1115 написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как да прецакам АБС-а?
Collapse
Заключена тема
X
X
-
BO написа:1115 написа:Айде сега заорахте в глупости.Колегата Стефан е 100% прав.Доказва се лесно - махате бушона на АБС_а и правите 5 спирания без него и 5 с него.Резултатът е ясен. Без АБС колата спира по-добре. Ако знаете принципа му даже не е нужен опита.
Коментар
-
Ми.Исках да кажа, че функцията на спирачния асистент не е да ти регулира спирачното усилие, което прилагаш на педала, както е обяснил Хаджов, а е точно на обратната логика - да го усили.Просто използвах и твоя цитат, защото ме мързеше да пиша и аз, че Хаджов е прав за усилията, дължини, спирачки, накладки и т.н. :PA20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа:Ми.Исках да кажа, че функцията на спирачния асистент не е да ти регулира спирачното усилие, което прилагаш на педала, както е обяснил Хаджов, а е точно на обратната логика - да го усили.Просто използвах и твоя цитат, защото ме мързеше да пиша и аз, че Хаджов е прав за усилията, дължини, спирачки, накладки и т.н. :P
Коментар
-
Ама голям дебат отворих,а? Yellow_Flash_Colorz_PDT_15 Гумите са ми на няма и седмица.Корморан,но все пак са нови.На 2.3 ги оставих.АБС-а не е наред.Ремонта по колата го плаща шефа,а той за абс не му се дават пари.И с новите и със старите гуми(а старите са йокохамки на 3 месеца-перфектни)не спира добре.Абс-а си се спираше сам доста често.Светкат 2-те лампи(abs&!)и няма абс.Пробвал съм как спира и със и без него.За сега реших да го изключа.Ако му дойде ред за ремонт,и ако ще работи добре(не както сега),разбира се че съм с двете раце ЗА.13 години съм шофър,изкарал съм си курсовете зимата в големия сняг и съм карал коли без абс.Мога да спирам на мокро и хлъзгаво,но пусти АБС ме лъже.Трябва да мога да разчитам че работи перфектно,за да го ползвам.Между байдъуей Yellow_Flash_Colorz_PDT_05 след малко съм на реглаж.Поне да знам,че гумите са наред.Така ли е най-безболезнено да го изключа?Marea Weekend
2,4 JTD 130 '99
Коментар
-
Още един глас от мен в подкрепа на това, че кола без АБС спира по-добре от такава със, но разбира се при условие че си усвоил това да усещаш момента точно на ръба на блокирането на колелата. Колега Стефан е напълно правFiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
! не светва ли при каква да е нередност??Примерно: внимание! абс-а не работи!Откакто я карам аз е с еднакви (нови) гуми.Реглажа ми показа 00"47м.Малко разкрачени гумите.Пича ме пита дали са се поизтъркали старите гуми,но те нямаха време.Малко ги карах.Добре,че с тези стана така,че колцата дърпаше малко в дясно,та да ида на реглаж.От гумите е,нищо че са нови.Както и да е.Едва ли това е била причината.А АБС-а си светваше по време на път.Без причина.В петък откачих акумулатора за 1 час,защото пък почистих "дебилометъра" Yellow_Flash_Colorz_PDT_16 и поизчистих компа,та АБС-а 3-4 дена си бачка,но пак започна и ме ядоса и ...Marea Weekend
2,4 JTD 130 '99
Коментар
-
И аз да кажа нещо - първо за "опитните" със сигурност с едно натискане на педала на спирачката ще изчислите спирачното усилие на 4-те колела,след което ще подадете такова равномерно (което прави АБС-а) и др,което е,че не е задължително АБС-а да се включва с него също може да се спира max преди да се включи.Понеже говорите за състезателни автомобили да кажа на колегата,че в случая става въпрос за туристически автомобил,който не е с вентилирани дискове големи колкото гумата на колата му и е с обикновени накладки от 60лв.И др тънък момент е че има съзтезатели,които карат ГАЗ-Спирачка(едновремено натискане),така че колкото и опитни да сте не се сравнявайте с тях,както и при съзтезателните автомобили задните спирачки са направени при някои да държат повече от колкото предните.И още нещо важно да си помислите и за автомобилите,при които спирането на задните колела зависи от това колко е натоварена колата.Fiat Brava 1.8 16V GT
Коментар
-
Не искам да пиша много по темата защото вече съм се уморил да споря със специалисти но просто не издържах като прочетох мненията на колегата Стефан Хаджов. Един личен въпрос към него - от къде това самочувствие за физичните въпроси спрямо това как спира колата като явно си няма идея как става това...?1. Колега как може да твърдиш че масата на автомобила няма значение - това е смешно... Чувал си си за инерция? Да ти уточня - това е свойството на телата да запазват своето състояние на покой или праволйнейно равномерно движение при отсъствие на чужда сила.( 1-ви принцип на бай Нютон). Съответно колкото е по тежко едно тяло трябва да му приложеш толкова по голяма сила за да го изведеш от покой или да го спреш от някакво движение. Според твоите компетентни мнения няма смисъл да се слагат различни спирачни апарати на един ТИР например и на бравото - за какво? нали според теб масата няма значение??? Моля не пиши глупости и не ги отстоявай по този абсурден начин.2. Колега да си чувал за енергия? Да си чувал за обща енергия на една система ( в случая кола). Да си чувал че тя не си губи а се превръща една в друга? Ами да ти кажа когато едно тяло се движи - да пренебрегнем относителното му положение спрямо другите тела ( пренебрегвам потенциалната енергия ) то има потенциална енергия. Е= масата*(скотостта на квадрат) / 2 .Явно и тази формула е грешна според теб защото масата няма значение нали? Да уточня - масата има значение и то огромно и тази кинетична енергия се преобразува ж топлинна енергия която се полуцхажа при триенето на накладките в дисковете.3. и последно защото не искам да пиша още дълго - КОЛЕГИ моля не пренебрегвайте А.Б.С. той е поставен за да ви спаси от критични ситуации. Не всички сме "майстори" на спирането като колегата Хаджов затова имаме А.Б.С. чиято основна цел освен управляемостта на колата е да държи спирачките в оптимален режим на границата на приплъзването им. Защото когато системата отпуска колелата ( чукането което чувствате по педала) тя всъшност прави по голяма контактна площ със пътя защото колелото продължава да се върти. А когато колелата блокират т.е. няма абс те контактуват със много малка площ и контакта със пътя е много по малък.Все пак съм на крачка от това да стана АВИАЦИОНЕН ИНЖЕНЕР и смятам че имам някои познания по физика и механика.Поздрави и моля колегата да не се засяга от поста ми.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар