Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как да прецакам АБС-а?

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Re: Как да прецакам АБС-а?

    mareauser написа:
    Пак здравейте колеги.Искам да спра АБС-а.Не ми харесва как работи.По-добре спирам без него.
    Съвсем нормално е да спираш по добре без АБС,отколкото със задействан такъв.Предназначението на АБС-а не е да спира колата по добре,а да запазва траекторията си на движение при спиране с блокирали колела.Винаги спирачния път е по дълъг със задействан АБС,отколкото с без него.Дължи се на това,че по време на спиране с задействан АБС известно време колелата превъртат и не указват спир.усилие на пътя.Спортните автомобили нямат АБС,защото с АБС,не могат да се взимат завоите с вратите напред и това намалява скороста на движение.В този случай АБС-а се намира в главата на водача.Добрия водач знае винаги колко да дозира спирачната сила върху педала,така че да не допусне блокиране на колелата.И за това не му трябва АБС.А в някои случаи му е необходимо да ги блокира и за това не се салага.Но за една жена или за някой който кара кола от една година и си мисли че е сътанал голям виртуоз на волана е 100% необходимо.Защото се смята че е много по лошо да излетиш от пътя при спиране с блокирали колела отколкото да ти се удължи пътя с 0,5 или 1 метър.Въпреки че може да има случаи,когато това също е фатално.

    Коментар


      #17
      iakvvu написа:
      mareauser написа:
      Колеги,няма да се караме сега Yellow_Flash_Colorz_PDT_06 Заради "прекрасния"ми АБС наскоро подпрях 1 голфче.Беше топло,но мокро.Тъкмо тръгвах и трябваше да спра.Реагирах много бръже,но колата не иска да спре.3-4 пъти скачам в дупките по пътя от Бояна към околомръсното.Накрая ги запомних,де.Той не само като е мокро,а и като друсне малко колата и ако натисна спирачките и айдеееее.Не само на мойта кола не баца като хората.На 1 от колегите след 2-3 пъти спиране по средата на кръстовище,му писна и отскубна датчик на предна гума.На сухо се убедих,че без него спирачния ми път при 80-100 км/ч. е много по-кратък,отколкото с АБС-а.А относно мокро и снежно-до сега съм карал без АБС-ови екстри Yellow_Flash_Colorz_PDT_05 и доста добре се справям Yellow_Flash_Colorz_PDT_08 .Разбира се,бих предпочел да го има,но искам да съм сигорен.Или го има,или не.Малко е изнервящо при всяко увеличаване на скоростта да гледам първо дали ми светят лампите,че не работи,за да знам как и кога да натискам спирачката.Утре ще видя бушоните
      Провери си амортисьорите и обърни внимание на гумите.Много ме изненадва описаното от теб поведение на колата.Брат ми има Мареа,която беше моя преди около 2 години.Нито аз,нито той сме имали подобни проблеми с колата и поведението по време на спиране.Моторът и е 2,4 и той тежи отпред както твоя.
      Подкрепям това мнение! Проверка на амортисьори и гуми! АБС не е причината за подобно поведение, освен ако не е повреден!
      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

      Коментар


        #18
        ogi28b написа:
        Колега, ако системата не работи коректно, по-добре потърси причината за това, а не отстранявай следствието.Лесно можеш да го прецакаш иначе, ако просто смениш лагерите с такива за кола без АБС. Така АБС-а е напълно прецакан.
        Абе има 1000 пъти по лесен начин да отстртаниш АБС-а.Откачи си куплунга на който и да е на датчиците на колелата и АБС- е AUT.Но ще ти светне контролната лампа,но има начин и тя да се загасва нормално и да си мислиш,че имаш АБС.Автоджанбазите го знаят много добре как става това.

