За съжаление трябва да призная, че маслената магистрала точно на тоя двигател е решена по не най-добрият начин. Казвам го с претенциите да съм техничар, макар и познанията ми да не са големи по отношение на двигателите. Чрез въпросните гумички Маслената магистрала захранва с масло Маслените повдигачи. Мазането на Разпределителния вал - по същата. При запушване е ясно, че вала не се маже както трябва. Отворите там са 0.5-0.6. Другото лошо е, че при нагари в маслото при нередовна смяна е възможно да се запушат и Маслените повдигачи. Блокират и не се знае вече дали при изпадането си кобилица няма да отчупи парче от главата (това ми себе случило на мен) или кави други щети да донесе. Моето мнение за гумичките е, че при около 20000 или 2 години трябва да бъдат подменяни. Така може да се гарантира постъпващото налягане към Маслените повдигачи да е в норма. За редовна смяна на масло - няма просто какво да кажа! Иначе двигателя е страхотен.
          Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

          Коментар


            #6
            Маслото го сменям в норма, а колата се кара на газ. На газ е била и в Итралия. Това оказва ли някакво влияние?И още - смяната на тея гумички лесно ли става и нужен ли е специален сервиз?А как се диагностицира тоя проблем - вижда се някакси с просто око че няма омазване или какво?И дали би имало полза ако при следващата смяна на маслото се направи промиване на мотора с някаква добавка?
            Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
            Fiat Linea 1.3 Multijet'08
            Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
            http://forum.fiat-bg.org

            Коментар


              #7
              zgabrovski написа:
              Маслото го сменям в норма, а колата се кара на газ. На газ е била и в Итралия. Това оказва ли някакво влияние?И още - смяната на тея гумички лесно ли става и нужен ли е специален сервиз?А как се диагностицира тоя проблем - вижда се някакси с просто око че няма омазване или какво?И дали би имало полза ако при следващата смяна на маслото се направи промиване на мотора с някаква добавка?
              Здравко, промиването на мотора е рискована работа от към гледна точка на това да не се откъсне някакво парче нагар, или подобно и да запущи маслена магистрала.По-честата смяна на маслата и използването само на синтетични и полусинтетични масла е добър съвет.Лично аз съм върл противник на промиването на двигателя.Сменям маслата (при мен е Закон) на 6000 км.Правя го защото си карам колите при най-лошата експлоатация... 6 км до работата и 6 км обратно.. всеки работен ден!!!УСПЕХ!
              SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

              Коментар


                #8
                Моето мнение съвпада с това на Nino. При тоя тип магистрала не е най-добро решението за поставяне на добавка в маслото. А относно маслото - Motul. Препоръчвам го на всички. Това е лично предпочитание все пак.
                Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

                Коментар


                  #9
                  Някой знае ли за тоя мотор по запалителната система дали бобините са с вграден комутатор, или ако не са да е със датчик на Хол?
                  Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                  Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                  Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                  http://forum.fiat-bg.org

                  Коментар


                    #10
                    За двигател 1,4 само Селения голд през 8000км и няма проблеми.
                    BRAVA 1,4 12V
                    Nissan Navara

                    Коментар


                      #11
                      а може ли да се ползва масло 5w40?

                      А смятате ли че за този двигател /1,4 12 клапана/ да се използва по рядко масло от предписаното, например 5w40 пълна синтетика, за да се избегне въпросния проблем с омасляването?

                      Коментар


                        #12
                        Принципно е възможно, но всеки производител на масла има каталог и в него има препоръчителни марки масла за марки и модели автомобили... Не би трябвало да се експериментира.
                        Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

                        Коментар

                        Working...
                        X