Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Духа през щеката на маслото...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    vesko написа:
    Мерси на всички, сега идвам от сервиза. Компресията е 12 - равна във всички цилиндри. Отдушника е чист. На изключен двигател докато беше махнал кутията на въздушния филтър взе да духа в маркуча от отдушника и каза, че според него не е запушен. После запуши и двата отвора - вентилацията на картера и на щеката на маслото и каза, че не надува голямо налягане. Според него колата няма проблеми. Каза нещо от рода на "Няма начин да не подухва малко от дупката на щеката, все пак тя вдои право в картера, а и не е кой знае колко дълбока, не е изведена с тръба някъде нагоре, а е директно на блока."Извод:
    В по-голямата част от горния пост става дума за това какво е казал и направил монтьора в сервиза, сори, ама чак сега погледнах колко несвързано съм го написал...
    Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

    Коментар


      #17
      vesko написа:
      Вярно, че пръчката стои доста хлабаво, но колкото и да я форсирах не успях да накарам двигателя да я изхвърли
      Това че при работа на място, не можеш да накараш пръчката да изскочи, колкото и да форсираш, не значи че при движение това не може да се случи. Работата е там, че при работа на място разхода на гориво и съответно картерните газове са на порядъци по-малко отколкото при натоварен двигател. Забележи колко малко натискаш газта за да вдигнеш оборотите до червеното. Това значи малко отваряне на дроселната клапа, съответно малко въздух и малко картерни газове. И въобще, щом компресията ти е в норми, а се е случило да изскочи щеката, според мене имаш проблем със картерната вентилация. Теста със духането ми се струва меко казано неубедителен. Не е ли по-добре да извадиш тръбите и да ги почистиш и прегледаш - не би трябвало да е много трудно.
      Fiat Ritmo 105TC
      1600cc 105к.с.

      Коментар


        #18
        Нямя и нищо на колицата раздавай само газ до ламарината :D .Не се кахъри излишно.
        125s/1600ccm/100ps

        Коментар


          #19
          Не е ли по-добре да извадиш тръбите и да ги почистиш и прегледаш - не би трябвало да е много трудно.
          Знам ли. За мен не много трудни неща по колата често се оказват невъзможни.Но мога да ида в друг сервиз да я огледат и да "подскажа" за това Или да се опитам сам в събота, да поизмръзна и жената после да ме "псува" Не ги разбирам тия работи, но по пътя на логиката и от това което научих по въпроса дотук, ми се струва (и така ми се иска) че ще се окажеш прав за вентилацията. Майстора в сервиза все пак не ми даде задоволително обяснение защо духа, пък колата е добре и няма нужда от ремонт.Благодаря, ще пиша ако има развитие по въпроса.
          Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

          Коментар


            #20
            Днес ходих пак в сервиза. Свалиха отдушника и маркуча. Маркуча беше позадръстен със бяла! смес - конденз предполагам. Почистиха го като прекараха парцал през него. Имаше някаква цедка - силно затлачена - направо я махнаха. Сложиха ги обратно на колата и аз после реших (извън сервиза) да пробвам - същата работа. Махам щеката на маслото и при форсиране хвърчат ситни капчици масло. Сега и аз не знам - имам ли проблем или не. Според хората от сервиза - по-скоро не. Напомням, че компресията е 12 във всички цилиндри. Смених маслото, като отново си сипах познатата Селения Голд - ще засичам разхода.
            Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

            Коментар


              #21
              Ама сега си абсолютно сигурен, че вентилацията е наред нали.
              vesko написа:
              Имаше някаква цедка - силно затлачена - направо я махнаха.
              А ей това не е било май необходимо. Тази цедка е да премахва маслените капчици от картерните газове. Ако я няма има опасност да започне да ти цапа въздушния филтър.
              Fiat Ritmo 105TC
              1600cc 105к.с.

              Коментар


                #22
                johnfound написа:
                Ама сега си абсолютно сигурен, че вентилацията е наред нали.
                vesko написа:
                Имаше някаква цедка - силно затлачена - направо я махнаха.
                А ей това не е било май необходимо. Тази цедка е да премахва маслените капчици от картерните газове. Ако я няма има опасност да започне да ти цапа въздушния филтър.
                По принцип цедката е искрогасител,който предпазва двигателя от попадане на искри в картера при запалване на горивната смес в смукателния колектор.(случва се понякога)Освен това е нормално да влизат малко газове от горивните камери в картерното пространство.Затова е и тази тръба която отива към филтъра ,за да се изгарят наново от двигателя.А капките масло са от това 4е, при въртенето на коляновия вал пръска масло и малка част от него се увлича от картерните газове.Искро гасителя е добре да се почиства от време на време с бензин и да се продуха с въздух.Също е добре да се почисват и тръбите към филтъра.П.С. Компресията ти е отлична така че не се притеснявай.
                125s/1600ccm/100ps

                Коментар


                  #23
                  .

                  За основен ремонт си

                  Коментар


                    #24
                    абе и на мойта като и махна пръчката хвърчът капчици,ама на vesko е много,главата цялата е в масло,както и капака,стига чак до рогът маслотомаслото по тези елементи как е стигнало до там,от пръчката или от отдушника

                    Коментар


                      #25
                      pugsy написа:
                      абе и на мойта като и махна пръчката хвърчът капчици,ама на vesko е много,главата цялата е в масло,както и капака,стига чак до рогът маслотомаслото по тези елементи как е стигнало до там,от пръчката или от отдушника
                      От пръчката ще да е, маркуча на отдушника в горната си част беше идеално чист - бръкнах с пръст и пръста ми си остана чист...
                      viperecords написа:
                      За основен ремонт си
                      Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

                      Коментар


                        #26
                        FIAT 125s написа:
                        johnfound написа:
                        Ама сега си абсолютно сигурен, че вентилацията е наред нали.
                        vesko написа:
                        Имаше някаква цедка - силно затлачена - направо я махнаха.
                        А ей това не е било май необходимо. Тази цедка е да премахва маслените капчици от картерните газове. Ако я няма има опасност да започне да ти цапа въздушния филтър.
                        По принцип цедката е искрогасител,който предпазва двигателя от попадане на искри в картера при запалване на горивната смес в смукателния колектор.(случва се понякога)Освен това е нормално да влизат малко газове от горивните камери в картерното пространство.Затова е и тази тръба която отива към филтъра ,за да се изгарят наново от двигателя.А капките масло са от това 4е, при въртенето на коляновия вал пръска масло и малка част от него се увлича от картерните газове.Искро гасителя е добре да се почиства от време на време с бензин и да се продуха с въздух.Също е добре да се почисват и тръбите към филтъра.П.С. Компресията ти е отлична така че не се притеснявай.
                        Ами предполагам, че този маркуч може да се намери по магазините, ако е наложително....Другото, което си мисля е, че тази цедка приличаше на намачкана тел, само трябва май да е термоустойчива...?
                        Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

                        Коментар


                          #27
                          колко масло й слагашако си за ремонт все от някъде ще пуши ,я през гърнето я през отдушника,на мойта преди да и сменя сегментите и буталата,като я изгася през картерния маркуч изтичаше масло

                          Коментар


                            #28
                            pugsy написа:
                            колко масло й слагашако си за ремонт все от някъде ще пуши ,я през гърнето я през отдушника,на мойта преди да и сменя сегментите и буталата,като я изгася през картерния маркуч изтичаше масло
                            Последния път за ~6000 смъкна около половината от макс до мин, но и маслото беше друго, преди това със Селенията - още по-малко.Сега съм го сменил и ще го засичам.
                            Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

                            Коментар


                              #29
                              Това бялото е конденз(по-вероятно) или наличие на вода/антифриз в маслото уплътнител на главата(обикновенно). Ако искаш прочети опита на други с проблема ти-http://forum.gyuvetch.bg/cgi-bin/showpost.pl?Board=auto&Number=26451&page=0&view=ex panded&mode=flat&sb=5http://www.lancia-bg.com/maslo.htmhttp://audibg.com/NEW/lofiversion/index.php/t5781.htmlhttp://audibg.com/NEW/lofiversion/index.php/t6432.htmlhttp://peugeotclub.info/forum/viewtopic.php?t=1796&highlight=&sid=da8a66d3dd7fe0 db58813aa718c66bbehttp://www.citroen-bg.net/forum/viewtopic.php?p=8440&sid=4e0b2b6f168278a480bac5ad1 91ebaf3http://renault-bg.com/forum/viewtopic.php?t=3933&postdays=0&postorder=asc&star t=15&sid=19bbff579d9f19dbfb8d4ff909fb4c1ehttp://www.skodaowner.org/forum/viewtopic.php?t=148&highlight=%E2%FA%E7%E4%F3%F8%E 5%ED+%F4%E8%EB%F2%FA%F0+%EA%E0%F0%E1%F3%F0%E0%F2%E E%F0+%EC%E0%F1%EB%EEhttp://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?p=21524&sid=be4390ff3fce0bd97d14d8a9 4e1dbdd7

                              Коментар


                                #30
                                Благодаря, me_to_u. Изключителен набор от материали. Извода, който си направих е, че конденза насъбрал се върху маслоуловителя е бил замръзнал и затова картерните газове са изхвърлили щеката на маслото. Това, което не е добре е, че оттам хвърля масло т.е. продължи да хвърля и след отстраняването на маслоуловителя, а друг такъв случай не намерих. Сега вече нямам маслоуловител, което евентуално може да доведе до цапане на въздушния филтър затова мисля да направя така:
                                hf hpe написа:
                                ми на първо време си купи един масло уловител за картерните газове на лада(предполагам че е ефтин) и го набучи в маркуча на картерните газове
                                За духането от щеката - един тип, от който си купих акумулатор рече, че било от износени основни лагери Все пак засега заради едното духане не ми се ще да отварям двигател, май засега ще си карам и ще следя внимателно какво става.
                                Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

                                Коментар

                                Working...
                                X