Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за грешки от диагностика

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за грешки от диагностика

    Водих Бравото на диагностика днес и излязоха следните грешки:- 270 Фазов датчик - неприемлив сигнал-530 Ламбда сонда - неприемлив сигнал- 430 Датчик скорост - неприемлив сигнал- 2050 Ламбда адаптация на максимумчаст от останалите данни:време на впръскване 3.12 mSтемпература входящ въздух 38 градусатемпература антифриз 78 градусаобороти - променят се от 825 до 850 при настроени желани обороти на 848.Ламбда стойноста се движи от около 255 минимум до 912 mV максимум, на графика ми изглежда като синусоидални импулсиЪгъл на запалване 3 градуса.Всичките грешки се появяват отново след изтриване и каране 10 км, като първата грешка за фазовия датчик се появи веднага след запалване на двигателя, а другите се появиха след каране.Диагностиката е правена с Bosh KTS 540Интересува ме фазовия датчик този на разп вал ли е или този на коляновия вал?Датчика за скороста работи- показва си доста точно скороста колата , защо искарва грешка в него?Ламбда сондата за смяна ли е?Диагностиката е правена с Bosh KTS 540
    http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
    Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
    FIAT БРАВО 1.2 16v
    ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
    FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

    #2
    А диагностиката с какво е правена, с Bosh KTS 540 ли ?Фазовият е този на разпределението. Оня на коляновия обикновено му викат "датчик за запалване". Температурата на входящия въздух е ненормално висока, освен ако това не са данни от лятото.

    Коментар


      #3
      ogi28b написа:
      А диагностиката с какво е правена, с Bosh KTS 540 ли ?Фазовият е този на разпределението. Оня на коляновия обикновено му викат "датчик за запалване". Температурата на входящия въздух е ненормално висока, освен ако това не са данни от лятото.
      Да с KTS 540 е правена диагностиката написал съм го.Какъв му е проблема на фазовия датчик?Температурата на въздуха навън да е била около 12 градуса, колектора беше горещ и май затова е висока.Необходимо ли е да го сменям този датчик при положение че колата си пали нормално??С датчих на хол ли е реализиран?
      http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
      Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
      FIAT БРАВО 1.2 16v
      ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
      FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

      Коментар


        #4
        Re: Въпрос за грешки от диагностика

        infineon написа:
        Водих Бравото на диагностика днес и излязоха следните грешки:- 270 Фазов датчик - неприемлив сигнал-530 Ламбда сонда - неприемлив сигнал- 430 Датчик скорост - неприемлив сигнал- 2050 Ламбда адаптация на максимумчаст от останалите данни:време на впръскване 3.12 mSтемпература входящ въздух 38 градусатемпература антифриз 78 градусаобороти - променят се от 825 до 850 при настроени желани обороти на 848.Ламбда стойноста се движи от около 255 минимум до 912 mV максимум, на графика ми изглежда като синусоидални импулсиЪгъл на запалване 3 градуса.Всичките грешки се появяват отново след изтриване и каране 10 км, като първата грешка за фазовия датчик се появи веднага след запалване на двигателя, а другите се появиха след каране.Диагностиката е правена с Bosh KTS 540Интересува ме фазовия датчик този на разп вал ли е или този на коляновия вал?Датчика за скороста работи- показва си доста точно скороста колата , защо искарва грешка в него?Ламбда сондата за смяна ли е?Диагностиката е правена с Bosh KTS 540
        Колега,това се казва полудиагностика.Ако си давал пари за нея,язък за парите.По реда на грешките:1.Ф.д.за разпред вал-неприемлив сигнал.Не го ли изписа каква е стойноста на неприемливия сигнал.Ако софтуера не я дава се слага осцилоскоп за да се установи точно каква е стойноста.Може да е замръзнал датчика на определена неприемлива стойност,но това трябва да се установи.И каква е точно стойноста.Така не може да се каже какво му е.2.Ламбда-неприемлив сигнал.Но като ти гледам стойностите на Ламбда по -надоло сигнала е перфектен 255-912 мв.Предполагам че това е измерване на празен ход,а при повисоки обороти и натоварване става неприемлив.Диагностика който проведа теста не изследва ли Ламбда през 500 об диапазон до поне 4000 об.Или само на празен ход.Не може да се каже дали е за смяна Ламбдата докъто не се изследва във всички режими.3.Датчик скорост.Не е ясно кой датчик?? Има два вида:скорост на двигателя и скорост на колата/VSS-датчика/.Предполагам че е за втория,защото ако е първия няма въобще да запали колата при неприемлив сигнал.4.Ламбда адаптация -максимална ще рече че когато контролера получи от Ламбдата неприемлив сигнал диапазона в който налага корекция на горивната смес е недостатъчен за да се адаптира към този сигнал.Вероятно това се получава при режими извън празния ход.Но това той трябваше да го установи.5.Вход.въздух е добре.Датчика на тази кола за вх.въздух се намира на всмукат. колектор а там температурата е по-висока-норм стойност.6.Аванс 3 град. е стойност валидна за празен ход.Трябваше да го изследва как се променя и с нарастване на оборотите.При макс.обороти трябва да даде 28- 30 град.Но дали е така????7.Времето на впръскване на дюзите е в нормите-3,12 мск--деално време за празен ход.Въобще вички измервания са правени само при пр.ход.Ама двигателя има и други режими.Стигам до извода,че този Bosch KTS 540 няма добър софтуер,защото не се изписват стойностите на датчиците,или човека не знае как да си служи с него.Добрия софтуер след като изпише неприемлив сигнал за някой датчик и се натисне Enter-изписва колко е стойноста.Но без да се установи каква е стойноста,не може да се направи извод какво му е точно.Но пък в същото време за някои датчици ти изписва стойноста но изглежда само когато е в работния диапазон на датчика/има и такива диагн.софтуери/.Сериозните грешки са на фаз.датчик и Ламбдата.Но за да се установи окончателно трябва да се продължи с диагност.измервания.

        Коментар


          #5
          Re: Въпрос за грешки от диагностика

          Stefan Hadjov написа:
          Колега,това се казва полудиагностика.Ако си давал пари за нея,язък за парите.По реда на грешките:1.Ф.д.за разпред вал-неприемлив сигнал.Не го ли изписа каква е стойноста на неприемливия сигнал.Ако софтуера не я дава се слага осцилоскоп за да се установи точно каква е стойноста.Може да е замръзнал датчика на определена неприемлива стойност,но това трябва да се установи.И каква е точно стойноста.Така не може да се каже какво му е.2.Ламбда-неприемлив сигнал.Но като ти гледам стойностите на Ламбда по -надоло сигнала е перфектен 255-912 мв.Предполагам че това е измерване на празен ход,а при повисоки обороти и натоварване става неприемлив.Диагностика който проведа теста не изследва ли Ламбда през 500 об диапазон до поне 4000 об.Или само на празен ход.Не може да се каже дали е за смяна Ламбдата докъто не се изследва във всички режими.3.Датчик скорост.Не е ясно кой датчик?? Има два вида:скорост на двигателя и скорост на колата/VSS-датчика/.Предполагам че е за втория,защото ако е първия няма въобще да запали колата при неприемлив сигнал.4.Ламбда адаптация -максимална ще рече че когато контролера получи от Ламбдата неприемлив сигнал диапазона в който налага корекция на горивната смес е недостатъчен за да се адаптира към този сигнал.Вероятно това се получава при режими извън празния ход.Но това той трябваше да го установи.5.Вход.въздух е добре.Датчика на тази кола за вх.въздух се намира на всмукат. колектор а там температурата е по-висока-норм стойност.6.Аванс 3 град. е стойност валидна за празен ход.Трябваше да го изследва как се променя и с нарастване на оборотите.При макс.обороти трябва да даде 28- 30 град.Но дали е така????7.Времето на впръскване на дюзите е в нормите-3,12 мск--деално време за празен ход.Въобще вички измервания са правени само при пр.ход.Ама двигателя има и други режими.Стигам до извода,че този Bosch KTS 540 няма добър софтуер,защото не се изписват стойностите на датчиците,или човека не знае как да си служи с него.Добрия софтуер след като изпише неприемлив сигнал за някой датчик и се натисне Enter-изписва колко е стойноста.Но без да се установи каква е стойноста,не може да се направи извод какво му е точно.Но пък в същото време за някои датчици ти изписва стойноста но изглежда само когато е в работния диапазон на датчика/има и такива диагн.софтуери/.Сериозните грешки са на фаз.датчик и Ламбдата.Но за да се установи окончателно трябва да се продължи с диагност.измервания.
          Това дето съм го написал е всичкото което показваше програмата за диагностика, не показваше конктретните стойности на неплиемливия сигнал.Да, при празен ход са всички измервания.Фазовия датчик може ли да ми разясниш какво му е точно устройството? Мисля утре да го сваля и разгледам. Споменаха ми че било най вероятно лош контакт някъде.Ако не работи правилно какво влияние ще оказва на колата?За ламбда сондата изкараха една синусоида даже я имам на разпечатка.Казаха че липсвали ниските нива а моята показва от 255 до 900 мв.Искаха да ми я сменят ама като ми изкараха цена от 260 лв за ламбдата се отказах.Още 1 въпрос 1.6 16v мотора с последователно впръскване на инжекторите ли е
          http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
          Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
          FIAT БРАВО 1.2 16v
          ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
          FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

          Коментар


            #6
            Re: Въпрос за грешки от диагностика

            infineon написа:
            Фазовия датчик може ли да ми разясниш какво му е точно устройството? Мисля утре да го сваля и разгледам. Споменаха ми че било най вероятно лош контакт някъде.Ако не работи правилно какво влияние ще оказва на колата?За ламбда сондата изкараха една синусоида даже я имам на разпечатка.Казаха че липсвали ниските нива а моята показва от 255 до 900 мв.Искаха да ми я сменят ама като ми изкараха цена от 260 лв за ламбдата се отказах.Още 1 въпрос 1.6 16v мотора с последователно впръскване на инжекторите ли е
            Фазовия датчик представлява Датчик на HOLL,за разлика от този на кол.вал който е обикновен индуктивен.Има три извода.На два от тях като подадеш с ключа ON ти идва напрежение 0 и+5 волта.На третия е сигнала който се мени от 0 до 4,4 волта с правоъгална форма на импулса.Хваща се с осцилоскоп.Може да е лош контакт,може и друго,но трябва да се измери и установи.Свален извън двигателя трудно ще го диагностираш,но ако си печен може да симулираш нещо и да разбереш дали е в ред.Ако не работи двигателя преминава от последователен в паралелен шприц.Всички дюзи работят едновременно и се ръководят тогава от датчика на коляновия вал.Двигателя общо взето си работи нормално и трудно се установяват аномалии ако не е светнала чек-лампата. Ламбда сондата не изкарва синусоида а нещо подобаващо на такова но е с правоъгални импулси.Фронтовете на импулса трябва да е стръмен 0,2-мах0,4 мсек.Ако е полегат,това значи мързелива сонда и лъже контролера-подменя се.Не знам какво разбират под ниски нива.На празен ход ги имаш.Ламбда сондата в Магазина на Bosch е 160 лв.Тия работят с 50% надценка.А съм сигурен,че я купуват от Bosch с най-малко 20% намаление за сервиз.На последния въпрос ти отговорих.Успех.

            Коментар


              #7
              Re: Въпрос за грешки от диагностика

              Stefan Hadjov написа:
              Фазовия датчик представлява Датчик на HOLL,за разлика от този на кол.вал който е обикновен индуктивен.Има три извода.На два от тях като подадеш с ключа ON ти идва напрежение 0 и+5 волта.На третия е сигнала който се мени от 0 до 4,4 волта с правоъгална форма на импулса.Хваща се с осцилоскоп.Може да е лош контакт,може и друго,но трябва да се измери и установи.Свален извън двигателя трудно ще го диагностираш,но ако си печен може да симулираш нещо и да разбереш дали е в ред.Ако не работи двигателя преминава от последователен в паралелен шприц.Всички дюзи работят едновременно и се ръководят тогава от датчика на коляновия вал.Двигателя общо взето си работи нормално и трудно се установяват аномалии ако не е светнала чек-лампата. Ламбда сондата не изкарва синусоида а нещо подобаващо на такова но е с правоъгални импулси.Фронтовете на импулса трябва да е стръмен 0,2-мах0,4 мсек.Ако е полегат,това значи мързелива сонда и лъже контролера-подменя се.Не знам какво разбират под ниски нива.На празен ход ги имаш.Ламбда сондата в Магазина на Bosch е 160 лв.Тия работят с 50% надценка.А съм сигурен,че я купуват от Bosch с най-малко 20% намаление за сервиз.На последния въпрос ти отговорих.Успех.
              Благодаря много за изчерпателния отговор колега.Значи разполагам с осцилоскоп и утре мисля да се захвана да измеря какво изкарва този датчик.С каква честота трябва да са импулсите при обороти на празен ход?Може ли да ми кажеш къде точно е изведен конектора на този датчик и на кои цветове е сигнала и на кои захранването.Относно ламбдата сега гледах картинки как би трябвало да изглежда и при мен наистина е по полегата формата, не прилича на правоъгълен импулс по скоро на синусаоида. Трудно ми е да преценя точно колко мс е фронта но определено е по полегат.Мисля да си поръчам ламбда от сайта на хит-ко и да си я сменя сам.Защо пише че кабелите на ламбда сондата не трябва да се запояват?Няма ли контакта така да е най надежден?
              http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
              Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
              FIAT БРАВО 1.2 16v
              ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
              FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

              Коментар


                #8
                Re: Въпрос за грешки от диагностика

                infineon написа:
                Благодаря много за изчерпателния отговор колега.Значи разполагам с осцилоскоп и утре мисля да се захвана да измеря какво изкарва този датчик.С каква честота трябва да са импулсите при обороти на празен ход?Може ли да ми кажеш къде точно е изведен конектора на този датчик и на кои цветове е сигнала и на кои захранването.Мисля да си поръчам ламбда от сайта на хит-ко и да си я сменя сам.Защо пише че кабелите на ламбда сондата не трябва да се запояват?Няма ли контакта така да е най надежден?
                Постави си осцилоскопа на обхват 2В и 50 мсек на деление обхват.Осцилоскопа трябва да е в състояние да отчита сравнително ниски честоти.Честотата на фазовия датчик е според оборотите на разпред.вал.Датчика е при главата в близост до ангренажния ремък в предната част на двигателя.Като го намериш него ще видиш и куплунга.При измерване няма да разделяш куплунга.Ще махнеш само прахозащитна гума.Не мога сега да си спомня за цветоветв,но като почнеш да мериш,според отчетените сигнали ще се ориентираш.Виждам,че не падаш от небето.Поръчай си Ламбдата от където искаш,но трябва да е Bosch.Недей да се хаизиш и купуваш някое менте,защото накрая пак ще вземеш Bosch.Kaбелите на ламбда сондата не са медни,а от някакъв особен материял заради термичните натоварвания и калая ги лови трудно.В комплекта на Ламбда Bosch има всички чукачки необходими за да си направиш връзките.Немеца мисли за всички подробности и да става качествено.Новите Ламбда-сонди на Bosch са много бързи и качествени.Както и всичко останало BOSCH.

                Коментар


                  #9
                  Re: Въпрос за грешки от диагностика

                  Stefan Hadjov написа:
                  Постави си осцилоскопа на обхват 2В и 50 мсек на деление обхват.Осцилоскопа трябва да е в състояние да отчита сравнително ниски честоти.Честотата на фазовия датчик е според оборотите на разпред.вал.Датчика е при главата в близост до ангренажния ремък в предната част на двигателя.Като го намериш него ще видиш и куплунга.При измерване няма да разделяш куплунга.Ще махнеш само прахозащитна гума.Не мога сега да си спомня за цветоветв,но като почнеш да мериш,според отчетените сигнали ще се ориентираш.Виждам,че не падаш от небето.Поръчай си Ламбдата от където искаш,но трябва да е Bosch.Недей да се хаизиш и купуваш някое менте,защото накрая пак ще вземеш Bosch.Kaбелите на ламбда сондата не са медни,а от някакъв особен материял заради термичните натоварвания и калая ги лови трудно.В комплекта на Ламбда Bosch има всички чукачки необходими за да си направиш връзките.Немеца мисли за всички подробности и да става качествено.Новите Ламбда-сонди на Bosch са много бързи и качествени.Както и всичко останало BOSCH.
                  В сервизното ръководство за този двигател са посочили сонда NTK 0ZA112-A1 която е произведена от NGK.В сайта на хитко има сонди НГК.Не вярвам да са ментета там, докато за Бош немога да съм сигурен.Не ми е за парите за 20 лв по малко, ама от къде да съм сигурен че тоя бош няма да е някой боклук?Оригиналната сонда имаш ли представа какво производство е??
                  http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
                  Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
                  FIAT БРАВО 1.2 16v
                  ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
                  FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

                  Коментар


                    #10
                    Re: Въпрос за грешки от диагностика

                    infineon написа:
                    Stefan Hadjov написа:
                    Постави си осцилоскопа на обхват 2В и 50 мсек на деление обхват.Осцилоскопа трябва да е в състояние да отчита сравнително ниски честоти.Честотата на фазовия датчик е според оборотите на разпред.вал.Датчика е при главата в близост до ангренажния ремък в предната част на двигателя.Като го намериш него ще видиш и куплунга.При измерване няма да разделяш куплунга.Ще махнеш само прахозащитна гума.Не мога сега да си спомня за цветоветв,но като почнеш да мериш,според отчетените сигнали ще се ориентираш.Виждам,че не падаш от небето.Поръчай си Ламбдата от където искаш,но трябва да е Bosch.Недей да се хаизиш и купуваш някое менте,защото накрая пак ще вземеш Bosch.Kaбелите на ламбда сондата не са медни,а от някакъв особен материял заради термичните натоварвания и калая ги лови трудно.В комплекта на Ламбда Bosch има всички чукачки необходими за да си направиш връзките.Немеца мисли за всички подробности и да става качествено.Новите Ламбда-сонди на Bosch са много бързи и качествени.Както и всичко останало BOSCH.
                    В сервизното ръководство за този двигател са посочили сонда NTK 0ZA112-A1 която е произведена от NGK.В сайта на хитко има сонди НГК.Не вярвам да са ментета там, докато за Бош немога да съм сигурен.Не ми е за парите за 20 лв по малко, ама от къде да съм сигурен че тоя бош няма да е някой боклук?Оригиналната сонда имаш ли представа какво производство е??
                    До сега на Bosch буклуг не съм попадал нито на менте с име Bosсh.Ако пише примерно,че е произведена в Мексико,не значи че е менте.Ако имаш гаранции че NGK е оргинална-също е добра и може да я ползваш.Не знам дали в комплекта им има нужните детайли за монтаж и не знам колко им е гаранцията.На Бошш е една година.И в повечето случаи произведено в USA или Germany.

                    Коментар


                      #11
                      Още един въпрос- има ли начин на моя двигател 1.6 този датчик на разп вал да се свали без да се сваля ангренажа?Някой правил ли го е?По картинките в service manual-a се пада зад ролката на вала на изпускателните клапани.
                      http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
                      Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
                      FIAT БРАВО 1.2 16v
                      ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
                      FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

                      Коментар


                        #12
                        кола диагностика

                        Първо смени диагностиката да е на ВИЗА може да покаже друго датчика не може да се смени без да се извади ролката -ремъка поне аз така мисля
                        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                        Коментар


                          #13
                          Re: кола диагностика

                          kluchar написа:
                          Първо смени диагностиката да е на ВИЗА може да покаже друго датчика не може да се смени без да се извади ролката -ремъка поне аз така мисля
                          Ами не познавам никой с работеща виза, а тези в сервиза ми бяха познати и затова ходих там ама имат само KTS.Без този датчик не би ли трябвало колата да пали трудно?При мен паленето е безпроблемно от 1 най мн 2 оборота.Функцията му е главно при паленето май доколкото разбрах от четенето.
                          http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
                          Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
                          FIAT БРАВО 1.2 16v
                          ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
                          FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

                          Коментар


                            #14
                            Повтарям поста на Stefan Hadjov - когато датчикът е извън строя, дюзите работят паралелно по двойки. Това означава че независимо дали датчикът е в ред, или не - колата ще работи, на база сигнал от другия датчик - на коляновия вал, който има основна роля при палене на двигателя. Ако той - датчикът на коляновия вал - не е в ред - тогава вече няма да можеш да запалиш.Наскоро в темата за грешки в раздела автоелектроника писах за една алфа която има на практика същият проблем. Иначе пали без проблеми, и работи прилично.

                            Коментар


                              #15
                              ogi28b написа:
                              Повтарям поста на Stefan Hadjov - когато датчикът е извън строя, дюзите работят паралелно по двойки. Това означава че независимо дали датчикът е в ред, или не - колата ще работи, на база сигнал от другия датчик - на коляновия вал, който има основна роля при палене на двигателя. Ако той - датчикът на коляновия вал - не е в ред - тогава вече няма да можеш да запалиш.Наскоро в темата за грешки в раздела автоелектроника писах за една алфа която има на практика същият проблем. Иначе пали без проблеми, и работи прилично.
                              Не си разбрал нещо,но не съм казвал,че без фазоф датчик дюзите работят по двойки.Казах че работят в паралел всички едновременно,а не последователно.Двигателя наистина си пали нормално и работи нормално,но губи предимствата на последователния шприц на дюзите.Преди въвеждането на последователния шприц всички инж.системи работеха в паралелен и нямаше никакви проблеми.Има наистина системи при които дюзите работят по двойки/нормално 1 и 4 цил.и 2 и 3 цил/,но това беше преход до преминавнето изцяло последователно.След Евро 3 всичко е последователно.

                              Коментар

                              Working...
                              X