        Коментар


          #19
          "Съвсем нормално е да спираш по добре без АБС,отколкото със задействан такъв.Предназначението на АБС-а не е да спира колата по добре,а да запазва траекторията си на движение при спиране с блокирали колела.Винаги спирачния път е по дълъг със задействан АБС,отколкото с без него.Дължи се на това,че по време на спиране с задействан АБС известно време колелата превъртат и не указват спир.усилие на пътя" Е т’ва е най правилното тълкуване на въпроса! А колкото до премахването на ABS-а да ти кажа че зимата мнооооого му се кефих на тоя АБС,щото в тоя лед като се лизне таа ми ти кола и няма спиране ако не ти насича педалчето. Затова го отстрани възможно най лесно,за да може най лесно да се възстанови после ако пожелаеш Yellow_Flash_Colorz_PDT_18
          Fiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
          Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
          Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.

          Коментар


            #20
            Това си е лично мое мнение но разровете се в търсачката и ще откирете че с абс при суха настилка колата спира с 20% - 30% по бързо от колкото без и тия 40% може да се окажат животоспасяващи вярно е че запазва траекторията на колата при спиране но също така спира по бързо. Не случайно сяка една нова кола излиза с АБС Кофти е когата педала хрупа но е много по добре с отколкото без. http://www.youtube.com/watch?v=kmmDtp6s8TQ ето и едно клипче което само по себе си говори. Гледайте го и не се заблуждавайте че без абс спира по бързо можете и сами да си направите изводите. Колега ако не вярваш земи няква кола без абс и твоята със абс засилете се с 60 км и набийте спирачки да видим кой ще спре по бързо. Както се вижда на клипа тези 5 метра може да са живото спасяващи
            www.puntopower.com
            FIAT Punto 1.2 16V Sporting

            Коментар


              #21
              Чуден пример даваш с тази реклама. Де да ставаха нещата като по рекламите.Ей ви за леля Мария: http://vbox7.com/play:1a7ef746
              Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"

              Коментар


                #22
                mareauser написа:
                Колеги,няма да се караме сега Yellow_Flash_Colorz_PDT_06 Заради "прекрасния"ми АБС наскоро подпрях 1 голфче.Беше топло,но мокро.Тъкмо тръгвах и трябваше да спра.Реагирах много бръже,но колата не иска да спре.3-4 пъти скачам в дупките по пътя от Бояна към околомръсното.Накрая ги запомних,де.Той не само като е мокро,а и като друсне малко колата и ако натисна спирачките и айдеееее.Не само на мойта кола не баца като хората.На 1 от колегите след 2-3 пъти спиране по средата на кръстовище,му писна и отскубна датчик на предна гума.На сухо се убедих,че без него спирачния ми път при 80-100 км/ч. е много по-кратък,отколкото с АБС-а.А относно мокро и снежно-до сега съм карал без АБС-ови екстри Yellow_Flash_Colorz_PDT_05 и доста добре се справям Yellow_Flash_Colorz_PDT_08 .Разбира се,бих предпочел да го има,но искам да съм сигорен.Или го има,или не.Малко е изнервящо при всяко увеличаване на скоростта да гледам първо дали ми светят лампите,че не работи,за да знам как и кога да натискам спирачката.Утре ще видя бушоните
                Колега, то като е мокро и хлъзгаво без абс ще спреш ама след 100 метра. С абс е много по-добре. Както казаха колеги, виж си състоянието на гумите да не са станали на балатум, а и много е важно какви са накладките. Ако не са меки, няма да спира добре. Миналата година, и аз имах проблем със спирането, но проблема беше в много твърди гуми. Купих си нови и спира идеално.Ако някой иска съм съгласен по празниците да тестваме как спират със и без абс.
                FIAT Bravo JTD GT '99

                Коментар


                  #23
                  fanatiliano написа:
                  Това си е лично мое мнение но разровете се в търсачката и ще откирете че с абс при суха настилка колата спира с 20% - 30% по бързо от колкото без и тия 40% може да се окажат животоспасяващи вярно е че запазва траекторията на колата при спиране но също така спира по бързо. Не случайно сяка една нова кола излиза с АБС Кофти е когата педала хрупа но е много по добре с отколкото без. http://www.youtube.com/watch?v=kmmDtp6s8TQ ето и едно клипче което само по себе си говори. Гледайте го и не се заблуждавайте че без абс спира по бързо можете и сами да си направите изводите. Колега ако не вярваш земи няква кола без абс и твоята със абс засилете се с 60 км и набийте спирачки да видим кой ще спре по бързо. Както се вижда на клипа тези 5 метра може да са живото спасяващи
                  Подкрепям . Някои колеги като натиснат спирачката и усещат добре инерционите сили при кола без АБС и край заключението е по-добре спира без АБС. Да ама не никаде кадето се порових в НЕТ-а не намерих подобно твърдение че спира по-добре без АБС , само ние тук .......
                  Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

                  Коментар


                    #24
                    Според мен това е пълна главоблъсканица то си е очевадно че с абс спира по добре по бързо и не губи контрол колата. Абсурд някой да ме накара да мисля че кола без спира по бързо от кола с абс. Както казах по горе сами можете да си направите тестове и изводи.
                    www.puntopower.com
                    FIAT Punto 1.2 16V Sporting

                    Коментар


                      #25
                      На някои може да им интересно да чуят повече мнения за/против ABS. Аз съм ЗА заради управляемостта.http://bglog.net/BGLog/21959http://a...p?showtopic=38
                      Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"

                      Коментар


                        #26
                        vsd написа:
                        Колега, то като е мокро и хлъзгаво без абс ще спреш ама след 100 метра. С абс е много по-добре. Както казаха колеги, виж си състоянието на гумите да не са станали на балатум, а и много е важно какви са накладките. Ако не са меки, няма да спира добре.
                        Но с АБС ще спреш след 200 метра.Koлега,много търябва да ти се обяснява на тебе докъто разбереш нещо.Още ли не си разбрал,че вида на накладките няма нищо общо със спирачния път на една кола.Прави разлика между спирачна сила върху педала и спирачен път на колата.Спирачния път на една кола зависи само от нейната скорост и коеф. на триене на пътя с гумите.Къде виждаш тук меки или твърди накладки. По повод ефективноста на АБС-а:Винаги при всички случаи/при някои повече,при някои по-малко/има удължаване на спирачния път в сравнение без АБС.Колкото е по хлъзгаф пътя,толкова е по неефективно спирането с АБС.Но контрола на колата с АБС е перфектен.Няма завъртане,няма излитане от пътя.И за това се слага,а не за подобър спир.път.Най ефективно спира този който няма АБС,но владее перфектно спирането с прагова сила на блокиране на колелата на колата.Говорете със състезатели.Никой не ползва АБС.Ако колата има се изхвърля.Клипчето което беше цитирал колегата е за най новите модели коли,които имат освен АБС,още и ESP,ASR,EBD и най вече BREAK ASSIST SISTEM,която функция е да вкара спирачната сила на колелата в прагова стойност на спиране,защото това е нещо,което е трудно реализеруемо от неопитни и даже по опитни водачи каращи без АБС.А колата има ли само АБС,то никога не може да се вкара в режим на такова спиране-прагова стойност на блокаж от водача въпреки че неговата квалификация може да е достатъчна за това. Направете лична проба при дъждовно време със АБС и спиране без АБС със прагова стойност на блокиране на колелата и ще се убедите кога спира по добре.А при лед и сняг,почти удвоява спирачния път с АБС. Истинската стойност за полезноста на АБС е валидна само в комбинация с Br.As.Не знам дали сте карали такава кола,но тя спира с малка разлика от сухо и мокро време.Чувства се едно единствено чукване на педала докъто електрониката измери спир.сила на блокажа и след това спирачките работят със 100$ ефективност независимо,че може и да сте се изправили на педала на спирачката-няма блокаж на колелата,но има спиране на границата на блокажа/прагова стойност на спиране/ независимо дали феродото на накладките ти е меко или твърдо.

                        Коментар


                          #27
                          Stefan Hadjov написа:
                          vsd написа:
                          Колега, то като е мокро и хлъзгаво без абс ще спреш ама след 100 метра. С абс е много по-добре. Както казаха колеги, виж си състоянието на гумите да не са станали на балатум, а и много е важно какви са накладките. Ако не са меки, няма да спира добре.
                          Но с АБС ще спреш след 200 метра.Koлега,много търябва да ти се обяснява на тебе докъто разбереш нещо.Още ли не си разбрал,че вида на накладките няма нищо общо със спирачния път на една кола.Прави разлика между спирачна сила върху педала и спирачен път на колата.Спирачния път на една кола зависи само от нейната скорост и коеф. на триене на пътя с гумите.Къде виждаш тук меки или твърди накладки. По повод ефективноста на АБС-а:Винаги при всички случаи/при някои повече,при някои по-малко/има удължаване на спирачния път в сравнение без АБС.Колкото е по хлъзгаф пътя,толкова е по неефективно спирането с АБС.Но контрола на колата с АБС е перфектен.Няма завъртане,няма излитане от пътя.И за това се слага,а не за подобър спир.път.Най ефективно спира този който няма АБС,но владее перфектно спирането с прагова сила на блокиране на колелата на колата.Говорете със състезатели.Никой не ползва АБС.Ако колата има се изхвърля.Клипчето което беше цитирал колегата е за най новите модели коли,които имат освен АБС,още и ESP,ASR,EBD и най вече BREAK ASSIST SISTEM,която функция е да вкара спирачната сила на колелата в прагова стойност на спиране,защото това е нещо,което е трудно реализеруемо от неопитни и даже по опитни водачи каращи без АБС.А колата има ли само АБС,то никога не може да се вкара в режим на такова спиране-прагова стойност на блокаж от водача въпреки че неговата квалификация може да е достатъчна за това. Направете лична проба при дъждовно време със АБС и спиране без АБС със прагова стойност на блокиране на колелата и ще се убедите кога спира по добре.А при лед и сняг,почти удвоява спирачния път с АБС. Истинската стойност за полезноста на АБС е валидна само в комбинация с Br.As.Не знам дали сте карали такава кола,но тя спира с малка разлика от сухо и мокро време.Чувства се едно единствено чукване на педала докъто електрониката измери спир.сила на блокажа и след това спирачките работят със 100$ ефективност независимо,че може и да сте се изправили на педала на спирачката-няма блокаж на колелата,но има спиране на границата на блокажа/прагова стойност на спиране/ независимо дали феродото на накладките ти е меко или твърдо.
                          Колега липсва ти физиката.Не искам да се впускам в излишни обяснения свързани с динамика и кинематика,но не говори глупости и не обърквай излишно темата.Не забравяй че спирането освен процес на движение на автомобила спрямо земната повърхност се изразява и като забавяне на въртенето на автомобилното колело спрямо собствената си ос и спрямо купето.Именно затова накладките са монтирани неподвижно на купето,а не спираме с хвърляне на котва.Факторите които влияят на спирачният процес са съвкупност от инерция,кинетична енергия,гравитация,триене и скорост на промяна на местоположението.За да бъде по ефективен процеса на спиране е създадена системата и то не защото един или друг е лош шофьор,а защото с лека атака върху дисковете(момента на отпускане от ABS-a) спирачките са по ефективни от колкото блокирало колело.А завъртането е следствие на блокировката на колелата и неравномерното им триене върху настилката вследствие на което се променя посоката на вектора на инерционните сили.
                          AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
                          HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
                          Kawasaki ER-6n'2012

                          Коментар


                            #28
                            Айде сега заорахте в глупости.Колегата Стефан е 100% прав.Доказва се лесно - махате бушона на АБС_а и правите 5 спирания без него и 5 с него.Резултатът е ясен. Без АБС колата спира по-добре. Ако знаете принципа му даже не е нужен опита.

                            Коментар


                              #29
                              iakvvu написа:
                              Stefan Hadjov написа:
                              vsd написа:
                              Колега, то като е мокро и хлъзгаво без абс ще спреш ама след 100 метра. С абс е много по-добре. Както казаха колеги, виж си състоянието на гумите да не са станали на балатум, а и много е важно какви са накладките. Ако не са меки, няма да спира добре.
                              Но с АБС ще спреш след 200 метра.Koлега,много търябва да ти се обяснява на тебе докъто разбереш нещо.Още ли не си разбрал,че вида на накладките няма нищо общо със спирачния път на една кола.Прави разлика между спирачна сила върху педала и спирачен път на колата.Спирачния път на една кола зависи само от нейната скорост и коеф. на триене на пътя с гумите.Къде виждаш тук меки или твърди накладки. По повод ефективноста на АБС-а:Винаги при всички случаи/при някои повече,при някои по-малко/има удължаване на спирачния път в сравнение без АБС.Колкото е по хлъзгаф пътя,толкова е по неефективно спирането с АБС.Но контрола на колата с АБС е перфектен.Няма завъртане,няма излитане от пътя.И за това се слага,а не за подобър спир.път.Най ефективно спира този който няма АБС,но владее перфектно спирането с прагова сила на блокиране на колелата на колата.Говорете със състезатели.Никой не ползва АБС.Ако колата има се изхвърля.Клипчето което беше цитирал колегата е за най новите модели коли,които имат освен АБС,още и ESP,ASR,EBD и най вече BREAK ASSIST SISTEM,която функция е да вкара спирачната сила на колелата в прагова стойност на спиране,защото това е нещо,което е трудно реализеруемо от неопитни и даже по опитни водачи каращи без АБС.А колата има ли само АБС,то никога не може да се вкара в режим на такова спиране-прагова стойност на блокаж от водача въпреки че неговата квалификация може да е достатъчна за това. Направете лична проба при дъждовно време със АБС и спиране без АБС със прагова стойност на блокиране на колелата и ще се убедите кога спира по добре.А при лед и сняг,почти удвоява спирачния път с АБС. Истинската стойност за полезноста на АБС е валидна само в комбинация с Br.As.Не знам дали сте карали такава кола,но тя спира с малка разлика от сухо и мокро време.Чувства се едно единствено чукване на педала докъто електрониката измери спир.сила на блокажа и след това спирачките работят със 100$ ефективност независимо,че може и да сте се изправили на педала на спирачката-няма блокаж на колелата,но има спиране на границата на блокажа/прагова стойност на спиране/ независимо дали феродото на накладките ти е меко или твърдо.
                              Колега липсва ти физиката.Не искам да се впускам в излишни обяснения свързани с динамика и кинематика,но не говори глупости и не обърквай излишно темата.Не забравяй че спирането освен процес на движение на автомобила спрямо земната повърхност се изразява и като забавяне на въртенето на автомобилното колело спрямо собствената си ос и спрямо купето.Именно затова накладките са монтирани неподвижно на купето,а не спираме с хвърляне на котва.Факторите които влияят на спирачният процес са съвкупност от инерция,кинетична енергия,гравитация,триене и скорост на промяна на местоположението.За да бъде по ефективен процеса на спиране е създадена системата и то не защото един или друг е лош шофьор,а защото с лека атака върху дисковете(момента на отпускане от ABS-a) спирачките са по ефективни от колкото блокирало колело.А завъртането е следствие на блокировката на колелата и неравномерното им триене върху настилката вследствие на което се променя посоката на вектора на инерционните сили.
                              Глупостите остават за тебе.Не знам от кога караш кола,но нищо не си научил до сега.Всичко написано от теб е неверно!!!

                              Коментар


                                #30
                                "А завъртането е следствие на блокировката на колелата и неравномерното им триене върху настилката вследствие на което се променя посоката на вектора на инерционните сили."Дето се вика - като не можеш да го обясниш с прости думи, значи обикновено ти е мътна материята Колега, нищо лично, но от цялото ти мнение се разбира, че колите имат накладки и че при блокирало колело, колата се завърта. Спор тука няма.
                                Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"

                                Коментар

                                Working...
                                X