Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как да прецакам АБС-а?

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    "Лошо няма да станеш "АВИАЦИОНЕН ИНЖЕНЕР", но малко теорията и особено формулите ти куцат. За сега си скъсан "Това е цитат на колегата ВО. Колега ВО би ли оточнил и ти като колегата Хаджов кое ми куца в теорията и във формулите?

    Коментар


      #62
      sas_b написа:
      Искам да се извиня на колегата че му зачекнахме темата, а той човека питаше конкретно как да сси спре абс. Аз не знам как да го спеш мога само да предполагам. Така че по добре да не давам ъкъл , но си мисля че ако изкараш предпазителя на абс тои няма да работи но би трябвало да ти свето ламмпата на абс на таблото постоянно - в последното не съм сигурен.
      Те си светят 2те.Това няма как да го предотвратя.То и като "работеше" системата пак си светкаха.Ако никой не се изкаже,ще го оставя както е сега.С махнат предпазител.
      Marea Weekend
      2,4 JTD 130 '99

      Коментар


        #63
        Ами да ти кажа когато едно тяло се движи - да пренебрегнем относителното му положение спрямо другите тела ( пренебрегвам потенциалната енергия ) то има потенциална енергия. Е= масата*(скотостта на квадрат) / 2 .тук ти е грешката колега. Тази формула не е за потенциалната енергия а за кинетичната.

        Коментар


          #64
          Да колега просто съм написал потенциална преди това но ако виждаш след това пиша че говоря за кинетична! това е правописна грешка и много добре се разбира за какво говоря

          Коментар


            #65
            sas_b написа:
            Да колега просто съм написал потенциална преди това но ако виждаш след това пиша че говоря за кинетична! това е правописна грешка и много добре се разбира за какво говоря
            колега аз те разбрах просто ти показах къде си сбъркал.Ти в Пловдив ли учиш?

            Коментар


              #66
              да в Пловдив...

              Коментар


                #67
                sas_b написа:
                да в Пловдив...
                Русчев добре ти е научил механиката :D

                Коментар


                  #68
                  Олеле майко....Много народ се изказа тук неподготвен.Да го обясна много просто:Спирачния път при колата се дължи на триенето между накладките и диске/барабана от една страна и от друга между гумата и пътя.Действието на АБС е: ако установи, че едно от колелата е блокирало (не се върти), а другите се въртят, то той намалява спирачното усили към гумите.С това се намалява и триенето между диска/барабана и накладката.От тук следва, че се увеличава спирачния път.Освен това ако се натисне спирачката достатъчно силно, че да "изсвирят" гумите, то тогава триенето между гумата и пътя нараства значително, което при наличието на АБС няма как да се получи.Та за тези които не им е ясно:АБС_са служи за да предотврати занасянето на колата ако едно от колелата блокира по време на спиране. Не е за подобрение на спирачния път.Ако беше така всяка рали и Ф1 кола щяха да са с най-модерните АБС_и.

                  Коментар


                    #69
                    1115 написа:
                    ...Ако беше така всяка рали и Ф1 кола щяха да са с най-модерните АБС_и....
                    То по едно време май имаше. Ама нали изхвърлиха доста електроника оттам ... може и да бъркам .

                    Коментар


                      #70
                      Mupo написа:
                      1115 написа:
                      ...Ако беше така всяка рали и Ф1 кола щяха да са с най-модерните АБС_и....
                      То по едно време май имаше. Ама нали изхвърлиха доста електроника оттам ... може и да бъркам .
                      1993г. забраниха АБС във Формула 1. Формула 1 "произведе" този продукт. :D Използван е от 1986 до края на сезон 1993г. Водил е до много ефективно спиране и е бил постояно подобряван , но нискобюджетните отбори са изостанали много в развитието на системата. За 3-4 обиколки богатите отбори са затваряли вече последния с обиколка заради неефективното му спиране и губене на време в завоите. Това е една от причините да го забранят с което рязко е повишило времето за една обиколка.
                      Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

