Здравейте колеги. В момента сам собственик на Фиат Пунто Спортинг 1.2 16В но мисля да я заменя със същото Пунто но само че ХГТ 1.8 16В Какво бихте ме посаветвали за тези хгт-та чух от мн хора че били мн проблемни двигатели 1,8 16 В какво ще кажете. Много искам да си взема такова самолетче 131 кончете Пунтото мн си ми харесва затова не искам друга кола а същата но голямото моторче Споделете всичко разход подръжка слаби места върви ли как е на ниските обороти има ли тяга ?? Всеки да споделя каквито познания има знам също че двигателя на Купе 1.8 16В е същия като на пунто хгт 1.8 16В
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Дайте Малко инфо за ДВГ 1.8 16В 131к.с?
Collapse
X
-
Ми например как е разхода като го настъпиш мн ли гълта върви ли как е на ниските обороти каде му е слабото място труден ли е за подръжка такива работи сякакви впечатления. Много сам се запалил и искам да си зема ХГТ кефи си ме мн пунтото ама искам да заменя 1.2 двигателчето с 1.8 А и какво е това VFD дето е на двигателя какво означава ?
Коментар
-
Монтира се и на други коли този двигател - на Дедра, Делта, Либра, Мареа...Делтата ми е със същия двигател.Почвам от силните страни:-изключително икономичен двигател, ако се кара нормално;-изключително добре се държи и на ниските, и на високите обороти (червената му зона почва чак на 6800 оборота).-много бързо набира във високите обороти - над 5500 об. до 7000...Слаби страни:-честа поява на "тракане" като на дизел при палене - дължи се на вариатора. Не е проблем да си трака, с изключение че е досадно.-поне при Делтата и Купето - изключително нисък картер. Нашия съм го чупил 2 пъти, колегата skip с Купе и той го е чупил веднъж. Не знам как е разположен при Пунтото.-относително по-скъпа подръжка от колкото на другите ФИАТ/ЛАНЧА двигатели. Но пък и той е по-съвременен като технологии.-трудно се пригажда за работа с газ - едно заради вариатора, второ заради пластмасовите колектори. (не е невъзможно де, аз съм с газова инжекция).Ако трябва да избирам между Пунто 1.4 ГТ и 1.8 ХГТ - бих избрал второто, въпреки, че е с 8 коня по-слабо. Усещането при изключването на вариатора на 5500 оборота е подобна на това на турбото - тъкмо си мислиш че не може повече, и тя се отваря и те залепва за облегалката.
Коментар
-
Значи вариатора тропал така и на сегашната ми 1.2 двигателчето също така притропва като дизел на ниски обороти като подам газ.А всъщност вариатора какво прави ква дейност извършва и при мен така като я настъпа набира до 4000 оборота и какато казваш като изключи вариатора и дрърпа още повече се едно пуска турбо А за данака 136 лв се пак ги давам за 1 година ще ги прижала важен е разхода защото се пак без бензин неможе да караш :DИ някой знае ли какво е това VFD на двигателя какво означава.
Коментар
-
Наличието на вариатор при този двигател се обозначава като VVT (variable valve timing) при Ланча и VFD (variabile fasatura di distribuzione) при FIAT.Един и същ е двигателя - 183.А1.000.Вариаторът е устройство, което при определени обороти и натоварване променя ъгъла и момента на впръскване на горивната смес в двигателя. Между другото е измислена от ФИАТ, първият сериен автомобил е АЛФА РОМЕО.На италиански: http://it.wikipedia.org/wiki/Variatore_d’alzataНа английски: http://en.wikipedia.org/wiki/VVT
Коментар
-
Прекрасен двигател с електроника Хитачи.Единствен косур са бубините които горят при кофти свещи.Ползват се само оригинални дву-електродни.Между Фиатовия и Ланчовия разликата е в балансиращите валове, които ги няма при Фиат_а.Мотора с пластмасовите колектори е май след 99г., преди това е с метални.Това за Купе, на ХГТ май има и от двата също, не не съм сигурен.
Коментар
-
1115 написа:Прекрасен двигател с електроника Хитачи.Единствен косур са бубините които горят при кофти свещи.Ползват се само оригинални дву-електродни.Между Фиатовия и Ланчовия разликата е в балансиращите валове, които ги няма при Фиат_а.Мотора с пластмасовите колектори е май след 99г., преди това е с метални.Това за Купе, на ХГТ май има и от двата също, не не съм сигурен.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар