вярно, и аз трябва почти да спра за да вкарам първа, и напълно да спра, за да вкарам задна без хърррррр.
При мен 1-ва си влиза от 20 км/ч и няма хър няма мър.Задна пък незнам защо така съм свикнал - първо 1-ва и после задна....така си карам всичките коли досега .Колата е браво 1.6..
Абе вие задна в движение ли искате да включвате? Скоростите влизат трудно при износени синхронизатори, при счупена механика на превключвателите и евентуално при проблем със съединителя.
FIAT Marea Weekend 1.8 бензин/газ 115 к. с. 1997 г.
не, примерно маневрирам си да си паркирам и си давам леко напред, натискам съединител и искам да включа задна, е тогава ако още се движа по инерция напред и се чува хъррр, разийши
Fiat Marea SW 1580 16V ELX 182A4000 10/96 Moonsteppers - All over the world and beyond ...
Да да..... Говорете ми на мене за съединители.... От както съм взел колата съм сменил 2. Преееба ми се съединителя... смених го и след 5000 км пак го смених, защото предишния път ми беха набутали некакво менте... ( То аз съм си виновен, като не си смених съдинителя при моя монтиор ама) куха леика
Продавам трабант с цвят бананова кора с лек удар от валяк... Ако ви няма мога да ви го пусна под вратата... :D
Момци, а някой може ли да ме осфети от каде да долея и да проверя маслото на скоростната кутия на Фиат Купе, че имам теч на скоростна кутия и ме параноясва да не оставя "на сухо"?! Yellow_Flash_Colorz_PDT_34 Мерси!
За колегата вандал аз до сега не съм виждъл скоростна кутия със синхронизатори на първа и на задна(сигурно има) а щом няма синхронизатор на първа значи неможе я вакраш в движение или ще стане но с мъки по принцип на всички коли първа не трябва да може да влиза във движиение.
Аз пък до сега не съм виждал скоростна кутия без синхронизатор на първата! Дори и ладите 71-ва имат! Виж за задната е ясно, че нямат!
Пробвай ако не влиза да отпуснеш до край и пак да натиснеш съединителя. При темпрата така понякога не ми влиза задната докрай или хърка и като натисна пак съединителя се оправя.
Хора я дайте малко акълна 7 януари регистрирах едно Браво на 10 скасах жило - при смяната не ми беше много добре настроен педала - което не ми пречеше особенно само ме дразнеше на 2 февруари имах проблем с смяната на скорости след по дълго пътуване (30-50км. и не зависи от броя превключвания) 1 и 2 и задна не влизаха изобщо - обаче като я оставя час два после нямаше проблем , обаче това означава че не може да се отдалечиш .на 10 февруари смених целия съединител имало шчъпени 3-4 прожини иначе дисковете изглеждали добре макар и да бил оригиналния съединител (на 110 000 км е)като ми го оставиха педала по ниско защото щял да се огризе малко в началото и щял да се качи до дето му е мястото . Дотук добре обаче днес е 4 март едвам се върнах от Котел с 3 почивки от по 1:30 (докато поне успея да включа 2ра)и накрая на въже щото ще стане пак светло до де се пребера . Та равносметката е 800 км. пак ли стана за смяна незнам да рева или да се смея не съм най=добрия шофьор ама знам какво съединител и как се оперира с него . Сега ми дават акъл да ми дигнат само педала нагоре щело да се оправи ама мен ме притеснява еекта с повечето км. защото не зависи от броя превключвания , защото ба градско 20 км. не ми правеше проблим .Ако някои го е "ял тоя .." ще съм много благодарен ако сподели патилата си
Хора я дайте малко акълна 7 януари регистрирах едно Браво на 10 скасах жило - при смяната не ми беше много добре настроен педала - което не ми пречеше особенно само ме дразнеше на 2 февруари имах проблем с смяната на скорости след по дълго пътуване (30-50км. и не зависи от броя превключвания) 1 и 2 и задна не влизаха изобщо - обаче като я оставя час два после нямаше проблем , обаче това означава че не може да се отдалечиш .на 10 февруари смених целия съединител имало шчъпени 3-4 прожини иначе дисковете изглеждали добре макар и да бил оригиналния съединител (на 110 000 км е)като ми го оставиха педала по ниско защото щял да се огризе малко в началото и щял да се качи до дето му е мястото . Дотук добре обаче днес е 4 март едвам се върнах от Котел с 3 почивки от по 1:30 (докато поне успея да включа 2ра)и накрая на въже щото ще стане пак светло до де се пребера . Та равносметката е 800 км. пак ли стана за смяна незнам да рева или да се смея не съм най=добрия шофьор ама знам какво съединител и как се оперира с него . Сега ми дават акъл да ми дигнат само педала нагоре щело да се оправи ама мен ме притеснява еекта с повечето км. защото не зависи от броя превключвания , защото ба градско 20 км. не ми правеше проблим .Ако някои го е "ял тоя .." ще съм много благодарен ако сподели патилата си
Така както сте го обяснили, май нещо се случва в скоростите! Моя съвет е: 1. Източване на старото масло от сколостите. 2. Проверете го дали има червени стружки и вообще какъв му е цвета! 3. Сипвате до необходимото ниво, качествено масло, със спецификации GL3,4,5. Такова е например Castrol Sintrax Universal 75W90. Предлага се в Ауто Италия. Може и друго но е добре да изпълнява и трите спецификации. Те означават, че маслото има смазочни качества като за GL5, и корозионна агресивност като за GL3. Единствения му недостатък е цената.Подозирам, че проблема е в маслото защото лошите ситуации са след известно каране, т.е. позагряло масло. Старото и окислено масло точно така се държи. Дано съм прав и решите проблема по този начин. С новото масло спокойно може да карате до 80 000км.
Колега за мен това не е масло.Старата кола съм я карал близо 4000км.без масло в скоростите и нямаше проблем,после сипах и разлика нямаше.Нито е имало виене на скорости нито трудно превключване,това си е съединител или щангите като загрее и пластмасовите втулки омекват и неможе да се нацели предавката.
Аз също имам такъв проблем и със сигурност не е от маслото, защото го смених (Tutella ZC75 Synth) и пак като позагрее скоростите влизат по-трудно.
wwwroot написа:
Сега ми дават акъл да ми дигнат само педала нагоре щело да се оправи
Би трябвало да се оправи.Не знам, но започвам да си мисля, че проблема е в менте жилата, които се продават в БГ. Моето съм го натягал 3 - 4 пъти след поредната смяна и след време пак се отпуска и съответно педала хлътва, а скоростите започват да хъркат. Съединителя го отварях и е добре...
Alfa 159 SW 2.4 Ti
Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
"...внимавай че тези италиански кочини много вървят."
Имах проблем и трудно вкарвах първа скорост . Смених маслото и нямаше особено подобрение . Сега от няколко дена и втора вече влиза със зор , особено ако колата е била на свободна . Но пък първата влиза по-лесно . С другите нямам проблем засега . Пробвах едно Пунто с твърд педал и неговите скорости се сменяха с един пръст Моя не е нито твърд , нито мек , някъде по средата Писна ми от Фиат
А защо не вземеш да си видиш конзолата, която ти държи скоростния лост. При мен беше пукната(пластмасова) и ябълката поизносена и не стигаше ход за да се избират крайните положения (при мен 1ва и задна). Не знам как е изпълнено при Punto, но и не вярвам да е по-различно от Marea. Сега, дори и 1ва, влиза в движение м/у 20 и 10 км/час.
вярно, и аз трябва почти да спра за да вкарам първа, и напълно да спра, за да вкарам задна без хърррррр.
Първа се използва само за потегляне от място и евентуално за изкачване на много стръмни участъци като задължително се включва когато автомобила е в покой.
Добре мога да се съглася , но като съм почти спрял и не мога да вкарам първа , вкарвам втора и мъча двигателя и от там полусъединител - което не е оферта май !?! А да питам ,знаеш ли защо след смяна на жило на скоростната , трудно влиза вече от трета на втора скорост , трябва доста да намаля и плавно да действам за да не се чува неприятното престъргване , сменил съм съединител комплект и масалце ?
Коментар