                      Коментар


                        #71
                        mareauser написа:
                        ! не светва ли при каква да е нередност??Примерно: внимание! абс-а не работи!Откакто я карам аз е с еднакви (нови) гуми.Реглажа ми показа 00"47м.Малко разкрачени гумите.Пича ме пита дали са се поизтъркали старите гуми,но те нямаха време.Малко ги карах.Добре,че с тези стана така,че колцата дърпаше малко в дясно,та да ида на реглаж.От гумите е,нищо че са нови.Както и да е.Едва ли това е била причината.А АБС-а си светваше по време на път.Без причина.В петък откачих акумулатора за 1 час,защото пък почистих "дебилометъра" Yellow_Flash_Colorz_PDT_16 и поизчистих компа,та АБС-а 3-4 дена си бачка,но пак започна и ме ядоса и ...
                        Дано да успееш да прочетеш този пост, докато титаните на мисълта се надлъгват....(!) е сигнализация за ниско ниво на спирачна течност или издърпана ръчна спирачка. В моделите Браво/а/Мареа, които са оборудвани с АБС + ЕБД (ЕБА), което е система за електронно разпределение на спирачното усилие, в случая е между предния и задния мост, са измислили че ако тази система се повреди, да светне както лампата за АБС, така и лампата (!). Има положение при което свети само жълтата АБС, тогава може да липсва връзка с някой датчик например, или някое реле да е прецакано. Тогава системата АБС се изключва, като това се отбелязва със светването на жълтата лампа. Има и положение при което свети само червеното (!) - ниско ниво на течността, или ръчна спирачка. Но едновременното светене и на двете, при свалена ръчна спирачка, и нормално ниво на течността означава че има проблем в системата за електронно разпределение на спирачното усилие, и компютърът не може да изчисли правилно каква част да насочи към задния мост, и каква към предния, и е възможно да ти насочи твърде много назад, при което задните ще блокират, а самият АБС пък ще ги отблокира, и така спирането ще е неефективно и лошо. По тази причина системата бива спряна, за да не стане някоя фатална грешка с включване на АБС когато не трябва, и светват тези две лампи. Едно време за това се е грижел т. нар. "кантар", който отваря повече към задния мост. Но ти каза че имаш стаж доста време, няма смисъл да ти обяснявам "как се топли вода". Сега ако някой дето твърди че без АБС + ЕБД спирането е по-ефективно, отколкото със, искрено се надявам някой път да не ми спре в багажника с ефективното си спиране! Аз си имам АБС + ЕБД, и като трябва да спра екстремно, натискам педала колкото мога, и това е положението! Но понеже винаги спазвам по-голяма дистанция, и карам по формулата на майор Костов - "разрешената скорост минус 10", много рядко ми се налага да го правя.

                        Коментар


                          #72
                          Автомобила и всичко в него е физика и математика и когато е създаван,както и системите му е мислено на какви закони се подчинява и как чрез тези закони да бъде възможно най ефективно.Именно затова нечии изявления по горе са лишени от смисъл и по скоро са продиктувани не от опит да се погледне реално на дискутираният проблем,а като опит да се насади мнение.
                          AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
                          HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
                          Kawasaki ER-6n'2012

                          Коментар


                            #73
                            Голям спор се е разрастнал.Има нещо много важно, което всички защитници на АБС-а поради някаква причина не искат да кажат. Ако две еднакви коли, например две Брава, едната със, а другата без АБС ги прибваме коя ще спре първа, като спирането се направи като се скочи със всичка сила на спирачките, тогава първа ще спре тази с АБС-а защото на другата ще и блокират колелата и спирането ще е по-скоро пързаляне.ОБАЧЕ ако всеки спира както прецени, колко да натиска педала, първа ще спре тази без АБС, защото при нея ще има постоянно максимално спирачно усилие върху колелата без да блокират, а при тази с АБС колелата пак ще се въртят няма да блокират, НО няма да има постоянно триене на накладките в диска заради АБС-а. Тази разлика ще е минимална защото "пулсациите" на АБС-а са много пъти в секунда, но въпреки това си е разлика.И още нещо за спирачният път на различни по тежест автомобили - той е много близък защото на Сейчентото примерно ако му сложиш спирачки от Браво то ще е голям цирк, колелата ще са постоянно блокирали и изобщо няма да спира ами ще се пързаля. На по-тежката кола се слагат по "здрави" спирачки изчислени за нейното тегло, същото е и за по-малката, спирачките са съобразени с теглото. Така на голямата кола спирачното усилие е по-голямо, но и тежестта която трябва да удържи е по-голяма, а на малката обратното и за това спирачният път е много близък, никога не може да бъде равен, но много близък.Ако се водим от вашият принцип то камиона трябва да започне да спира от предишният светофар едва ли не защото е по-тежък.Ето една таблица за спирачният път на различни автомобили. Да ви прави впечатление, че всички се въртят някъде около 40 метра от 100 до 0 но са различни автомобили с различна маса.
                            Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                            Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                            Коментар


                              #74
                              Stefan Hadjov написа:
                              vsd написа:
                              Колега, то като е мокро и хлъзгаво без абс ще спреш ама след 100 метра. С абс е много по-добре. Както казаха колеги, виж си състоянието на гумите да не са станали на балатум, а и много е важно какви са накладките. Ако не са меки, няма да спира добре.
                              Но с АБС ще спреш след 200 метра.Koлега,много търябва да ти се обяснява на тебе докъто разбереш нещо.Още ли не си разбрал,че вида на накладките няма нищо общо със спирачния път на една кола.Прави разлика между спирачна сила върху педала и спирачен път на колата.Спирачния път на една кола зависи само от нейната скорост и коеф. на триене на пътя с гумите.Къде виждаш тук меки или твърди накладки.
                              Трябва да отидеш да посетиш психиатър. Може да ти каже нещо по повод това дето все трябва да обясняваш на този и онзи. Това съвсем сериозно ти го казвам, без да те обиждам.Другото няма да го коментирам, милсля че достатъчно спорихме в една друга тема. Напоследък с тези тъпи теоретични спорове не ми се чете форума егати. Всеки е супер спец, ама като опре до реален проблем, малко хора знаят да дадат съвет.
                              FIAT Bravo JTD GT '99

                              Коментар

                              Working...
                              X