Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Диагностика на термостат! Как?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    sev написа:
    zgabrovski написа:
    Проблема беше че стрелката в купето беше едвам отлепила от първата черта, което ми навява мисълта че бозата е в датчика.
    колега, ако успееш да се оправиш с датчика свиркаймисля да го напръскам с някакъв контактен спрей
    Как ви се струва така работи на място стрелката заковава точно посредата като трагна и карам бавно пада едно деление като карам 70 направо се свлича надолу.Стига средата само ако сам на място трагна ли краи никога повече не стига средата стои долу около С

    Коментар


      #17
      Ей сега направих следния експеримент:Колата беше още топла - и стрелката седеше на мястото което съм показал на предната снимка. Радиатора си беше горещ, парното си бачкаше слънце.Запалих колата на място. Захванах да сменям изгорели крушки по габаритите отзад. Докато правех тая манипулация двигателя си работеше. Точно след около 10 мин. перката се включи. И стрелката беше където съм нарисувал на картинката:Според мене колеги твърдо намирисва на датчик. Някой знае ли къде е точно на Браво/Брава 1.4 и лесен ли е за смяна?
      Прикачени файлове
      Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
      Fiat Linea 1.3 Multijet'08
      Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
      http://forum.fiat-bg.org

      Коментар


        #18
        Вече питаш няколко пъти за датчик.. и никой не ти отговаря....аз пък съм останал с впечатление, че термостата е устройство, което съдържа 2 биметални пластини, със различен коефициент на разширяване от температурата... та като се достигне определена температура да речем 90 градуса.. 2-те пластини са толкова огънати, че отварят с помоща на пружина контакта... С други думи нещо като термостата в бойлера... или казано по трети начин самият термостат е и датчик ?!?Ако не обяснете ми и на мен този казус
        FIAT Marea 1.9 JTD HLX

        Коментар


          #19
          защо наистина не свалиш термостата и да видиш на колко градуса ена мен на типото като седи на място колата вдига 90градуса,като тръгна ми пада на около 75 но си знам че термостата ми е летен (на около 74-75 градуса),да не би и твоя да е такъв,със зимния нямах ядове със загряването,той беше май на 92градуса,а има на 87-88 градуса които стават и за лято и за зима

          Коментар


            #20
            zgabrovski написа:
            Ей сега направих следния експеримент:Колата беше още топла - и стрелката седеше на мястото което съм показал на предната снимка. Радиатора си беше горещ, парното си бачкаше слънце.Запалих колата на място. Захванах да сменям изгорели крушки по габаритите отзад. Докато правех тая манипулация двигателя си работеше. Точно след около 10 мин. перката се включи. И стрелката беше където съм нарисувал на картинката:Според мене колеги твърдо намирисва на датчик. Някой знае ли къде е точно на Браво/Брава 1.4 и лесен ли е за смяна?
            Докато си правиш експерименти, ще дойде лятото и няма да ти трябва и термостат!Стрелката трябва да е закована на средата или малко под средната линия и да не се влияе от режимите на работа на мотора!Смени термостата с качествен и ще си решиш проблема!Успех от мен!

            Коментар


              #21
              zgabrovski написа:
              Ей сега направих следния експеримент:Колата беше още топла - и стрелката седеше на мястото което съм показал на предната снимка. Радиатора си беше горещ, парното си бачкаше слънце.Запалих колата на място. Захванах да сменям изгорели крушки по габаритите отзад. Докато правех тая манипулация двигателя си работеше. Точно след около 10 мин. перката се включи. И стрелката беше където съм нарисувал на картинката:Според мене колеги твърдо намирисва на датчик. Някой знае ли къде е точно на Браво/Брава 1.4 и лесен ли е за смяна?
              май е такано датчика за перката май е на радиаторазначи датчика за таблото със сигурност лъже
              2015 Renault Megane Expression GT
              2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
              Всичко за FIAT Bravo 2007

              Коментар


                #22
                Аз също мисля че е термостат
                Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
                Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
                Ventura garage

                Коментар


                  #23
                  perlsite написа:
                  Вече питаш няколко пъти за датчик.. и никой не ти отговаря....аз пък съм останал с впечатление, че термостата е устройство, което съдържа 2 биметални пластини, със различен коефициент на разширяване от температурата... та като се достигне определена температура да речем 90 градуса.. 2-те пластини са толкова огънати, че отварят с помоща на пружина контакта... С други думи нещо като термостата в бойлера... или казано по трети начин самият термостат е и датчик ?!?Ако не обяснете ми и на мен този казус
                  Термостата ми е нов - на няма и 2 месеца. Не разсъждавам за термостата като датчик, а говоря за този датчик, който мери температурата на водата, за да я отчитра уредчето на таблото. Той няма нищо общо с тоя за перката, той си е монтиран на радиатора и включва на 92 градуса.Какво ме навява на мисълта че тоя датчик бози? Ами това, че ако 90 градуса са средата на скалата на уредчето, то тогава когато се включи перката уредчето трябваше да показва една чертичка над средата, а не под средата, където съм го нарисувал. Така междовпрочем е на другата кола.Та благодаря ви все пак колеги за мненията и дали все пак някой няма идея къде е точно тоя датчик, който подава инфото към уредчето на таблото за Браво/Брава 1.4?
                  Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                  Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                  Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                  http://forum.fiat-bg.org

                  Коментар


                    #24
                    zgabrovski написа:
                    ici написа:
                    Пробвайте по този начин за евентуално незатваряне на термостата: На студен мотор източете антифриза и извадете горния маркуч,който свързва термостата с горния край на радиатора. Надуите през маркуча към термостата и ако е затворил напълно няма да пропуска , но ако не е затворил напълно ще си надувате безспир
                    Е в моя случай твърдо термостата седи затворен, защото след първите 6 км радиатора беше абсолютно студен. Проблема беше че стрелката в купето беше едвам отлепила от първата черта, което ми навява мисълта че бозата е в датчика.
                    За да се убедиш дали проблема ти е в датчика то направи следното . Казваш че минаваш 6 км и стрелката едвам е отлепила .Пускаш парното и ако то работи добре значи проблема е в датчика но духа ли хладен въздух значи ти показва точно че колата не ти е загреяла и е за термостат. Преди да сменя на Пунтото термостата и при мен показанията на стрелката ми се меняха в голям диапазон .Когато съм на равно и по нанадолнище показанията са едни а почна ли по нанагорнище веднага се почуства увеличаване на показанията. След смяната на термостата сега стрелката си стои почти на едно и също място независимо по равно ли карам по нанадолнище или изкачвам баир.
                    Фиат Панда 1.2 2006година
                    Синджира си идва ,а козата я няма...

                    Коментар


                      #25
                      Това за парното - колата има точно толкова парно колкото и другата, на която стрелката кове в средата - т.е. след 6 км и на двете духа еднакво топъл въздух, поне по моя субективна преценка.Не съм купувал специално евтин термостат, просто купих такъв, какъвто ми дадоха в магазина на Симеон. За марка не съм питал, не ми и казаха.Не ми се иска сега да купя пак нов и да се окаже, че например датчика е правел мизерията и само съм си дал парите. Идеята ми е да мерна съпротивлението на датчика, като ще го сравня с това на аналогичния датчик на другата кола.Ако разбира се излезе че са ми набутали кофти тертмостат без никакво замисляне ще си поръчам нов, но все пак искам да съм 100% сигурен втова.
                      Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                      Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                      Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                      http://forum.fiat-bg.org

                      Коментар


                        #26
                        Значи проблема ще е в датчика при това положение.Щом ти духа еднакво топло термостата ти работи тогава. :D
                        Фиат Панда 1.2 2006година
                        Синджира си идва ,а козата я няма...

                        Коментар


                          #27
                          zgabrovski написа:
                          Това за парното - колата има точно толкова парно колкото и другата, на която стрелката кове в средата - т.е. след 6 км и на двете духа еднакво топъл въздух, поне по моя субективна преценка.Не съм купувал специално евтин термостат, просто купих такъв, какъвто ми дадоха в магазина на Симеон. За марка не съм питал, не ми и казаха.Не ми се иска сега да купя пак нов и да се окаже, че например датчика е правел мизерията и само съм си дал парите. Идеята ми е да мерна съпротивлението на датчика, като ще го сравня с това на аналогичния датчик на другата кола.Ако разбира се излезе че са ми набутали кофти тертмостат без никакво замисляне ще си поръчам нов, но все пак искам да съм 100% сигурен втова.
                          Това, че си взел нов термостат не е гаранция, че работи. Имах колега, който кара Ауди 80 и колата му даваше признаци за смяна термостат. По мой съвет отиде и си купи от магазин за резервни части на Фолксваген, Ауди естествено нов. Монтираха му го. Първият му отворил над 100 градуса и след това това му държал 60 градуса. Естествено хайде на магазина (не говорим за гаранция) и пак нов, само че от друг магазин и си реши проблема. Тази есен аз също сменях теростат - 32 лв. защо беше в корпус. Това което пишеш, че за 6 км вдигаш 60 градуса не е нормално според мен. При мен около четвъртия километър и съм влязъл в сектора преди 90 градуса. И тъй като карам на газ естествено сутрин в студа паля на бензин и карам така докато стрелката отлепи от 50 градуса. Това се случва някъде след около 500 - 600 метра. Трябва да добавя, че държа колата в гараж и температурата сутрин на антифриза не е около нулата Ако ти се играе вземи един термометър и мери температурата на антифриза в радиатора, но това е загуби време. Ако си намериш мултицет с термосонда ще ти е по-лесно.
                          FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
                          ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

                          Коментар


                            #28
                            Аз имам мултицет с термо сонда и показва вярно!Ако някой иска да мериме няма проблеми
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Коментар


                              #29
                              Е, ако си в топъл гараж, ясно след 500-600 м ще се на 50 градуса. При мен обаче колите са под навес навънка, и другата кола която е с газов инжекцион с автоматичен ключ по температура прехвърля на газ след около 3 км, където е достигнала 70 градуса.Другия момет е че тия 3 км са ми по нанадолинще и мотора работи без газ на ниски обороти, съотвтно и загряването е по- малко.
                              Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                              Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                              Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                              http://forum.fiat-bg.org

                              Коментар


                                #30
                                Айде и финала на сагата!

                                Колеги купих въпросния датчик - 8 лв от Стамболийски.Стрелката се "ковна" в средата, а ето и снимка, малко преди да тръгне перката
                                Прикачени файлове
                                Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                                Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                                Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                                http://forum.fiat-bg.org

                                Коментар

                                Working...
                                X