Immortal написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
За Смяна Ли Е Термостата?
Collapse
X
-
A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
-
за OgyLalov: като си купих Бравото си беше наред , парното много топло, стрелката където трябва и т.н., края на това лято забелязах че стрелката седи на около четвърт от скалата но не се притесних много, като стана студено обаче веднага се усети че термостата е здал багажа, загрява много бавно ( само до около първа втора чертичка- не знам колко градуса е това - може би около 60 градуса), парното работи зле (студ си е),могат вероятно във всеки сервиз да го сменят , представлява за нашия двигател цял блок солиден с 4 по големи изхода за маркучи(към радиатора, от радиатора, към помпата и към парното , по-малки отвори , датчик влиза в един от отворите, вътре в този блок е термостата, трябва да се източи преди това антифриза и след смяната е важно да се обезвъздуши системата, има три отвора( на блока, на радиатораи на парното(маркуч към него )) -- тези неща ги пиша наизуст малко защото в сервиза са си сменили малко политиката и като ходих за термостата не ме пуснаха да им се моткам в ръцете (преди пускаха но нещо е станало сигурно))за Alexius : като купих колата градско беше 11 до 12л/100 но си смених филтри , свещи и такива консумативи и се оправиха нещата градско нормално ми е от 9.5 до 10.5 - в София зависи от това къде минаваш и кога, извън града движа около 6.5 при 120км/ч до 8.5 при 160 км/ч скорост, (градското ми се вижда множко но няма как да се сваля , то толкова си и дават на колата 10.5л/100 в книжката)при разваления термостат се качи разхода с около 1.5 литра, сега след смяната не съм го засичал , предполагам че си както преди. как ги разбираш тези градуси до които загрява колата ти , на наште скали няма градуси?FIAT Stilo 1.4 16V
FIAT Bravo 1.6 16V (преди)
Коментар
-
На Пунтото ми уреда който показва температурата има три чертички.Първата е в началото втората е по средата и третата най отгоре и от нея следва вече червениясектор.Преди да сменя термостата то стрелката постоянно се местеше ту под средната черта ту над нея.Сега след смяната стрелката минава средната чертичка на около 5 мм. над нея и стои там закована независимо с какви обороти карам.Това за мен показва че термостата поддържа една температура на антифриза в блока на двигателя.Както писах и по рано разхода на гориво падна с около литър.Термостата го купих за 16лв. и ми го смениха за 10 лв.Не ви препоръчвам сами да го сменяте защото после има проблем с обезвъздушаването с поставянето на нови скоби върху маркучите.Има си тънкости и е добре и майстора който ще ви го сменя да е сменял преди това а не да се учи на вашата защото ще имаш ядове.
Коментар
-
Не смятам че ще има трудности с обезваздушаването. Пък и тя тази колица не се ли самообезваздушава? В началото на зимата източих водата и сипах антифриз, май се справихДнес забелязах и на Brava-та на баща ми същата работа, ако другите колеги не бяха казали че при тях не е така щях да си помисля че така е нормално.
Коментар
-
hf hpe написа:Immortal написа:....
Коментар
-
здравейте, вижте малко снимчици на сменения ми термостат (стария):http://free.bol.bg/toni_bravo/termostat/от снимките става май ясно защо е 80лв. (мен също много ме изненада , мислех си 15-тина, до 20 да е )Alexius , да след смяната стрелката седи около първата малка чертичка която е под средната (по-дълга) която вероятно наистина е 90 градуса, при много седене по сфетофари се вдига до средната голяма, а при много бързо каране може да слезе малко(половин чертичка).FIAT Stilo 1.4 16V
FIAT Bravo 1.6 16V (преди)
Коментар
-
Че термостата трябва да се смени е ясно. Само не разбирам защо трябва да дават толкова пари. От думите Ви разбирам четермостата на БРАВАТА е монтиран не на главата на двигателя, а на водните съединения. Момчета някой да знае къде е монтиран термостата на автомобилите ВАЗ - на водните съединения. Сега остава да проверите какъв е диаметъра на водните съединения и ако са еднакви(в което съм почти убеден без да съм ги виждал), да идето да магазина и да си купите термостат за ВАЗ(в пъти по евтин) и да го смените. Само не забравяйте да се разберете с магазинера че ако не работи да ви го смени с друг. И понеже съм свалял и слагал термостати по добре е първо да го сложите в една тенджера и на котлона зада разберете работи ли. Ако се отвори на преди водата да е завряла всичко е ок-монтирате, карате и ме споменавате с доброПунто 1.1
Коментар
-
Както се вижда от снимката термостата се намира под черната тръба. kostov_77 Може би могло да стане както ти казваш, но черното предполагам е пластмаса и е залепено за корпуса. Предполагам ако се разлепи/разбира се без да се счупи/, смени се със аналогичен по размер и се захване да речем с резба обратно пластамаса към корпуса......знам ли дайте мнения?Благодаря за снимката на toni
Коментар
-
за kostov_77: както по горе споненахме за 1.8 двигателя на Браво /Брава вероятно е евтин термостата и се сменя само той, при моя двигател 1.6 се сменя този целия елемент който е на снимките, а термостата е вътре в елемента. на тази снимка:се вижда големия отвор в средата който се монтира към блока на двигателя (в блока нагнетява течност помпата) и от тук тръгва или пак към помпата през единичната тръба която е отдясно на снимката (при затворен термостат или при отворен тръгва към радиатора през тръбата отляво долу и се връща течността идвайки от радиатора в тръбата от ляво горе и продължава пак за помпата , има и отвор за маркуча към парното, от него отива към помпата течносттатермостата е така направен че в момента в който отваря отвора за радиатора друга му част затваря този отвор който е директния към помпата (така че не съм сигурен че ще стане номера с пригаждането на такъв от друга кола- няма начин да е такъв просто)в сервиза след като ми го смени момчето ми каза че има една пластмаса която се пука и ако се чака и се стигне до разрушаването и може да стане по лошо, каза също че на новите термостати (за същи двигател по късно слагани и също и като резервна част) тази част не е пластмасова вече и няма този проблем, наистина има съвсем леки и визуални промени между този който са ми сложили и карам сега и термостата от снимките (стария).(при мен тази пластмаса е била пукната)FIAT Stilo 1.4 16V
FIAT Bravo 1.6 16V (преди)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар