Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Бравата хвърля масло от щеката

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Бравата хвърля масло от щеката

    Здравейте колеги,Днес след много безсънни нощи се реших да купя Brava 1,6 98г (11.97 по VIN номера). Бях я водил на елкон за мотора, казаха, че е наред. След това на стенд за геометрията, там излезе леко по-разкрачена от ляво. Ударена е с теглич отпред и трябва да се боядиса капака и бронята.Та взех парите, обадих се на каката да я чупя още от цената, тя се нави и тръгнахме към нотариуса.Ама нещо ми щукна, и точно преди да се качим при него я помолих да отвори капака, да погледна казанчето с антифриза. Тя почна да увърта, че като съм я гледал колата предния път съм и бил забравил щеката отворена и било пръскало и изцапало мотора. Та вдигнах капака и... половината мотор беше омазнен, алтернатор и радиатор също. На капака имаше мазно петно с диаметър над педя. Направо ми прималя... извадих щеката за маслото и от там духаше лекичко, не като втори ауспух, ама се виждаше ясно. Отидохме при майстора от елкона и той каза, че не духа силно, но не и слабо и си било общо взето нормално това. Но и той беше категоричен, че като я е гледал първия път не е духала толкова.От 6 години имам Типо 1.4, което вчера гордо ме изостави пред блока и за пореден път издуха гарнитура на главата и смеси вода с масло. От него знам, че мотора си има отдушник на картера, маркуч колкото палец дебел, който е свързан с вакуума от всмукателния колектор и измусква всякви газове от картера. Дори издуханото ми Типо сякаш не духа от щеката за масло...Виж, като откача маркуча за отдушника от него си пуши доста.Тая Brava така и не съм я палил студена. Да не би като е студена да губи копресия и да надува в маслото, което да изплюва щеката.Та въпроса ми е, за мотора 1.6:Допустимо ли е да духа от щеката на маслото и колко?Допустимо ли е да хвърля масло от там, дори и да е забравена отворена?Забелязах , че не успя да качи и температура. Стрелката се вдигна най-много до 1/4, а преди си стоеше твърдо по-средата, вярно че не беше -15 навън, ама все пак колата не беше гасена поне 30мин.Благодаря предварително.

    #2
    Да ти кажа напълно е възможно да е от ниските температури. Аз карам Типо от година и половина. Миналата зима стоеше навън. Тази зима е в гараж. Наливам му Castrol Magnatec, което мисля, че е 10W40. Тази сутрин гледам под колата петно от масло с диаметър около 15см Веднага отварям капака и какво да видя - радиатора, стартера, капака на ремъка, тромбите и т.н. - всичко опръскано с масло. Вадя щеката - маслото почти на минимум. Миналата седмица гледах, че беше около 3мм под максимума. Тичам в сервиза и там ми обясниха, че със сигурност маслото е издухано през щеката. Вчера в Русе беше -16 градуса със силен вятър и колата стоя цял ден навън. Вероятно маслото е замръзнало в картера тъй като 10W40 държи до -10 градуса (може и да греша). И явно след като съм запалил гъстото масло (то сигурно е било каша) е създало по високо налягане и се е издухало през щеката, даже си личеше, че и от овора за наливане е излизало ..... Но в нормално състояние според мен не трябва да духа през щеката.Колкото до това, че не ти вдига температура сигурно термостата ти е за смяна
    FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
    ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

    Коментар


      #3
      10w40 до -25

      Коментар


        #4
        Виж това: http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=3779В маркуча, който отвежда картерните газове обратно за изгаряне трябва да има една цедка - капко и искороловител. Та по тази цедка се събира конденз, който в това студено време замръзва. При това положение единственото място откъдето могат да избягат картерните газове е пръчката на маслото. Точно по същия начин при малко по-студено време (понеделника преди 2 седмици) и аз си намерих двигателя омаслен и се шашнах. Е, всички ми обясниха, че нямам основание за притеснения. Предполагам сте мерили компресия на колата...?
        Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

        Коментар


          #5
          Бях ти прочел темата, още преди да пиша. Ама все пак се съмнявам. Едно е да имаш колата и да се успокояваш, че и няма нищо, друго е пред нотариуса да стоиш с парите в джоба и да я гледаш омаслена. :D На моето Типо цедкада отдавна съм я махнал и в резултат ми омаслява двигателя откъм всмукателните колектори.Вярно е, че може и да и няма нищо на колата, ама все пак да се "изпразни" така не е много нормално. Компресия не съм мерил. Дори на моето издухано типо е идеална. Затова отидох на елкон. Да ми кажат по датчици параметрите как са. Излязоха идеални. Ама на. Може от студа нещо да се е прецакала, знам ли.Няма ли някой с тоя мотор да сподели излиза ли му пушек от щеката?

          Коментар


            #6
            vesko написа:
            Виж това: http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=3779В маркуча, който отвежда картерните газове обратно за изгаряне трябва да има една цедка - капко и искороловител. Та по тази цедка се събира конденз, който в това студено време замръзва. При това положение единственото място откъдето могат да избягат картерните газове е пръчката на маслото. Точно по същия начин при малко по-студено време (понеделника преди 2 седмици) и аз си намерих двигателя омаслен и се шашнах. Е, всички ми обясниха, че нямам основание за притеснения. Предполагам сте мерили компресия на колата...?
            Компресия не съм мерил, а също не съм гледал и въпросната цетка, Снощи долях масло - близо половин литър , гледах въздушния филтър - чист! Тази сутрин проверих отново маслото - не беше мръднало. Днес ходих на 2-3 часа да я припалвам, че пак си беше студено. На всяко палене вдигах капака да гледам - не духа масло. Щеката не съм я вадил "в движение" Вероятно в понеделник маслото бая се е сгъстило и сигурно в цетката и в картера е имало замръзнал конденз Както ме успокоиха в сервиза - като се стопли времето ще измиеш двигателя и това ти е целия проблем Дано да е така!!!
            FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
            ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

            Коментар


              #7
              И при мене при много студено време се получава така. Изглежда замръмва нещо в механизма, който служи за вентилация на картера. Този механизъм е на механичен принцип и не се улавя при тесване на двигатела. Той служи при определен режим на двигателя да вкарва изпаренията от картера в смукателния колектор. Когато не работи нормално се създава налягане в картера, което избива през отвора за измерване на маслото, тъй като там уплътнението е най-слабо.
              Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
              двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F

              Коментар

              Working...
              X