Има тема как да подготвим автомобила си за зимни условия ,но такава за зимни не виждам.Освен ,че трябва да си подмените гумите има ред дейности които е желателно да се извършат.ВАЖНО - Цялостно измиване на автомобила със водоструйка за отстраняване на солта и пясъка използван за опесъчаване на родните ни пътища.1.Проверка работата на охладителната система.2.Проверка на спирачната система и най-вече спирачните маркучи за напуквания.3.Проверка на всички маншони по окачването и ходовата част.Ремонта или подмяната на карета вследствие на попаднал пясък в тях е скъп и неприятен.4.Проверка на дъното на автомобила за корозия и спирането на такава.5.Проверка на изпускателната система и при нужда смяна на гърнета и желателно боядисване.6.Подмяна на течността в казанчето за предното и задното стъкло с такава пригодена за чистене на насекоми.При необходимост подмяна на чистачките.7.Проверка на изправността на светлините и най-вече проверка за проникване на влага във фаровете и стоп светлините.8.Смазване на пантите на вратите и техните брави.9.Проверете всички важни и достъпни букси за замърсявания и при необходимост почистете и напръскайте с контактен спрей.10.АКУМУЛАТОРА - проверете и при необходимост долейте с дестилирана вода и дозаредете до необходимата гъстота на електролита.Проверката на нивото на елетролита през летния период е желателно да бъде ежемесечно.Едно пастирване на автомобила макар и в домашни условия няма да е излишно за боята.Допълвайте колеги.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Подготовка на автомобила за експолатация в летни условия.
Collapse
X
-
Re: Подготовка на автомобила за експолатация в летни условия
Tornado написа:Има тема как да подготвим автомобила си за зимни условия ,но такава за зимни не виждам.Освен ,че трябва да си подмените гумите има ред дейности които е желателно да се извършат.ВАЖНО - Цялостно измиване на автомобила със водоструйка за отстраняване на солта и пясъка използван за опесъчаване на родните ни пътища.1.Проверка работата на охладителната система.2.Проверка на спирачната система и най-вече спирачните маркучи за напуквания.3.Проверка на всички маншони по окачването и ходовата част.Ремонта или подмяната на карета вследствие на попаднал пясък в тях е скъп и неприятен.4.Проверка на дъното на автомобила за корозия и спирането на такава.5.Проверка на изпускателната система и при нужда смяна на гърнета и желателно боядисване.6.Подмяна на течността в казанчето за предното и задното стъкло с такава пригодена за чистене на насекоми.При необходимост подмяна на чистачките.7.Проверка на изправността на светлините и най-вече проверка за проникване на влага във фаровете и стоп светлините.8.Смазване на пантите на вратите и техните брави.9.Проверете всички важни и достъпни букси за замърсявания и при необходимост почистете и напръскайте с контактен спрей.10.АКУМУЛАТОРА - проверете и при необходимост долейте с дестилирана вода и дозаредете до необходимата гъстота на електролита.Проверката на нивото на елетролита през летния период е желателно да бъде ежемесечно.Едно пастирване на автомобила макар и в домашни условия няма да е излишно за боята.Допълвайте колеги.Marea HLX 147ps
-
Също едно цялостно вътрешно почистване и проветряване. В много случаи след зимата под стелките е станала ужасна влага.http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
Re: Подготовка на автомобила за експолатация в летни условия
Tornado написа:6.Подмяна на течността в казанчето за предното и задното стъкло с такава пригодена за чистене на насекоми.При необходимост подмяна на чистачките.Допълвайте колеги.Fiat Punto 1.1-Синята птица
Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp
Коментар
-
И аз да кажа, вадите внимателно Фиата от гаража където е престоял цяла зима понеже е бил заземен и сте си карали Опела. Хубаво с влажна кърпа забърсвате праха, и го вкарвате пак в гаража също толкова внимателно колкото сте го изкарали за да прекара там и лятото и да не ви създава проблеми После може да се хвалите на комшиите как вече толкова години го имате и до сега не е мръднал- от гаража де Стигаа бе колеги, няма да живеете с тея коли цял живот, аз ли да съм и роб или тя на мене, представям си се сяка пролет и есен с един такъв списък как я проверявамПравило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
Slavi_Lancia написа:И аз да кажа, вадите внимателно Фиата от гаража където е престоял цяла зима понеже е бил заземен и сте си карали Опела. Хубаво с влажна кърпа забърсвате праха, и го вкарвате пак в гаража също толкова внимателно колкото сте го изкарали за да прекара там и лятото и да не ви създава проблеми После може да се хвалите на комшиите как вече толкова години го имате и до сега не е мръднал- от гаража де Стигаа бе колеги, няма да живеете с тея коли цял живот, аз ли да съм и роб или тя на мене, представям си се сяка пролет и есен с един такъв списък как я проверявамФиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
Коментар
-
Хахах, луд. И после във форума на опел пишеш - имам един фиат толкова години, а опела ми изгни....То въпроса не е да си роб на колата, но някои неща наистина са задължителни - охлаждането, ел. буксите, маншони и тампони разни... Аз днес открих че имам скъсан маншон на външното каре отляво. А колко кал има натрупана и наслоена на скоростната кутия, мани-бегай, бегай-мани - сигурно 2-3 см в дълбочина. Може би никога не е чистено. Да се похваля - тоя път като сменях гуми, колата не успя да ми падне от крика.
Коментар
-
Slavi_Lancia написа:И аз да кажа, вадите внимателно Фиата от гаража където е престоял цяла зима понеже е бил заземен и сте си карали Опела. Хубаво с влажна кърпа забърсвате праха, и го вкарвате пак в гаража също толкова внимателно колкото сте го изкарали за да прекара там и лятото и да не ви създава проблеми После може да се хвалите на комшиите как вече толкова години го имате и до сега не е мръднал- от гаража де Стигаа бе колеги, няма да живеете с тея коли цял живот, аз ли да съм и роб или тя на мене, представям си се сяка пролет и есен с един такъв списък как я проверявамFiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Ами защо? ето колегата Atnas71 ме е изпреварил с отговора. В състоянието на колата съм си сигурен на 100% правя наи доброто за нея и тя ми се отплаща добре. Не чакам ни пролет ни есен за да я подготвям за даден сезон, всичко си е според нуждата. При смяна например на зимните с летни гуми или обратно оглеждам и ходовата част и маншоните спирачни маркучи. При смяна на масло си я поглеждам и от долу но и да има ръжда няма да се хвана да я отстранявам тва е мисия невъзможна, все пак нали затова съм си взел Фиат а не Опел за да съм сигурен че няма да ръждяса. В двигателния отсег си гледам чат пат, абе дет се вика постоянно знам на къв хал е и кое е тръгнало и може да ме изненада за да си направя сметка да взема мерки. Нищо по тази кола не е карано докато се счупи или здаде багажа до край. Подготовката за даден сезон е малко пресилена работа. Като изключим точка 2-3 и 10 всичко друго е да се намираме на работа и да се чудим ко да чоплим по колата Не ме разбирай погрешно нищо конкретно към тебе или някои друг колега, просто освен нещата отнасящи се за сигурността и надеждността на колата с които всеки водач трябва да е наясно в всеки един момент, всичко друго е вманиячаване.Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
Към първа точка - горещо препоръчвам на всеки, който е решил да подмени антифриза - да свали и измие водния радиатор. При мен за нещастие моят се спука, и се наложи да го подмменя, като го миех падна такова невероятно количество мръсотия, че бедна ви е фантазията. Вече 1/2 час го мия, и излиза още и още мръсотия. Използвам всякакви препарати, кисна, клатя го, плакна, пак кисна, пак плакна, и излиза още и още мръсотия. Също и препарат - обезмаслител е горещо препоръчително да се използва. Все едно е работел не с вода/антифриз, а с мръсотия, и е охлаждан не от въздух, а от комин на кремиковци. А радиатора на климатика, малииии за там не ми се мисли - той е първи на линията и поема повечето мръсотия. Него задължително трябва да го измиете, като е забранено миенето на струя по-мощна от чешмянатта вода, поради риск от изкривяване на питата. Обилното използвабне на препарати е задължително. Не съм си и помислял че толкова мръсен може да бъде радиаторът, а на много места съм чел че е полезнбо да се мие....Успех на всички.
Коментар
-
ogi28b написа:Към първа точка - горещо препоръчвам на всеки, който е решил да подмени антифриза - да свали и измие водния радиатор. При мен за нещастие моят се спука, и се наложи да го подмменя, като го миех падна такова невероятно количество мръсотия, че бедна ви е фантазията. Вече 1/2 час го мия, и излиза още и още мръсотия. Използвам всякакви препарати, кисна, клатя го, плакна, пак кисна, пак плакна, и излиза още и още мръсотия. Също и препарат - обезмаслител е горещо препоръчително да се използва. Все едно е работел не с вода/антифриз, а с мръсотия, и е охлаждан не от въздух, а от комин на кремиковци. А радиатора на климатика, малииии за там не ми се мисли - той е първи на линията и поема повечето мръсотия. Него задължително трябва да го измиете, като е забранено миенето на струя по-мощна от чешмянатта вода, поради риск от изкривяване на питата. Обилното използвабне на препарати е задължително. Не съм си и помислял че толкова мръсен може да бъде радиаторът, а на много места съм чел че е полезнбо да се мие....Успех на всички.
Коментар
-
1. Откачам цялото окабеляване от вентилаторите. 2. Свалям вентилатора, държи се на 4 винта за радиатора.3. Вадя го вентилатора внимателно нагоре, като преди това съм откачил маркучите от радиатора. 4. Развивам 4-те винта, които държат климатичния радиатор за водния, те са отстрани на водния, в 4те ъгъла5. Вадя го внимателно нагоре, като не напъвам много, и внимавам да не прецакам климатичния, дърпам и си помагам отдолу с другата ръка да се откачи гуменият тампон, който го държи отдолу. Ето всичко на снимките, първата стана малко претрупана, с кофти качество. Вижда се гърба на радиатора. За справка - Това е радиатор от дизелов двигател, за това е с 2 вентилатора.Извинявам се че се отклоних така от основната тема, но мисля че тук е подходящо да бъдат качени тези снимки. Пак да кажа - препоръчвам на всеки който по някаква причина източва системата - да свали и измие хубаво водния радиатор. Препарати - квото се сетиш. Аз използвам медикс - теракота, и обезмаслител меглио.
Коментар
-
подкрепям Огиаз вчера мих моя поради същата причина - леко загряванемаистина много мръсотия изтечеднес като се затопли ще пробвам колата дали все още прегрява ,макар и лекопървото, което забелязах вчера след почистване на двата радиатора е, че климатика заработи по-добре, охлажда значително повечеднес ще пиша за прегряванетоФиат Мареа 1,8 16В, 1999г
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар