"Лошо няма да станеш "АВИАЦИОНЕН ИНЖЕНЕР", но малко теорията и особено формулите ти куцат. За сега си скъсан "Това е цитат на колегата ВО. Колега ВО би ли оточнил и ти като колегата Хаджов кое ми куца в теорията и във формулите?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как да прецакам АБС-а?
Collapse
Заключена тема
X
X
-
sas_b написа:Искам да се извиня на колегата че му зачекнахме темата, а той човека питаше конкретно как да сси спре абс. Аз не знам как да го спеш мога само да предполагам. Така че по добре да не давам ъкъл , но си мисля че ако изкараш предпазителя на абс тои няма да работи но би трябвало да ти свето ламмпата на абс на таблото постоянно - в последното не съм сигурен.Marea Weekend
2,4 JTD 130 '99
Коментар
-
Ами да ти кажа когато едно тяло се движи - да пренебрегнем относителното му положение спрямо другите тела ( пренебрегвам потенциалната енергия ) то има потенциална енергия. Е= масата*(скотостта на квадрат) / 2 .тук ти е грешката колега. Тази формула не е за потенциалната енергия а за кинетичната.
Коментар
-
Олеле майко....Много народ се изказа тук неподготвен.Да го обясна много просто:Спирачния път при колата се дължи на триенето между накладките и диске/барабана от една страна и от друга между гумата и пътя.Действието на АБС е: ако установи, че едно от колелата е блокирало (не се върти), а другите се въртят, то той намалява спирачното усили към гумите.С това се намалява и триенето между диска/барабана и накладката.От тук следва, че се увеличава спирачния път.Освен това ако се натисне спирачката достатъчно силно, че да "изсвирят" гумите, то тогава триенето между гумата и пътя нараства значително, което при наличието на АБС няма как да се получи.Та за тези които не им е ясно:АБС_са служи за да предотврати занасянето на колата ако едно от колелата блокира по време на спиране. Не е за подобрение на спирачния път.Ако беше така всяка рали и Ф1 кола щяха да са с най-модерните АБС_и.
Коментар
-
Mupo написа:1115 написа:...Ако беше така всяка рали и Ф1 кола щяха да са с най-модерните АБС_и....Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
Коментар
-
mareauser написа:! не светва ли при каква да е нередност??Примерно: внимание! абс-а не работи!Откакто я карам аз е с еднакви (нови) гуми.Реглажа ми показа 00"47м.Малко разкрачени гумите.Пича ме пита дали са се поизтъркали старите гуми,но те нямаха време.Малко ги карах.Добре,че с тези стана така,че колцата дърпаше малко в дясно,та да ида на реглаж.От гумите е,нищо че са нови.Както и да е.Едва ли това е била причината.А АБС-а си светваше по време на път.Без причина.В петък откачих акумулатора за 1 час,защото пък почистих "дебилометъра" Yellow_Flash_Colorz_PDT_16 и поизчистих компа,та АБС-а 3-4 дена си бачка,но пак започна и ме ядоса и ...
Коментар
-
Автомобила и всичко в него е физика и математика и когато е създаван,както и системите му е мислено на какви закони се подчинява и как чрез тези закони да бъде възможно най ефективно.Именно затова нечии изявления по горе са лишени от смисъл и по скоро са продиктувани не от опит да се погледне реално на дискутираният проблем,а като опит да се насади мнение.AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
Голям спор се е разрастнал.Има нещо много важно, което всички защитници на АБС-а поради някаква причина не искат да кажат. Ако две еднакви коли, например две Брава, едната със, а другата без АБС ги прибваме коя ще спре първа, като спирането се направи като се скочи със всичка сила на спирачките, тогава първа ще спре тази с АБС-а защото на другата ще и блокират колелата и спирането ще е по-скоро пързаляне.ОБАЧЕ ако всеки спира както прецени, колко да натиска педала, първа ще спре тази без АБС, защото при нея ще има постоянно максимално спирачно усилие върху колелата без да блокират, а при тази с АБС колелата пак ще се въртят няма да блокират, НО няма да има постоянно триене на накладките в диска заради АБС-а. Тази разлика ще е минимална защото "пулсациите" на АБС-а са много пъти в секунда, но въпреки това си е разлика.И още нещо за спирачният път на различни по тежест автомобили - той е много близък защото на Сейчентото примерно ако му сложиш спирачки от Браво то ще е голям цирк, колелата ще са постоянно блокирали и изобщо няма да спира ами ще се пързаля. На по-тежката кола се слагат по "здрави" спирачки изчислени за нейното тегло, същото е и за по-малката, спирачките са съобразени с теглото. Така на голямата кола спирачното усилие е по-голямо, но и тежестта която трябва да удържи е по-голяма, а на малката обратното и за това спирачният път е много близък, никога не може да бъде равен, но много близък.Ако се водим от вашият принцип то камиона трябва да започне да спира от предишният светофар едва ли не защото е по-тежък.Ето една таблица за спирачният път на различни автомобили. Да ви прави впечатление, че всички се въртят някъде около 40 метра от 100 до 0 но са различни автомобили с различна маса.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:vsd написа:Колега, то като е мокро и хлъзгаво без абс ще спреш ама след 100 метра. С абс е много по-добре. Както казаха колеги, виж си състоянието на гумите да не са станали на балатум, а и много е важно какви са накладките. Ако не са меки, няма да спира добре.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар