Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Шум от ангренажния ремък

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    ilkor написа:
    А, значи при мен звука е друг. Доста писклив и по силен от този на двигателя. Определно има връзка с алтернатора защото след като постои колата 1 минута на празен ход и пищенето започне да поизчезва включа фаровете то зе засилва както в началото. Но никаква връзка не виждам с оборотите на двигателя. Довечера ще направя и аз един запис ако го направи че днес вече се постопли в София. Сутринта термометъра ми показваше -3 градуса но запалих без този звук.
    Колега, това твоето ми прилича на хлабав ремък. Но не ангренажния, а нормалния. Звука идва от приплъзването на ремъка по металните ролки. Като поработи двигателя се оправя, защото от триенето сцеплението на ремъка се подобрява. Иди да ти го натегнат малко. Освен алтернатора пробай да завъртиш волана, ако имаш серво. Ще чуеш същият звук откъм ремъка вследствие на по-голямото съпротивление, което му оказва помпата на сервото.
    Frontera Sport, X20SE март 1998

    Коментар


      #32
      Колега, това твоето ми прилича на хлабав ремък. Но не ангренажния, а нормалния. Звука идва от приплъзването на ремъка по металните ролки. Като поработи двигателя се оправя, защото от триенето сцеплението на ремъка се подобрява. Иди да ти го натегнат малко. Освен алтернатора пробай да завъртиш волана, ако имаш серво. Ще чуеш същият звук откъм ремъка вследствие на по-голямото съпротивление, което му оказва помпата на сервото.
      Бях на майстор, но той ми каза че ремъка е нормално обтегнат.Не знам ако се напъне повече да не вземе да стане друга беля ?

      Коментар


        #33
        ре

        Преди имах голф ангренажния му ремък се опъваше чрез водната помпа. След като я смених започна да се чува "нещо" като резонанс. Оказасе , че ремъка е преопънат . Дано съм полезен
        Punto 55 SX

        Коментар


          #34
          Re: ре

          mentor написа:
          Преди имах голф ангренажния му ремък се опъваше чрез водната помпа.
          VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
          VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
          VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
          VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
          Нека Силата на бъде с Нас...

          Коментар


            #35
            Re: ре

            mentor написа:
            Преди имах голф ангренажния му ремък се опъваше чрез водната помпа. След като я смених започна да се чува "нещо" като резонанс. Оказасе , че ремъка е преопънат . Дано съм полезен
            И на старият ми кадет беше така. А то и нямаше, как иначе да се опъва, защото другите места през, които минава ремъка са коляновия и разпределителния вал :D
            Frontera Sport, X20SE март 1998

            Коментар


              #36
              kiro_of_the_day написа:
              divaka написа:
              kiro_of_the_day написа:
              Променя ли се звукът като подадеш газ, респ. като се увеличат оборотите?
              честно казано се опитах да разбера това, за да видя да не е от ремъка на алтернатора. Но не успях. Като съм при двигателя и подам газ с жилото става прекалено шумно от двигателя и не мога да чуя дали онзи звук се е променил, но мисля, че ако се променяше щеше и той да се усила и да го чува. А отвътре е съвсем невъзможно да се пецени, защто при 1500-2000 оборота не се чува въобще
              Питам защото при мен се беше откачила някаква пластмасова кора (бяха остарели и се откъснали пластмасовите щифтове, които я държат) и от време на време се появяваше някакъв звук (от резонанс), който много ме плашеше! Доста време, нерви и ма ...мата отидоха докато открия причината Та виж дали нямаш нещо разхлабено или опиращи се детайли, които да издават звуци! Успех!
              Странно, защото точну върху ремъка имаше паднал щифт от пластмасова кутия долу, до долната част на ремъка...Парчето беше почнало да се порязва от ремъка, но като го махнах , звука остана. И аз предположих, че може да е от опиране, но като гледах видимо няма нищо. Трябва пак да поразгледам...
              FIAT BRAVO 1.6 16V

              Коментар


                #37
                Предполагам .че е ролка
                FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                Коментар


                  #38
                  Е, моята епопея приключи Писна ми всеки път това пищене при палене и я закарах на майстора ми. Оказа се, че от ролката не може да се натегне повече. А нова ролка била към 100 лева. Проблема се реши по по-добрият начин - сложихме по къс ремък и сега ролката е на 50% запас. А ремъка беше само 30 лева ...От свиренето няма и следа ...

                  Коментар


                    #39
                    При мен също се чуваше свистене , по-скоро като от лагер. Махнах ремъка който върти алтернатора и запалих двигателя , нямаше вече никакъв шум. Смених двете ролки , шумът изчезна за няколко дни и пак се появи.Ремонтирах алтернатора и след няколко дни точно когато мислех , че вече съм се оттървал отново свирна .Оказа се че , ремъка-(нов) приплъзва и това е причината за свистенето . Просто пружината на обтяжната ролка еомекнала и не може да го държи достатъчно опънат , а аз бях сменил само ролката без пружината. Така , че ако сменяте обтяжна ролка , сменяйте я в комплект с пружината , обаче цената е около 100 лв.Колата ми е Мареа 1,9td.

                    Коментар


                      #40
                      По изгодно е да се смени ремъка - малко по къс ремък и ролката пак е натегната ...Моят майстор така го направи.

                      Коментар


                        #41
                        ilkor написа:
                        По изгодно е да се смени ремъка - малко по къс ремък и ролката пак е натегната ...Моят майстор така го направи.
                        Така скъсяваш хода на обтягането, което извършва ролката. Дано ремъкът е хубав и не се разхлаби бързо!
                        Frontera Sport, X20SE март 1998

                        Коментар


                          #42
                          Днес си смених ролкатата и ремъка.Веднага след излизане от сервиза започна едно виене все едно ремъка стърже нещо.Слязох махнах пласмасовата кора и виенето пак си остана.Върнах се в сервиза и ми казаха че докато се окара ролката и ще спре.Ролката е италианска(незнам марка) и си е чисто нова.Аз лично се съмнявам да спре но все пак ще покарам малко така.Старата ми беше добре и мойе пак нея да сложа.Въпроса мие що така уж нова ролка а вие като не смазан лагер?А иначе е капсолована и няма как да я смажа.Дали като се окара ще изчезне малко по малко?
                          Punto ELX

                          Коментар


                            #43
                            bmw_boy написа:
                            Въпроса мие що така уж нова ролка а вие като не смазан лагер?
                            Най-вероятно е ремъкът да е пренатегнат - тогава оста на ролката се огъва леко и триенето в лагерите се увеличава, а триенето в ремъка става неравномерно. В този случай, действително, след известно време, звука може да намалее, но това е защото ремъка се е разтегнал (недопустимо) а лагерите са се износили. Рисковете са преждевременно скъсване или прескачане на зъби. Другият вариант (по-малко вероятен) е производствен дефект - случва се в капсулованите лагери да няма смазка. Освен това има и части ментета. Предполагам че ако това е случая лагера ще загрява зверски и също може да се скъса ремъка. Дано да не съм прав, но при нови, правилно монтирани части, според мене не трябва да се чуват звуци.
                            Fiat Ritmo 105TC
                            1600cc 105к.с.

                            Коментар


                              #44
                              Вече започвам да се съмнявам в ролката защото като е студена колата всичко си е ОК.Като мина 2-3 км. и започва пак същия шум.Когато е на обороти почти не се чува,но стигне ли 1000-1100об/мин. се чува най-много.Като си карам също намаля тоя звук,но можеби аз не мога хубаво да го чуя щото пак нали и ДВГ-то си бочи повече.Ако някой е имал същият проблем да каже,че много ме дразни това.
                              Punto ELX

                              Коментар

                              Working...
                              X