Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За Смяна Ли Е Термостата?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Immortal написа:
    А стига бе!!Някой може ли да каже как е за 1.8 i.e.? Кви са тия 70-80 лв? За Ситроена беше 17 лв, като ми се видя много скъпо (за Сеата на един познат е 8 лв)...
    На този модел и като на мойто е някъде към 26лв ако не се лъжа(ако държиш ще видя за колко си го смених-записвам си всичко :P )Сменяйте и не се чудете пари се изкарват нерви не :P !Аз поне съм на този принцип
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    Коментар


      #17
      При мен също е доста добро парното ама пробеах с тръбите и тази на втория кръг отваря доста рано както казах на около60-70- градуа.ще взема да го купя и утре ще го сменя.toni колко разход ти дава сега зимата градско?

      Коментар


        #18
        за OgyLalov: като си купих Бравото си беше наред , парното много топло, стрелката където трябва и т.н., края на това лято забелязах че стрелката седи на около четвърт от скалата но не се притесних много, като стана студено обаче веднага се усети че термостата е здал багажа, загрява много бавно ( само до около първа втора чертичка- не знам колко градуса е това - може би около 60 градуса), парното работи зле (студ си е),могат вероятно във всеки сервиз да го сменят , представлява за нашия двигател цял блок солиден с 4 по големи изхода за маркучи(към радиатора, от радиатора, към помпата и към парното , по-малки отвори , датчик влиза в един от отворите, вътре в този блок е термостата, трябва да се източи преди това антифриза и след смяната е важно да се обезвъздуши системата, има три отвора( на блока, на радиатораи на парното(маркуч към него )) -- тези неща ги пиша наизуст малко защото в сервиза са си сменили малко политиката и като ходих за термостата не ме пуснаха да им се моткам в ръцете (преди пускаха но нещо е станало сигурно))за Alexius : като купих колата градско беше 11 до 12л/100 но си смених филтри , свещи и такива консумативи и се оправиха нещата градско нормално ми е от 9.5 до 10.5 - в София зависи от това къде минаваш и кога, извън града движа около 6.5 при 120км/ч до 8.5 при 160 км/ч скорост, (градското ми се вижда множко но няма как да се сваля , то толкова си и дават на колата 10.5л/100 в книжката)при разваления термостат се качи разхода с около 1.5 литра, сега след смяната не съм го засичал , предполагам че си както преди. как ги разбираш тези градуси до които загрява колата ти , на наште скали няма градуси?
        FIAT Stilo 1.4 16V
        FIAT Bravo 1.6 16V (преди)

        Коментар


          #19
          като имаш предвид че посредата чертата е 90 градуса на око го преценявам горедолу колко е.ти казваш че при теб седи малко под чертата по средата нали така?

          Коментар


            #20
            И при мойта Брава е на средата под чертата, явно и аз съм за смяна а пък това е явно доста често срещан проблем с този термостат.
            Fiat Brava 1.9 TD 100

            Коментар


              #21
              На Пунтото ми уреда който показва температурата има три чертички.Първата е в началото втората е по средата и третата най отгоре и от нея следва вече червениясектор.Преди да сменя термостата то стрелката постоянно се местеше ту под средната черта ту над нея.Сега след смяната стрелката минава средната чертичка на около 5 мм. над нея и стои там закована независимо с какви обороти карам.Това за мен показва че термостата поддържа една температура на антифриза в блока на двигателя.Както писах и по рано разхода на гориво падна с около литър.Термостата го купих за 16лв. и ми го смениха за 10 лв.Не ви препоръчвам сами да го сменяте защото после има проблем с обезвъздушаването с поставянето на нови скоби върху маркучите.Има си тънкости и е добре и майстора който ще ви го сменя да е сменял преди това а не да се учи на вашата защото ще имаш ядове.
              Фиат Панда 1.2 2006година
              Синджира си идва ,а козата я няма...

              Коментар


                #22
                Не смятам че ще има трудности с обезваздушаването. Пък и тя тази колица не се ли самообезваздушава? В началото на зимата източих водата и сипах антифриз, май се справихДнес забелязах и на Brava-та на баща ми същата работа, ако другите колеги не бяха казали че при тях не е така щях да си помисля че така е нормално.

                Коментар


                  #23
                  Колеги, Италианците правят пробити термостати за наи-южните си части,така че ако температурата не е около 90 градуса- смяна термостат.
                  Акo искaш да си Вечно млад, купи си FIAT та другите да ги е яд!!!

                  Коментар


                    #24
                    hf hpe написа:
                    Immortal написа:
                    ....
                    ти си от най ефтиният модел, точно за твоят двигател се предлага само елемент
                    Еньо, а за мойто Типо 1.4 карб. как стоят нещата - пак ли е цял термостат или се сменя само частта? Щото винаги съм имал съмнения че е заминал термостата, ама на... Едно ли да гледаш, друго ли ... Последно имах проблеми с перката на радиатора - загряваше - оправи се този проблем, обаче парното ми не е много силно - като седи на празен ход си духа студено направо, като я форсирам - тогава почва да духа топло. А и мисля че загрява бавно - сложих един картон отпред на радиатора тия дни - по-добре се справя, ама все пак ...

                    Коментар


                      #25
                      здравейте, вижте малко снимчици на сменения ми термостат (стария):http://free.bol.bg/toni_bravo/termostat/от снимките става май ясно защо е 80лв. (мен също много ме изненада , мислех си 15-тина, до 20 да е )Alexius , да след смяната стрелката седи около първата малка чертичка която е под средната (по-дълга) която вероятно наистина е 90 градуса, при много седене по сфетофари се вдига до средната голяма, а при много бързо каране може да слезе малко(половин чертичка).
                      FIAT Stilo 1.4 16V
                      FIAT Bravo 1.6 16V (преди)

                      Коментар


                        #26
                        toni При мен няма толкова чертички. при мен са 3. Една най-долу, една посредата и една най-горе. Би ли могъл да щракнеш при теб как е при загрял двигател. Просто от любопитсво искам да го видя. Благодаря ти за снимките на термостата.

                        Коментар


                          #27
                          утре сутрин ще има снимка
                          FIAT Stilo 1.4 16V
                          FIAT Bravo 1.6 16V (преди)

                          Коментар


                            #28
                            Че термостата трябва да се смени е ясно. Само не разбирам защо трябва да дават толкова пари. От думите Ви разбирам четермостата на БРАВАТА е монтиран не на главата на двигателя, а на водните съединения. Момчета някой да знае къде е монтиран термостата на автомобилите ВАЗ - на водните съединения. Сега остава да проверите какъв е диаметъра на водните съединения и ако са еднакви(в което съм почти убеден без да съм ги виждал), да идето да магазина и да си купите термостат за ВАЗ(в пъти по евтин) и да го смените. Само не забравяйте да се разберете с магазинера че ако не работи да ви го смени с друг. И понеже съм свалял и слагал термостати по добре е първо да го сложите в една тенджера и на котлона зада разберете работи ли. Ако се отвори на преди водата да е завряла всичко е ок-монтирате, карате и ме споменавате с добро
                            Пунто 1.1

                            Коментар


                              #29
                              Както се вижда от снимката термостата се намира под черната тръба. kostov_77 Може би могло да стане както ти казваш, но черното предполагам е пластмаса и е залепено за корпуса. Предполагам ако се разлепи/разбира се без да се счупи/, смени се със аналогичен по размер и се захване да речем с резба обратно пластамаса към корпуса......знам ли дайте мнения?Благодаря за снимката на toni

                              Коментар


                                #30
                                за kostov_77: както по горе споненахме за 1.8 двигателя на Браво /Брава вероятно е евтин термостата и се сменя само той, при моя двигател 1.6 се сменя този целия елемент който е на снимките, а термостата е вътре в елемента. на тази снимка:се вижда големия отвор в средата който се монтира към блока на двигателя (в блока нагнетява течност помпата) и от тук тръгва или пак към помпата през единичната тръба която е отдясно на снимката (при затворен термостат или при отворен тръгва към радиатора през тръбата отляво долу и се връща течността идвайки от радиатора в тръбата от ляво горе и продължава пак за помпата , има и отвор за маркуча към парното, от него отива към помпата течносттатермостата е така направен че в момента в който отваря отвора за радиатора друга му част затваря този отвор който е директния към помпата (така че не съм сигурен че ще стане номера с пригаждането на такъв от друга кола- няма начин да е такъв просто)в сервиза след като ми го смени момчето ми каза че има една пластмаса която се пука и ако се чака и се стигне до разрушаването и може да стане по лошо, каза също че на новите термостати (за същи двигател по късно слагани и също и като резервна част) тази част не е пластмасова вече и няма този проблем, наистина има съвсем леки и визуални промени между този който са ми сложили и карам сега и термостата от снимките (стария).(при мен тази пластмаса е била пукната)
                                FIAT Stilo 1.4 16V
                                FIAT Bravo 1.6 16V (преди)

                                Коментар

                                Working...
                                X