Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Направи си сам ролка. Нека BREDA да фалират!!!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Колеги, темата наистина не е за ангренажни ролки. Там бирата е друга!
    pakumba написа:
    темата се отнася за паразитната ролка. при нас на 1,6 тя е обтяжна, но не на пружина, а фиксирана.
    Предния път и аз си взех Berda метална ролка. Едно, заради тази тема, и второ, че дори оригинална ролка на FIAT ми изглеждаше страхотно менте.
    Alfa 159 SW 2.4 Ti
    Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
    "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

    Коментар


      #47
      ВСЕ ПАК НЕКА И АЗ ДА КАЖА-ДАНО BREDA ДА ФАЛИРАТ.ПРАВЕТЕ СИ СМЕТКА И АЗ КОЛКО СЪМ ДОВОЛЕН!!!!
      //// F I A T B R A V O 2.4 20V 175hp.

      Коментар


        #48
        Понеже новия ментак и той се разсвири явно ще мина на вариянта цялостна направа на ролка. Само дето нещо в главата ми идва една идея направо да взема един двуредов лагер със същия външен диаметър като на ролката Или някакъв друг с по широка гривна. И само да направя вътрешна втулка за захващане. Какво му пречи на ремъка да си се пързаля по гривната на лагера. Хем е стоманена хем е полирана. Не ми е колата под ръка а и някъде изгубих старата ролка да видя дали е възможен и този вариант защото нали малко е вкопана и влиза по навътре и дали ще може да се центрова. Дайте да проявим малко творчество и инат.
        BRAVA 1.4 12v - 1998г.


        http://vbox7.com/play:124bedab

        Коментар


          #49
          като се пързаля много бързо ще се износи. нали все пак има някакво триене - ще се протрие и баамм.. късане.
          "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
          Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
          Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

          Коментар


            #50
            lov написа:
            Понеже новия ментак и той се разсвири явно ще мина на вариянта цялостна направа на ролка. Само дето нещо в главата ми идва една идея направо да взема един двуредов лагер със същия външен диаметър като на ролката Или някакъв друг с по широка гривна. И само да направя вътрешна втулка за захващане. Какво му пречи на ремъка да си се пързаля по гривната на лагера. Хем е стоманена хем е полирана. Не ми е колата под ръка а и някъде изгубих старата ролка да видя дали е възможен и този вариант защото нали малко е вкопана и влиза по навътре и дали ще може да се центрова. Дайте да проявим малко творчество и инат.
            и аз имам тази идея, даже със Слави, автора на темата, доста обсъждахме варианта. Това е най-доброто решение- предполагам и ще кара поне 50 000км. Но аз съм с 1,6 и няма да имам проблеми /за климатика говоря/
            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
            Fiat Bravo'97 1,6 16v
            Fiat Tempra'91 1,6 mono

            Коментар


              #51
              pakumba написа:
              и аз имам тази идея, даже със Слави, автора на темата, доста обсъждахме варианта. Това е най-доброто решение- предполагам и ще кара поне 50 000км. Но аз съм с 1,6 и няма да имам проблеми /за климатика говоря/
              Synthy И каква е разликата според теб от пластмасата дето става като шкурка пък и старее с времето. И това на идеално полираната лагерна гривна. На всичко отгоре съпротивлението на такъв тип лагер ще е по малко. Но явно не си сханал вообще за какво иде реч. При мен е даже още по елементарно само дето трябва някой да се захване да го направи. Аз и без това като ми върнат колата ще сменям агренажа че му е дошъл реда. Та ще смъкна всичко и ще гледам направо на място. Купил съм и без това нов пистов ремък за там и няма да го сложа със старата ролка. Имам и стругче под ръка магазин за лагери на 200 метра от халето дето ще правя смяната така че няма да се бавя много. Ако стане обещавам снимки и чертежи. Пък Бреда и всички останали да си фалира ако щът.
              BRAVA 1.4 12v - 1998г.


              http://vbox7.com/play:124bedab

              Коментар


                #52
                На ТД100 ролките са пластмасови и лагера е запресован в тях. Някой правил ли ги е по гореописания начин. Все ми се струва че ще отслабне запресовката ако се избие лагера. Иначе варианта за лагер ос е добър. Стига да пасне външния диаметър. За вътрешния ще се направи фланец. На агренажния ремък, паразитната ролка е метална /ТД100/. Имам едно Митцубиши което е само с метални ролки, но са от щампована ламарина и лагера се набива в тях.И още: С един стругар обсъждахме варианта да се изработи ролката на струг. Паразитна и обтяжна. За изработката иска 15-лв за едната, без стойноста на материала. Като сложим и лагера около 15 лв и 10лв материала /алуминий/ то става колкото и нова. Но пак е по добре, защото после се сменя само лагера и газ. Имаше и мнение за пластмаса вместо алуминий за по евтино, която се продава на Ф-и прътове, но не ми се понрави много.
                Fiat Marea TD100

                Коментар


                  #53
                  Само с лагер който има външният размер на ролката ще стане, но няма да изкара дълго. Лагера е много по тежък и при едно рязко увеличаване/намаляване на оборотите е много по трудно да спре/тръгне да се върти и по този начин ще има повече износване. Същото е като на някоя голяма машина която мели нещо, в края на ротора се слага маховик който дава сила на въртенето, ефекта с по тежкият лагер ще е същият, дори и минимален. Затова малък лагер + набиване на по лека външна част.

                  Коментар


                    #54
                    Колеги вадя темата от прахта ама според мен е хубаво се напише кой колко км е изкарал до момента с преработените ролки :D Аз искарах 2000 км с метални Бреда (лагера е NTN) и сега ще ги ремонтирам по описания начин. За съжаление нямах друга кола и възможност и свалих металните и сложих Дайко така че предполагам след ок. 4000 км (лагера пак е NTN но сложих и капачки уж)пак ще съм за ролки и тогава металните ще влязат в употреба.Споделете също така и какви капачки сте изработили тъй като оригиналните капачки за пластмасовите ролки не стават за металните.
                    . . (*)(*___)___/////___/(___*)(*) . .
                    Lancia Lybra SW 1.6 16V
                    Fiat Bravo 1.6 16V

                    Коментар


                      #55
                      Колеги и аз мисля да се обявя против некачествените части и реших да си направя ролка за пистовия ремък собствено производство.Колата ми е Tipo 1,6 карбуратор. Тук на бързо съм направил няколко чертежа.Все още е само на хартия но гарантирам че ще свърши работа. Дайте коментар относно предложението ми
                      Прикачени файлове

                      Коментар


                        #56
                        APetrov написа:
                        Колеги и аз мисля да се обявя против некачествените части и реших да си направя ролка за пистовия ремък собствено производство.Колата ми е Tipo 1,6 карбуратор. Тук на бързо съм направил няколко чертежа.Все още е само на хартия но гарантирам че ще свърши работа. Дайте коментар относно предложението ми
                        добре е
                        Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                        Коментар


                          #57
                          Да изтупам темата от прахта.паразитната ролка на обслужващия ремък в големите студове се предаде и се разцвили , следва тъпкане с нова грес , но изхвърли греста и румоли ужасно. Обиколих магазините, но освен Бреда метална и Омкар пласмасова и ITN пласмасова китайка, друга не ми предложиха. Изключвам Ауто+, при тях цената е 97лв за INA.След кратко колебание преминах и аз на направи си сам-купих метална Бреда, на стругар да махне законтрящия ръб, лагера ментак вън( дори като нов имаше лек шум), нов лагер SNR, "заперчимване" както казва Слави :D на 4 места и готово.Ролка 25лв, лагер 10лв, стругар 5лв.Всъщност не казах нищо ново, но съм много доволен от свършената работа и исках да споделя.
                          Прикачени файлове
                          Lancia Dedra 1.6 90ks- италианка с характер
                          Fiat Uno 1.1 55ks Fire- супер здрава машина, вече бивша

                          Коментар


                            #58
                            Леко ли влезе лагера в ролката?
                            Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                            Коментар


                              #59
                              Влиза доста стегнато и с доста бой :D .
                              Lancia Dedra 1.6 90ks- италианка с характер
                              Fiat Uno 1.1 55ks Fire- супер здрава машина, вече бивша

                              Коментар


                                #60
                                chokicha написа:
                                Да изтупам темата от прахта.паразитната ролка на обслужващия ремък в големите студове се предаде и се разцвили , следва тъпкане с нова грес , но изхвърли греста и румоли ужасно. Обиколих магазините, но освен Бреда метална и Омкар пласмасова и ITN пласмасова китайка, друга не ми предложиха. Изключвам Ауто+, при тях цената е 97лв за INA.След кратко колебание преминах и аз на направи си сам-купих метална Бреда, на стругар да махне законтрящия ръб, лагера ментак вън( дори като нов имаше лек шум), нов лагер SNR, "заперчимване" както казва Слави :D на 4 места и готово.Ролка 25лв, лагер 10лв, стругар 5лв.Всъщност не казах нищо ново, но съм много доволен от свършената работа и исках да споделя.
                                Само една идейка-"заперчимването" може да се замени с две капки специално лепило за лагери,на външната гривна на лагера преди да се набие,ако има под ръка.Има ги на бизон и локтайт.Представлява рядка зелено-прозрачна течност,точно като мента .Лепи перфектно,особено щом казваш,че лагера влиза стегнато.
                                Fiat Brava 1.2,16в

                                Коментар

                                Working...
                                X