Здравейте колеги. Имам неприятен проблем, които се появи по време на адските изминали студове. Колата си ми работеше добре, загряваше савсем нормално и бързо. Точно преди студовете реших да подсиля антифриза и му налях 2 л. концентрат. Обезвъздуших я и си работеше отлично докато не стана -15^ С. На втория или третия ден сутринта рано почна да ми прегрявая. Винаги си гледам температирата и преди не го е правила. Веднага отбих и я изчаках да спадне малко температурата. Под "започна да прегрява" имам пред вид температурата да се е качила не повече от 100^С малко над нормалните 90. Явно, че термостатът не орваря и развъртях пробката за обезвъздушаване и излезна въздух. Обезвъздуших и двата кръга (въпреки, че този на радиатора си беше добре) след няколко сек. термостата отвори и всичко се оправи. Оттогава този проблем ми се случва през сутрин - получава се въздушен мехур, заради който неможе да прехвърли водата до термостата, за да го отвори. Термостатът е нов сменях го есента. Не виждам течове на вода и всичко изглежда наред. Преди имах един на един от маркучите на изпарителя за газ, но го оправих. Кажете моля ви се някой савет, какво да направя, май на сервиз ще ходя. Имам самнение да не би някоя гарнитура да изпуска и да набива изгорели газове във водния кръг, или антогриза да кипи локално (незнам колко температурата на кипене на антифриза) докато е много студен блока. Третото нещо което ми хрумна докато писах е евентуално за не изпуска гарнитурата на изпарителя и да вкарва газ, обаче тогава трябваше са нямам парно а не термостат. Става въпрос за Брава 1,4 12ВМного ще съм ви благодарен, ако ме посаветвате нещо.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въздух във водния кръг!
Collapse
X
-
Отваряш разширителния съд и форсираш. Ако бълбука, искам да кажа да изкарва мехурчета във антифриза - гарнитура на главата. Това може би трябва и да е съпроводено с пяна и развален цвят на антифриза. Температурата на кипене на антифриза е по-висока от тази на водата. Като сваляш капачката на разширителния съд има ли налягане? То е ясно, че при загряла кола ще "фъсне" като кутийка кола, ама ако е много голямо налягането - не е на добре...Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
-
Ами това ще го проверя, обаче мисля че не излизат ... то ако излизаха видимо, налягането би трябвало да е МНОГО голямо и да пуши май. Един вапрос, когато качите обороти над 4000-4500 появява ли ви се едно специфично виене от двигателя, все едно се развърта някаква турбина (не че съм карал кола с турбина"What shall it profit a man, if he should gain the whole world and lose his own soul"
Кара любимата червена Brava 1,4 12V
Коментар
-
Yellow_Flash_Colorz_PDT_32 ПОДЯВОЛИТЕ ... излизат мехурчета от антифриза , а и сега забелязах за първи път белия дим от ауспуха. Явно ще се отваря. Колко излиза ремонта за смяна на гарнитура /чувал съм към 200лв/ или дано не спукана глава."What shall it profit a man, if he should gain the whole world and lose his own soul"
Кара любимата червена Brava 1,4 12V
Коментар
-
killertoon написа:Yellow_Flash_Colorz_PDT_32 ПОДЯВОЛИТЕ ... излизат мехурчета от антифриза , а и сега забелязах за първи път белия дим от ауспуха. Явно ще се отваря. Колко излиза ремонта за смяна на гарнитура /чувал съм към 200лв/ или дано не спукана глава.TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
UNO 1.0 FIRE
Коментар
-
Ами какво да ви кажа, обадих се по сервизи и най-тънко ми казаха 100 лв., което както и да е. Но куриозаът настъпи когато питах за комплект гарнитури за ремонт на глава за моя двигател и какво ми изсипаха 237лв. пълен комплект а в Италсервиз 105. Това просто не е нормално. Вярно, че не уточних точно кои гарнитури ми трябват (то и аз незнам точно кои и колко трябват да се подменят, АКО трябва), но все пак казах за ремонт на глава, а не за асемблиране на двигател и всички присадки. Моля ви кажете ми кои гарнитури се сменят при ЕВЕНТУАЛЕН такъв ремонт все пак да си правя сметката, защото и масло трябва да сменям, а и куп други работи. Утре така или иначе отивам на сервиз. Благодаря ви много."What shall it profit a man, if he should gain the whole world and lose his own soul"
Кара любимата червена Brava 1,4 12V
Коментар
-
killertoon написа:Ами какво да ви кажа, обадих се по сервизи и най-тънко ми казаха 100 лв., което както и да е. Но куриозаът настъпи когато питах за комплект гарнитури за ремонт на глава за моя двигател и какво ми изсипаха 237лв. пълен комплект а в Италсервиз 105. Това просто не е нормално. Вярно, че не уточних точно кои гарнитури ми трябват (то и аз незнам точно кои и колко трябват да се подменят, АКО трябва), но все пак казах за ремонт на глава, а не за асемблиране на двигател и всички присадки. Моля ви кажете ми кои гарнитури се сменят при ЕВЕНТУАЛЕН такъв ремонт все пак да си правя сметката, защото и масло трябва да сменям, а и куп други работи. Утре така или иначе отивам на сервиз. Благодаря ви много.Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
иди на сервиз да ти измерат антифриза да наличието на изгорели газове за да си сигурен 100% провери преди това дали мъркучите се втвърдяват на загряла кола повече от нормалното, когато оставиш колата да работи на място и пуснеш парното дали почва да духа хладно след малко, тва са някои от признаците по които можеш да познаеш дали е издухана гарнитурата/освен мехурчетата в антифриза-които може и да се получават от обезвъздушаване на системата/ а иначе трябва да смениш само гарнитура на главата и евентуално на капака на клапаните /ако се наложи/TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
UNO 1.0 FIRE
Коментар
-
Парното ми е много странно понякога щом започне да се сгрява водата и то почва да духа топло, а друг път градусите са малко преди 90 и изведнъж задухва топло иначе само студено - немога да го разбера. А за газта така е - с гумено оплътнение е за разделяне на водата от газта, на всичкото отгоре аз съм му сменял всички гумички и оплътнения, но вече доста време я карам и нямам никакви проблем с изпарителя. Благодаря за всички савети, днес имам час на сервиз и там ще видим каква му е майката."What shall it profit a man, if he should gain the whole world and lose his own soul"
Кара любимата червена Brava 1,4 12V
Коментар
-
За притежателите на Брави само ще им пожелая да не им се случва това, което излезе при мене. Явно се оказа издухала гарнитура. Можеше и да е по-зле да е спукана главата. На тези мотори 1,4 /незнам за другите/ стените на блока били много тънки и много често дори не можели да се заваряват, защото се изкривявали.Дори и само смяна на гарнитури ремонта е доста солен.1. Снимка на главата2. Шлайфане3. Нови гумички и напасване на клапаните4. 4 нови гарнитури - на цилиндрите, на капака на клапаните, изпускателни и всмукателни тръби5. Масло и филтър6. Антифриз7. някои други дреболии + евентуално издухал термостат /малко вероятно/ и вероятно нови свещи /оше не съм стигнал до тях/Цялото това "удоволствие" е в рамките на 250-300 лв. Yellow_Flash_Colorz_PDT_13"What shall it profit a man, if he should gain the whole world and lose his own soul"
Кара любимата червена Brava 1,4 12V
Коментар
-
Е пич все пак за тоя ремонт не са кой знае кви пари - дано да си попаднал на читави майстори след тая операция би - трябвало поне 100000 км да нямаш ядове...Виж ако беше някоя "здрава немска кола" щяха да те сурвакат с 600-700 лв за същата операция...Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар