Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Няма напрежение към бензиновата помпа.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Проблема не е от бутона.Той е най накрая в схемата и прекъсва кабела на масата. Ако проблема идваше от бутона за аварийно спиране колата щеше да запали с автономното захранване на бензиновата помпа.Проблема идва или от релето или от ЕКУ-то, като релето е по-вероятния виновник в това да не запали колата.Пак да питам как мога да го проверя дали е в ред преди да купя ново?
    _/''''''''''''''''''''''''\_
    //---------------\\
    [( )== //// ==( )]
    |_|'------------'|_| ....Punto

    Коментар


      #17
      MorningEnergy написа:
      Проблема не е от бутона.Той е най накрая в схемата и прекъсва кабела на масата. Ако проблема идваше от бутона за аварийно спиране колата щеше да запали с автономното захранване на бензиновата помпа.Проблема идва или от релето или от ЕКУ-то, като релето е по-вероятния виновник в това да не запали колата.Пак да питам как мога да го проверя дали е в ред преди да купя ново?
      Колега, виждам, че общо взето имаш желание и никой не ти отговаря.Та ето за какво става въпрос.Ако въпросното реле е развалено, то няма да имаш както напрежение на помпата, така и напрежения по основните елементи на двигателя. За това като подадеш директно напрежение на помпата, то пак двигателя няма да запали.Та ето ти схемата на релето.Самото реле са намира на торпедната стена тази, която разделя купето от двигателното отделение, до МАП сензора.Както виждаш има доста крачета така, че няма как да го сбъркаш.Та за какво става въпрос:На това реле идва:- Постоянен + от акумулатора на крачета - 8 и 15 през предпазител 20А, директно на 3-то краче и на 11 краче през 5А предпазител.- На 7-мо краче - по време на въртене на стартер или веднага след подаване на контакт или по време на работа на двигателя - МАСА - това те интересува, за да имаш напрежение върху помпата и други изпълнителни елементи на двигателя.Когато на това краче (7) му се подаде маса и колата е на контакт, то трябва да имаш изходен + на крачета: 4-към помпата, за която питаш; 5 към бобината; 6 към ламбда сондата; 13 към инжектораСъщо когато подадеш ключа на контакт, то трябва на 10-то краче да се появи "-" (маса) и същевременно с това на краче 1 да се появи +Общо взето е това.Надявам се да си решиш проблема.Поздрави
      Прикачени файлове
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Коментар


        #18
        Много ти благодаря за изчерпателния отговор! Ще проверя дали е релето и ще напиша какво е развитието на темата.Edit:Релето е свалено и е в къщи.Подадох +12волта от адапторче на 8-мо и на 15-то краче и -12волта на 7мо краче като там сложих и едната щипка на мултицета.Другата щипка я поставих последователно на 3-то, 4-то и 5-то и 6-то краче и няма напрежение.Всъщтност само на 12-то краче мулти цена отчита напрежение.За мен релето е заминало, утре ще купя ново и ще видя дали колата ще запали.
        _/''''''''''''''''''''''''\_
        //---------------\\
        [( )== //// ==( )]
        |_|'------------'|_| ....Punto

        Коментар


          #19
          Punto

          И аз минах по тези мъки, ама нямаще кои да ми каже ,... и колата беше в сервиз, значи при контак, нормално работене се чува помпата за 5-10 секунди и спира и датчика за инжекциона угасваше , обаче как се получи колата изгуби токовете по двигателя искараха кабелите и свещите и ги наредиха но при старт няма искра ... и точно таи помпа я няма и нея ... та някаф чишит извел едно кабелче за маса (-) от вапросното реле предполагам и са помпата си варви , нокато съм на бензин датчика за инжекциона не гасне ... Навярно това е въпросното реле ?
          Прикачени файлове
          >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

          Коментар


            #20
            Да.Купих си реле от италианеца за 5лв (ново е 50лв.) Монтирах го, но пак колата не ще да запали.Направо не ми се мисли какви мъки ще последват Някой знае ли читав сервиз кадето могат да я оправят без да ме излъжат?
            _/''''''''''''''''''''''''\_
            //---------------\\
            [( )== //// ==( )]
            |_|'------------'|_| ....Punto

            Коментар


              #21
              MorningEnergy написа:
              Да.Купих си реле от италианеца за 5лв (ново е 50лв.) Монтирах го, но пак колата не ще да запали.Направо не ми се мисли какви мъки ще последват Някой знае ли читав сервиз кадето могат да я оправят без да ме излъжат?
              За това ти казах къде и на кои крачета да проверяваш.Не провери ли както ти описах къде трябва да имаш + и къде - и тогава да решаваш дали да си дадеш парите за "ново" реле, било и 5лв.п.п. На бул. Овча Купел, около номер 34 има една авто къща и до нея един сервиз за електроника на автомобили. Там ще ти решат проблема.
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Коментар


                #22
                Проверих, но и двете релета дават едно и също нещо.На краче 8 и 15 подадох +12в, а на краче 7 -12в от адапторче.В същото време с мулти цета вързах еднага клема за кабела на12-те волта, а с другата проверих дали минава напрежение.Единствено има напрежение на 12-то краче.И при двете релета е едно и също.Този сервиз да не е един на който пише "автоаларми"Там правят ли компютърна диагностика и работят ли в събота?
                _/''''''''''''''''''''''''\_
                //---------------\\
                [( )== //// ==( )]
                |_|'------------'|_| ....Punto

                Коментар


                  #23
                  1. Като подадеш + на 12-то и - на 7-мо то чуваш ли щракане и излиза ли "късо" /контакт/ между краче 8 с крачета 4,5,6 и 13 и краче 15 също с крачета 4,5,6 и 13? Между крачета 8 и 15 има ли постоянна затворена верига /късо/2. Като подадеш + на 3-то и - на 10-то излиза ли веригата между 11 и 1 краче?
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    #24
                    Да, дава контакт и се чува цъкане.Измерих релето което купих от италиянеца за 5лв и с него също не запали.Дойде ми друго на ум.Махнах корпуса на релето което купих от италиянеца и вътре има 3 диода и 2 електромагнита които като се задействат релето дава контакт.Ще стане ли нещо на колата ако сложа хартиики на електромагнитите така, че да дадът контакт независимо от сигнала който дава компютъра. Така би трябвало бобината, помпата, инжектора и ламбда сондата да заработят и би трябвало колата да запали.Един вид прескачам компютъра, но ме е страх да не се скапе нещо или компютъра съвсем да се бъгяса.Това искам да го направя заради 2 причини.Ако колата не запали да търся друга причина (не в компютъра или релето), а ако колата земе, че запали да мога да я закарам до сервиза за диагностика без да я дърпам.Имам някакви съмнения да не би компютъра да е събрал някакви грешки или имобилайзера да се е бъгясал когато свалях акумулатора. BTW: ако има грешки има ли някакъв метод с който мога да ги изчистя?Като цяло обаче ме е страх да направя това с релето за да не земе да се бъгяса още нещо.
                    _/''''''''''''''''''''''''\_
                    //---------------\\
                    [( )== //// ==( )]
                    |_|'------------'|_| ....Punto

                    Коментар


                      #25
                      Пропускаш един факт, който може би в твоя случай е най-важен.То хубаво ще ги захраниш и самите модули ще работят, но ЕКУ-то няма да работи, защото един път като подадеш контакт му се подават два пъти + -един път през релето и един път директно от контактния ключ.За това те питах ако релето ти е наред то имаш друг проблем - най-вероятно липсва управляващ сигнал към ЕКУ-то, че си на контакт.За това ми кажи дали релето работи.Ако релето работи по начина, който ти казах имаш няколко варианта1- липсва сигнал към ЕКУ-то че си на контакт2- липсва управляващата маса към релето от ЕКУ-то3- прекъснат кабел4- дефектно ЕКУВърху буксата на релето на 8-мо и 15-то краче имаш ли постоянен + без значение дали си на контакт или не си?
                      A20DTH ЖТД ама не баш
                      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                      Коментар


                        #26
                        На 8-мо и 15-то краче има постоянен плюс.Релето работи
                        _/''''''''''''''''''''''''\_
                        //---------------\\
                        [( )== //// ==( )]
                        |_|'------------'|_| ....Punto

                        Коментар


                          #27
                          Някой да има идея как мога да отстраня евентуалния проблем в ЕКУ-то без да се налага да водя колата на сервиз?С махане на кабела на акумулатора не става.Има ли някакъв начин да се рестартира по механичен път?Проблема е, че за да я закарам на диагностика трябва да я дръпна, а това си е занимавка.
                          _/''''''''''''''''''''''''\_
                          //---------------\\
                          [( )== //// ==( )]
                          |_|'------------'|_| ....Punto

                          Коментар


                            #28
                            MorningEnergy написа:
                            Някой да има идея как мога да отстраня евентуалния проблем в ЕКУ-то без да се налага да водя колата на сервиз?С махане на кабела на акумулатора не става.Има ли някакъв начин да се рестартира по механичен път?Проблема е, че за да я закарам на диагностика трябва да я дръпна, а това си е занимавка.
                            Също има ли постоянен + и на 3 и 11Когато подадеш на контакт на 7-мо краче идва ли -Когато подадеш на контакт на 12 идва ли +ЕКУ-то би било последното нещо, което трябва да ти привлече вниманието, за това те насочвам.
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Коментар


                              #29
                              Утре след обяд ще измеря какво идва от буксата и ще напиша в темата.Тия дни не ми остана време да се занимавам много с колата. Една от причините е, че пътувам по 3 часа с градския транспорт.Проблема дойде след като свалих и заредих акумулатора, и ме притеснява да не би ЕКУ-то или имобилайзера нещо да са се бъгясали след като се оказа, че релето е читаво. А някакъв скрит предпазител има ли ЕКУ-то?И да питам в случай, че се окаже най-лошото каква е цената на ЕКУ втора употреба?
                              _/''''''''''''''''''''''''\_
                              //---------------\\
                              [( )== //// ==( )]
                              |_|'------------'|_| ....Punto

                              Коментар


                                #30
                                Измерих какво идва от буксата:на 3-то и 11-то краче има постоянен плюсна 7-мо краче има -, но постоянен на 12-то краче също има +, но пак постоянен Което означава, че автоматично като поставя релето трябва да даде контакт, но това не става. Имам едно реле на което съм махнал корпуса и се вижда, че не работи и като дадеш контакт и като не дадеш.В същото време релето си работи като го захраня с батерия 12в.А слаба връска между буксата и релето няма как да има с това захващане.Мерих няколко пъти, но ми излязоха се едни и същи резултати.С мулти цена слагам едната клема на плюса на акумулатора или минуса (зависи кво меря), а другата на кръчето което е на буксата към релето и все си излизат постоянни волтажи.На схемата видях, че от още две крачето би трябвало да има ток и там имаше Да не би нещо имобилайзера да прави проблем.Лампата CODE ми свети като дам на контакт, но тя и преди си светеше.Едит:Пак да питам каква е цената за ЕКУ за моя фиат? Да не излезе някаква космическа сума?
                                _/''''''''''''''''''''''''\_
                                //---------------\\
                                [( )== //// ==( )]
                                |_|'------------'|_| ....Punto

                                Коментар

                                Working...
                                X