Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем термостат-разход!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    BO написа:
    Xe Хе това правило за смяна на въздушния филтър че като го смениш и разхода пада на газ задължително е е взярно ама въобще!! Преди 1 седмица сменихме въздушния филтър на една Корса (по мое предложение) че харчеше 10 газ градско а трябва по-маленко и познайте какво станаСлед смяната тази кола не може да слезне под 16л/100км!Не сваля 3 литра а качва 6 в случая :D Та не винаги това е проблема!
    Това може само ако си я въртял да я отпушваш, защото ти е вървяла по-зле при запушения въздушен филтър. После като го смениш - тръгва като звяр ама и лапа като такъв!Иначе и врътваш леко кранчето и се оправя.
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
    Fiat Linea 1.3 Multijet'08
    Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
    http://forum.fiat-bg.org

    Коментар


      #32
      Хора..хора, това с въздушния филтър си има обяснение...А и в колата абсолютно не се осети разликата освен в изтънялия ти джоб! :P
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Коментар


        #33
        ВО не си прав. При задръстен филтър влиза по малко въздух а дърпа повече гориво.Нещо друго имате повредено.
        Фиат Панда 1.2 2006година
        Синджира си идва ,а козата я няма...

        Коментар


          #34
          Съжалявам за офтопика, ама наистина това с въздушния филтър си има обяснение!Говорил съм си с газаджии и те този номер са го правили -просто запушват известно пространство от засмукването и така решават проблема за голямото харчене на някой модели автомобили!Това го знам от хора които се занимават сериозно с това - а и аз лично съм се занимавал з газови инсталации - не автомобилни а с газостанции.Просто физиката си е физика - ако запушиш да влиза по-малко количество въздух в двигатела и запазиш съотножението на горивната смес->че по-малко количество гориво ще е необходимо (като за целта въобще не разискваме темата как ще върви съответно автомобила) направете си експеримента и ще забележите спад -икономия по този начин с голяма вреда съответно и за вървенето!Но както и да е!Дайте да помагаме на човека който е пуснал темата и по темата да поспорим!
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Коментар


            #35
            Скоро ще разбера за разхода.

            Смених накрая и въздушният филтър-доста замърсен бе за 8000км(оси,буболечки и песъчинки бая).В бургас филтъра е 15 лева.Реших да го сложа сам.Много трудности 2 часа ми отне.Това е най-сложното място за филтър Фиата БРАВА 1.8 Сега установих колата по бързо загрява,обаче стрелката за температурата стои точно между С(cold) и средното положение.Най важното на 35 литрова бутилка във всички газ станции в бургас ми слагат 34,55 л. точно.Нормално ли е това.А в МЕТРО-ойл 35,55.Сега ми казаха да заредя зад хотел Мираж.
            www.avi7.hit.bg
            Видеонаблюдение и системи за сигурност

            Коментар


              #36
              gorene na fiat

              и аз карам фиат и на мен ми гори много...просто това явно им е големия минус...моя е в перфектно състояние и пак гори така 4е все едно карам BMW

              Коментар


                #37
                Re: gorene na fiat

                mirkooo написа:
                и аз карам фиат и на мен ми гори много...просто това явно им е големия минус...моя е в перфектно състояние и пак гори така 4е все едно карам BMW
                Колега понеже за трети път споменаваш че ти гори като BMW аз мога пък да ти кажа че сигурно имаш някакъв проблем и не е зле да си погледнеш колата преди да правиш тия глобални заключения.За сведение моята Брава гори 8.5 /100 Газ градско, сега , зимата, а Бравото - 9.5/100 Газ, и то на къси разстояния. И тука ще кажа че това е един от големите плюсове на FIAT - икономични коли са!Не искам да се повтарям защото съм писал по други теми но положих доста усилия и ремонти, докато си докарам колите до тия разходи. За това още веднъж те моля да спреш с тия генерални изводи за горенето като BMW или може направо да си вземеш едно такова и да смениш форума P.S. и пиши моля те на кирилица не видя ли че по всички теми са те коригирали модераторите?
                Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                http://forum.fiat-bg.org

                Коментар


                  #38
                  oduh написа:
                  Днес смених термостат на моето Браво, но във Вантотрейд - там ми сложиха за 84лв, а не за 54 както казвахте. Все пак се съгласих, защото след последния ремонт с некачествени части си напатих.Разлика веднага се усети.
                  Здравей , искам да те попитам бързо ли действат във Вантотрейд или ти се наложи да чакаш няколко дни ?Благодаря !
                  Punto 1,1
                  PA 2699 AM

                  Коментар


                    #39
                    Вчера и днес се позанимавах малко с колата и реших да видя с тоя термостат какво е положението. Първо да кажа, че съм начинаещ и дори не съм сигурен това ли е термостата или не. Като застана с/у отворения капак, вдясно от блока мисля че под токоразпределителя излиза един дебел гумен маркуч, който влиза в горната част на радиатора, а от долната част на радиатора излиза друг. И в какво се състоеше диагностиката:Запалих колата и я държах с отворен капак (навън беше 4-5 градуса), след около 2 мин този дебел маркуч взе да се затопля, а стрелката на таблото още не беше отлепила от най-долно положение. След около още 2-3 мин колата загря и дори малко по-късно се включи перката на радиатора за около 10 сек. след като температурата беше над средното ниво, т.е. определено над 95 градуса. Не знам как в устроен вътре термостата, но питането ми е отведнъж ли отваря и възможно ли е примерно при 50-60 градуса да е отворен леко, за да затопля маркуча. Колата на място за около 5 мин с отворен капак си вдигна градуси, дори да завърти перката на радиатора. Но маркуча се затопли още преди да е мръднала стрелката. Има ли проблем с термостата или не?
                    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                    Коментар


                      #40
                      и двете дебели тръби ле се затоплиха?трябваше да пипнеш и радиатора дали се е загрялако беше топъл радиатора преди да е стигнала към 80 градуса, значи отваря по-раноиначе термостата не се отваря наведнъж, а постепенно
                      2015 Renault Megane Expression GT
                      2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                      Всичко за FIAT Bravo 2007

                      Коментар


                        #41
                        а според мен пък щом горния мъркуч се затопля още когато стрелката не е отлепила/по ниска темп от 50 градуса/ значи има проблем с термостата
                        TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
                        UNO 1.0 FIRE

                        Коментар


                          #42
                          Моето мнение е различно и се базира на практиката. Когато си купих Пунтото му смених и антифриза. За да може да се обезвъздуши хубаво то трябваше да запалим двигателя и да работи на място докато загрее.Следим и стрелката и същевременно опипвам маркуча към радиатора. Маркуча си беше студен а стрелката вече беше се вдигнала почти на средата.Чак когато наближи нормалното си положение се включи и перката и маркуча зе затопли осезаемо.Така че стрелката ти да не е мръднала от първоначалното си положение а маркуча ти да се затопля за мен показва че термостата или е повреден или не затваря плътно.След няколко месеца сменях и аз термостата защото издаде багажа и колата не можеше да загрява като показанията на стрелката ми вътре се меняха като съм на място бързо се покачва а като тръгна почва да намаля показанията ми.Сега с новия термостат независимо на место ли работи или в движение съм си показва само една температура.
                          Фиат Панда 1.2 2006година
                          Синджира си идва ,а козата я няма...

                          Коментар


                            #43
                            Аз го смених

                            spark написа:
                            Вчера и днес се позанимавах малко с колата и реших да видя с тоя термостат какво е положението. Първо да кажа, че съм начинаещ и дори не съм сигурен това ли е термостата или не. Като застана с/у отворения капак, вдясно от блока мисля че под токоразпределителя излиза един дебел гумен маркуч, който влиза в горната част на радиатора, а от долната част на радиатора излиза друг. И в какво се състоеше диагностиката:Запалих колата и я държах с отворен капак (навън беше 4-5 градуса), след около 2 мин този дебел маркуч взе да се затопля, а стрелката на таблото още не беше отлепила от най-долно положение. След около още 2-3 мин колата загря и дори малко по-късно се включи перката на радиатора за около 10 сек. след като температурата беше над средното ниво, т.е. определено над 95 градуса. Не знам как в устроен вътре термостата, но питането ми е отведнъж ли отваря и възможно ли е примерно при 50-60 градуса да е отворен леко, за да затопля маркуча. Колата на място за около 5 мин с отворен капак си вдигна градуси, дори да завърти перката на радиатора. Но маркуча се затопли още преди да е мръднала стрелката. Има ли проблем с термостата или не?
                            Имах същият проблем смених си термостата сега всичко е нормално.Вдига точно 90 градуса и отваря,стрелката е малко под средата,както е нормално вече.Преди отваряше на 60 градуса.Един казва работи,друг не.Термостата стоеше много леко отворен.Когато колата е на 60 градуса харчи много.Затова разход се мери при средно 85 градуса.Сложих френски за 53 лв, в бургас МУНИ 93 е сервиза.Смехих и въздушният филтър.Сега съм много доволен.БЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ,Че ако не беше форума,нямаше да си сменя термостата и въздушният филтър.
                            www.avi7.hit.bg
                            Видеонаблюдение и системи за сигурност

                            Коментар


                              #44
                              Re: Аз го смених

                              Ricardo написа:
                              Сега съм много доволен.БЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ,Че ако не беше форума,нямаше да си сменя термостата и въздушният филтър.
                              Ей това да се чува, ще изядем хляба на автомонтьорите скоро!

                              Коментар


                                #45
                                @Ricardo: При теб проблема е бил, че колата изобщо не е могла да стигне до оптималната температура. При мен за 5 мин работа на място с отворен капак стрелката стигна до 2-3 мм над 90-те градуса, обаче маркуча се беше затоплил още преди да отлепи стрелката от С. Още съм на кантар дали да го сменям, ама така или иначе ще я карам в Кафеджиев в петък, там ще си кажат хората.
                                Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                                Коментар

                                Working...
                                X