Незнам откъде да започна...Първо колата изгасна на свободен ход докато затварях гаража...Както и да е, запалих и тръгнах, след това няколко пъти изгасна докато тръгвам. Давам на контакт - лампата на инжекциона не изгасва. Чаках около минута и накрая запалих. Държах я на свободен ход около 2-3 мин, натискам леко газта, пускам, изгасва. Пак на контакт - инжекциона не изгасва. Въртя, форсирам и след малко лампичката изгасва... и така до следващото гаснене на светофар. Колата е карана на диагностика преди около два месеца, защото лампичката на инжекциона светваше в движение - смениха свещите и всичко заспа. Сега обаче лампичката не изгасва след като дам на контакт. Като запаля въпреки това, понякога изгасва понякога не. Това е, купи си Фиат да те е яд. Няма месец, в който да не е по сервизи баси. Та от какво може да е това и аз незнам.- имобилайзера - вероятно НЕ, като стигна вече на 3-та скорост и няма проблем, колата върви.- моторчето за оборотите - и там мисля, че НЕ, все пак съм само на контакт- ламбда сонда - пак като горното- акумулатор - ...- бензинова помпа - ... Забелязах, че като оставя колата около минута изгаснала, след това дам на контакт и натисна имобилайзера - лампата на инжекциона в доста случаи изгасва. Но ако изгасне колата и след 3-4 сек дам веднага контакт (тогава не се налага имобилайзер) - лампата не изгасва.Всякакви идеи са добре дошли...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Пак проблем с инжекциона и гаснене
Collapse
X
-
Извадих свещите и според мен бяха доста черни в сравнение със старите Champion, които смених. Дори бяха и леко мокри, но все пак само мръднах колата на 1-2м колкото да излезе от гаража. Зачистихме ги и почнахме една по една да гледаме каква искра дава. Свещта на 4-ти цилиндър даваше синя искра, колата дори запали с извадена свещ. На другите три цилиндъра искрите бяха жълти и колата не запали естествено. Сега чакам да се изпари бензина, защото след почистването и припалването изобщо не иска да запали. Та от какво може да е това, че да не дават синя искра нови свещи, които уж били супер - по 12лв. парчето. Свещите са двуполюсни - General Motors FLR8LDCU. На тях пише Made in Germany. По-долу снимах едната след като я почистих. Старите Champion бяха еднополюсни RC8BYC. Човека ми каза, че двуполюсните свещи по принцип искат повече ток от бубината. И за това, че не всички дават синя искра се съмняваше в някакъв палец в делкото. И да питам такъв палец продава ли се, и изобщо това делко капсуловано ли е или подлежи на ремонт. Това бързо зацапване от какво се дължи, все пак не е карано повече от 500км след смяната. Да взимам ли нови свещи Bosch еднополюсни. Изобщо какво ви е мнението за еднополюсните, двуполюсните и т.н. Все пак всички, които препоръчват са еднополюсни. Тази цялата процедура я правехме долу пред гаража, тъй като днес този сервиз на които ще я карам не работи, така че всичко това са само догадки.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
ами щом свещите са черни значи най вероятно не добра горивна смес а и тези свещи не зная от къде си ги взел ама май не са за този двигател утре ще мога да направя справка и ще ти пиша, но ако свещите не са за този мотор не се учудвай че имаш проблеми с колатаTEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
UNO 1.0 FIRE
Коментар
-
Горивния филтър е сменян преди около 3000км, а въздушния преди около 2000км. Ето някои означения на свещи, които открих че са подходящи в Autodata:RC8BYC - 0.8mm Champion - това мисля, че са оригиналните за модела, старите бяха такива - надписа е с червени букви. В сервиза ми казаха, че тук продавали предимно ментета, където надписа бил с черни буквиAPP3922 - 0.9mm AutoliteFR7LDC - 0.9mm BoschОзначенето на тези с които съм в момента (FLR8LDCU) прилича на свещите на Bosch. Все пак искам и да разбера дали това, че новите свещи са двуполюсни може да оказва влияние на слабата искра. Чак другия петък или събота като мине ледниковия период ще имам възможност да я карам на сервиз. Дотогава ще събирам мнения за и против смяна на свещи, за и против едно - дву - четири - полюсните свещи.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
На моята брава (1,4) когато я купувах и я закарах на сервиз за основен преглед, като извадиха свещите да проверят компресията и др. същите бяха двуполюсни с надпис FIAT на тях. Момчето ,което правеше диагностикат ми каза, че по принцип това са оригиналните свеши за колата и когато дойде време за смяната им да се опитам да намеря същите. Сега един познат ще заминава за Италия и ще го помоля да ми вземе. Със старите изкарах 9000км след покупката на колата и още нямам оплаквания от тях.BRAVA 1,4 12V
Nissan Navara
Коментар
-
Колега, а какво гориво зареждаш? Щото цапането на свещите става и от кофти гориво! Ламбдата може да е "замряла" в едно положение и горивната смес да е богата или бедна, както и могат да са още доста неща! За това си за диагностика, при всяко едно положение, иначе тук може да гадаем до утре и резултата да е 0! Другото което ми идва на ум е ЗАЩО смени старите свещи след като са работели? Тук в Бг. е трудно, да не кажа невъзможно да се намерят оригинални свещи /няма значение че си дал по 12лв. - пак може да са ти продали менте/ И на двете ми коли свещ още не съм развивал а и нямам такова намерение, поне докъто вървят нормално! Акъли много, ти обаче си за сервиз и то добър! Още едно предположение -> стъпковото моторче за празен ход, в Алфа форума имаше снимки и описание как се почиства, пък тя Алфа 155 си е Типо е с изменения де, предполагам че и твоето стъпково моторче се чисти по подобен начин.Успех!Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
Uno 75 1.5i.e.8V 88`
Коментар
-
Старите свещи ги смених, защото колата гаснеше в движение и светваше лампичката на инжекциона. Като ги извадихме и видяхме колко е изтънял електрода, човека предположи че са оригиналните свещи - т.е. на 185000 км. В Autodata пише, че оригиналните са Champion, такива бяха и моите 1:1 с това което е в Autodata. Наистина засега само догатки. Махнал съм и катализатора, като е сложено гърне, но досега не бях чул някой да има такива проблеми 2-3 месеца след махането му.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
viperecords
.
Знаеш ли аз кво ти препоръчвам да си рестартираш компютъра на колата това става като си демонтираш буксите на акумулатора поне за 15 мин.УСПЕХ
Коментар
-
@viperecords: Това с откачането на акумулатора става на някои по-стари модели Фиат, но не и на Брава, а и не мисля че ще помогне с нещо. Свещите са се зацапали бързо, в сервиза ще си кажат. Засега не мисля да купувам други свещи, докато не се изкажат "майсторите". Има ли някъде сайт, в който да се прочете за видовете свещи (по броя на полюсите им) ?Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
spark написа:Горивния филтър е сменян преди около 3000км, а въздушния преди около 2000км. Ето някои означения на свещи, които открих че са подходящи в Autodata:RC8BYC - 0.8mm Champion - това мисля, че са оригиналните за модела, старите бяха такива - надписа е с червени букви. В сервиза ми казаха, че тук продавали предимно ментета, където надписа бил с черни буквиAPP3922 - 0.9mm AutoliteFR7LDC - 0.9mm BoschОзначенето на тези с които съм в момента (FLR8LDCU) прилича на свещите на Bosch. Все пак искам и да разбера дали това, че новите свещи са двуполюсни може да оказва влияние на слабата искра. Чак другия петък или събота като мине ледниковия период ще имам възможност да я карам на сервиз. Дотогава ще събирам мнения за и против смяна на свещи, за и против едно - дву - четири - полюсните свещи.TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
UNO 1.0 FIRE
Коментар
-
gdd55
-
Оригиналните свещи са еднополюсни, тях също ги вадих лятото да ги видя. А на ламбда сондата ще и измеря съпротивлението да видя поне работи ли или е запецнала в едно положение. В сервиза едва ли ще имат осцилоскоп да я гледат по-детайлно.@stef: Как точно разбра, че тези свещи не са за моя двигател? И според теб оригиналните свещи са двуполюсни така ли? Не ми стана ясно просто от обяснението ти и питам.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
spark написа:Оригиналните свещи са еднополюсни, тях също ги вадих лятото да ги видя. А на ламбда сондата ще и измеря съпротивлението да видя поне работи ли или е запецнала в едно положение. В сервиза едва ли ще имат осцилоскоп да я гледат по-детайлно.@stef: Как точно разбра, че тези свещи не са за моя двигател? И според теб оригиналните свещи са двуполюсни така ли? Не ми стана ясно просто от обяснението ти и питам.TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
UNO 1.0 FIRE
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар