Реших да напиша тази тема, защото наскоро се отървах от досаден проблем. Не е често срещан и може би поради това трудно се диагностицира. Мисля, че тук във форума имаше подобна тема, която обаче няма ясен финал. Надявам се информацията да бъде полезна на някой колега.Историята започва с една Брава 1.4 от 95-та. Скоро след покупката установих, че от време на време в скоростния лост се появява нехарактерна вибрация. Това става при ускорение на колата и се усеща се най-явно в диапазона 60 - 90км/ч на 3,4 и 5 предавка. Лоста се тресе напреки на движението на автомобила ритмичтно с амплитуда 3-4 см. Беше си гадория - в такива моменти предпочитах да си махна ръката към скоростния лост и да не го поглеждам . Интересното беше, че с отпускането на педала на газта вибрацията намалява и после изчезва. В момента, когато отново подам газ се появява. При движение по инерция вибрации нямаше. До колкото можех да преценя предницата също не се тресеше. Установих, че тресенето зависи пряко от оборотите на мотора - под 1500 и над 3500 вибрация почти нямаше. Като за начало започнах с най-лесното - баланс на гуми. Имаше малко биене в едната, но не това беше причината за тресенето на лоста. След това започна одисеята с майсторите. Ходих на 3 сервиза - всеки изкарваше своя версия за нещата - тампони, скоростна кутия и т.н. Простата сметка показа, че ако започна да сменям едно по-едно нещата бързо ще фалирам. До колкото можех аз да преценя, тампоните са ми наистина меки, но имат още живот. Що се отнася до скоростите .... нямах представа дали имат проблем, но се надявах да читави. Започнах да тормозя google и да се ровя в различни форуми. Много полезни бяха този на ситроен и на форд. След като прекарах няколко часа в тях си направих диагностика сам и прецених, че нещата идват от вътрешните карета. При първа възможност вдигнах колата на крик и видях, че във вътрешните карета има малък луфт - по-голям в дясното и по-малък в лявото. Трудно ми е да кажа колко е луфта - да кажем около 1 мм. Майсторите ми казаха, че е малък и че е малко вероятно това да е проблема. Аз упорите вярвах повече на себе си и намерих 2 полуоски на старо. Сториха ми се читави, купих ги и ги сложих. Резултатът беше повече от задоволителен. Вибрациите изчезнаха почти напълно. Изобщо не можех да ги доловя на 3,4 и 5-та скорост. Може би остана нещо дребно на 2-ра предавка, но наистина незначително. Преди да напиша темата разходих колата по магистралата за да съм сигурен в резултата - наистина всичко е наред. Предполагам, че проблема е бил износване на чашките на вътрешните карета. За съжаление не знам как да се уверя със сигурност дали е в тях или в тройния лагер.И така сметката е следната:2х40лв (полуоски) + 2х20лв (труд) = 100лвСпестените пари от смяна на тампони и скоростна кутия няма да ги коментирам :D
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Вибрации в скоростния лост. РЕШЕНО.
Collapse
X
-
много полезна информация.браво колегаbrava 1.412v Punto1.1 Nissan Stanza Punto 1.2i 16v Sporting 2000
http://www.bmwpower-bg.net/forums/vi...c.php?t=115270
Коментар
-
bivmo
-
Здравей те,от някоко дни съм собственик на Брава 1.6 16в,95г,и имам следният проблем:при обороти на двигателя м/у 1500-3500 оборота има биене(вибрации от двигателя,които се усещат в скоростният лост).Прочетох писаното до тук,но ми се струва че проблемът ми е друг.Вибрациите се усещат на място,когато съм СПРЯЛ на свободна и подавам плавно газ.Моля помагайте!brava 1.6 16v 95g
Коментар
-
Аз пък от скоро трудно включвам 1, 3 и 5 скорост. Даже понякога се самоизключват. Смених тампона на скоростите, щото стария беше свършил, нещата малко се оправиха, но съвсем малко. Четох една тема във форума - там препоръчваха да се напръскат щангите, конкретно люлката до хидравлика, с дълбокопроникващ спрей. Направих го, даже пръсках и със спрей за смазване, но проблемът си остана, макар, че още намаля. Почвам да си мисля, че е от самите скорости, обаче чакам малко да се постопли, че да сваля предпазната ламарина под скоростния лост. Не съм го правил никога, но мисля, че там има някакви пружини, които държат лоста в положение на свободна, които при мен нещо не действат както трябва. Лостът като че ли стои напрегнат към нечетните предавки. Ако някой е разглобявал тази част от лостовата система, да сподели опит. Ще ми е полезен.Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
Suzuki GSX 1100 E 1985 г.
Коментар
-
ivchotr написа:Аз пък от скоро трудно включвам 1, 3 и 5 скорост. Даже понякога се самоизключват. Смених тампона на скоростите, щото стария беше свършил, нещата малко се оправиха, но съвсем малко. Четох една тема във форума - там препоръчваха да се напръскат щангите, конкретно люлката до хидравлика, с дълбокопроникващ спрей. Направих го, даже пръсках и със спрей за смазване, но проблемът си остана, макар, че още намаля. Почвам да си мисля, че е от самите скорости, обаче чакам малко да се постопли, че да сваля предпазната ламарина под скоростния лост. Не съм го правил никога, но мисля, че там има някакви пружини, които държат лоста в положение на свободна, които при мен нещо не действат както трябва. Лостът като че ли стои напрегнат към нечетните предавки. Ако някой е разглобявал тази част от лостовата система, да сподели опит. Ще ми е полезен.now. BMW E39 523i '98 170hp
ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp
Коментар
-
Определено ще се разглабя, ами дано издържи докато не се постопли малко. Благодаря за инфото. Че тя работата взе да става като оня, дето обяснявал що е то зарята - "ага нема, нема, па току си е е..ло майката". Взе да прекъсва на бензин когато си иска. Ама това е друга тема. Ако се появи нещо дето не го схващам, ще се възползвам от предложението за помощ.Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
Suzuki GSX 1100 E 1985 г.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар