Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Запитване за блокировка на диференциала

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Запитване за блокировка на диференциала

    Здравейте колеги!! От скоро притежавам Fiat Marea 1.8 HLX та питането ми е следното:Има ли блокировка диференцияла при прибуксуване на ляво или дясно предно колело? Ще се радвам да науча отговора за което предварително благодаря.
    Fiat Marea 1.8 HLX

    #2
    Re: Запитване за блокировка на диференциала

    tedodimov написа:
    Здравейте колеги!! От скоро притежавам Fiat Marea 1.8 HLX та питането ми е следното:Има ли блокировка диференцияла при прибуксуване на ляво или дясно предно колело? Ще се радвам да науча отговора за което предварително благодаря.
    Трябва някъде по таблото да има бутон ТС-тракшън контрол,при мен го няма,мисля че е рядкост при нашите коли
    Marea HLX 147ps

    Коментар


      #3
      Re: Запитване за блокировка на диференциала

      [quote="Gofi"]
      tedodimov написа:
      Трябва някъде по таблото да има бутон ТС-тракшън контрол,при мен го няма,мисля че е рядкост при нашите коли
      Тракшъна няма нищо общо с блокировката на диференциала Мдам мнооого рядко се среща да не кажа никак.Обаче наще диференциали са малко по особени и реално на право ти въртят и двете гуми,демек се самозакючва но при по-малки натоварвания.Единствените италиянки със шпер са двулитровите турбо мотори на Ланча Дедра,Делта и Фиат Купе Турбо.
      Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно

      Коментар


        #4
        Re: Запитване за блокировка на диференциала

        tedodimov написа:
        Здравейте колеги!! От скоро притежавам Fiat Marea 1.8 HLX та питането ми е следното:Има ли блокировка диференцияла при прибуксуване на ляво или дясно предно колело? Ще се радвам да науча отговора за което предварително благодаря.
        Няма блокаж. Досега не съм виждал Фиат Мареа или Брава с блокаж. Диференциалът си е най-обикновен, буксува гумата, която е на хлъзгаво.Мисля, че Опел Вектра имат едно копче за блокаж на диференциала, но не съм абсолютно сигурен.
        Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.

        Коментар


          #5
          Re: Запитване за блокировка на диференциала

          [quote="ivanko_rs"]
          Gofi написа:
          tedodimov написа:
          Трябва някъде по таблото да има бутон ТС-тракшън контрол,при мен го няма,мисля че е рядкост при нашите коли
          Тракшъна няма нищо общо с блокировката на диференциала Мдам мнооого рядко се среща да не кажа никак.Обаче наще диференциали са малко по особени и реално на право ти въртят и двете гуми,демек се самозакючва но при по-малки натоварвания.Единствените италиянки със шпер са двулитровите турбо мотори на Ланча Дедра,Делта и Фиат Купе Турбо.
          Преди 20 дена се прибрах от Германия с Астра 00год.имаше бутон ТС,в снега действаше перфектно,та това ме кара да мисля че е против буксуванне,а блокиране на диференциал какво е,не е ли същото?
          Marea HLX 147ps

          Коментар


            #6
            Re: Запитване за блокировка на диференциала

            Gofi написа:
            Преди 20 дена се прибрах от Германия с Астра 00год.имаше бутон ТС,в снега действаше перфектно,та това ме кара да мисля че е против буксуванне,а блокиране на диференциал какво е,не е ли същото?
            Тракшън контрола работи на принципа на орязване на мощността на мотора като му спира подаването на искра или гориво за много малък период,а вероятно има и такива от първите които контролират приплъзването чрез АБС-а.Тракшън контрола и блокировката на диференциала са абсолютно различни понятия,първото е електронен помощник,а второто е по-спортна концепция на дифа,т.е. е чиста механика без грам електроника.Най-общо описана работата на заключен диф е - въртене на двете гуми при всякакво положение на волана,като италиянските нормални дифове се държат частично като блокирани,много добра особеност за любителите на скоростните отсечки П.П. Ежедневната ми Дедра е с кутия от Дедра 2.0 Турбо с виско шпер,осезателно по-добре се държи от конвенционалните кутии,само трябва да се внимава по завоите да не се изправят
            Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно

            Коментар


              #7
              Re: Запитване за блокировка на диференциала

              ivanko_rs написа:
              Gofi написа:
              Преди 20 дена се прибрах от Германия с Астра 00год.имаше бутон ТС,в снега действаше перфектно,та това ме кара да мисля че е против буксуванне,а блокиране на диференциал какво е,не е ли същото?
              Тракшън контрола на по старите автомобили работи чрез АБС-а.Тракшън контрола и блокировката на диференциала са абсолютно различни понятия,първото е електронен помощник,а второто е по-спортна концепция на дифа,т.е. е чиста механика без грам електроника.Най-общо описана работата на заключен диф е - въртене на двете гуми при всякакво положение на волана,като италиянските нормални дифове се държат частично като блокирани,много добра особеност за любителите на скоростните отсечки П.П. Ежедневната ми Дедра е с кутия от Дедра 2.0 Турбо с виско шпер,осезателно по-добре се държи от конвенционалните кутии,само трябва да се внимава по завоите да не се изправят
              Тъй тъй и HGT-тата имат някакъв частичен шпер , ако не се лъжа е под 30%....

              Коментар


                #8
                Re: Запитване за блокировка на диференциала

                npace написа:
                Тъй тъй и HGT-тата имат някакъв частичен шпер , ако не се лъжа е под 30%....
                Много ме съмнява да има,както казах по-горе с виско шпер са само турбо вариянтите.Това което си усетил е точно тази особеност на италиянските дифове да се държат като частичен шпер в права посока.П.П.Виско шпера е 25% заключване
                Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно

                Коментар


                  #9
                  Незнам обаче моето Браво (1.8GT) почти винаги ако оставя следи си оставя и с двете гуми,ако го сравнявам с Маздата ни,която много рядко върти и двете гуми....
                  Fiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
                  Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
                  Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.

                  Коментар


                    #10
                    Re: Запитване за блокировка на диференциала

                    ivanko_rs написа:
                    npace написа:
                    Тъй тъй и HGT-тата имат някакъв частичен шпер , ако не се лъжа е под 30%....
                    Много ме съмнява да има,както казах по-горе с виско шпер са само турбо вариянтите.Това което си усетил е точно тази особеност на италиянските дифове да се държат като частичен шпер в права посока.П.П.Виско шпера е 25% заключване
                    Което си е чист бонус като се има в предвид повечето коли винаги въртят само едната гума....
                    Незнам обаче моето Браво (1.8GT) почти винаги ако оставя следи си оставя и с двете гуми,ако го сравнявам с Маздата ни,която много рядко върти и двете гуми....
                    При Браво както каза колега ivanko_rs се получава точно това но като влезнеш в завой с яко газ на 2-ра оставяш само 1 следа....Ако са 2 няма да завиеш!

                    Коментар


                      #11
                      Ето и малко пояснения за диференциалите и блокировката им.http://en.wikipedia.org/wiki/Limited_slip_differentialИ да допълня, че освен конични диференциали (каквито са май всички днешни диференциали), има и цилиндрични, които са прилагани например при камионите Татра с муцуните.
                      Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.

                      Коментар


                        #12
                        Re: Запитване за блокировка на диференциала

                        ivanko_rs написа:
                        Gofi написа:
                        Преди 20 дена се прибрах от Германия с Астра 00год.имаше бутон ТС,в снега действаше перфектно,та това ме кара да мисля че е против буксуванне,а блокиране на диференциал какво е,не е ли същото?
                        Тракшън контрола работи на принципа на орязване на мощността на мотора като му спира подаването на искра или гориво за много малък период,а вероятно има и такива от първите които контролират приплъзването чрез АБС-а.Тракшън контрола и блокировката на диференциала са абсолютно различни понятия,първото е електронен помощник,а второто е по-спортна концепция на дифа,т.е. е чиста механика без грам електроника.Най-общо описана работата на заключен диф е - въртене на двете гуми при всякакво положение на волана,като италиянските нормални дифове се държат частично като блокирани,много добра особеност за любителите на скоростните отсечки П.П. Ежедневната ми Дедра е с кутия от Дедра 2.0 Турбо с виско шпер,осезателно по-добре се държи от конвенционалните кутии,само трябва да се внимава по завоите да не се изправят
                        Благодаря колега,високо изчерпателен отговор
                        Marea HLX 147ps

                        Коментар


                          #13
                          Общо взето при тракшъна, системата за ейбиес спира колелото, което се върти на хлъзгавото, като по този начин диференциала пренася въртящия момент върху колелото с по-голямо сцепление!

                          Коментар

                          Working...
                          X