Реших да напиша тази тема, защото наскоро се отървах от досаден проблем. Не е често срещан и може би поради това трудно се диагностицира. Мисля, че тук във форума имаше подобна тема, която обаче няма ясен финал. Надявам се информацията да бъде полезна на някой колега.Историята започва с една Брава 1.4 от 95-та. Скоро след покупката установих, че от време на време в скоростния лост се появява нехарактерна вибрация. Това става при ускорение на колата и се усеща се най-явно в диапазона 60 - 90км/ч на 3,4 и 5 предавка. Лоста се тресе напреки на движението на автомобила ритмичтно с амплитуда 3-4 см. Беше си гадория - в такива моменти предпочитах да си махна ръката към скоростния лост и да не го поглеждам
. Интересното беше, че с отпускането на педала на газта вибрацията намалява и после изчезва. В момента, когато отново подам газ се появява. При движение по инерция вибрации нямаше. До колкото можех да преценя предницата също не се тресеше. Установих, че тресенето зависи пряко от оборотите на мотора - под 1500 и над 3500 вибрация почти нямаше. Като за начало започнах с най-лесното - баланс на гуми. Имаше малко биене в едната, но не това беше причината за тресенето на лоста. След това започна одисеята с майсторите. Ходих на 3 сервиза - всеки изкарваше своя версия за нещата - тампони, скоростна кутия и т.н. Простата сметка показа, че ако започна да сменям едно по-едно нещата бързо ще фалирам. До колкото можех аз да преценя, тампоните са ми наистина меки, но имат още живот. Що се отнася до скоростите .... нямах представа дали имат проблем, но се надявах да читави. Започнах да тормозя google и да се ровя в различни форуми. Много полезни бяха този на ситроен и на форд. След като прекарах няколко часа в тях си направих диагностика сам и прецених, че нещата идват от вътрешните карета. При първа възможност вдигнах колата на крик и видях, че във вътрешните карета има малък луфт - по-голям в дясното и по-малък в лявото. Трудно ми е да кажа колко е луфта - да кажем около 1 мм. Майсторите ми казаха, че е малък и че е малко вероятно това да е проблема. Аз упорите вярвах повече на себе си и намерих 2 полуоски на старо. Сториха ми се читави, купих ги и ги сложих. Резултатът беше повече от задоволителен. Вибрациите изчезнаха почти напълно. Изобщо не можех да ги доловя на 3,4 и 5-та скорост. Може би остана нещо дребно на 2-ра предавка, но наистина незначително. Преди да напиша темата разходих колата по магистралата за да съм сигурен в резултата - наистина всичко е наред. Предполагам, че проблема е бил износване на чашките на вътрешните карета. За съжаление не знам как да се уверя със сигурност дали е в тях или в тройния лагер.И така сметката е следната:2х40лв (полуоски) + 2х20лв (труд) = 100лвСпестените пари от смяна на тампони и скоростна кутия няма да ги коментирам :D

Коментар