Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Не искам да ми се цапа въздушния филтър

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Не искам да ми се цапа въздушния филтър

    Ситуацията е следната количката ми е произведена 1985 г. ( старичка е няма две мнения ама още си ме кефи). Лошото е че взе да гори масълце почти 200 000 км. ( поне толкова показва ). Та проблема е следния от картера има маркуч който е свързан с въздушния фитър ( до колкото знам служи за вторично отработване на неотработили пари ) , но явно тъй като вече мотора е поиздухан парите от там са доста "маслени" и бързо разказват играта на въздушния ми филтър. Мои познати ми предлагат да откача маркуча от кутията на фитъра и да го оставя да илиза свободно към земята ама на мен тази идея не ми харесва много ( не съм сигурен дали няма да губя почееч масло). Та си мисля дали няма да е по удачно направо да го затапя по някакъв начин този отвор. Другото е че от този маркуч има някаква още по тънка тръбичка която пък в другия си край влиза в карбуратора нея пък незнам за какво служи. Та ако прекъсна достъпа и до карбуратора да не прецакам нещо.
    VW Bora Variant 1.6 16V '01

    #2
    Ако беше потърсил малко из форума щеше да разбереш, че не трябва да го затапваш. Но в него би трябвало да има една цедка - провери там ли е и ако не - купуваш една, струва 3-5 лв и я тикваш вътре, тя ще хваща част от маслото. Обаче нека спецовете да кажат къде трябва да се сложи - отгоре или отдолу на маркуча. Мойта кутия си беше чиста и при почистване на този маркуч ми махнаха въпросната цедка. Веднага взе да цапа кутията на въздушния филтър...
    Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

    Коментар


      #3
      Не го затапвай, това е отдушник на картера, сложи въпросната цедка и го обърни на долу /половината, ако не и всичките Лади вървят така/ а и ако си мислиш че като е във филтъра не губиш масло - лъжеш се, то попада в горивните камери и изгаря заедно с бензина, обаче ти цапа свещите и береш ядове, така че го обърни надолу както са те посъветвали!
      Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
      Uno 75 1.5i.e.8V 88`

      Коментар


        #4
        Да разбирам ли че тези цедки се продават свободно по магазините за авточасти и като им кажа трабва ми цедка за отдушника на картера и те ще ми я предложат без да ме изгледат все едно ги питам за некви фантастики или трябва да търся втора употреба. Защото съм сигурен че такава цедка аз нямам. Просто си е един обикновен маркуч ( маслоустойчив де ) , аз го сменях не че стария имаше такава джаджа
        VW Bora Variant 1.6 16V '01

        Коментар


          #5
          махай мъркуча както са ти казали без да затапваш нищо но го пусни по дълъг да не ти вкарва кофти миризми като пуснеш парното, никви цедки не помагат в твоя случай само ще се набуташ пари
          TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
          UNO 1.0 FIRE

          Коментар


            #6
            Бая се порових из форума. Наистина доста има изписано по този въпрос . Май не трябваше да отварям нова тема ама понякога не съм много доволен при използването на търсачки. Определено надделява решението маркуча - надолу пък да става каквото ще. Какво пък поне няма да ми се прецаква въздушния филтър . Който не е много скъп ама не върви да се сменя всеки месец нищо че струва само 7,90 лв. Някой ми бе6е казал 4е филтър на жигула върши същата работа ама не съм навлязъл чак толкова навътре във взаимозаменяемостта на авточастите със съветските образци :D
            VW Bora Variant 1.6 16V '01

            Коментар


              #7
              става на старите фиати,даже и мрежичката може да купиш от магазин за лада,една такава спираловидна,абе на стар фиат доста неща стават от ладите......
              типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
              хюндай акцент 1.5 CNG
              киа каренс +метан

              Коментар


                #8
                Оказа се че аз такава спирала имам тя е вмъкната към накрайника който се закрепва към кутията на филтъра, но за съжаление явно вече не може да помага. Дали от това че карам основно в града по 4-5 км и после обратно и докато влезе в режим и трябва да спирам дали наистина вече гори масълце (което е очевидно при тръгване на светофари ) Та съм решил да спусна "хоботчето " надолу и да мърся околната среда. Дано да не ме чете някой еколог. Само така и никой не ми каза важно ли е малкото маркуче което излиза от големия и влиза директно към карбуратора каква я върши и да не прецакам самия карбуратор като му прекъсна тези "маслени " пари. А иначе кокото и глупаво да звучи сега проблема е да намеря маслоустойчив маркуч 21 мм. Обико;их половин Бургас и няма направо подивявам. Само на едно място имаше няк`в вносен Семперит ама за такава работа да давам сума парии айде... Днес продължавам с търсенето
                VW Bora Variant 1.6 16V '01

                Коментар


                  #9
                  kc_3011 написа:
                  Оказа се че аз такава спирала имам тя е вмъкната към накрайника който се закрепва към кутията на филтъра, но за съжаление явно вече не може да помага. Дали от това че карам основно в града по 4-5 км и после обратно и докато влезе в режим и трябва да спирам дали наистина вече гори масълце (което е очевидно при тръгване на светофари ) Та съм решил да спусна "хоботчето " надолу и да мърся околната среда. Дано да не ме чете някой еколог. Само така и никой не ми каза важно ли е малкото маркуче което излиза от големия и влиза директно към карбуратора каква я върши и да не прецакам самия карбуратор като му прекъсна тези "маслени " пари. А иначе кокото и глупаво да звучи сега проблема е да намеря маслоустойчив маркуч 21 мм. Обико;их половин Бургас и няма направо подивявам. Само на едно място имаше няк`в вносен Семперит ама за такава работа да давам сума парии айде... Днес продължавам с търсенето
                  няма да прецакаш нищо на карбуратора а доколкото за мъркуча , слагай обикновен /аз лично съм виждал да ползват такъв от пералня и то доста време/
                  TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
                  UNO 1.0 FIRE

                  Коментар


                    #10
                    и да не забравиш да затапиш отвора към филтъра,че ще почне да смуче въздух от там,има разни химий ,добавки за маслото някой от тях намаляват пушенето на мотора.......
                    типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
                    хюндай акцент 1.5 CNG
                    киа каренс +метан

                    Коментар


                      #11
                      Слагай обикновен маркуч, нищо му няма. Все ще изкара докато решиш да му правиш ремонт на фиата
                      FIAT Tipo 1,4mi - EX
                      Alfa Romeo 146ti - EX
                      Alfa Romeo 156 2,4JTD

                      Коментар

                      Working...
                      X