Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Странно поведение на оборотите

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Странно поведение на оборотите

    Колеги,днес забелязах едно странно явление.При подаване на газ и задържане на 3000 оборота в даден момент обороите падат на 2800 някъде и после пак се връщат на 3000.Това го прави през 10 секунди някъде.Нормално ли е или е признак за някоя нередност?
    Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
    Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

    #2
    Дали в този момент не пали перката? Допреди малко четох из другите теми че на бензиновите им падали оборотите като тръгне перката.

    Коментар


      #3
      Не,защото го прави през 10 секунди някъде.Утре смятам да вържа лаптопа и да видя чрез софтуера на газовата какво ще се променя в инжекторното време на бензиновите инжектори.Все пак перката не пали през 10 секунди или поне така си мисля,но 99% не е от палене на перка.
      Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
      Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

      Коментар


        #4
        И така резултата след днешното наблюдение е,че това го прави,докато колата е студена,т.е. докато температурата не подмине 60-70 градуса.След това явлението изчезва.По-странното е,че в даде момент инжекторното време става под 1 мсек, дори 0.00мсек и тогава настъпва това спадане на оборотите.На какво може да се дължи това и дали това не е причината да забива муцуна,докато е студена?
        Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
        Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

        Коментар


          #5
          На твое място не бих го мислил толкова. На доста народ, не само с фиат, са им чепати колите докато са студени. Силно подозирам дюзите, защото на газ симптомите ги няма, а на бензин след като пробвах добавката на Лики Моли за инжекторите положението се пооправи значително. Това още лятото и от тогава не съм я слагал, даже си мисля, че ако повторя и покарам няколко седмици на бензин ще се изчисти напълно, но честно казано слабо ме интересува.ПП: Поне при мен се оправя за по-малко от минута и го има само при първо палене за деня, и което е най-странното, макар и да имам идея по въпроса, го има само ако е топло - поне 20’.
          The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
          Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
          Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

          Коментар


            #6
            Колега,на мен ми е странно кое кара ЕКУ-то да командва време за отваряне на дюзите под 1 мсек,след като през останалото време си поддържа около 3,5 мсек и двигателя държи идеално оборотите.Просто за около 0,5-1 секунда оборотите падат с около 300,време през което и инжекторното време пада на около 1 мсек и след това се възстановяват нещата.Ако е от запушени дюзи,то не би ли било редно просто да бъде по-голямо инжекторното време?
            Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
            Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

            Коментар


              #7
              Зависи... ако някоя дюза почне да ’пикае’ е нормално ЕКУ да ги затваря по-бързо. Много са темите за студения старт и точно на 1.6 16V рецепта за решение няма. Така или иначе на газ това го няма и за мен нещата клонят към дюзи или регулатора на налягането на горивото. Честно казано това не го виждам като проблем.
              The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
              Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
              Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

              Коментар


                #8
                ogi28b написа:
                Дали в този момент не пали перката? Допреди малко четох из другите теми че на бензиновите им падали оборотите като тръгне перката.
                Това може да е верно при карбураторни двигатели или Инжекс.с-ми първо поколение Евро 1.Как ще падат оборотите като датчик ги отчита и контролера при промяна веднага прави корекция с точност +- 20 об/мин независимо колко перки са се включили.

                Коментар


                  #9
                  dudulia написа:
                  Колега,на мен ми е странно кое кара ЕКУ-то да командва време за отваряне на дюзите под 1 мсек,след като през останалото време си поддържа около 3,5 мсек и двигателя държи идеално оборотите.Просто за около 0,5-1 секунда оборотите падат с около 300,време през което и инжекторното време пада на около 1 мсек и след това се възстановяват нещата.Ако е от запушени дюзи,то не би ли било редно просто да бъде по-голямо инжекторното време?
                  Точно така е.При запушени дюзи инжект.време расте.Но това важи само когато двигателя работи при затворен цикъл т.е. под Ламбда контрол.А това е възможно при температура на двигателя над 70 градуса.Когато е в отворен цикъл/след студен старт до 70 градуса/тогава работи по твърда програма заложена в софтуера на двигателя и милисек. на дюзите се определя предимно от показанието на температурните датчици.Няма вариант в софтиера да има случаи когато дюзите работят на 1 мсек.отвореност,защото просто двигателя не може да работи на толкова бедна смес.При студен двигател е винаги над 3,5 мсек.Ако обаче имаш някакво прекъсване в показанието на датчика на коляновия вал,то алгоритама е такъв,че веднага се прекъсва както искроподаването на свещите,така и времето на отваряне на дюзите.Възможно е в резултат на евентоално моментно прекъсване на този датчик да отчиташ 1 или даже 0,00 мсек и след възтановяване на показанието се възтановяват мсек и оборотите на двигателя.Това е едно предположение,без да твърдя,че случая при теб е точно този.Наблюдавай явлението за повече впечатления.

                  Коментар


                    #10
                    А не е ли редно при такъв случай да се отчете грешка в ЕКУ-то и да ми светне лампата на инжекциона?Освен това сега се замислих за нещо друго.Когато колата е над 2000 оборота и пуснеш газта се минава в режим CUT OFF на инжекторите.Дали TPS-a не ми прави някаква мизерия и в даден момент да дава някаква невярна информация,при което ЕКУ-то да мисли,че е в режим на кът оф?Също ми направи впечатление,че малко трудно задържам оборотите на 2000 или 2500 примерно.Не е проблем да задържа газта на 1500 оборота,но за сметка на това на 2500 е трудно и обикновенно отиват или над 2500 или под 2500,макар в началото да съм достигнал 2500.Всички тези констатации са на бензин.За газ все още нямам наблюдение,че правя едни промени по газовата.
                    Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                    Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                    Коментар


                      #11
                      Няма да е причината в TPS. Преди да зарежа разгадаването на чепатия студен старт пробвах почти всичко - TPS, MAP, стъпков мотор, темп. датчик на водата и входящия въздух, горивна помпа, свещи, кабели, бобина, акумулатор... може и да пропускам нещо. Ефект имаше само от добавка за чистене на дюзите на Лики Моли.
                      The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                      Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                      Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                      Коментар


                        #12
                        dudulia написа:
                        А не е ли редно при такъв случай да се отчете грешка в ЕКУ-то и да ми светне лампата на инжекциона?Освен това сега се замислих за нещо друго.Когато колата е над 2000 оборота и пуснеш газта се минава в режим CUT OFF на инжекторите.Дали TPS-a не ми прави някаква мизерия и в даден момент да дава някаква невярна информация,при което ЕКУ-то да мисли,че е в режим на кът оф?Също ми направи впечатление,че малко трудно задържам оборотите на 2000 или 2500 примерно.Не е проблем да задържа газта на 1500 оборота,но за сметка на това на 2500 е трудно и обикновенно отиват или над 2500 или под 2500,макар в началото да съм достигнал 2500.Всички тези констатации са на бензин.За газ все още нямам наблюдение,че правя едни промени по газовата.
                        Има логика в разсъждението ти.Ако двигателя ти е над 2000 об и ТРS ти даде информация/чрез прекъсване на верига или в самия него/на контролера че си върнал газта,което в действителност не е верно,то тогава е логично да се прекъсва времето на инжекторите и двигателя да глъхне/стремеж да влезе в принудителен празен ход/.Провери го.То поне става лесно с обикновен мултицет.Визата може и нищо да не ти даде,защото грешката е в работния диапазон на датчика.

                        Коментар


                          #13
                          А трябва ли да се сваля TPS при проверката или е добре да се направи на място и има ли опасности от прецакване при сваляне(отваряне) за почистване на пътечките?Също ме интересува дали проверката се извършва в режим МАР(на контакт или може да е изключена колата) и какво се мери при него - напрежение или съпротивление?
                          Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                          Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                          Коментар


                            #14
                            Отговорих си сам на поставените от мен въпроси,като отговорите са написани от г-н Стефан Хаджов:"Колега,прави се едно просто замерване за 5 мин.с едно просто китайско мултицетче за 5 лв.както казва ogi.На сигналния изход на датчика/средния проводник/ трябва на празен ход да имаш около 1 Волт.При подаване на газ до пълен дросел напрежението расте до 4,5 Волта.Ако това е налице,не се занимавай с този датчик.Всичко останало са предположения и импровизации от несериозни източници." Благодаря!
                            Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                            Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                            Коментар

                            Working...
                            X