Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за ускорение.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за ускорение.

    Имате ли някакво понятие, данните от справочниците за ускорение, при какви условия се измерват - имам предвид специално товара на колата - празна или с някакъв товар? За моята кола по справочниците дават време за ускорение 0..100км/ч - 9.4 секунди.Тази вечер с един приятел направихме малко контролни замервания и какво излезе... Пълна скръб: На газ: 17s и 15sНа бензин: 14sНа всяка скорост се опитвах да достигам до червеното на оборотомера без да влизам в него, а при тръгване се опитвах да тръгвам с по-малко въртене на гуми...Вярно, че колата има и малко багаж в багажника - гума, крик и др. под. но не ви ли се струва че нещо не е наред? Или всичко е заради товара и ако сваля излишния багаж и се возя само аз ще се приближа до каталожното време?
    Fiat Ritmo 105TC
    1600cc 105к.с.

    #2
    Re: Въпрос за ускорение.

    Mitko написа:
    От задкормилното е. На моята дават 11 секунди, но и сега когато е в отлично състояние не мога да сляза под 13-14 сек. до 100км/ч или 19 секунди на 400м.
    Бих се радвал ако е така. Вярно е че нямам много опит за такива екстремални засичания... Например разликата от 17 до 15 за първото и второто замерване вярно си е от мене. Но от 14 до 9 остават 5 секунди, които някак не ми се връзва да са от мене. Определено не я жалех колата в оборотите, нито съм загубил толкова време за смяна на скорости... Хайде, 10..11..12 изобщо нямаше да поставям въпроса, но 14... Между другото твоите времена с колко човека в колата си ги мерил?
    Fiat Ritmo 105TC
    1600cc 105к.с.

    Коментар


      #3
      Митко, специално при нашите коли при всяка следваща смяна на предавка, оборотомера не трябва да пада повече от 3500-3700 RPM. Поне аз така мисля.
      Fiat Tipo <<149C2>> + momo pack
      Alfa145 16V TC <<AR67601>> RossoCorso
      BlueStorm transforms . . .
      . . . !!!

      Коментар


        #4
        Тъй като така и не намерих нищо свястно по въпроса за най-бързото ускорение, реших да си поиграя да поизчисля туй онуй. Сметките са малко приблизителни, но ако не количествено според мене поне качествено показват истината. По диаграмите и таблиците излиза, че ускорението на всяка по-ниска скорост е по-голямо от ускорението на следващата при всички обороти и затова всяка скорост трябва да се използва напълно за най-добра динамика - тоест оборотите до червеното, че даже и отвъд.Прилагам и файла с изчисленията - който иска да го разгледа и да си каже мнението...Файла е във формат .ods - таблица за OpenOffice.orgВсички данни са реални - за моето Ритмо 105TC, но вие можете да си заредите данните за скоростната кутия, диференциала, масата на колата и стойностите на въртящият момент за вашият двигател. Въртящият момент ще трябва да го свалите от диаграма за различните обороти.Малко набързо е написано и може да не е ясно но си го правих само за мене, а после ми се стори че може да е от полза и за някой друг.
        Прикачени файлове
        Fiat Ritmo 105TC
        1600cc 105к.с.

        Коментар


          #5
          Mitko написа:
          BlueStorm написа:
          Митко, специално при нашите коли при всяка следваща смяна на предавка, оборотомера не трябва да пада повече от 3500-3700 RPM. Поне аз така мисля.
          Въртящия момент е при 4200 оборота.
          Май верно че така беше ... Сори!
          Fiat Tipo <<149C2>> + momo pack
          Alfa145 16V TC <<AR67601>> RossoCorso
          BlueStorm transforms . . .
          . . . !!!

          Коментар


            #6
            Mitko написа:
            BlueStorm написа:
            Митко, специално при нашите коли при всяка следваща смяна на предавка, оборотомера не трябва да пада повече от 3500-3700 RPM. Поне аз така мисля.
            Въртящия момент е при 4200 оборота.
            Това май е още един довод ЗА да се пълни оборотомера колкото може повече.Иначе по въпроса за ускорението и на мен ми се струва, че има нещо гнило в цялата работа. Имах опел кадет ’86-та, 1.3 карбуратор, 60 коня. С него сам съм си мерил 0-100 - 12 сек. и то на газ. Фиата не съм си го мерил, но е осезаемо по-бавен. Вярно, една много съществена разлика е това, че опела беше с 4 скорости и 100 си ги достигаше на втора, ама пък да е по-бърз от двувалката...
            Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

            Коментар


              #7
              аз друго съм установил.Както каза по-горе колегата номера е да използваш въртящия момент рационално т.е. като си погледнеш графиката на въртящия момент там където е най-стръмна защото това те ускорява.Ясно е че при доста по-високите оборити мощността започва да не расте толкова бързо колкото при до към 4500-5000.Реално предавките са предвидени така че като си на предела по въртчщ момент на 2-ра примерно да си включиш 3-та и да попданеш в долната граница на въртящия момент и да се изстреляш напред.Т.е. ако въртящия ти момент расте наи-много от 3000 до 5000 тогава е най-добре да я засилиш до 5,да включиш слеващата скорост и да тръгнеш пак от към 2800-3500 нагоре към 5.Но няма смисъл да се пънеш до 6500 или до 7 защото след 5500 (поне за моето типо) мощността намалява,въртящия момент и той и губиш от времето защото докато ускориш от 5000 до 6500 можеш да си на следващата предавка и да си ползваш въртящия момент.Карам Алфа 155 2.5 ТД и ова съм устаоновил и при нея - от 2000 до 4000 има перфектното ускорение (турбото) и от 4 до 5000 не набира толкова много (оборотомера е до 6500 като от 5 мисля 4е беше червеното не помня много таблото но ще погледна ).Просто на 1-ва газ до 4000,2-ра отива на 2300 и газ пак до 4,3-та я връща на 2500 и пак газ до 4000 и лети(160 км/ч от орлов мост до фея-та с 4 човека вътре и багаж,време не съм и засичал ама няма да е много).Номерът е във въртящия момент не в оборотите.
              Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

              Коментар


                #8
                Пичове изчетох вшите мнения но ми се губи едно разколно моментчеТрябва да чувстваш колата да сте едно цяло сякаш правиш любов,не да гледаш оборотмерът кога влиза в обуроти(3800 до 4500)най-голям въртящ момент и стига от (5800 до 6500)най-голяма мощност,а да го осешташ с тялото си инай-важното скоростите се сменят с рязко чукване на съединитела без да го натискаш това трябва да стане светкавично иначе ако изгубиш енерцията можеш да преебеш синхронизатор!Аз съм свалял на моето ритмо от 11,2 до10,5 на Alfa 146 1.8 ts близо секунда на долуна Volvo V40 2.0l 140hp го задържан на 9,5 и.т.н
                Alfa Romeo 146 JTD

                Коментар


                  #9
                  Вярно е, че за най-бързо ускорение ни трябва висок въртящ момент. Тънкостта обаче е, че ни трябва момент на колелета, а не на двигателя. А момента на колелета, това е момента на двигателя умножен по коефициентите на предаване на скоростната кутия и диференциала.Вярно е, че от едни обороти въртящият момент на двигателя започва да пада, но не чак толкова бързо колкото ще падне ако превключим на по-висока скорост. Това ясно се вижда в таблиците от файла приложен по-горе. Ако примерно сме на 1-ва, на 6500 оборота на двигателя (минимален въртящ момент) имаме 5.62 м/с2 ускорение, което е повече от ускорението на 2-ра на 4000 оборота (максимален въртящ момент на двигателя) - 4,47м/с2Ако не можете да отворите файла за OpenOffice, тук ще сложа и файла в .pdf за разглеждане.
                  Прикачени файлове
                  Fiat Ritmo 105TC
                  1600cc 105к.с.

                  Коментар


                    #10
                    Колега zfa159, струва ми се, че излишно намесваш първата производна. Не се интересуваме от участъка на графиката, който е най-стръмен (там скоростта на растеж на ускорението е най-голяма), а от участъка, където графиката е най-висока (т.е. там където ускорението е най-голямо). Колегата johnfound е направил бележка по втората част от поста: трябва да се вземат предвид и предавателните числа на предавките, които сменяш. Ще се опитам да го определя така: Не трябва да се сменя предавката при обороти, при които въртящият момент е равен на въртящият момент при оборотите в които ще попаднеш на по-горната предавка, а там където въртящият момент, разделен на съотношението на предавателните числа на двете предавки е равен на въртящия момент при оборотите, в които ще попаднеш. Така като го гледам не ми изглежда много разбрано това обяснение, но все пак ще го оставя...Ето един пример за какво говоря:Ускорение при 6000 об/сек [m/s2] I-ва: 6.20 3.583 Предавателно число на I-ва--------------------------------------------------------- = -------------------------------------------------Ускорение при 6000 об/сек [m/s2] II-ра: 3.87 2.235 Предавателно число на II-раЗаб.: "--------------" да се разглежда като дробна черта. Или написано иначе: 6.20 / 3.87 = 3.583 / 2.235, смятайте ако не вЕрвате Т.е. в конкретния пример съотношението на предавателните числа между I-ва и II-ра е 1.603. Значи от първа на втора трябва да се превключва там където стойността на въртящия момент е 1.6 пъти по-малка от тази за оборотите в които ще попаднем след превключване на втора.
                    Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

                    Коментар


                      #11
                      Колега vesko почти всичко което пишеш е вярно.Това с дробната черта ми харесаНо да седнеш в един автомобил и да вземеш максималното,съгласи се това е инстинктЦИТИРАМ ТЕ"Не трябва да се сменя предавката при обороти, при които въртящият момент е равен на въртящият момент при оборотите в които ще попаднеш на по-горната предавка"Как ще вдигнеш оборотите на 1 отговарящи на даден въртящ момент ще смениш на 2 и въртящия момент ще е същия при по ниски обороти
                      Alfa Romeo 146 JTD

                      Коментар


                        #12
                        Поста ми беше чисто теоритичен, то ако ставаше само на хартия....
                        Как ще вдигнеш оборотите на 1 отговарящи на даден въртящ момент ще смениш на 2и въртящия момент ще е същия при по ниски обороти
                        Тъй като тези обороти на първа ще дойдат прекалено много за който и да е двигател то излиза, че колкото повече напълниш оборотомера толкова повече ускорение печелиш. Нищо, че след 6000 в колата ти се струва, че губиш ускорение...
                        Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

                        Коментар


                          #13
                          Тук си прав ако видим кривата ще забележем че след 6000 оборота (в зависимост от двигателя)мощността мамалява. Над тези обороти няма смисал от натискане губи се ускоренеи
                          Alfa Romeo 146 JTD

                          Коментар


                            #14
                            Първо се обеди че двигателя ти е читав компресия,свещи настройка на карбуратора(ако имаш) и особено насторйка на разпределителните валове...След това какъв ти е съединителя,примерно моя съединител не приплъзва грам а предавките ми влизат и без да го натискам до долу,като не отпускам газта и се получава добро ускорение...Мойта кола обаче е с по-късички предавки и градско наказва доста БМВ-та(па и извънградско също :D )Иначе всичко си е до навик и познаване на колата,аз мойта съме юркал много и съм правил такива тестове като ускорение до максимална скорост от място и при мене оборотите при качване на предавка не падат под 4200-4500
                            _______________________________________
                            0885261834

                            Коментар


                              #15
                              Selqatin написа:
                              Първо се обеди че двигателя ти е читав компресия,свещи настройка на карбуратора(ако имаш) и особено насторйка на разпределителните валове...
                              И аз взех да се замислям за тези неща... ама ще видим. Сега съм в отпуск и ще гледам да проверя двигателя основно.
                              Fiat Ritmo 105TC
                              1600cc 105к.с.

                              Коментар

                              Working...
                              X