Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Аномалия с чистачките.....

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Аномалия с чистачките.....

    Знсачи днес ми се случва следното - тръгвам аз сутринта, и след 5 мин решавам за си позачистя предото стъкло с чистачките....натискам лосчето към волана, като по принцип всеки знае че така цицките пръскат вода, и чистачките работят......само че при мен те не се включиха......пробвах различните степени - нищо....рекох си "Баси студа, чак апарата да ми замръзне.....спрях след 30 мин, поразръчках ги, видях че имат луфт, но пак нищо - не тръгват наникъде.....карам си аз из града, и на едно кръстовище честачките изведнъж решиха че е време да се поразкършат, и заработиха....а не бях натиснал нищо.....обикновенно знам че като им пръсна вода, и правят по 3-4 оборота, но този път си работеха нон стоп, и явно нямаха никакво намерение да спират.....мърдах накъде ли не лоста, но те не спираха....чак като изгасих колата, тогава спряха.....после на няколко пъти ми се пускаха сами, без да спират, като изключа контакт само тогава спират, разбирате че не е особенно приянто из кръстовищата да правиш подобни маневри......после отново не искаха да работят след пръсване по стъклото, после пък заработиха, но не спираха, изобщо все екстри от сорта.....Мисля да ресетна компютъра на колата, мисля че се махаше клемата за 40-50 мин, и после след слагането се палише колата и се оставада работи без газ на място за около 5 мин.....Някой има ли идея какво може да предизвика това.....???????
    Alfa 156 2.0 TS
    Alfa 156 20VTurbo
    Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
    Locost TF1 3.0V6

    #2
    Някой може ли да ми каже как беше оня англииски сайт fiat-bravo.co.uk или нещо такова
    Alfa 156 2.0 TS
    Alfa 156 20VTurbo
    Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
    Locost TF1 3.0V6

    Коментар


      #3
      Влезнала е вода при контакторите на мотора най-вероятно и е замръзнала. Замръзнали са и едни пластинки, които спират тока към мотора когато чистачките са в долно положение. Имаше някаква система с плюсове и минуси с които се управява мотора от ръчката вътре и контактора, който се намира на оста на редуктора на мотора, ама съм забралил точно принципа. Във всеки случай пробай да го позгрееш по накакъв начин и ще се оправи. Нещо не са държеливи фиатките на студ Аз сутринта пък имах проблеми със скоростите, за които бе писано скоро тук.
      Frontera Sport, X20SE март 1998

      Коментар


        #4
        ФЕРАРИСТ написа:
        Някой може ли да ми каже как беше оня англииски сайт fiat-bravo.co.uk или нещо такова
        http://www.bravo-guide.co.uk/home.htm

        Коментар


          #5
          Vladim написа:
          Влезнала е вода при контакторите на мотора най-вероятно и е замръзнала. Замръзнали са и едни пластинки, които спират тока към мотора когато чистачките са в долно положение. Имаше някаква система с плюсове и минуси с които се управява мотора от ръчката вътре и контактора, който се намира на оста на редуктора на мотора, ама съм забралил точно принципа. Във всеки случай пробай да го позгрееш по накакъв начин и ще се оправи. Нещо не са държеливи фиатките на студ Аз сутринта пък имах проблеми със скоростите, за които бе писано скоро тук.
          Май не е това, всичко се размрази, държах я сега на паркинга запалена половин час, пече я слънце, не мисля че е замръзнала, но проблема си стои - изпълних така нареченото "Resetting The ECU" но веднага след като сложих клемата и я запалих, след 5-6 секунди чистачките отново се включиха сами, и продължиха да се полюшват насам натам......направих процедурата още веднъж, същия резултат, с едната разлика че един път не работеха непрекъснато, а така все едно са на таймер - с пауза от една секунда между ддва оборота......Иначе когато работят и изключа от контакт, и перата са в най - долно стационарно положение, и след около минута дам отново контакт, се включват през различен интервал - някой път след 5 сек, друг път през минута.....В шах съм, идея нямам откъде да захвана проблема.....Мисля утре ако проблема стои да ходя да я закачат на компютър или нещо от сорта......къде е по изгодно да ида, на 4 км, или там към Горубляне - не съм ходил досега и не знам точно?
          Alfa 156 2.0 TS
          Alfa 156 20VTurbo
          Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
          Locost TF1 3.0V6

          Коментар


            #6
            Чистачките нямат нищо общо с ECU-to!!!
            Frontera Sport, X20SE март 1998

            Коментар


              #7
              Ако си убеден в това, значи току що ми спести 30-40 лева, и проблема ще трябва да е механичен.....?!?!?Къде се намират "контролните" ако мога така да ги нарека механизми на чистачките да знаеш????Така по памет мисля че трябва да махна черната предпазна пластвасова кора която е в долната част на предното стъкло......понеже утре ме чака дълъг път и ако не оправя проблема мисля да махна бушона, щото не мога да карам така.....
              Alfa 156 2.0 TS
              Alfa 156 20VTurbo
              Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
              Locost TF1 3.0V6

              Коментар


                #8
                Vladim написа:
                Чистачките нямат нищо общо с ECU-to!!!
                Със сигурност е така.Пък проблема може да е и от лостчето в купето.
                125s/1600ccm/100ps

                Коментар


                  #9
                  Уж реагира на другите команди при смяна на позициите.....Някой знае ли къде се намира релето което регулира цикличноста на честачките и изобщо това......????
                  Alfa 156 2.0 TS
                  Alfa 156 20VTurbo
                  Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
                  Locost TF1 3.0V6

                  Коментар


                    #10
                    Ако имаш време... за да си сигурен, че проблема не е в контактора трябва да свалиш двете рамена на чистачките и пластмасовата кора за да стигнеш до мотора. Самите пластинки са вътре в него. Взимаш малко вряла вода и започваш бавно да обливаш мотора. Ако има замрязнали пластинки вътре трябва да се отпуснат от топлото. Виж обаче да не полееш нещо друго с тази вода и после, като замръзне да станат по-големи бели. Схемата, която командва цикличността при първо долно положение на чистачката още не съм я открил къде се намира... В краен случай, ако не можеш да се справиш махни бушона. След, като ще пътуваш на дълаг път може пластинките на контакторите и да се размразят сами. Виж... не съм 100% сигурен, че именно в това е проблема, но поне така от разстояние това диагностицирам.
                    Frontera Sport, X20SE март 1998

                    Коментар


                      #11
                      Снощи покарах малко из града, и по нашенски "почуках" по яко но корите на волана, корите под перата на чистачките, и изненадващо след час каране самовключване не се появи.....не изпробвах дали чистачките реагират на командите, исках да им дам малко почивка, днес ще видя дали като им дам команда за едно две почиствания, дали ще спрат изобщо....
                      Alfa 156 2.0 TS
                      Alfa 156 20VTurbo
                      Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
                      Locost TF1 3.0V6

                      Коментар


                        #12
                        Ама то има реле за цялата работа

                        Така или иначе някъде по тая кола трябва да има електронно реле,което да ги командва тези чистачки защото степените с интервали и скоростите всичко това е електроника.Проблема е че аз съм с Типо и дори на него незнам кое точно реле е за това обаче със сигурност имат такова.То командва цялата работа в смисъл като натиснеш да пръска и да мацат чистачките и степените и т.н.Нищо не пречи да е от него или както казахте от ключа на волана.Ако питате мен поровете из сервизните книги дали някъде някой споменава нещо за реле за чистачки или нещо от сорта и вижте какво си мисли че прави това реле с чистачките :P .Успех!
                        Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                        Коментар

                        Working...
                        X