Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Може ли да се вади акумулатора след запалване-пълен инжекци?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Може ли да се вади акумулатора след запалване-пълен инжекци?

    Може ли да се вади акумулатора след запалване при двигатели с толкова много всевъзможни датчици и компютри и какво ли още не както е в случая на 1,6 16V пълен инжекци?Искам да сложа един акумулатор на мястото на моя за да покарам малко с него но е паднал и абсурд да запали.Знам, че ще ме посъветвате да взема от някъде зарядно (то и аз така смятам да направя, но на теория ако случая беше да мога да запаля само с чужд акумулатор, а после да си замина с моя си - как да извадя от коша след като вече съм запалил а ме е страх да не объркам нещо електрониката) та тука въпроса е следния:Забранено ли е някъде в някоя от книжките към колата - изрично опоменато от производителя - като вредно - ваденето на акумулатора при запален двигател?Някой правил ли го е и на какъв двигател и имало ли е последствия?Моля да споделите опит! Благодаря!
    Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

    #2
    с риск да ме оплюят ще кажа че аз съм го правил 1-път само гледаш да не цъкнеш някаде +
    1.6 16v 96 г. 103 hp.
    България е една от малкото страни в света ,в която докато се движиш в насрешното ,някой може да те шибне отзаде
    Да мина да те взема...или да взема да те мина?

    Коментар


      #3
      Мисля че е много непрепоръчително, защото няма какво да обира тока създаван от генератора, а той е към 14в. с включен акумулатор, като се прекъсне веригата на акумулатора този ток се насочва към други части на електросистемата и може да стане неприятно. На стар москвич да, но на Фиата не си прави експерименти.
      --Старата ръжда любов не хваща!--
      156 sportwagon 1,9 jtd 115
      ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

      Коментар


        #4
        Може и да е непрепоръчително, но съм го правил на доста коли (като почнем от Браво-то) - за щастие не е имало проблем.Това съвсем не значи, че някой ден няма да изрева.Някой беше казал, че и в книжката пишело да не се маха докато работи колата,но аз лично не съм го чел.
        Ex Fiat 126P
        Ex Fiat Tipo 1.6 DOHC 1989
        Ex Fiat Bravo 1.6 16V 1997
        Alfa Romeo 147 1.6 TS
        Не ми работи буква Б на лаптопа, изпи 1 бира. Затова я пиша с 6.

        Коментар


          #5
          Пусни си ток от друга кола,като използващ кабели за целта.Така ще избегнеш риска от изгаряне на датчици,лампи,електроника на колата.
          Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
          Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

          Коментар


            #6
            Нищо няма да изгори и повреди,с типото ми (2.0 16)преди 2 години се прибрах от Русе до София без акумулатор и нямаше никви проблеми,стига да не пускаш много консуматори,аз бях пуснал само габаритите и музиката,при по гомяла консумация колата на свободна скорост може да изгасне.

            Коментар


              #7
              Пълно безумие е да оставиш кола с електроника без акумулатор! Тези които са минали по този път без да изгърми нещо може да се чустват късметлии :D
              Fiat Marea 1.8 16V ELX

              Коментар


                #8
                да ти кажа и аз си мислих да прехварля така на мойта ма не ми стискаше,нищо,че е дизел,има доста електроника,бордкомп. и консуматори,знам,че на дизела не е проблем,ма и от баща ми знам,че не му пречи,стига да не пускаш консуматори.Може с корави кабели колега да прехварлиш ток от работеща кола кам тв.аком.докат запалиш,така е най-сигурно.

                Коментар


                  #9
                  Да колега пробвай с кабели от друга кола да запалиш и не си създавай излишни ядове.Все пак Ти си решаваш и колата е твоя .
                  Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
                  Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

                  Коментар


                    #10
                    Re: Може ли да се вади акумулатора след запалване-пълен инже

                    niko_ymn написа:
                    Забранено ли е някъде в някоя от книжките към колата - изрично опоменато от производителя - като вредно - ваденето на акумулатора при запален двигател?Някой правил ли го е и на какъв двигател и имало ли е последствия?Моля да споделите опит! Благодаря!
                    По правило е забранено заради възможноста при свален акумулатор да нарасне напрежението над 15 волта и да направи фал на някой от консуматорите вкл.електрониката.Но може при исключителни случаи да се направи това като преди свалянето на акумулатора да се включат консуматори като дълги светлини и нагревател задно стъкло.И тогава няма никави проблеми за кратко да се направи това.

                    Коментар


                      #11
                      Абе ако ти стиска махни го то и баи петко мина 3 пъти на червено ама на четвъртия......
                      Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                      Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                      Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                      Коментар


                        #12
                        van_dal написа:
                        Мисля че е много непрепоръчително, защото няма какво да обира тока създаван от генератора, а той е към 14в. с включен акумулатор, като се прекъсне веригата на акумулатора този ток се насочва към други части на електросистемата и може да стане неприятно. На стар москвич да, но на Фиата не си прави експерименти.
                        И на стар Москвич е непрепоръчително,правих си такъв експеримент навремето и после сменях диоди и релета по алтернатора.От тогава - само кабели.
                        Fiat Punto 1.1 6Speed

                        Коментар


                          #13
                          аве той колегата сигурно се е оправил,ма се пак м/е да драсне ко е станало,ако не можеш да палиш с него аком.и след каране /зарейдане/ не даржи ток тарси др.,нама спасение пак,ако немаш кабели на чакмакбайр дай на скорост пали и карай с него кат иск.пак за опит.

                          Коментар


                            #14
                            нямах нужда от кабели за да запаля аз - на мен идеята ми беше да сложа в моята коля един по-слаб акумулатор за да го зареждам докато карам, защото на старата кола нещо се прецакал генератора - и тя също си запали ама и свети лампата, че не зарежда ... но в крайна сметка намерих зарядно - и аз самия не посмях да си правя експерименти без да съм питал първо .... а междо другото ако е много паднал ми се е случвало и с кабели да не поиска да запали де... мерси за отговорите - разубедихте ме и звучи логично това с пускането на повече консуматори за обиране на голямото напрежение ... поне сте писали защо е така ... ще знам за напред... обичам обосновани отговори
                            Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                            http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                            Коментар


                              #15
                              добре че си се отказал щото най малко динамото щеше да прецакаш ......
                              Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
                              ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS

                              Коментар

                              Working...
                              X