Може и да няма проблем с алтернатора а всичко да е от късите разстояния на които се движи както пише.При мен е същото - ако на една две седмици не я покарам повече акумулатора пада - просто разстояния от по 2-3 километра не успяват да заредят толкова акумулатора колкото е загубил от паленето.
ако става въпрос за 2-3 седмици некаране-да, но изглежда колегата я кара всеки ден до бачкане и обратно, значи не е нормално такова поведение. не се занимавай с глупости да ходиш в сервизи ала-бала, начина е следния: 1.палиш колата, отваряш капака и махаш плюса на акумулатора-ако динамото не зарежда колата просто ще угасне, ако зарежда нормално ще се вдигнат оборотите, защото динамото ще се "разтовари" от това да зарежда акумулатора и ще трябва да дава ток само за бобината и евентуално някакъв допълнителен консуматор. препоръчват ти да я оставиш преди тези опити да загрее, хем да позареди акумулатора малко, хем да изключи там смукачи автоматични и такива глупости, понеже не знам как би повлиял един автоматичен смукач на оборотите ако махне + на акумулатора, да не би да се стреми да намали оборотите и да се провали целия опит 2. вече ще си проверил дали зарежда димато, ако да, то проблема е в акумулатора, очевидно е обслужваем, проблема може да е само един- ниско ниво на електролита, купуваш си дестилирана вода от първата бензиностанция и доливаш. имай предвид, че като долееш е силно вероятно да няма много ток в него, защото ще го разредиш силно, затова бъди готов със зарядното. не ти препоръчвам да палиш колата и да доливаш докато работи по 2 причини: първо като долееш падат оборотите /динамото се натоварва/ и второ може да гръмне акумулатора /личен опит/ . смятам други възможни причини няма, ако греша нека някой ме поправи. успех!
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Pakumba84 този номер ставаше при старите бангии. На по-съвременните автомобили може да изтрещи по този начин ECU-то! Всички специалисти казат това да не се прави на коли с ECU!
забравих- да не би да има някой консуматор, макар и малък, скритичък такъв като я аларма, я нещо друго да посмуква малко ток и в комбинация със студа да прави мизерии- ако не ти е проблем за касетофона или нещо друго там като идеш на работа откачи едната клема просто за през деня, после преди да тръгнеш я закачи и ако запали без проблем значи това ти е проблема.
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
забравих- да не би да има някой консуматор, макар и малък, скритичък такъв като я аларма, я нещо друго да посмуква малко ток и в комбинация със студа да прави мизерии- ако не ти е проблем за касетофона или нещо друго там като идеш на работа откачи едната клема просто за през деня, после преди да тръгнеш я закачи и ако запали без проблем значи това ти е проблема.
Това - да.
pakumba84 написа:
1.палиш колата, отваряш капака и махаш плюса на акумулатора-ако динамото не зарежда колата просто ще угасне, ако зарежда нормално ще се вдигнат оборотите, защото динамото ще се "разтовари" от това да зарежда акумулатора и ще трябва да дава ток само за бобината и евентуално някакъв допълнителен консуматор. препоръчват ти да я оставиш преди тези опити да загрее, хем да позареди акумулатора малко, хем да изключи там смукачи автоматични и такива глупости, понеже не знам как би повлиял един автоматичен смукач на оборотите ако махне + на акумулатора, да не би да се стреми да намали оборотите и да се провали целия опитSmile 2. вече ще си проверил дали зарежда димато, ако да, то проблема е в акумулатора, очевидно е обслужваем, проблема може да е само един- ниско ниво на електролита, купуваш си дестилирана вода от първата бензиностанция и доливаш.
Това - не.Проверката на гъстотата на електролита няма да струва повече от 2-3 лв. Ако е разреден - доливането на дестилирана вода ще има краткотраен ефект...
Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Е то това не е истина... при 20 волта ще ти изгърми всичко в колата! Да не бъркате нещо... ?
Ами аз незнам понеже бях в колата и въртях и форсирах. Колегата, който беше отвън с мултицет-а каза че за момент е скочило до над 20 но после си е закотвило стабилно на 14. Може би става дума само за някакъв пик.
pakumba84 написа:
забравих- да не би да има някой консуматор, макар и малък, скритичък такъв като я аларма, я нещо друго да посмуква малко ток и в комбинация със студа да прави мизерии
Ами сега като се замисля като отворя вратата горе плафона над главата на шофьора светва и съм оставил врътката на парното включена за да не я щтракам всеки път - т.е. в момента в който дам контакт почва да духа но обикновенно след няколко секунди вече съм запалил. Не ми се вярва за няколко секунди да изсмуче толковаа ток.
