Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Питане за Brava 1.8 16V ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Питане за Brava 1.8 16V ?

    От скоро имам Bava 1.8 16V 96 г. Разглеждайки форума разбрах че трябва да посмена туй, онуй по новата придобивка."-двигателно масло -Ангренажен ремък(+труда по смяната!) -Ангренажна ролка -обслужващ ремък -въздушен филтър -маслен филтър -горивен филтър" До тук добре, ама в магазина се оказа че предлагат над 15 вида масло за двигате, по-гъсто, по-рядко, синтетично, полусинтетично, и т.н (направо ми се изцъклиха очите) В момента съм с масло selenia (Фиат го препоръчвт в сервизната си книжка), 225000 км е пробега до момента, и маслото в двигатела изглежда бистро (почти като олио). По сервизната книжка разбрах че ремъка и маслото са сменяни на 210000 км. На колко време/пробег е нормално да се сменя масло и ремъци? В крайна сметка на какво масло да се спра, познати ми казаха че за двигател на много километри се препоръчва по-гъсто?! Други пък ме гледаха с изненада как фиат е изкарал до толкова километри! Иначе колата си върви первектно (поне за мен), пали от раз, като я натиснеш ускорява, на празен ход при загрял двигател оборотите са малко под 1000. Ако някой е сменял скоро (Ангренажен ремък(+труда по смяната!); Ангренажна ролка ;обслужващ ремък ;въздушен филтър ;маслен филтър ;горивен филтър) нека сподели колко му е излезнало и от каде е пазарувал ? Благодаря предварително на всички фенове!
    Карам Brava 1,8 16V EL & BSM LPG

    #2
    моята е 1,6 но цените са сходниако данните в книжката са вярни маслото ти е за смянаФИАТ препоръчват точно Селениасложи си Голд или 20КГолд се сменя на 10 000 , а 20К на 20 000 (но на стара кола да кажем 15 000)въздушният и масленият филтър са по около 10 леваако имаш климатик погледни поленовия филтър - цената му е 12 леваангрнажният ремък се сменя на около 50 - 60 000 километрано най-добре го сменицената с ролките е около 120 - 140 леватрудът е около 60 - Александър Ауто
    2015 Renault Megane Expression GT
    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
    Всичко за FIAT Bravo 2007

    Коментар


      #3
      Карам Дедра със същия двигател (182A2.000) като твоята Брава. Във форума на Ланчия има полезна тема "Цени на части", където който иска пише какво е сменил, колко струва, откъде го е взел и т.н. Аз съм писал какво смених след купуването, точно тези неща, за които питаш. LinkТруда по смяната на трите ремъка и ангренажната ролка беше 30 или 40 лв - около час и 1/2 - два.Наскоро ми се появи един шум по ремъците/ролките, преди 3 дни смених още 2 ролки (за скромната сума 133 лв. без труда ). Общо всички ролки (заедно с онази най-важната и скъпата на ангренажния ремък - 108 лв.), са 4 или 5, така че аз вече съм сменил половината Yellow_Flash_Colorz_PDT_07 . Но майстора никак не хареса цвета на хидравличното масло на хидравликата на волана, наплаши ме, че хидр. помпа може би е "тръгнала" и ме посъветва да не чакам да стане беля, а да ходя на промивка и смяна на маслото, а ако това не помогнело - дупе да ми е яко за нова помпа или поправка на старата. Така че вчера ходих на "хидравлици", които за около един час и 30 лв (10 лв труд, 10 лв. за 4-5 л. масло за промивката и 10 лв. за 1 л. Valvoline ATF, от който ми остана около 1/2) ми върнаха "мъркането" на двигателя. Така че не е зле да погледнеш на какъв хал ти е хидр. масло.В един от форумите на Фиат или Ланчия някой твърдеше, че имало черно хидр. масло и това ме подведе да не сменям моето като купих колата. Вчера майсторите бяха абсолютно убедени, че няма черно , и че моето отдааааавна е било за смяна. А те си разбират мисля, от малки само с това се занимават. Така че стигнах до извода да не се вярва на 100% на всичко, написано по форумите.
      Lancia Dedra '96 / 1.8 LS (16V 113 hp 182А2000)

      Коментар


        #4
        И при мен хидравличното масло е мътно, особенно това за спирачките. Мисля и него да сменям, каква марка е подходяща за коли като наще? Порових за Selenia в гооглйо. Вантотрейд са основния вносител, и предлагат FL Selenia - TUTELA / AMBRA. Четох във форума че тутела и селена се били обединили, ама не разбрах селениа голд == тутела голд и каде го продават ? Благодарско на колегите !
        Карам Brava 1,8 16V EL & BSM LPG

        Коментар


          #5
          Мисля, че по специализираните магазини за Фиат-Алфа-Ланчия още се намира Selenia Gold, в събота имаше със сигурност в магазина на бул. "Ал. Стамболийски" 155, предполагам че го има и в магазините на "Александър Ауто" и "Т&Н кар". На www.lancia-bg.com има адреси и телофони на магазините, звъниш и ги питаш. Цената е 10 лв./л., ама наскоро чух, че май е поскъпнало на 12 лв.
          Lancia Dedra '96 / 1.8 LS (16V 113 hp 182А2000)

          Коментар


            #6
            Здравей колега, честита нова придобивка и добре дошъл във форума!За частите: Най добре прати лично съобщение на колегата Христо (hit-ko) който ще ти даде цени които няма да намериш другаде. Доставката е чрез куреиер и наложен платеж.За смяна - аз ти препоръчвам сервиз "Рали арт", като търсиш Стефан. Сервиза е точнов двора срещу входа на КАТ. Там срещу разумни пари ще получиш качествена работа.За масло - аз съм със Селениа Голд. Не се подлъгвай по сервизни книжки, а си направи цялостна смяна на масла, филтри и ремъци.
            Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
            Fiat Linea 1.3 Multijet'08
            Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
            http://forum.fiat-bg.org

            Коментар


              #7
              Благодаря на всички, за компетентните препоръки, ще се всушам :D
              Карам Brava 1,8 16V EL & BSM LPG

              Коментар


                #8
                На този двигател ремъците се сменят само със специален инструмент, първо питай в сервиза където ще ги сменяш дали имат такива.
                Италианските коли са номер 1

                Коментар


                  #9
                  Голд се сменя на 10 000 , а 20К на 20 000 (но на стара кола да кажем 15 000)
                  Маслото се сменя на толкова, на колкото казва производителя на двигателя, а не според това което пише на маслото. Е, разбира се М10Д се сменя на много по-малко, ама това е друга лудост. Аз не бих държал в колата си 20000 км каквото и да е масло, в книжката ми пише на 15, аз го сменям на 10, пък не 20К а 200К да се казва.
                  Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

                  Коментар


                    #10
                    vesko написа:
                    Голд се сменя на 10 000 , а 20К на 20 000 (но на стара кола да кажем 15 000)
                    Маслото се сменя на толкова, на колкото казва производителя на двигателя, а не според това което пише на маслото. Е, разбира се М10Д се сменя на много по-малко, ама това е друга лудост. Аз не бих държал в колата си 20000 км каквото и да е масло, в книжката ми пише на 15, аз го сменям на 10, пък не 20К а 200К да се казва.
                    в моята книжка пише, че препоръчват 20 К за 20 000 км
                    2015 Renault Megane Expression GT
                    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                    Всичко за FIAT Bravo 2007

                    Коментар


                      #11
                      sev написа:
                      vesko написа:
                      Голд се сменя на 10 000 , а 20К на 20 000 (но на стара кола да кажем 15 000)
                      Маслото се сменя на толкова, на колкото казва производителя на двигателя, а не според това което пише на маслото. Е, разбира се М10Д се сменя на много по-малко, ама това е друга лудост. Аз не бих държал в колата си 20000 км каквото и да е масло, в книжката ми пише на 15, аз го сменям на 10, пък не 20К а 200К да се казва.
                      в моята книжка пише, че препоръчват 20 К за 20 000 км
                      Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

                      Коментар


                        #12
                        честита бравасменя се ангренажен ремък и две ролки, като на всичко цената е 190лв. от Александър Ауто, там са оригинални на Bendix, а пък за монтажа не си спомням, ама не беше малкомасления филтър ти е до 10лв, а иначе аз карам с Agipхубаво е да смениш маслото на скоростната курия, отива около 1.8-2л, аз пак сложих Agip(20лв)погледни и накладките и дисковете, за накладки 42лв, дискове около 100, и ако ги сменяш си вземи и маркучета за спична течност - по 10лв. от Александър Аутощом ти пали от раз не пипай свещитеуспех
                        Fiat Brava 1.8 16V

                        Коментар


                          #13
                          честита придобивка!аз ще те посъветвам да си смениш ремъка само в сервизи където имат специалния инструмент, за който каза колегата по-горе... МНОГО Е ВАЖНО... иначе стават едни ужасии, за които е писано във форума...иначе за кола на толкова километри и ако я караш предимно градско аз ти препоръчвам Castrol Magnetic - полусинтетично... то помага за работата на двигателя в градски условия... то не е от най-евтините обаче. На него пише да се сменя на около 12К обаче е редно да се сменя на 10К
                          FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]

                          Коментар


                            #14
                            dti написа:
                            честита бравасменя се ангренажен ремък и две ролки, като на всичко цената е 190лв. от Александър Ауто, там са оригинални на Bendix, а пък за монтажа не си спомням, ама не беше малкомасления филтър ти е до 10лв, а иначе аз карам с Agipхубаво е да смениш маслото на скоростната курия, отива около 1.8-2л, аз пак сложих Agip(20лв)погледни и накладките и дисковете, за накладки 42лв, дискове около 100, и ако ги сменяш си вземи и маркучета за спична течност - по 10лв. от Александър Аутощом ти пали от раз не пипай свещитеуспех
                            Бендикс правят дискове и накладки , а не ремъци и ролки. Вземи си ролки SKF, а ремъци Dayco.
                            Италианските коли са номер 1

                            Коментар


                              #15
                              За маслото виж тук - доста е коментирано и е въпрос на избор, но Селенията е отлична и има много лесен старт през зимата. Относно цифричките 15W40 е правилният избор.http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=2780
                              VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                              VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                              VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                              VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                              Нека Силата на бъде с Нас...

                              Коментар

                              Working...
                              X