Аз вече една година карам с изтърбушен катализатор. Подобно на колегата съм го преправил с една тръба вътре. Наистина е от много дебела ламарина и е много по здрав от някакво гърне за 25лв примерно. Махнах го защото като покараш десетина минути с 110-120км/ч и започваше да мирише на развалени яйца та са не траеше.Сега нещо и за ламда сондата, понеже имам Виза и съм наблюдавал целият процес от запалване на студен мотор до загряване 90градуса, работна температура.Както е писано в друга тема от колегата Стефан Хаджов при запалване първоначално ЕКУ-то подава 0.45В за сигнал за ламбда сондата, доста бързо след това (моята е с 4 проводника с подгряване и загрява много бързо) започва да показва реално каква е сместа. Забелязах, че въпреки това до към 75 градуса ЕКУ-то въобще не се съобразява с нея и двигателя работи на малко по-богата смес, показанията са около 0.7В. Едва като достигне мотора почти работната си температура започва следене на сместа с ламбда сондата и при изправна сонда показанията и се сменят много бързо от бедна до богата смес.За разхода на колата не съм забелязал някаква видима промяна, карал съм я една година с катализатор и вече година и половина без. Забелязва се че при обороти над 3500 може би му е малко по-леко на мотора, но може и да е субективно не знам.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Колеги , какво мислите за махането на катализатора?
Collapse
X
-
ilko-gd написа:Както е писано в друга тема от колегата Стефан Хаджов при запалване първоначално ЕКУ-то подава 0.45В за сигнал за ламбда сондата, доста бързо след това (моята е с 4 проводника с подгряване и загрява много бързо) започва да показва реално каква е сместа. Забелязах, че въпреки това до към 75 градуса ЕКУ-то въобще не се съобразява с нея и двигателя работи на малко по-богата смес, показанията са около 0.7В. Едва като достигне мотора почти работната си температура започва следене на сместа с ламбда сондата и при изправна сонда показанията и се сменят много бързо от бедна до богата смес.
Коментар
-
Re: Колеги , какво мислите за махането на катализатора?
Lex написа:Stefan Hadjov написа:hwarang написа:Знам , че има такава тема , но искам да ви питам дали да го махна или не ?
Коментар
-
Re: Колеги , какво мислите за махането на катализатора?
Lex написа:Под замерване имаш предвид мерене на вредни емисии? А кога емисиите са в норма?
Коментар
-
Re: Колеги , какво мислите за махането на катализатора?
Lex написа:Lex написа:Stefan Hadjov написа:hwarang написа:Знам , че има такава тема , но искам да ви питам дали да го махна или не ?
Коментар
-
Re: Колеги , какво мислите за махането на катализатора?
Stefan Hadjov написа:Atanas71 написа:................ има съпротивление на изгорелите газове при преминаването през "гърнето" което помага за добро отопляне на ламбда сондата.Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
Коментар
-
Re: Колеги , какво мислите за махането на катализатора?
Atanas71 написа:Stefan Hadjov написа:Atanas71 написа:................ има съпротивление на изгорелите газове при преминаването през "гърнето" което помага за добро отопляне на ламбда сондата.
Коментар
-
Lex написа:Навсякъде съм чел точно обратното - никъде не се препоръчва права тръба и навсякъде препоръчват гърне. И в сервизите, които ходих преди 2 дни, също не препоръчват права тръба заради шума и опасността да си отиде сондата.
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:Lex написа:Навсякъде съм чел точно обратното - никъде не се препоръчва права тръба и навсякъде препоръчват гърне. И в сервизите, които ходих преди 2 дни, също не препоръчват права тръба заради шума и опасността да си отиде сондата.
Коментар
-
naskobg написа:Позновам колеги, които си ги свалиха и ............. после пак си ги върнаха.Punto 1.2 75 ELX `97 /BRC Lambda Control/-продава се на части!!
Втората......пак същата!
(_-_)______////_______(_-_)
Punto75-Вече на жената!
Третата =Ино и шес= LPG POWER STAG Stilo MW 2004
Коментар
-
Lex написа:Stefan Hadjov написа:Lex написа:Навсякъде съм чел точно обратното - никъде не се препоръчва права тръба и навсякъде препоръчват гърне. И в сервизите, които ходих преди 2 дни, също не препоръчват права тръба заради шума и опасността да си отиде сондата.
Коментар
-
Добре де,само се карате,а не мога да разбера аз да го махам ли моя....Как да го търпя да ми дрънчи на главата,като не искам да давам 1000 лв за нов. В моя случай преди нищо му нямаше обаче след тази зима (аз карам и на газ) като мина на бензин и започва да мирише гадничко,а и от няколко седмици като е на газ колата-при обороти над 3500 се чува гаден дрънчащ звук,а като е на бензин го няма това дрънчене обаче пък много си мирише. Какво да правя:Ако е с тръба много ще ручи нали?Ако е с катализатор ще се скапе напълно след някой месец,пък и не му търпя звукаАко е с резонансно гърне викате че се развалят изчисленията за изходящите газове и това бърка работата на двигателяДали да изтърбуша катализатора и да сложа подходящ размер тръба в него-така най-добре ли е?Fiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар