Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Чистене на катализатор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Чистене на катализатор

    Преди време си махнах катализатора, понеже го подозирах за висок разход, но се оказа, че си е напълно функциониращ и на малко километри !Не негово място ми сложиха гърне, но колата стама по-шумна.Замислям сега да го върна обратно и ще го направя.Мога ли да го накисна в нещо и да ги промия без да навредя на съдържанието му ?http://i44.tinypic.com/nn6ul5.jpghtt...com/ix84cn.jpg
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    #2
    Не вярвам да има ако имаше нещо подобно нямаше да се слагат гърнета а щяха да ги чистят.
    FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !

    Коментар


      #3
      Не питам дали можело да се прави така или не.Казах, че е напълно функциониращ, свален е на 110000км.И така да го сложа ще си върши работата.Въпроса е в какво да го накисна, да го почистя ?Коресилин, нафта или друго ?
      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

      Коментар


        #4
        Колега, като гледам е бая мръсен, пробвай да му сипеш малко чист кореселин или бензин.
        Brava 1.6 EL, '98
        182A4

        Коментар


          #5
          Колега, от другата страна гледам са го накапали с нещо - да не е докато са го махали?
          Brava 1.6 EL, '98
          182A4

          Коментар


            #6
            Как можа да им дадеш така да ти обезобразят катализатора?

            Коментар


              #7
              Вода и течен миещ препарат никакви разтворители.Разтворителите така да се каже го отравят а и саждите не се отмиват от тях. И после продухване с пламък от газова горелка но вече когато е напълно сух. Тука бяхме отворили темата с един колега който имаше под ръка цял екип химици но от много филисофи на тема катализатори се принудихме да минем на лични. За съжаление нещо стана с него и не влиза във форума. Но беше останало да се види на газ анализатор какво конкретно се е получило. Цифрите биха говорили по красноречиво но общото мнение че това е начина.
              BRAVA 1.4 12v - 1998г.


              http://vbox7.com/play:124bedab

              Коментар


                #8
                Re: Чистене на катализатор

                [quote="emzo"]Преди време си махнах катализатора, понеже го подозирах за висок разход, но се оказа, че си е напълно функциониращ и на малко километри !Не негово място ми сложиха гърне, но колата стама по-шумна.Замислям сега да го върна обратно и ще го направя.Мога ли да го накисна в нещо и да ги промия без да навредя на съдържанието му ?Не!! Не трябва с нищо да чистиш катализатора.Той се самопочиства в процес на работа най добре.Въобще голяма грешка че си го махнал.Катализатора не е консуматив.Не им вярвай на маисторите по сервизите.Те съсипват автомобилите на хората.Сега ще ти харчи повече,ще върви по малко и ще шуми повече.Тури го обратно и ще се убедиш в ползата от него.Най вече в разхода и шума.

                Коментар


                  #9
                  1ви рунд беше преди малко, гореща вода, поливах го 20 мин и и писна, определено иска мощна струя.С препарат би било по-лесно, но не знам кое ще е безопасно за него.
                  F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                  Коментар


                    #10
                    и какво стана?Изпадаха ли някакви гадости?
                    И да знаете!!!За всичко е виновна твърдата вода

                    Коментар


                      #11
                      Още търкам тоалетната чиния Ще има и втори рунд, само, че навън със силна водна струя, че нямам такова силно налягане на 11ия етаж.Но като цяло много мизерия изпада.
                      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                      Коментар


                        #12
                        emzo написа:
                        Още търкам тоалетната чиния Ще има и втори рунд, само, че навън със силна водна струя, че нямам такова силно налягане на 11ия етаж.Но като цяло много мизерия изпада.
                        Всичко това което изпада при миенето изгаря в процес на работа на по-високи обороти.Същия ефект щеше да има ако беше карал колата с 130-140 км/час в продължение на десетина минути по магистрала.Даже това е препоеъчително да се прави от време на време.Настъпва самопочистване и на цялата ауспухна с-ма.Ако свалиш катализатора след дълго патуване ще видиш че е бял от вътре или на-малкото св.сив.Забелязали ли сте,че след продължително пътуване ауспуха изсветлява до св.сиво.И това е на края на системата,а при катализатора имаме загряване до 200-250 градуса при такива режими.

                        Коментар


                          #13
                          Ами сигурно си прав колега, но така и така беше свален.
                          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                          Коментар


                            #14
                            lov написа:
                            Вода и течен миещ препарат никакви разтворители.Разтворителите така да се каже го отравят а и саждите не се отмиват от тях. И после продухване с пламък от газова горелка но вече когато е напълно сух. Тука бяхме отворили темата с един колега който имаше под ръка цял екип химици но от много филисофи на тема катализатори се принудихме да минем на лични. За съжаление нещо стана с него и не влиза във форума. Но беше останало да се види на газ анализатор какво конкретно се е получило. Цифрите биха говорили по красноречиво но общото мнение че това е начина.
                            Stefan Hadjov написа:
                            Мога ли да го накисна в нещо и да ги промия без да навредя на съдържанието му ?Не!! Не трябва с нищо да чистиш катализатора.Той се самопочиства в процес на работа най добре.Въобще голяма грешка че си го махнал.Катализатора не е консуматив.Не им вярвай на маисторите по сервизите.Те съсипват автомобилите на хората.Сега ще ти харчи повече,ще върви по малко и ще шуми повече.Тури го обратно и ще се убедиш в ползата от него.Най вече в разхода и шума.
                            Пак, старата песен на нов глас.Колеги, преди време и аз след дълго триумене си свалих катализатора. На негово място момчетата от сервиза сложиха малко гърненце. Останах доволен, най-вече от това, че нямаше съществена промяна на шума. Не спрях до тук обаче. Четох, във форума на Пежо ли беше, или другаде, че новите системи (да в Пежо беше) имат функцията на самопочистване, като това става с монтирани датчици и в даден момент тръгва и протича процес на почистване при температура 550оC. За мен беше важна температурата. Тогава имахме доста добър екип от специалисти в различни области, лабораторна база, енергии, (които "братята" руски за отрицателно време опропастиха - но това е друга тема) които можеше да се ползват. Та поставих катализатора в лабораторна тигелова пещ и зададох 550оC. След 1час прекратих греенето и го оставих да изтине, после го поочуках и след като изпадаха доста изгорели отлагания (като ситен морски пясък) отново го държах още един час. Интересно, че след това отново изпадаха доста мръсотии. След тая процедура пуснах през катализатора (и то за дълго време) да тече парен кондензат, след това прегрята пара (пак в продължение на часове). След това го суших с голям дебит технически въздух и накрая с чист КИП въздух.След всичко това, имах намерение да ползвам газ-анализаторната лаборатория, но там нямаше коректен метод и нищо не можахме да направим. И след всичко, всичко това, катализаторът (светещ от чистота :D ) стои в мазето Но, прочетох становището на Stefan Hadjov и тябва да ви кажа, само едно такова мнение ми трябваше. На няколко пъти се каних отново да го монтирам и се отказвах. Сега вече, със сигурност, ще го сложа отново.
                            FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                            Коментар

                            Working...
                            X