Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Промивно масло или добавка за промиване ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    muns61 написа:
    A после терпентина се изпарява, а остатъците от М10Д много по-малко увреждат новото масло, отколкото остатъците от старото масло.Мислите ли, че конструкторите на мотора не са предвидили количеството масло, което остава в мотора, като развиеш пробката и свалиш филтъра? В някои двигатели остава над 300 - 400 грама масло.
    Говоря ако се налее добавка за почистване или промивно масло.

    Коментар


      #17
      Добавките за бързо почистване - 5 минутните, са разтворители. За промивното масло не ми се пише, имам наблюдение само на 2 марки.Добавките за каране по 100 - 200 км са миещите присадки за маслата, които работят в началния период на сработване на маслото.Нищо вълшебно няма...
      Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

      Коментар


        #18
        Gledam тук http://www.abro-bg.com/catalogue/prod_135.html за 6лв и 3 мин и почистваш... описано всичко.А това промивно масло на 3 бензиностанции търсих - няма! На Петрол има поне 15 туби на Приста, но не са и чували за промивно масло.. Тогава по-добре да взема 3л. евтино масълце за 3лв/л. и го завъртя да изплакне...
        Пунто - 06/1996 - M3 (1.2 MPI)
        ZFA17600002376672

        Коментар


          #19
          dima78 написа:
          Gledam тук http://www.abro-bg.com/catalogue/prod_135.html за 6лв и 3 мин и почистваш... описано всичко.А това промивно масло на 3 бензиностанции търсих - няма! На Петрол има поне 15 туби на Приста, но не са и чували за промивно масло.. Тогава по-добре да взема 3л. евтино масълце за 3лв/л. и го завъртя да изплакне...
          Вместо тази добавка, същата работа ще ти свърши половин литър бензин за 1,25 лв...
          Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

          Коментар


            #20
            сложи си добавката на политрон - мтс, покрай 250-300 км, и сменяй маслото, няма да сгрешиш

            Коментар


              #21
              Не, не искам да карам с него.Верно ли бензин ще свърши работа за 10-на минутки?
              Пунто - 06/1996 - M3 (1.2 MPI)
              ZFA17600002376672

              Коментар


                #22
                dima78 написа:
                Не, не искам да карам с него.Верно ли бензин ще свърши работа за 10-на минутки?
                верно е, наливай

                Коментар


                  #23
                  nedialk00 написа:
                  dima78 написа:
                  Не, не искам да карам с него.Верно ли бензин ще свърши работа за 10-на минутки?
                  верно е, наливай
                  да не текне после оттук от там от бензина..?
                  Пунто - 06/1996 - M3 (1.2 MPI)
                  ZFA17600002376672

                  Коментар


                    #24
                    nedialk00 написа:
                    dima78 написа:
                    Не, не искам да карам с него.Верно ли бензин ще свърши работа за 10-на минутки?
                    верно е, наливай
                    защо бензин а не дизел ???

                    Коментар


                      #25
                      няма страшно, ама най-добрия вариант, е това което вече ти предложих, успех

                      Коментар


                        #26
                        Нафтата не е подходяща по 2 причини.1 По-лош разтворител е от бензина.2 По-висока температура на кипене, оттам по-трудно изпаряване на остатъците в мотора, съответно повече влошава качествата на новото масло.На въпроса, защо се мие с нафта, а не с бензин, отговарям веднага - защото нафтата беше евтина и се намираше често без пари - остатък от социализЪма. Аз винаги съм мил с бензин и коресилин. Който не вярва, да пробва.Смесите, които ползвам за промивки, съдържат и други съставки, но, както казват американците, не правете това вкъщи!.........................А, и не става за 10 минути! :D
                        Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                        Коментар


                          #27
                          Ами аз винаги съм ползвал нафтичка. Ето как го правя аз, колко е вярно или ефективно вие кажете, просто така саме учили.Загрявам Двигателя, точа маслото без да свалям филтъра. Отделям 1/2 от старото масло и към остатъка доливам същото количество нафта. Връщам сместа обратно в двигателя, паля и колата работи на тихи обороти без да подавам газ 15-20 минути. Гася и точа. С другата полувина същата процедура за същото време. ИЗчаквам хубаво да се отцеди маслото и наливам новото и сменам филтъра. Тая процедура я правя на всекя трета смяна на масло при условие че си сменям маслото на 8 - 9 х.км. не повече. Не ползвам бензин щото ме е страх да не измия лагерите.
                          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                          Коментар


                            #28
                            Аз не съм привърженик на промивките. Всички съвременни масла се справят много добре с тази задача и много рядко ми се е случвало да намирам отлагания в двигателя на коли с редовна смяна на маслото. Е, на нов внос - всяка втора! Ама там мръсотията, подобна на юфка, не се чисти с никакви промивки, особено тази по главата. Най-много да паднат парчета долу и да запушат смукателя на помпата. Добавка за почистване препоръчвам единствено при чукащи хидрокомпенсатори, като мярка преди смяната им.Колкото до измиването на лагерите от бензина, ще дам един пример. Имах преди години Застава 55. Като я купих, смених сегменти и биелни лагери, навъртях така 90 000 км. Време беше да я сменям и си намерих колица със скъсан ремък и мотр за правене, на супер цена. Докато я правех, не си давах никак зор, та се проточи 3 месеца. Още в началото Лепа Брена, както й казваше един приятел, вкара бензин в маслото, ама доста - около литър. Не смених маслото и я карах така до края, около 2 месеца. Бензина не се изпарява до край, има тежки фракции, които искат доста висока температура за дълго време, а аз я карах само градско, не особено загряла. Когато я бракувах и нарязах, отворих мотора - беше като нов вътре, а лагерите нямаха почти никакво износване - около 2 стотни. По-късно 2 черупки ги сложих на едно Уно.Само да допълня - ме съм я натискал през този период, повече от 80 ме съм вдигал. И не съветвам някой да прави такъв експеримент!
                            Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                            Коментар


                              #29
                              С промиването, освен скъсяване на живота на мотора друго не се постига, поне според мен. Ако положението в мотора е подобно на това - http://auto.fishki.net/comment.php?id=106111 , никаква добавка няма да го оправи. След няколко по-чести смени с качествено масло, двигателят ще светне. Колегата muns61 е много прав като казва, че маслата мият първите 200, 300 км, някои, други първите 1000км. През този период износването е 10-ки пъти по-голямо отколкото през останалото време от оставащата експлоатация на маслото. Митът, че твърде честата смяна води до по-голямо износване е напълно верен. За да не съм головсловен, ето - тук хората са се постарали да тестват това, като правят анализ на маслото на всеки 1000 мили: http://neptune.spacebears.com/cars/stories/mobil1.html Ето как завършват: "...the highest concentrations of accumulation per mile occurred in the first 3,000 miles of the test!..."

                              Коментар


                                #30
                                muns61 написа:
                                Аз използвам промивна добавка Феном. Сипва се в маслото, като наближи време за смяна и се кара 100 - 150 км и се сменя маслото. Много добре чисти смолисти и лакови образувания, особено подходяща за хидравлични компенсатори на клапани.Колкото до промивното масло на Приста, цената му вече е доста неприлична, нещо май към 20 лева тубата. За изкарване на остатъците от старото масло препоръчвам друг вариант - наливам 1,5 л някакво евтино наливно масло, 15W40. Паля мотора да поработи 1 минута на ПХ,източвам го, от филтъра - също и наливам новото.1,5 л е достатъчно на топъл мотор, за да има нормална циркулация и мазане. Особено е полезно за дизелите.
                                А къде се продава тази добавка, че не мога да я намеря нещо?
                                браво 1,6/90 - 09 г.

                                Коментар

                                Working...
                                X