Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Промивно масло или добавка за промиване ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Промивно масло или добавка за промиване ?

    Колеги предстои ми смяна на масло, само че съм решил преди тази смяна да промия двигателя попаднах на ето тази добавка за промиване в ОМВ, някой ползвал ли я и дали е подходяща за тази цел. Или ми препоръчайте някакво промивно масло.
    Прикачени файлове
    Fiat Punto 1.1 Petrol year 95

    #2
    Бих заложил на Valvoline когато реша да рискувам да лепна още 100К на двигателя ор раз.Защо просто не загрееш добре колата преди смяната - най-добре се възползвай от някой дълъг 100-200км преход и както е още загряла го източваш старото. Ще постигнеш подобен ефект без риск.
    The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
    Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
    Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

    Коментар


      #3
      Re: Промивно масло или добавка за промиване ?

      NewUser написа:
      Колеги предстои ми смяна на масло, само че съм решил преди тази смяна да промия двигателя попаднах на ето тази добавка за промиване в ОМВ, някой ползвал ли я и дали е подходяща за тази цел. Или ми препоръчайте някакво промивно масло.
      Колега , аз ползвах такава добавка когато купих колата. Като обикновено маслото беше като катран :D сигурно не беше сменяно доста време. На топъл двигател сипах в добавката за промиване и оставих колата да работе 3-4мин. на ниски обороти . След това източих старото масло и сипах новото. Маслото стоя доста бистро до към 4-5 хил км. и започна да потъмнява което е нормално. Добра работа свърши почистващата добавка. Сега ми предстои пета смяна на маслото [аз го сменям на 10хил.км.] но няма нужда да правя пак промивка.
      Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

      Коментар


        #4
        wwalker написа:
        Бих заложил на Valvoline когато реша да рискувам да лепна още 100К на двигателя ор раз.Защо просто не загрееш добре колата преди смяната - най-добре се възползвай от някой дълъг 100-200км преход и както е още загряла го източваш старото. Ще постигнеш подобен ефект без риск.
        Чак 100К, колега извинявай ама... Промивното масло пак маже мотора, така че не добавяш никакви 100000, освен това с него работи 2-3 минути. Досега промивно масло само на Приста съм виждал, всичко друго май са добавки.
        FIAT Bravo JTD GT '99

        Коментар


          #5
          Аз лично ще си промия двигателят, когато му дойде времето за смяна на маслото, чрез ПРОМИВНО МАСЛО на ПРИСТА ОИЛ. И веднага ще сеаргументирам, защото иначе мнението ми няма да има стойност. Както би трябвало да бъде с всички мнения, които нямат аргументи...Използвайки добавки, въпреки че е по-лесно и бързо , има един недостатък. В старото масло има много продукти на окисление, сажди, продукти на горене, киселинност.... И добавяйки добавката, част от нея веднага се изразходва от тези продукти. Съответно малка част остава да действа на самата маслена система, с което се намаля нейната ефективност. Впоследствие, източвайки старото масло , с вече добавената присадка в него, ВИНАГИ остава част от него някъде по маслената система. По този начин оставяме малко нечистотии в двигателят. А, както всички занимаващи се с масла , знаят че остатъците допълнително окисляват новото масло.Използвайки промивно масло още в първата фаза, източвайки старото масло, ние премахваме всичко което се съдържа в него. Наливайки ПРОМИВНОТО масло, то вече действа изцяло на самата Маслена система. Което е и целта на занятието. Като едновременно , източвайки го впоследствие, ние съсвем премахваме всички нечистотии в двигателя. Така получваме един чист двигател.А, сега остана да изясним защо е нужно всичко това.....Както знаем, маслото смазва само там където го има. А, продуктите на горене винаги оставят следи по стените на цилиндъра, по разпределителният вал във вид на смоли които пречат на маслото да се "захване" към повърхността на метала. На маслто е необходима "грапава" повърхност, а смолите я "полират", правейки я толкова гладка, че маслото се стича веднага без да се задържи. ПО този начин пречат на маслото ад извършва основната си дейност - смазване. По принцип, ако сме ползвали качествени масла, не ни е необходима тази операция - всички масла имат достатъчно присадки подпомагащи почистването на двигателя. Тук е и основната разлика между евтини и по-скъпи масла.... И едните смазват, и другите. Но едните не почистват достатъчно, и дори срещнах в друг форум как колега не е успял да стигне закъдето е тръгнал по тази причина - от нагарите му се запушва магистралата , износва се разпределителният вал , и .... ОСНОВЕН РЕМОНТ .
          FIAT Punto '94, 1.1 Petrol

          Коментар


            #6
            При източване на старото масло, след като почне да капе от пробката все по-рядко, слагате едно парцалче на гърловината за наливане на масло, поемате дълбоко въздух и духате в двигателя през парцалчето... И като направите няколко такива продувки ще източите още поне 50-100 мл старо масло...

            Коментар


              #7
              Humppa написа:
              При източване на старото масло, след като почне да капе от пробката все по-рядко, слагате едно парцалче на гърловината за наливане на масло, поемате дълбоко въздух и духате в двигателя през парцалчето... И като направите няколко такива продувки ще източите още поне 50-100 мл старо масло...
              Където сменят маслата имат сигурно и компресор. Ефекта ще е по-голям
              The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
              Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
              Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

              Коментар


                #8
                wwalker написа:
                Humppa написа:
                При източване на старото масло, след като почне да капе от пробката все по-рядко, слагате едно парцалче на гърловината за наливане на масло, поемате дълбоко въздух и духате в двигателя през парцалчето... И като направите няколко такива продувки ще източите още поне 50-100 мл старо масло...
                Където сменят маслата имат сигурно и компресор. Ефекта ще е по-голям
                е, разбирасе. Но не навсякъде го правят и аз примерно, при положение че имам достъп до канал, за какво да давам 10 кинта на вятъра Такаче съвета си е ценен.
                Fiat Bravo 1.6 99г. - Г.И.
                Fiat Stilo 1.6 02г. - Г.И.

                Коментар


                  #9
                  Да проверим все пак какво казват архивите на ФФБ по тази тема. ( И аз мих двигател де, затова си спомням темата. )

                  Коментар


                    #10
                    Да възкръсна темата... какво е мнението ви сега?Аз предлагам мисля 1 добра комбинация:http://www.doomshell.net/4images/det...?image_id=2510
                    Пунто - 06/1996 - M3 (1.2 MPI)
                    ZFA17600002376672

                    Коментар


                      #11
                      Аз използвам промивна добавка Феном. Сипва се в маслото, като наближи време за смяна и се кара 100 - 150 км и се сменя маслото. Много добре чисти смолисти и лакови образувания, особено подходяща за хидравлични компенсатори на клапани.Колкото до промивното масло на Приста, цената му вече е доста неприлична, нещо май към 20 лева тубата. За изкарване на остатъците от старото масло препоръчвам друг вариант - наливам 1,5 л някакво евтино наливно масло, 15W40. Паля мотора да поработи 1 минута на ПХ,източвам го, от филтъра - също и наливам новото.1,5 л е достатъчно на топъл мотор, за да има нормална циркулация и мазане. Особено е полезно за дизелите.
                      Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                      Коментар


                        #12
                        Подкрепям колегата Muns61 -само че аз слагам 4л М10д и половин литър нафта.5 минути на място и го махам.След това филтъра и новото масло.Като го погледнеш с микроскоп с увеличение поне 2000пъти- няма начин да не се изкефиш на това което си свършил :D :D :D
                        Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100

                        Коментар


                          #13
                          кроко61 написа:
                          Подкрепям колегата Muns61 -само че аз слагам 4л М10д и половин литър нафта.5 минути на място и го махам.След това филтъра и новото масло.Като го погледнеш с микроскоп с увеличение поне 2000пъти- няма начин да не се изкефиш на това което си свършил :D :D :D
                          Мисля, че ако бях написал М10Д и минерален терпентин - каквото има в почистващите добавки, 100 човека щяха да ревнат АААА!
                          Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                          Коментар


                            #14
                            А после като се налее нормално масло, остатъците от промивното и/или добавката няма ли да направят проблем?

                            Коментар


                              #15
                              A после терпентина се изпарява, а остатъците от М10Д много по-малко увреждат новото масло, отколкото остатъците от старото масло.Мислите ли, че конструкторите на мотора не са предвидили количеството масло, което остава в мотора, като развиеш пробката и свалиш филтъра? В някои двигатели остава над 300 - 400 грама масло.
                              Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                              Коментар

                              Working...
                              X