Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Дали е от акумулатора?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Дали е от акумулатора?

    Колата е Типо - 1.4 бензин. Карам я предимно на къси разтояния - по няколко километра на ден. Откакто почнаха студовете взе да пали много трудно особенно вечер като тръгна да се прибирам. Сутрин, когато е седяла през ноща в гараж пали сравнително лесно но вечер ... Та до тази вечер. Тръгвам си от работа, отивам до паргинга, качвам се, въртя и чувам как завърта два-три оборота с адски зор след което няма никой. Въртя аз пак - мъка вселенска - едвам половин-един оборот измъчено. Псувам и си тръгвам пеша. То е ясно предполагам, че става дума за изтощен акумулатор. Искам да попитам каква е тази зависимост на топло да пали а на голям студ да се прецаква яко акумулатора и какво и къде трябва да замервам за да разбера точно от какво може да е проблема?

    #2
    със сигурност е акумолатора на за да се убедиш и ти когато ти направи така помоли някой да ти даде ток от друга кола с кабели ако запали сменяш акумолатора и си свиркаш
    TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
    UNO 1.0 FIRE

    Коментар


      #3
      за акумулатора има голямо значение - топло, студено!на колко години е?имай предвид че те не траят по-дълго от 3 (най-много 4) години. след това палят предимно на топло, а на студено хич ги няма
      FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]

      Коментар


        #4
        Не е лошо да развиеш двете клеми плюса и минуса и хубаво да ги почистиш и пак поставиш.Понякога и от лош контакт не завърта особенно при студено време.Ако пак не пали отива към нов акумулатор.
        Фиат Панда 1.2 2006година
        Синджира си идва ,а козата я няма...

        Коментар


          #5
          Колега Мазгарев,има акумолатори,които издържат повече от 3-4 години.До скоро карах форд и акумолатора му беше произведен 99 година.През септември му се скапа едната клетка и рухна,но моите изчисления говорят за 6 годин!Беше произведен в САЩ!
          Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
          Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

          Коментар


            #6
            dudulia написа:
            Колега Мазгарев,има акумолатори,които издържат повече от 3-4 години.До скоро карах форд и акумолатора му беше произведен 99 година.През септември му се скапа едната клетка и рухна,но моите изчисления говорят за 6 годин!Беше произведен в САЩ!
            Да, аз щях да кажа същото Моята фиатка още си е с оргиналният акумулатор и не дава признаци да си ходи По 3-4 години издържат българските и то при лоша експлоатация и недостатъчно зареждане. Колега, сваляш незабавно акумулатора и го зареждаш! Защото разреден в този студ много бързо ще почине тотално. Ако имаш проблеми с алтернатора, т.е. не зарежда с достатъчно напрежение това може да е причина да падне акумулатора. Другата причина е просто да е остарял и да му е дошло времето за смяна.
            Frontera Sport, X20SE март 1998

            Коментар


              #7
              Mazgarev написа:
              за акумулатора има голямо значение - топло, студено!на колко години е?имай предвид че те не траят по-дълго от 3 (най-много 4) години. след това палят предимно на топло, а на студено хич ги няма
              Акумулатора е на около година и половина.Ta прибрах се и прегледах форума. Една външна връзка спаси положението в случая.
              Когато е студено, загряването помагаПри ниски температури, когато маслото в двигателя се е сгъстило и оказва допълнително съпротивление, черпената от акумулатора енергия при пускането на двигателя значително нараства. В такива случаи, преди да се завърти контактният ключ, акумулаторът трябва да се подготви за голямото му натоварване.Това става, като фаровете се включат няколко пъти по за 3 секунди (с 3-секундни паузи между включванията). Така електролитът, който при ниска температура има много слаба токопроводимост, се затопля. Оттук нататък редът е същият.
              Цялата статия тукСледвах горния пример и колата запали! Докарах я в гаража и пуснах да зареждам акумулатора. Това разбира се не ми решава проблема ако след 2 дена пак се повтори сценария. Мисля си, че понеже я карам предимно на къси растояния, акумулатора не може да се зареди достатъчно. Всъщност той е Monbat, 55 Ah от типа, който явно се води с обслужване - долива се йонизирана вода както пишеше на шишето и т.н. Искам да попитам как мога да тествам дали към акумулатора се подава достатъчно ток за да се зарежда когато колата се кара? Извинявам се ако въпросът ми е прекалено лаишки, просто колите определено не са ми силна страна.

              Коментар


                #8
                Колега, водата е ДЕйонизирана или дестилирана Щом акумулатора е на година и половина значи не би трябвало да е за боклука. За да не цакаш за нов - иди в някоя работилничка да му измерят количеството и гъстотата на електролита и да долеят каквото трябва - вода или електролит. Сляпото доливане на вода не винаги оправя нещата. Там ще ти измерят и колата дали зарежда добре.
                Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

                Коментар


                  #9
                  Bobolin написа:
                  Искам да попитам как мога да тествам дали към акумулатора се подава достатъчно ток за да се зарежда когато колата се кара? Извинявам се ако въпросът ми е прекалено лаишки, просто колите определено не са ми силна страна.
                  Мини през някоя фирма, ама ИСТИНСКА където се продават акумулатори там разполагат с необходима апаратура - предполагам няма да ти вземат парички ...
                  Tempra 1.6 i.e. S Lybra 1.8 vvt lx 088 9 242 369

                  Коментар


                    #10
                    Колега там дето продават акумулатори трябва да имат и такъв уред за мерене на напрежението с което се зарежда. Поне при нас в Ловеч е така първо ти проверяват какво напрежение ти дава генератора и тогава ти дават документ за гаранция на новия акумулатор. Така че отиди при тях и ще те измерят как ти зарежда релето дори биха могли и с натоварваща вилка да ти мернат и твоя как се държи под натоварване.
                    Фиат Панда 1.2 2006година
                    Синджира си идва ,а козата я няма...

                    Коментар


                      #11
                      Правилно колегите те ориентират към зареждането на алтернатора! Ако имаш мултицет може и сам да го замериш, ако не си наясно иди при специалисти. На първо време ограничи консумацията на електричество в колата! Например, ако имаш халогени, не ги пускай, карай само на фарове. Парното също го пускай на по-слаба позиция. Ако зареждането не е наред понякога консумацията на тези уреди е жизненоважна, но разбира се това няма да ти реши проблема.
                      Frontera Sport, X20SE март 1998

                      Коментар


                        #12
                        Може и да няма проблем с алтернатора а всичко да е от късите разстояния на които се движи както пише.При мен е същото - ако на една две седмици не я покарам повече акумулатора пада - просто разстояния от по 2-3 километра не успяват да заредят толкова акумулатора колкото е загубил от паленето.
                        Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                        Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                        ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                        Коментар


                          #13
                          Току що с един колега, който има мултицет мерихме тока на акумулатора. Зареждах го цяла нощ. Показа 12.72. Мерихме и по време на палене. Каза че при паленето и форсирането стига до над 20 а иначе подава към акумулатора около 14, което значи че алтернатора си работи коректно. Може би самия акумулатор просто вече е за смяна но не ми се иска да го приема за факт, защото си е на година и половина.

                          Коментар


                            #14
                            Bobolin написа:
                            Току що с един колега, който има мултицет мерихме тока на акумулатора. Зареждах го цяла нощ. Показа 12.72. Мерихме и по време на палене. Каза че при паленето и форсирането стига до над 20 а иначе подава към акумулатора около 14, което значи че алтернатора си работи коректно. Може би самия акумулатор просто вече е за смяна но не ми се иска да го приема за факт, защото си е на година и половина.
                            щом при форсиране стига над 20 значи релето не е наред и ще скапеш иначе хубавия акумолатор /ако не си го скапал вече
                            TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
                            UNO 1.0 FIRE

                            Коментар


                              #15
                              Е то това не е истина... при 20 волта ще ти изгърми всичко в колата! Да не бъркате нещо... ?
                              Frontera Sport, X20SE март 1998

                              Коментар

                              Working...
                              X