Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Диагностика на термостат! Как?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Диагностика на термостат! Как?

    Колеги, с риск да повтарям(е) много изписано до тук днес пускам тази така "наболяла" тема за диагностика на термостата!Виждам че през зимния период това е много често обсъждана тема и тук ще бъде добре да се напише това с което всеки се е сблъсквал и има знания и опит - диагностика за развален термостат!Дори аз имам питане - и след като съм изчел абсолютно всички теми за термостатите! - а то се състои в следното:На Темата ми - двигателя е 2.0-16кл. температурата до която колата достига максимално (дори и 500км да мина) се държи около 73-74 градуса - според мен е малко но...Много "разбирачи" питах и никой не иска да ми гарантира, че след като сменя термостата колата ще ми заработи нормално-около 90-те градуса!!!Иначе проверката се състои в следното - от към моя страна:-колата като стои на 70 градуса пипам маркуча от към термостата до радиатора - съвсем леко затоплен(ама съвсем леко - според мен нормално)-пипам същия маркуч от към радиатора - почти не се усеща разлика - почти липсва затопляне-пипам радиатора от горе - не е топъл (топъл все едно лятото да не работи колата - не ти залепва ръката от студ върху него)-пипам долния край на радиатора леден!Според мен термостата е нормален (работи) ама не е нормално едвам да вдига 70 градуса и то след 10 км каране!!!А НА едно място работа тези 70 градуса да се достигат чак след поне 30-40 мнинути сега в този студ!Така че чакам предложения и начини на диагностика на този термостат!Питах за този проблем един колега пак с Тема и той ми каза че решението е бил термостат от Рено(слага се само на маркуча) след моя термостат - ама няма логика това - защо с още един термостат на един маркуч да се оправя а с оригиналния да не може да се оправиКато взех моята колата термостата ми казаха че бил сменян (100%) и този другия колега със същата кола казал че и той го сменял ама бил нулев ефекта А и за да си представите положението вмъквам точно показания на максимално загрял мотор!Дано веднъж за винаги бъде изчерпана темата и помогнем на човега (мен)
    Прикачени файлове
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    #2
    абсолютно същия проблем имам и с Кромата
    Croma i.e. SX

    Коментар


      #3
      Само едно ще ти кажа - термостата ти НЕ РАБОТИ, нищо че е сменян. На типото преди да се пре** моя термостат, маркуча към радиатора беше леден докато загрее до 85-90 и тогава се затопляше отведнъж. Няма такова "леко топло". Вдигаше си 90 градуса и ги ковеше. Преди със стария (а и сега със СМЕНЕНИЯ турски на ТРИ месеца ) се държеше както твояата Lancia, само че и до 70 не стигаше. Такива леки затопляния означават че термостата не затваря плътно. Само да се опарича малко и ще си поръчам истински от hit-ko.
      FIAT Tipo 1,4mi - EX
      Alfa Romeo 146ti - EX
      Alfa Romeo 156 2,4JTD

      Коментар


        #4
        според мен свали си термостата и виж на колко градуса му дават да работи това ще ти даде представа дали показва коректно или неПС трябва някъде по него да има релефен надпис за градусите на които работи
        TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
        UNO 1.0 FIRE

        Коментар


          #5
          Re: Диагностика на термостат! Как?

          BO написа:
          Дано веднъж за винаги бъде изчерпана темата и помогнем на човега (мен)
          намери си един електронен термометърсвали термостата и на котлона в съд с вода виж кога отваряважно е да видиш и след като отвори дали затваря нормално
          2015 Renault Megane Expression GT
          2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
          Всичко за FIAT Bravo 2007

          Коментар


            #6
            Колеги използвам темата за да питам тук за следния проблем:На Бравото (1.4 12V) му смених термостата ноември, като сложих някакъв за 45 лв закупен от магазина на Симеон ( от типа с опашката). Определено старияр си беше за смяна, защото си беше постоянно отворен.Сле смяната имаше някакво подобрение, но отново не достигнахме до желаната ситуация датчика да "кове" стрелката в средата на скалата. Симптомите са следните:1. След около 6 км каране стрелката си дреме долу в ниското - помръднала се е с едно деление. Радиатора е абсолютно студен. Парното дава наченки на работа.2. След още 6 километра - по обратния път но вече по нанагорнище - стрелката е на средата между нулата и 90-те градуса (средната чертичка). Радиатора вече е горещ и парното си духа топло.3. Спирам колата и я оставям да работи на място. Стрелката се вдига нагоре - аха да стигне мечтаното деление. Тръгвам - наново пада с едно-две деления, и то след около 50 м. каране. Т.е. - при тръгване и спиране стрелката "плува" леко надолу-нагоре.Наново спирам и снимам с апарата.Пробата я направих днес, температурата е около 2-3 градуса наде нулата - давайте идеи боклук ли ми е пробутал оня тип или датчика за температурата прави мизерии? И ако е тоя датчик къде стои на браво 1.4 че да го сменям?p.s. - на другата кола си заковава на средата още на първите 6 км и няма никакво мърдане.
            Прикачени файлове
            Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
            Fiat Linea 1.3 Multijet'08
            Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
            http://forum.fiat-bg.org

            Коментар


              #7
              Най-вероятно самият часовник дава някакво отклонение. Остави колата на място докато загрее хубаво. В момента в който се включи перката виж до кое деление е стрелката. Ще разбереш къде точно са 92 градуса. Другият вариант е да я запалиш, да караш нормално и непрекъснато да следиш стрелката. Би трябвало тя бавно да се изкачва и на едно определено място бързо да спадне. Т.е. отваря термостат / ако работи / и там би трябвало да е 80 градуса.
              PUNTO Selecta

              Коментар


                #8
                Пробвайте по този начин за евентуално незатваряне на термостата: На студен мотор източете антифриза и извадете горния маркуч,който свързва термостата с горния край на радиатора. Надуите през маркуча към термостата и ако е затворил напълно няма да пропуска , но ако не е затворил напълно ще си надувате безспир
                sigpic
                Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                475HP 11,5/1,9/191
                YouTube

                Коментар


                  #9
                  ici написа:
                  Пробвайте по този начин за евентуално незатваряне на термостата: На студен мотор източете антифриза и извадете горния маркуч,който свързва термостата с горния край на радиатора. Надуите през маркуча към термостата и ако е затворил напълно няма да пропуска , но ако не е затворил напълно ще си надувате безспир
                  и така ставано при положение, че термостата стои отворенпри мен си беше затворен, но отваряше на 60 градуса
                  2015 Renault Megane Expression GT
                  2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                  Всичко за FIAT Bravo 2007

                  Коментар


                    #10
                    Мерси много за съветите. Ще пробвам това с перката, защото ми се струва че така ще получа отговор на въпроса дали термостата е прецакан, въпреки че е нов, или мизерията е от датчика.Междудругото, къде някой има ли идея къде е датчика който отчита температурата за датчика (Браво 1.4)?
                    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                    Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                    Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                    http://forum.fiat-bg.org

                    Коментар


                      #11
                      zgabrovskiДа ти кажа и аз имам такъв проблем но без да съм сменял нищо, при мен дори като загрее отива с една стрелка над средата. Ако си намерил решение пиши на ЛС. мерси

                      Коментар


                        #12
                        Да помислим

                        Колеги някой от вас ако е карал автомобила си през лятото бил той браво,брава,мареа с бензинов или дизелов мотор да сподели как се държи температурата през лятото.Защо се съмнявам че тия италианки са проектирани за слънчева Италия и ако тук през зимата на -10 достигат 90 градуса представете си на лято какво ще правим ще сваляме термостати и ще караме без тях. :D
                        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                        Коментар


                          #13
                          имам съмнения за показанието на температурата и вчера направих следното:тъй като трудно може да се измери с външен термометър температурата на антифриза, реших да измеря температурата на въздуха отопляващ купетоколата беше загряла - термостата вече беше отворилтепрература на въздуха - 77 градусапоказание на уреда - 2/3 от първата половинаби трябвало водата да е поне 85 градуса, а може и 90 да еи извода ми е следния:или в началото на уреда стъпката е много малка, а след това голяма - показанието е о.к.другия вариант, който май е по-вероятен - показанието не е вярнотрябва някак да пробвам да позачистя клемата
                          2015 Renault Megane Expression GT
                          2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                          Всичко за FIAT Bravo 2007

                          Коментар


                            #14
                            ici написа:
                            Пробвайте по този начин за евентуално незатваряне на термостата: На студен мотор източете антифриза и извадете горния маркуч,който свързва термостата с горния край на радиатора. Надуите през маркуча към термостата и ако е затворил напълно няма да пропуска , но ако не е затворил напълно ще си надувате безспир
                            Е в моя случай твърдо термостата седи затворен, защото след първите 6 км радиатора беше абсолютно студен. Проблема беше че стрелката в купето беше едвам отлепила от първата черта, което ми навява мисълта че бозата е в датчика.
                            Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                            Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                            Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                            http://forum.fiat-bg.org

                            Коментар


                              #15
                              zgabrovski написа:
                              Проблема беше че стрелката в купето беше едвам отлепила от първата черта, което ми навява мисълта че бозата е в датчика.
                              колега, ако успееш да се оправиш с датчика свиркаймисля да го напръскам с някакъв контактен спрей
                              2015 Renault Megane Expression GT
                              2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                              Всичко за FIAT Bravo 2007

                              Коментар

                              Working...
                              X