Знсачи днес ми се случва следното - тръгвам аз сутринта, и след 5 мин решавам за си позачистя предото стъкло с чистачките....натискам лосчето към волана, като по принцип всеки знае че така цицките пръскат вода, и чистачките работят......само че при мен те не се включиха......пробвах различните степени - нищо....рекох си "Баси студа, чак апарата да ми замръзне.....спрях след 30 мин, поразръчках ги, видях че имат луфт, но пак нищо - не тръгват наникъде.....карам си аз из града, и на едно кръстовище честачките изведнъж решиха че е време да се поразкършат, и заработиха....а не бях натиснал нищо.....обикновенно знам че като им пръсна вода, и правят по 3-4 оборота, но този път си работеха нон стоп, и явно нямаха никакво намерение да спират.....мърдах накъде ли не лоста, но те не спираха....чак като изгасих колата, тогава спряха.....после на няколко пъти ми се пускаха сами, без да спират, като изключа контакт само тогава спират, разбирате че не е особенно приянто из кръстовищата да правиш подобни маневри......после отново не искаха да работят след пръсване по стъклото, после пък заработиха, но не спираха, изобщо все екстри от сорта.....Мисля да ресетна компютъра на колата, мисля че се махаше клемата за 40-50 мин, и после след слагането се палише колата и се оставада работи без газ на място за около 5 мин.....Някой има ли идея какво може да предизвика това.....???????
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Аномалия с чистачките.....
Collapse
X
-
Влезнала е вода при контакторите на мотора най-вероятно и е замръзнала. Замръзнали са и едни пластинки, които спират тока към мотора когато чистачките са в долно положение. Имаше някаква система с плюсове и минуси с които се управява мотора от ръчката вътре и контактора, който се намира на оста на редуктора на мотора, ама съм забралил точно принципа. Във всеки случай пробай да го позгрееш по накакъв начин и ще се оправи. Нещо не са държеливи фиатките на студ Аз сутринта пък имах проблеми със скоростите, за които бе писано скоро тук.Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Vladim написа:Влезнала е вода при контакторите на мотора най-вероятно и е замръзнала. Замръзнали са и едни пластинки, които спират тока към мотора когато чистачките са в долно положение. Имаше някаква система с плюсове и минуси с които се управява мотора от ръчката вътре и контактора, който се намира на оста на редуктора на мотора, ама съм забралил точно принципа. Във всеки случай пробай да го позгрееш по накакъв начин и ще се оправи. Нещо не са държеливи фиатките на студ Аз сутринта пък имах проблеми със скоростите, за които бе писано скоро тук.Alfa 156 2.0 TS
Alfa 156 20VTurbo
Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
Locost TF1 3.0V6
Коментар
-
Ако си убеден в това, значи току що ми спести 30-40 лева, и проблема ще трябва да е механичен.....?!?!?Къде се намират "контролните" ако мога така да ги нарека механизми на чистачките да знаеш????Така по памет мисля че трябва да махна черната предпазна пластвасова кора която е в долната част на предното стъкло......понеже утре ме чака дълъг път и ако не оправя проблема мисля да махна бушона, щото не мога да карам така.....Alfa 156 2.0 TS
Alfa 156 20VTurbo
Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
Locost TF1 3.0V6
Коментар
-
Ако имаш време... за да си сигурен, че проблема не е в контактора трябва да свалиш двете рамена на чистачките и пластмасовата кора за да стигнеш до мотора. Самите пластинки са вътре в него. Взимаш малко вряла вода и започваш бавно да обливаш мотора. Ако има замрязнали пластинки вътре трябва да се отпуснат от топлото. Виж обаче да не полееш нещо друго с тази вода и после, като замръзне да станат по-големи бели. Схемата, която командва цикличността при първо долно положение на чистачката още не съм я открил къде се намира... В краен случай, ако не можеш да се справиш махни бушона. След, като ще пътуваш на дълаг път може пластинките на контакторите и да се размразят сами. Виж... не съм 100% сигурен, че именно в това е проблема, но поне така от разстояние това диагностицирам.Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Снощи покарах малко из града, и по нашенски "почуках" по яко но корите на волана, корите под перата на чистачките, и изненадващо след час каране самовключване не се появи.....не изпробвах дали чистачките реагират на командите, исках да им дам малко почивка, днес ще видя дали като им дам команда за едно две почиствания, дали ще спрат изобщо....Alfa 156 2.0 TS
Alfa 156 20VTurbo
Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
Locost TF1 3.0V6
Коментар
-
Ама то има реле за цялата работа
Така или иначе някъде по тая кола трябва да има електронно реле,което да ги командва тези чистачки защото степените с интервали и скоростите всичко това е електроника.Проблема е че аз съм с Типо и дори на него незнам кое точно реле е за това обаче със сигурност имат такова.То командва цялата работа в смисъл като натиснеш да пръска и да мацат чистачките и степените и т.н.Нищо не пречи да е от него или както казахте от ключа на волана.Ако питате мен поровете из сервизните книги дали някъде някой споменава нещо за реле за чистачки или нещо от сорта и вижте какво си мисли че прави това реле с чистачките :P .Успех!Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар