Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем със скоростите на фиат мареа 1.8 16V

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем със скоростите на фиат мареа 1.8 16V

    До началото на тази година не съм имал проблем със скоростите. През януари педалът на съединителя започна да се движи не гладко, а малко по-затруднено, на степени, особено когато се връща след натискане. Смених в сервиз жилото на съединителя и известно време всичко беше Ок. След това на няколко пъти се наложи жилото да се регулира, защото съединителят започваше да отделя много ниско, докато накрая стана невъзможно регулирането и в един момент смяната на скорости можеше да се извърши само при изключен двигател. Тия дни смених и комплект съединител. Още днес след само 100-ина изминати километра, съединителят започна да отделя много ниско и накрая пак стана невъзможна смяната на скорости. В момента отново мога да сменям скорости само при изключен двигател. На практика колата е в същото положение, както преди смяната на съединител, макар че дисковете определено бяха износени и смяната не беше излишна. Някакви идеи ?Да използвам темата и да попитам: ориентировъчна цена на скоростна кутия втора употреба за същия автомобил ?
    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

    #2
    Според мен проблема е в жилото. Прегледай от къде/как е прекарано и прави ли големи чупки. Натягал ли си го?
    Alfa 159 SW 2.4 Ti
    Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
    "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

    Коментар


      #3
      Натягал съм го, отпускал съм го, поне 10 пъти съм го регулирал. След смяната на жилото докато времето беше студено, всичко беше идеално. Педалът беше мек, скоростите се сменяха с лекота. Проблемите със сигурност дойдоха със затоплянето на времето, което аз отдадох на улягането на тампоните. Но след като в един момент започнах да регулирам жилото по 2 пъти на седмица, накрая стана невъзможна смяната на скорости и затова смених (не аз естествено, а в сервиз) и съединителя. И веднага след смяната пак съм в изходно положение. Ако проблемът е в жилото или монтажа му, защо работи без проблем 2 месеца ?
      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

      Коментар


        #4
        Имах същия проблем и аз се набутах със смяна на нов съединител - проблема беше в жилото, което купих от Евро 07.Тези описаните от теб неща бяха точно като при мен 1:1Купих си ново оригинално жило от Вантотрейд и вече 20000 и 2 години педала ми е като перце.Ментето струваше около 20...22лв, а оригиналното 100лв.Смени си с нормално жило и няма да повярваш на ефекта.Колата ми е 1.8 16V

        Коментар


          #5
          И аз ще настоявам за смяна на жилото, защото от някъде трябва да започнем, по-точно да продължим и приключим с този безкраен ремонт. Когато през януари майсторът купуваше новото жило (цената му наистина беше около 20 лв.), беше отишъл в магазина със старото жило за сравнение и още тогава изрази съмнение, че двете жила не са еднакви, но в магазина бяха отсекли, че старото е менте.
          Tonight's the night and it's going to happen again and again...

          Коментар


            #6
            1115 написа:
            Имах същия проблем и аз се набутах със смяна на нов съединител - проблема беше в жилото, което купих от Евро 07.Тези описаните от теб неща бяха точно като при мен 1:1Купих си ново оригинално жило от Вантотрейд и вече 20000 и 2 години педала ми е като перце.Ментето струваше около 20...22лв, а оригиналното 100лв.Смени си с нормално жило и няма да повярваш на ефекта.Колата ми е 1.8 16V
            Възможно е да е от жилото.Ако е толкова голям ментак и позволява навивките на бронята му да се набиват една в друга това постепенно поражда падане на педала.Регулирането в случая спасява положението докато не свърши и хода на жилото за регулиране.В твоя случай бих върнал гайката за регулиране в начално положение и след това ще изследвам от къде се губи общата дължина.Много лесно ще се хване дали е от самия съединител/притискател/ или както писах по горе калпава броня на иначе новото жило.Тук ми идва още нещо на ум ,че от самото набиване на витките жилото и започва да затяга в бронята.Писах ти на лични и за куриоза който ми се беше случил преди години с Москвич Алеко на който мястото където бронята на жилото контактуваше с купето скъса метала и се загуби част от хода на съединителя.
            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

            Коментар


              #7
              Tornado написа:
              .....Тук ми идва още нещо на ум ,че от самото набиване на витките жилото и започва да затяга в бронята......
              Това беше проблема при жилото менте за 20лв. Появи се след около 3...4 месеца от датата на поставянето.

              Коментар


                #8
                Вече съм с ново жило, около 40 лв. му е цената. Старото жило, марка MALO, поне свалено от колата, изглежда съвсем в ред .Засега педалът на съединителя е мек, все едно се движи в масло, скоростите се сменят с лекота. Все още обаче не смея да се похваля, нека мина поне 1000 км.
                Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                Коментар


                  #9
                  И аз като сменях жилото поне 3-4 пъти се налагаше да го донатягам. И гледам резбата на вилката малко се беше поизяла и една контрагайка не стигаше. Още една гайка реши проблема.
                  Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                  Коментар


                    #10
                    snake написа:
                    Вече съм с ново жило, около 40 лв. му е цената. Старото жило, марка MALO, поне свалено от колата, изглежда съвсем в ред .Засега педалът на съединителя е мек, все едно се движи в масло, скоростите се сменят с лекота. Все още обаче не смея да се похваля, нека мина поне 1000 км.
                    a новото жило е марка ... ?

                    Коментар


                      #11
                      Аз си разбих клемите от сваляне и поставяне на акумулатора, за да регулирам старото жило. Сега си купих нови оловни клеми, но ще ги монтирам поне след месец-два, когато новият съединител и новото жило се регулират. Всъщност те сега донякъде се компенсират и ако всичко е наред, е възможно да не се наложи регулиране на жилото.Марката на новото жило не я знам - директно от AXM Auto отиде у майстора. Но не е Ricambiflex, каквото предлагат в сайта.
                      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                      Коментар


                        #12
                        Ще взема и аз да си поръчам едно жило от Христо...Вчера скъсах поредното, шесто или седмо не знам вече. Добре, че в багажника си имам резервно Такъв специалист станах, че си го смених насред пътя за 43 мин :D
                        Alfa 159 SW 2.4 Ti
                        Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                        "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                        Коментар


                          #13
                          gamma написа:
                          Ще взема и аз да си поръчам едно жило от Христо...Вчера скъсах поредното, шесто или седмо не знам вече. Добре, че в багажника си имам резервно Такъв специалист станах, че си го смених насред пътя за 43 мин :D
                          Стига де чак толкова ли е зле пазара за авточасти?Аз защо се доверявам винаги на axm-auto а?
                          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                          Коментар


                            #14
                            И майсторите са виновни, не е само пазара. В една друга тема бях писал, но не пречи да се повторя Първите три пъти жилото беше прекарвано по грешен път. Правеше много голяма чупка на мястото, където влиза в купето. Това е водело до триене на жилото в края на бронята и последвалото му скъсване. Проблема го реших, след като разглобих всичко и прекарах жилото така както трябва, а именно без големи чупки. Два пъти се чупи пластмасата, която задържа бронята да не влезе в купето. Това жило, което скъсах вчера беше събрано от други две. За да го направя обаче трябваше да го разкапсуловам и вчера се скъса там, където съм "кримпвал" края. В момента също съм със сбирщайн жило и като се скъса и то ще си поръчам оригинално от АХМ.
                            Alfa 159 SW 2.4 Ti
                            Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                            "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                            Коментар


                              #15
                              snake написа:
                              Вече съм с ново жило, около 40 лв. му е цената. Старото жило, марка MALO, поне свалено от колата, изглежда съвсем в ред .Засега педалът на съединителя е мек, все едно се движи в масло, скоростите се сменят с лекота. Все още обаче не смея да се похваля, нека мина поне 1000 км.
                              Да почерпиш ей.....

                              Коментар

                              Working...
                              X