Ами сега като се замисля като отворя вратата горе плафона над главата на шофьора светва и съм оставил врътката на парното включена за да не я щтракам всеки път - т.е. в момента в който дам контакт почва да духа но обикновенно след няколко секунди вече съм запалил. Не ми се вярва за няколко секунди да изсмуче толковаа ток.
Не, колегата говореше за утечка, май. Сваляш едната клема (там в онази статийка май пишеше какъв е реда на сваляне и закачане) и връзваш амперметъра последователно между кабела и акумулатора на изключена кола, затворени врати и пр. Показание над 150 - 200 милиампера говори за проблем.
Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Ами сега като се замисля като отворя вратата горе плафона над главата на шофьора светва и съм оставил врътката на парното включена за да не я щтракам всеки път - т.е. в момента в който дам контакт почва да духа но обикновенно след няколко секунди вече съм запалил. Не ми се вярва за няколко секунди да изсмуче толковаа ток.
Не, колегата говореше за утечка, май. Сваляш едната клема (там в онази статийка май пишеше какъв е реда на сваляне и закачане) и връзваш амперметъра последователно между кабела и акумулатора на изключена кола, затворени врати и пр. Показание над 150 - 200 милиампера говори за проблем.
да, веско, говорих за утечка това за парното и плафона не може да ти изтощи акумулатора споко. иначе за дестилираната вода не си съвсем прав- понеже винаги съм си купувал акумулатори тип обслужваеми, то /не знам имаш ли наблюдения/ лятото трябва доста честичко да се долива водичка, поради жегите електролита просто се изпарява /има преливник на всяка клетака-оттам/ и някъде на около 3-4 седмици ако не забравя доливам водичка и така вече 4 година... откакто съм шоферче. просто така са ме учили и така си правя, досега никога не съм имал проблем за това, че доливам вода, както казах 4 години поред зиме лете... щом динамото зарежда нормално то залагам на 70% за ниско ниво на електролита и 30% за утечка. доливането на вода няма да помогне единствено в случай, че колегата кара така от няколко месеца и а-тора вече се е скапал и окислил отвътре или ако динамото презарежда следствие прецакан реле-регулатор и то го е скапало. вече за сервиза всеки си решава сам, аз просто предпочитам сам да си оправям повечето неща, пък и това е форум да си помагаме, а не да си казваме "иди на сервиз", та затова... избора си остава на колегата с проблема.
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
извинявам се, не съм видял на предната страница мненията за мултицета и динамото- замери го пак и ако наистина покаже такъв волтаж значи ти е прецакано релето и май вече си прецакал и а-тора
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
пък и това е форум да си помагаме, а не да си казваме "иди на сервиз", та затова... избора си остава на колегата с проблема.
В 99% от случаите бих се съгласил с теб, никой не обича да ходи по сервизи и да ръси кинти. Обаче в случая иде реч за 2 лв, ние сме кибици, а в сервиза - професионалисти (в общия случай ) Оттук натам - човека има глава на раменете - ще претегли, ще реши.Поздрави и успешна седмица :D
Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
пък и това е форум да си помагаме, а не да си казваме "иди на сервиз", та затова... избора си остава на колегата с проблема.
В 99% от случаите бих се съгласил с теб, никой не обича да ходи по сервизи и да ръси кинти. Обаче в случая иде реч за 2 лв, ние сме кибици, а в сервиза - професионалисти (в общия случай ) Оттук натам - човека има глава на раменете - ще претегли, ще реши.Поздрави и успешна седмица :D
така си е на 100%, ама трябва да се подхожда принципно. успешна и на теб, колега!
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
По принцип се долива само ВОДА. Не се долива електролит и така нататък.Гъстотата се измерва с ДЕНСИМЕТЪР това е нещо като спиртомер за ракия :D но в пипетка и трябва да бъде 1.25 до 1.30 .Зарядното напрежение трябва да е в границите 13.9 до 14.6 волта при зареден акумулатор и обороти над 1000 .Когато го свалиш да го заредиш например за 3 или 4 часа това не е достатъчно.Остави го поне 20 часа и ако имаш възможност премери гъстотата на всяка клетка.Ако има клетка под 1.25 това не говори добре за нея.Цифровите мултицети куча марка от 5 лева понякога се шашкат и мерят глупости от твоя порядък 20 волта.Напрежението може да си го измериш и в запалката вътре на топло няма да има разлика повече от 0.4 0.5 волта от това върху акумулатора директно.Кратките пътувания честото стартиране и студа водят до скъсяване на живота на акумулатора и увеличеното му разреждане. :D
Коментар