Колеги, с риск да повтарям(е) много изписано до тук днес пускам тази така "наболяла" тема за диагностика на термостата!Виждам че през зимния период това е много често обсъждана тема и тук ще бъде добре да се напише това с което всеки се е сблъсквал и има знания и опит - диагностика за развален термостат!Дори аз имам питане - и след като съм изчел абсолютно всички теми за термостатите! - а то се състои в следното:На Темата ми - двигателя е 2.0-16кл. температурата до която колата достига максимално (дори и 500км да мина) се държи около 73-74 градуса - според мен е малко но...Много "разбирачи" питах и никой не иска да ми гарантира, че след като сменя термостата колата ще ми заработи нормално-около 90-те градуса!!!Иначе проверката се състои в следното - от към моя страна:-колата като стои на 70 градуса пипам маркуча от към термостата до радиатора - съвсем леко затоплен(ама съвсем леко - според мен нормално)-пипам същия маркуч от към радиатора - почти не се усеща разлика - почти липсва затопляне-пипам радиатора от горе - не е топъл (топъл все едно лятото да не работи колата - не ти залепва ръката от студ върху него)-пипам долния край на радиатора леден!Според мен термостата е нормален (работи) ама не е нормално едвам да вдига 70 градуса и то след 10 км каране!!!А НА едно място работа тези 70 градуса да се достигат чак след поне 30-40 мнинути сега в този студ!Така че чакам предложения и начини на диагностика на този термостат!Питах за този проблем един колега пак с Тема и той ми каза че решението е бил термостат от Рено(слага се само на маркуча) след моя термостат - ама няма логика това - защо с още един термостат на един маркуч да се оправя а с оригиналния да не може да се оправиКато взех моята колата термостата ми казаха че бил сменян (100%) и този другия колега със същата кола казал че и той го сменял ама бил нулев ефекта А и за да си представите положението вмъквам точно показания на максимално загрял мотор!Дано веднъж за винаги бъде изчерпана темата и помогнем на човега (мен)
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Диагностика на термостат! Как?
Collapse
X
-
Само едно ще ти кажа - термостата ти НЕ РАБОТИ, нищо че е сменян. На типото преди да се пре** моя термостат, маркуча към радиатора беше леден докато загрее до 85-90 и тогава се затопляше отведнъж. Няма такова "леко топло". Вдигаше си 90 градуса и ги ковеше. Преди със стария (а и сега със СМЕНЕНИЯ турски на ТРИ месеца ) се държеше както твояата Lancia, само че и до 70 не стигаше. Такива леки затопляния означават че термостата не затваря плътно. Само да се опарича малко и ще си поръчам истински от hit-ko.FIAT Tipo 1,4mi - EX
Alfa Romeo 146ti - EX
Alfa Romeo 156 2,4JTD
Коментар
-
Колеги използвам темата за да питам тук за следния проблем:На Бравото (1.4 12V) му смених термостата ноември, като сложих някакъв за 45 лв закупен от магазина на Симеон ( от типа с опашката). Определено старияр си беше за смяна, защото си беше постоянно отворен.Сле смяната имаше някакво подобрение, но отново не достигнахме до желаната ситуация датчика да "кове" стрелката в средата на скалата. Симптомите са следните:1. След около 6 км каране стрелката си дреме долу в ниското - помръднала се е с едно деление. Радиатора е абсолютно студен. Парното дава наченки на работа.2. След още 6 километра - по обратния път но вече по нанагорнище - стрелката е на средата между нулата и 90-те градуса (средната чертичка). Радиатора вече е горещ и парното си духа топло.3. Спирам колата и я оставям да работи на място. Стрелката се вдига нагоре - аха да стигне мечтаното деление. Тръгвам - наново пада с едно-две деления, и то след около 50 м. каране. Т.е. - при тръгване и спиране стрелката "плува" леко надолу-нагоре.Наново спирам и снимам с апарата.Пробата я направих днес, температурата е около 2-3 градуса наде нулата - давайте идеи боклук ли ми е пробутал оня тип или датчика за температурата прави мизерии? И ако е тоя датчик къде стои на браво 1.4 че да го сменям?p.s. - на другата кола си заковава на средата още на първите 6 км и няма никакво мърдане.Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
Най-вероятно самият часовник дава някакво отклонение. Остави колата на място докато загрее хубаво. В момента в който се включи перката виж до кое деление е стрелката. Ще разбереш къде точно са 92 градуса. Другият вариант е да я запалиш, да караш нормално и непрекъснато да следиш стрелката. Би трябвало тя бавно да се изкачва и на едно определено място бързо да спадне. Т.е. отваря термостат / ако работи / и там би трябвало да е 80 градуса.PUNTO Selecta
Коментар
-
Пробвайте по този начин за евентуално незатваряне на термостата: На студен мотор източете антифриза и извадете горния маркуч,който свързва термостата с горния край на радиатора. Надуите през маркуча към термостата и ако е затворил напълно няма да пропуска , но ако не е затворил напълно ще си надувате безспир
Коментар
-
ici написа:Пробвайте по този начин за евентуално незатваряне на термостата: На студен мотор източете антифриза и извадете горния маркуч,който свързва термостата с горния край на радиатора. Надуите през маркуча към термостата и ако е затворил напълно няма да пропуска , но ако не е затворил напълно ще си надувате безспир
Коментар
-
Мерси много за съветите. Ще пробвам това с перката, защото ми се струва че така ще получа отговор на въпроса дали термостата е прецакан, въпреки че е нов, или мизерията е от датчика.Междудругото, къде някой има ли идея къде е датчика който отчита температурата за датчика (Браво 1.4)?Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
Да помислим
Колеги някой от вас ако е карал автомобила си през лятото бил той браво,брава,мареа с бензинов или дизелов мотор да сподели как се държи температурата през лятото.Защо се съмнявам че тия италианки са проектирани за слънчева Италия и ако тук през зимата на -10 достигат 90 градуса представете си на лято какво ще правим ще сваляме термостати и ще караме без тях. :DFiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
имам съмнения за показанието на температурата и вчера направих следното:тъй като трудно може да се измери с външен термометър температурата на антифриза, реших да измеря температурата на въздуха отопляващ купетоколата беше загряла - термостата вече беше отворилтепрература на въздуха - 77 градусапоказание на уреда - 2/3 от първата половинаби трябвало водата да е поне 85 градуса, а може и 90 да еи извода ми е следния:или в началото на уреда стъпката е много малка, а след това голяма - показанието е о.к.другия вариант, който май е по-вероятен - показанието не е вярнотрябва някак да пробвам да позачистя клемата
Коментар
-
ici написа:Пробвайте по този начин за евентуално незатваряне на термостата: На студен мотор източете антифриза и извадете горния маркуч,който свързва термостата с горния край на радиатора. Надуите през маркуча към термостата и ако е затворил напълно няма да пропуска , но ако не е затворил напълно ще си надувате безспирAlfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар