Atanas71 написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Колеги , какво мислите за махането на катализатора?
Collapse
X
-
FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
-
Flow написа:Atanas71 написа:Flow написа:Atanas71 написа:Не колега , така нестават нещата. Кой колкото разбира за себе си толкова Как мислиш след такова обръщение дали може да завържем някакъв смислен диалог , какво по-точно те дразни в това че съм се потрудил да направя нещо което доближава съпротивлението на катализатора. Смяташ ли че имам желание да споделя с теб или които и да е вече нещо по въпроса след това отношениеФиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
Коментар
-
Много интересна тема и интересни спорове.Но дайте сега по същество. Извинявам се, че ползвам темата на колегата, но не ми се прави нова...Утре сменям генерацията комплект - трите гърнета. Ще слагам някакви полски - Polmo.Та по въпроса: Колата ми е на 152 000 км и със сигурност катализатора не е сменян и си е "изпял песента". Какво да правя:1. Слагам резонаторно гърне за 40-50 лв и си запазвам стария катализатор2. Купувам си корейски катализатор за 140 лв и слагам него3. .....Колата е с АГУ което си работи ОК засега. Чакам съветите Ви до утре сутринта - после вече ще съм решил сам.
Коментар
-
masterkar написа:Та по въпроса: Колата ми е на 152 000 км и със сигурност катализатора не е сменян и си е "изпял песента". Какво да правя:Колата е с АГУ което си работи ОК засега. Чакам съветите Ви до утре сутринта - после вече ще съм решил сам.
Коментар
-
Е вече го махнах катализатора и сложих резонаторно гърне на негово място + смяна на цялата генерация /3-те гърнета/. Средното и задното се бяха пробили и вътре шумолеше все едно са пълни с пясък.За стария катализатор: Запазих си го, но едва ли ще ми свърши някаква работа - вътре пълнежа е наполовина разтопен.Сега след месец-два ще пиша за евентуални проблеми - дано нямам такива - както и за разхода. Другата седмица тръгвам към Варна и ще я засека на дълъг път.
Коментар
-
Твърдо против съм махането на катализатора, при положение че не работи.Punto 1.2 75 ELX `97 /BRC Lambda Control/-продава се на части!!
Втората......пак същата!
(_-_)______////_______(_-_)
Punto75-Вече на жената!
Третата =Ино и шес= LPG POWER STAG Stilo MW 2004
Коментар
-
masterkar написа:Много интересна тема и интересни спорове.Но дайте сега по същество. Извинявам се, че ползвам темата на колегата, но не ми се прави нова...Утре сменям генерацията комплект - трите гърнета. Ще слагам някакви полски - Polmo.Та по въпроса: Колата ми е на 152 000 км и със сигурност катализатора не е сменян и си е "изпял песента". Какво да правя:1. Слагам резонаторно гърне за 40-50 лв и си запазвам стария катализатор2. Купувам си корейски катализатор за 140 лв и слагам него3. .....Колата е с АГУ което си работи ОК засега. Чакам съветите Ви до утре сутринта - после вече ще съм решил сам.Фиат марея уикенд 1.9ТД100
"Доброто винаги побеждава злото.Така че, който победи,той е добрият!"
Бат Бойко победи...но се оказа,че не е добрият!!
Коментар
-
bmahob написа:Твърдо против съм махането на катализатора, при положение че не работи.
Коментар
-
masterkar написа:И така, цялата процедура отне 1 час и ми струваше точно 204 лв:- 128 лв - комплект 3-те гърнета марка Polmo / http://www.polmo.pl/produkty_ru.php /- 33 лв - резонатор- 3 лв - скоба- 40 лв - трудПърви впечатления: Двигателя работи равномерно на празен ход и не забелязвам някаква особена разлика в динамика и ускорение от преди. Дори в момента ДВГ работи "по-тихо" - това със сигурност е заради смяната на генерацията /средното и задното гърне на старата бяха пробити/.Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Stefanaki написа:И в кой сервиз извършиха манипулацията?
Коментар
-
Колеги този катализатор може да доведе до много големи проблеми, поне според мен. На личната ми кола го изтърбуших и го сложих отново без решетката. Беше се пробил за да може да изкарва газовете. Ами ако не се пробие и е затъкнат яко, ами ако върне изгорели газове в двигателя - какво би станало??? Ако не ви се дават 120лв за нов просто отпушете изпускателната система като го изтърбушите като мен и да не ви пукаFIAT MAREA WEEKEND ELX TD100 98
Коментар
-
Аз пък след няколко дни ще сваля Катализатора на Купето си и ще му сложа резонатор, а след време и един панелен К&Н филтър с което според мен (а и колкото съм чел) ще поразтоварят двигателя. На запален и загрял двигател се вижда на свръзката пред катализатора, как като повдигна оборотите и ми избиват газовете. Мнението ми е, че без катализатор двигателя ще се разтоварва по-добре от газовете, което мисля, че ще свали разхода. Ламбда сондата ми е пред катализатора, така че немисля че ще я "филмирам" с промените които ще направя.Един френд който се занимава с изпускателни системи ми сподели, че смяната на катализатора с права тръба е най-неблагоприятния вариант! Имало и вариант в случая да гръмне средното гърне Yellow_Flash_Colorz_PDT_22 Водил съм се от този текст взет от първокласни материали, който ви го копирам дословно тук:След прочитането му, мисля че всеки от вас ще си извади заключителни изводи.---------------------------------------------------------------------------------------------КатализаториВ съответствие с новите тенденции в развитието на пазара и въвеждането на все по строги закони за опазване на околната среда и ограничаване на емисиите отделяни вредни газове вниманието и акцентът върху качеството на този продукт става все по-голямо.Произвежданите от JMJ катализатори са с вградено керамично тяло, произведено от водещ американски производител. Производствения процес се осъществява посредством високо технологични машини, както и специфично оборудване за производство на металните корпуси и сглобяването на цялостния продукт. С разрастването на гамата на употребяваните катализатори и увеличеното търсене JMJ вече произвежда метални монолити с различни размери, както и прилага технологии за вграждане на ценни метали в керамични и метални монолити. Резултатът е продукт с по-високи почистващи характеристики и работен живот. Производствения процес непрекъснато се наблюдава и контролира от лабораторията към фабриката.Продуктите отговарят на стандарта EURO2 и са сертифицирани по ISO 9001Монтирането на резонатор (газоускорител) на мястото на средното гърне (заглушител) води до: * Повишаване на мощността на двигателя * Повишаване на въртящия момент * Подобряване на динамиката на шофиранеРезонаторът се монтира за да се ускорят газовете. Той придава въртеливо движение на димните продукти, което същевременно ускорява тяхното изхвърляне от системата. Газовете създават противодействаща сила и тя ги избутва навън. Това допринася за по-бързото изпразванене на горивнаа камера и до по-пълното й напълване със заряд от свеж въздух. Преимуществата на резонатора са: по-добро ускорение и гъвкавост на двигателя по време на движение. Също перфектно се съчетава със спортен въздушен филтър.Причини, които могат да доведат до повреда на катализатораНе само термичните процеси на стареене, но също и износването на двигателя и неговите части могат да доведат до намаляване на ефективността на катализатора. Този тип проблеми много бързо могат да доведат до сериозни повреди, които са главно в катализатора и се откриват само при тест и анализ на изгорелите газове.Влияние на замърсители и процеси на стареенеИма два основни фактора, които водят до влошаване работата на катализатора. Първия фактор е химично замърсяване на благородния метал на катализатора в резултат на замърсяване на горивото с олово, магнезий или други елементи. Вторият фактор е свързан с термичното старене на активния пласт. Този процес се осъществява при температура около 800С и причинява изгаряне на компонентите на активния пласт. Химичното замърсяване се осъществява при по-ниски температурни граници от 400 до 600 градуса.Втечняване на монолитаВтечнаването на главния керамичен елемент става при температури по-големи от 1000С. Основния проблем тук е повреда в запалителната система, в резултат на което горивото изгаря по скоро в катализатора, отколкото в цилиндрите.Практиката показва, че в много от случаите катализатора ще се повреди в резултат на външни причини. Фирмата дава гаранция за безпроблемна работа на катализатора при спазване на необходимите обслужващи условия за период от 12 месеца или 50 000 (взависимост от това кое настъпи по-бързо).Задължителните условия, които трябва да се спазят са: * Колата трябва да работи с безоловен бензин; * Колата да е фабрично оборудвана с катализатор, а не да е добавен в последствие; * Монтирането на катализатора става в специализиран сервиз, занимаващ се професионално с ауспухови системи; * Своевременно отстраняване на всички дефекти, които могат да доведат до повреда на катализатора; * При смяна на катализатора в резултат на нормалното му работно износване (обикновено между 80 000 и 100 000км) се извършва задължителна смяна на Ламбда сондата; * Ако е необходимо добавянето на някакъв тип снадки към катализатора, то трябва се за използват само такива от неръждаема стомана, като се обърне внимание на пълното уплътняване на връзките в изпускателната уредба; * Към автомобила се монтира катализатор, който отговаря на мощността на двигателя.Гаранция не се дава при механични повреди на катализатора. За признаване на рекламация се изисква напълно попълнена гаранционна карта. Гаранционна карта без дата, печат, подпис или с корекции, направени в последствие дори и от упълномощено лице, я правят невалидна.За нормална работа на катализатора и избягването на повреди от неправилна експлоатация, моля стриктно спазвайте предписанията на производителя: * Забранено е запалването на двигателя като колата се бута или дърпа; * Запалителните кабели и техните накрайници трябва да са в пълна изправност; * Редовно сменяйте искровите свещи в нормални работни интервали между 10 000 и 15 000 км; * Редовна смяна на моторното масло според предписанията на производителя и периодичен контрол на работните параметри на двигателя в специализиран сервиз.Fiat Coupe 2.0 20V 98g. Pininfarina
Къде отиваш ти, може би?
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар