Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Да опознаем Фиат Стило!

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Към fotop: ето списъка със софийските срещи: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=446080#446080 (с уточнението, че на неделната среща рядко се появява някой преди 12 ч. ).Предлагам да си премерим дебитомерите тази неделя на обичайната среща до Пипълс. Мисля, че мястото и времето са подходящи. За тези, които не са идвали: ето картата с мястото:В темата има и снимки на мястото, не ми се вярва някой да се обърка.
    ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

    Коментар


      yani написа:
      GTipo написа:
      Ново инфо!Вчера тествахме колата на Pecho за сравнение с моята. Давам неговите резултати, сравнете ги с моите и на emzo. Кои са верните?Резултата при мен е с дебитомера на Red Storm, старият.Можете да се ориентирате по имената на файловете.Тествахме програмата на yani. Изкарва същите резултати като унидиаг.@yani - с кои дефиниции действа програмата?@emzo - можеш ли да тестваш при теб с програмата на yani, ако твоите са верни - на 3 коли тук сме с изгоряли дебитомери, а твоят е ок?
      Здравей GTipo,Информацията за "Intake Air Quantity" се взима директно от ECU-то. Там се пресмята на базата на напрежението което идва от дебитомера. Не се пресмята от програмата. Това което виждаш на екрана е същото което "вижда" ECU-то.Моят дебитомер си дава ~280 mg/i при 850 оборота. Все пак е добре да се погледне и напрежението което дава дебитомера - "Air Flow Signal". Може и с волтметър директно на дебитомера.Аз имам 2 изгорели дебитомера - и двата са залепнали на 0.9V... Когато си търсих дебитомер бях обиколил половината морги из Варна. Намерих два броя 00C 2G2 044, но и двата бяха заминали и даваха 0.9V като моя (въпреки че продавачите ме уверяваха че нищо им няма). Пробвах и 5-6 броя от старите - 00C 2G2 030, там резултата беше малко като при теб - само 1 даваше напрежения в нормата (и съответно отчиташе ~280 mg/i при 850об.), другите даваха по-ниско напрежение и отчитаха 200 mg/i че и по-малко.
      yani
      Аз искам да споделя едно мое изследване.Преди да се появи твоя софтуер, както виждаш повечето използват Унидиаг.Та наблюдението е следното.Като мериш със софтуера и гледаш напреженията от дебитомера, след това съответно обърнати и в показания според ЕКУ-то излиза, че дебитомера не е наред. Винаги показва някакви такива резултати - 0.3-0.8 волта и т.н. Това ми се случва на две коли последователно с еднакъв резултат - все с EDC15-C7. Обаче много ме усъмни абсолютно еднаквите показания (все едно 1:1).Имаше два варианта - или да са се развалили 1:1, което е някакво невероятно съвпадение, или нещо да не е както трябва.Естествено преминах на втория вариант и извадих мултицета и оп изненада - като мериш напрежението директно върху дебитомера си показва напрежение ориентировъчно колкото трябва - да речем 1.9 волта на празен ход. Гледаш по софтуер в този момент - той показва 0.3 волта. Ха сега къде е истината и къде е лъжата. Не се закачих върху пина директно на ЕКУ-то да видя, ама при еднакви последователни напрежения, за да има нещо по връзката и то по един и същи начин трябва да е някакво голямо съвпадение. За това аз лично отдавам грешките, които мерат колегите може би в някакъв проблем в софта и да има някъде някакво разминаване. А може и просто съвпадението да е огромно и от тези измерени графики, които се показват нещата вече стават с много еднакви съвпадения.За това личен мой съвет, не купувайте дебитомери веднага - все пак не е евтино.Вземете и му замерете напрежението, то да си каже какво му е. Чак тогава преминавайте следващата стъпка към покупката.
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Коментар


        BO написа:
        Аз искам да споделя едно мое изследване.Преди да се появи твоя софтуер, както виждаш повечето използват Унидиаг.Та наблюдението е следното.Като мериш със софтуера и гледаш напреженията от дебитомера, след това съответно обърнати и в показания според ЕКУ-то излиза, че дебитомера не е наред. Винаги показва някакви такива резултати - 0.3-0.8 волта и т.н. Това ми се случва на две коли последователно с еднакъв резултат - все с EDC15-C7. Обаче много ме усъмни абсолютно еднаквите показания (все едно 1:1).Имаше два варианта - или да са се развалили 1:1, което е някакво невероятно съвпадение, или нещо да не е както трябва.Естествено преминах на втория вариант и извадих мултицета и оп изненада - като мериш напрежението директно върху дебитомера си показва напрежение ориентировъчно колкото трябва - да речем 1.9 волта на празен ход. Гледаш по софтуер в този момент - той показва 0.3 волта. Ха сега къде е истината и къде е лъжата. Не се закачих върху пина директно на ЕКУ-то да видя, ама при еднакви последователни напрежения, за да има нещо по връзката и то по един и същи начин трябва да е някакво голямо съвпадение. За това аз лично отдавам грешките, които мерат колегите може би в някакъв проблем в софта и да има някъде някакво разминаване. А може и просто съвпадението да е огромно и от тези измерени графики, които се показват нещата вече стават с много еднакви съвпадения.За това личен мой съвет, не купувайте дебитомери веднага - все пак не е евтино.Вземете и му замерете напрежението, то да си каже какво му е. Чак тогава преминавайте следващата стъпка към покупката.
        А кой .def файл използва в унидиаг-а? Сигурен ли си че е за същият двигател?Напрежението което се чете от ECU-то се преобразува във Volt със формула. Има няколко типа EDC15 и формулите за пресмятане са различни за всеки от тях (X*4.888/1000; X/1000; x*4.8876/1000,...). Т.е. ако си използвал неправилният .def файл е напълно нормално да виждаш стойности от 0.4V тъй като 0.4*4.88=~1.95V
        Stilo Dynamic MW 1.9 JTD '03
        Punto HLX JTD '02

        Коментар


          Неделята 12:00 часа съм на пипълс, който иска да сверява дебитомери, термостати, пишеци, софтуери ... ще му дам да си замери и свери. Пуснал съм едно лично на GTipo.
          '08 Alfa Romeo 147 Q2
          ex. Modified '02 FIAT Stilo 1.9 JTD powered by Garrett GT2256V

          Коментар


            Pecho написа:
            Към fotop: ето списъка със софийските срещи: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=446080#446080 (с уточнението, че на неделната среща рядко се появява някой преди 12 ч. ).Предлагам да си премерим дебитомерите тази неделя на обичайната среща до Пипълс. Мисля, че мястото и времето са подходящи. За тези, които не са идвали: ето картата с мястото:В темата има и снимки на мястото, не ми се вярва някой да се обърка.
            Ще гледам да дойда Благодаря

            Коментар


              Стило среща!Ще взема да пусан една тема, който е със Стило да идва!http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=565098#565098
              Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
              Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

              Коментар


                yani написа:
                BO написа:
                Аз искам да споделя едно мое изследване.Преди да се появи твоя софтуер, както виждаш повечето използват Унидиаг.Та наблюдението е следното.Като мериш със софтуера и гледаш напреженията от дебитомера, след това съответно обърнати и в показания според ЕКУ-то излиза, че дебитомера не е наред. Винаги показва някакви такива резултати - 0.3-0.8 волта и т.н. Това ми се случва на две коли последователно с еднакъв резултат - все с EDC15-C7. Обаче много ме усъмни абсолютно еднаквите показания (все едно 1:1).Имаше два варианта - или да са се развалили 1:1, което е някакво невероятно съвпадение, или нещо да не е както трябва.Естествено преминах на втория вариант и извадих мултицета и оп изненада - като мериш напрежението директно върху дебитомера си показва напрежение ориентировъчно колкото трябва - да речем 1.9 волта на празен ход. Гледаш по софтуер в този момент - той показва 0.3 волта. Ха сега къде е истината и къде е лъжата. Не се закачих върху пина директно на ЕКУ-то да видя, ама при еднакви последователни напрежения, за да има нещо по връзката и то по един и същи начин трябва да е някакво голямо съвпадение. За това аз лично отдавам грешките, които мерат колегите може би в някакъв проблем в софта и да има някъде някакво разминаване. А може и просто съвпадението да е огромно и от тези измерени графики, които се показват нещата вече стават с много еднакви съвпадения.За това личен мой съвет, не купувайте дебитомери веднага - все пак не е евтино.Вземете и му замерете напрежението, то да си каже какво му е. Чак тогава преминавайте следващата стъпка към покупката.
                А кой .def файл използва в унидиаг-а? Сигурен ли си че е за същият двигател?Напрежението което се чете от ECU-то се преобразува във Volt със формула. Има няколко типа EDC15 и формулите за пресмятане са различни за всеки от тях (X*4.888/1000; X/1000; x*4.8876/1000,...). Т.е. ако си използвал неправилният .def файл е напълно нормално да виждаш стойности от 0.4V тъй като 0.4*4.88=~1.95V
                Винаги съм използвал деф - AlfaFiatLancia_1924JTD_EDC15C7.defПросто те са си за тази дефиниция и както казах само на С7 версията съм забелязъл този проблем.Ако си гледам с другите дефиниции - AlfaFiatLancia_19JTD_EDC15.def и AlfaFiatLancia_24JTD_EDC15.def не съм забелязал да има проблем. Това естествено при двигателите 1.9 - 105кс на Брава/Мареа да речем и при 2.4 135кс на Либра.Ама ако закача примерно 156-ца или Либра 140 и 150кс двигател с дефинициите AlfaFiatLancia_1924JTD_EDC15C7.def, то се получава точно това, което описах.И колегите със Стило предполагам, че използват също AlfaFiatLancia_1924JTD_EDC15C7.def
                A20DTH ЖТД ама не баш
                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                Коментар


                  За тоз последния тест с Pecho ползвах AlfaFiatLancia_19JTD_EDC15.def защото другия .def даваше таргет 1200!И при двата файла обаче показанията са си еднакви за measured.
                  Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
                  Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

                  Коментар


                    EDC15C7 е за Стило.Учудвам се изобщо, че тръгва EDC15C5 дефиницията Я сега вижте с С7 деф-а, какво ще ви даде.
                    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                    Коментар


                      BO написа:
                      Винаги съм използвал деф - AlfaFiatLancia_1924JTD_EDC15C7.def
                      И все пак може твоят двигател да не е с тази дефиниция. Трябва да се проверяват и ISO кодовете(има ги във всяка дефиниция).Със сигурност мога да ти кажа че при Lybra се използват 3 варианта на EDC15. Предполагам че EDC15C7 се използва след 200X година.При Stilo се използва само EDC15C7.
                      Stilo Dynamic MW 1.9 JTD '03
                      Punto HLX JTD '02

                      Коментар


                        yani написа:
                        BO написа:
                        Винаги съм използвал деф - AlfaFiatLancia_1924JTD_EDC15C7.def
                        И все пак може твоят двигател да не е с тази дефиниция. Трябва да се проверяват и ISO кодовете(има ги във всяка дефиниция).Със сигурност мога да ти кажа че при Lybra се използват 3 варианта на EDC15. Предполагам че EDC15C7 се използва след 200X година.При Stilo се използва само EDC15C7.
                        Да ЕДЦ15Ц7 е след 200х година.Ако всичко е наред и са използвани правилните дефиниции, нещо не е наред сигурно в софтуера. Защото както се виждат графиките и при 156-ца и при Либра и при Стило все се мерят някакви напрежения от 0.3-0.4 волта на празен ход, при автомобили с EDC15C7. Със сигурност на едната Либра дебитомера е чисто нов и разликата е нулева.До сега не съм виждал грешни показания при Евро-2 моторите. Всичко това се случва само при Е3 моторите.
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Коментар


                          FiatECU 850rpm FiatECU 2000rpmUni850rpm Uni2000rpmИнтересно, днес беше топло и стрелката ми стигна до средата - 84-85гр. и веднага показанието на празен ход се разминава.Много странно.По принцип да се срванява само на 850рпм, понеже 2000рпм не е лесно да се поддържат.
                          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                          Коментар


                            Един минус на стилото - Задните колани са адски неудобни ! Колкото и да се въртях и сучих,неудобни са !
                            Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 200 hp Q-tronic + Alfa Romeo 156 1.9 JTD 1++ hp 2003,Inside Facelift. - Now.
                            Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 150 - The beautiful devil. - еx. // Stilo 1.9 JTD 1++ hp - еx
                            Вълкът е по-слаб от лъвът и от мечката, но никога не играе в цирка !!!

                            Коментар


                              Kапризчо/глезоранчо си ти.С 3ма души - СтЗ - Сливен -90-100км/ч - 4,5/100С 3ма души - СтЗ - Сливен - Карандила - Сливен - 5,5/100С 3ма души - Сливен - Стз - 100-110-120-140 т.е. настъпвах си я, когато можеше - 5,2/100Какво повече да искам
                              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                              Коментар


                                Въведох данните от измерванията (с които разполагам) от днешната Стило среща. Бях предвидил да се регистрират и други данни, освен тези в таблицата по-долу, но нещо измерванията не бяха много систематични . Все пак, няколко думи:- Резултатите в таблицата са свалени с Galeto и с програмата на yani (Fiat ECU Scanner v. 1.1)- Темпуратурата на въздуха ~20 градуса, атм. налягане ~950 mbar- Данните са приблизителни (трудно се удържат примерно 4000 об./мин до стабилно показание! )Да спомена също, че накрая изглежда интерфейсният ми кабел започна да прави мизерии, защото много често се губеше връзката с ECU-то. Започвам да се чудя дали затова данните от Стилото на Red_Storm за въздуха са толкова различни от останалите! Но пък защо останалите параметри са съпоставими?За който иска да съпоставя отделните показания, прилагам и екселския файл (иначе в него е същото като на картинката).
                                Прикачени файлове
                                ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

                                Коментар

                                Working...
                                X