sev написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Диагностика на термостат! Как?
Collapse
X
-
gdd55
-
Ей сега направих следния експеримент:Колата беше още топла - и стрелката седеше на мястото което съм показал на предната снимка. Радиатора си беше горещ, парното си бачкаше слънце.Запалих колата на място. Захванах да сменям изгорели крушки по габаритите отзад. Докато правех тая манипулация двигателя си работеше. Точно след около 10 мин. перката се включи. И стрелката беше където съм нарисувал на картинката:Според мене колеги твърдо намирисва на датчик. Някой знае ли къде е точно на Браво/Брава 1.4 и лесен ли е за смяна?Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
Вече питаш няколко пъти за датчик.. и никой не ти отговаря....аз пък съм останал с впечатление, че термостата е устройство, което съдържа 2 биметални пластини, със различен коефициент на разширяване от температурата... та като се достигне определена температура да речем 90 градуса.. 2-те пластини са толкова огънати, че отварят с помоща на пружина контакта... С други думи нещо като термостата в бойлера... или казано по трети начин самият термостат е и датчик ?!?Ако не обяснете ми и на мен този казусFIAT Marea 1.9 JTD HLX
Коментар
-
защо наистина не свалиш термостата и да видиш на колко градуса ена мен на типото като седи на място колата вдига 90градуса,като тръгна ми пада на около 75 но си знам че термостата ми е летен (на около 74-75 градуса),да не би и твоя да е такъв,със зимния нямах ядове със загряването,той беше май на 92градуса,а има на 87-88 градуса които стават и за лято и за зима
Коментар
-
zgabrovski написа:Ей сега направих следния експеримент:Колата беше още топла - и стрелката седеше на мястото което съм показал на предната снимка. Радиатора си беше горещ, парното си бачкаше слънце.Запалих колата на място. Захванах да сменям изгорели крушки по габаритите отзад. Докато правех тая манипулация двигателя си работеше. Точно след около 10 мин. перката се включи. И стрелката беше където съм нарисувал на картинката:Според мене колеги твърдо намирисва на датчик. Някой знае ли къде е точно на Браво/Брава 1.4 и лесен ли е за смяна?
Коментар
-
zgabrovski написа:Ей сега направих следния експеримент:Колата беше още топла - и стрелката седеше на мястото което съм показал на предната снимка. Радиатора си беше горещ, парното си бачкаше слънце.Запалих колата на място. Захванах да сменям изгорели крушки по габаритите отзад. Докато правех тая манипулация двигателя си работеше. Точно след около 10 мин. перката се включи. И стрелката беше където съм нарисувал на картинката:Според мене колеги твърдо намирисва на датчик. Някой знае ли къде е точно на Браво/Брава 1.4 и лесен ли е за смяна?
Коментар
-
perlsite написа:Вече питаш няколко пъти за датчик.. и никой не ти отговаря....аз пък съм останал с впечатление, че термостата е устройство, което съдържа 2 биметални пластини, със различен коефициент на разширяване от температурата... та като се достигне определена температура да речем 90 градуса.. 2-те пластини са толкова огънати, че отварят с помоща на пружина контакта... С други думи нещо като термостата в бойлера... или казано по трети начин самият термостат е и датчик ?!?Ако не обяснете ми и на мен този казусAlfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
zgabrovski написа:ici написа:Пробвайте по този начин за евентуално незатваряне на термостата: На студен мотор източете антифриза и извадете горния маркуч,който свързва термостата с горния край на радиатора. Надуите през маркуча към термостата и ако е затворил напълно няма да пропуска , но ако не е затворил напълно ще си надувате безспир
Коментар
-
Това за парното - колата има точно толкова парно колкото и другата, на която стрелката кове в средата - т.е. след 6 км и на двете духа еднакво топъл въздух, поне по моя субективна преценка.Не съм купувал специално евтин термостат, просто купих такъв, какъвто ми дадоха в магазина на Симеон. За марка не съм питал, не ми и казаха.Не ми се иска сега да купя пак нов и да се окаже, че например датчика е правел мизерията и само съм си дал парите. Идеята ми е да мерна съпротивлението на датчика, като ще го сравня с това на аналогичния датчик на другата кола.Ако разбира се излезе че са ми набутали кофти тертмостат без никакво замисляне ще си поръчам нов, но все пак искам да съм 100% сигурен втова.Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
zgabrovski написа:Това за парното - колата има точно толкова парно колкото и другата, на която стрелката кове в средата - т.е. след 6 км и на двете духа еднакво топъл въздух, поне по моя субективна преценка.Не съм купувал специално евтин термостат, просто купих такъв, какъвто ми дадоха в магазина на Симеон. За марка не съм питал, не ми и казаха.Не ми се иска сега да купя пак нов и да се окаже, че например датчика е правел мизерията и само съм си дал парите. Идеята ми е да мерна съпротивлението на датчика, като ще го сравня с това на аналогичния датчик на другата кола.Ако разбира се излезе че са ми набутали кофти тертмостат без никакво замисляне ще си поръчам нов, но все пак искам да съм 100% сигурен втова.Ако ти се играе вземи един термометър и мери температурата на антифриза в радиатора, но това е загуби време. Ако си намериш мултицет с термосонда ще ти е по-лесно.
FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
-
Е, ако си в топъл гараж, ясно след 500-600 м ще се на 50 градуса. При мен обаче колите са под навес навънка, и другата кола която е с газов инжекцион с автоматичен ключ по температура прехвърля на газ след около 3 км, където е достигнала 70 градуса.Другия момет е че тия 3 км са ми по нанадолинще и мотора работи без газ на ниски обороти, съотвтно и загряването е по- малко.Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар