Понеже от скоро карам Фиат Стило, все още опознавам автомобила. С риск да накарам някого да си каже “Какво толкова има да се опознава?” или “Този пък това не го ли знае!” реших да споделя “откритията” си - макар във форума да има относително малко хора със Стило, струва ми се, че все на някого нещо ще е от полза тук.
Също така искам да призова колегите със Стило да споделят своите открития и хитрини при експлоатацията на този вълнуващ автомобил!
Най-напред, да припомня че в Downloads има качени ръководства за експлоатация на няколко езика. Всъщност, повечето неща са взети оттам.
Индикаторът за еърбега остава да свети няколко секунди след стартиране на двигателя
С изострена от много бройните апокалиптични писания за неработещи въздушни звъзглавници чувствителност към всякакви индикации по таблото, забелязах че при стартиране на двигателя за известно време остава да свети индикаторът за предния еърбег. Е, оказа се, че е нормално - по този начин се дава информация на шофьора, че пасажерският еърбег е активен и при удар (и наличие на пътник на седалката) възглавницата ще се задейства. Предупреждението всъщност е за да не пътува дете на предната седалка в този режим (дори и в седалка), защото отварянето на еърбега може да го нарани (дори фатално!).
Реглаж на волана
Че (май) при всички Фиати може да се регулира волана във вертикална посока (след освобождаване на фиксиращата ръчка под него) е ясно. Не знаех обаче, че при Стило може да се регулира и аксиално (т.е. в дълбочина)!
Аварийно отваряне на капачката за гориво
Това още не съм го пробвал, ама там имало нещо, което се дърпа и вратичката се отваря.
Едно такова гумено до ръчната спирачка...
Известно време се чудех какво е това отдясно на ръчната спирачка, зад скоростния лост. Даже ми мина мисълта да не е някаква тапа и да напъна да я извадя... Е който чете ръководството, знае! Било за да си слага човек там монетките и да не му дрънкат.
И да попитам:
Индикация за сервизно обслужване
Някой знае ли как може да се нулира индикацията за серизно обслужване (надписа Service Due при стартиране на двигателя)? Защото не ми нрави обяснението, че за целта трябва да ходя до Fiat Dealership.
Изобщо, четенето на ръководството според мен не е загубено време - човек не е се родил научен, пък и не може да знае всичко! А има и неща, които знаем, ама пак не е лошо да опресним - как се стартира дизелов двигател, защо да не го гасим веднага след бързо каране, защо не трябва да се пали с бутане/дърпане, защо не трябва да държим ръката си непрекъснато на скоростния лост, защо не трябва да подгряваме двигателя на място и пр.
Също така искам да призова колегите със Стило да споделят своите открития и хитрини при експлоатацията на този вълнуващ автомобил!
Най-напред, да припомня че в Downloads има качени ръководства за експлоатация на няколко езика. Всъщност, повечето неща са взети оттам.
Индикаторът за еърбега остава да свети няколко секунди след стартиране на двигателя
С изострена от много бройните апокалиптични писания за неработещи въздушни звъзглавници чувствителност към всякакви индикации по таблото, забелязах че при стартиране на двигателя за известно време остава да свети индикаторът за предния еърбег. Е, оказа се, че е нормално - по този начин се дава информация на шофьора, че пасажерският еърбег е активен и при удар (и наличие на пътник на седалката) възглавницата ще се задейства. Предупреждението всъщност е за да не пътува дете на предната седалка в този режим (дори и в седалка), защото отварянето на еърбега може да го нарани (дори фатално!).
Реглаж на волана
Че (май) при всички Фиати може да се регулира волана във вертикална посока (след освобождаване на фиксиращата ръчка под него) е ясно. Не знаех обаче, че при Стило може да се регулира и аксиално (т.е. в дълбочина)!
Аварийно отваряне на капачката за гориво
Това още не съм го пробвал, ама там имало нещо, което се дърпа и вратичката се отваря.
Едно такова гумено до ръчната спирачка...
Известно време се чудех какво е това отдясно на ръчната спирачка, зад скоростния лост. Даже ми мина мисълта да не е някаква тапа и да напъна да я извадя... Е който чете ръководството, знае! Било за да си слага човек там монетките и да не му дрънкат.
И да попитам:
Индикация за сервизно обслужване
Някой знае ли как може да се нулира индикацията за серизно обслужване (надписа Service Due при стартиране на двигателя)? Защото не ми нрави обяснението, че за целта трябва да ходя до Fiat Dealership.
Изобщо, четенето на ръководството според мен не е загубено време - човек не е се родил научен, пък и не може да знае всичко! А има и неща, които знаем, ама пак не е лошо да опресним - как се стартира дизелов двигател, защо да не го гасим веднага след бързо каране, защо не трябва да се пали с бутане/дърпане, защо не трябва да държим ръката си непрекъснато на скоростния лост, защо не трябва да подгряваме двигателя на място и пр.
Коментар