Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Brava 1.4 12 v за и против

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Brava 1.4 12 v за и против

    Колеги скоро(преди 6-7 месеца)си купих brava 1.4 12v-98гВзех я не защото съм голям фен на fiat а защото имаше метан монтиран в италия.В последствие обаче все повече започнах да се убеждавам че не съм сгрешил.Колата вози чудесно.Лесно се управлява.Не харчи много(на метан пък съвсем)В първите 3-4 месеца не срещнах никакви проблеми ,ама никакви.После взе да не пали по някога но се оказа че е заради превключвателя на газовото.В момента е в сервис и ще ми сменят разпределителен вал.Ако някой е имал или има такава кола би ли споделил с какви проблеми мога да се сблъскам в бъдеще.[/url]

    #2
    аз бях така колега ефтена с метан 2004 година мареа 1.8 16V първите месеци супер но после шлайф на глава единия ми разпределителен вал беше износен поради счупване на повдигач имаше загар по капака и главата и дето да си играя смених целия двигател от германия си зех и части резервни и сега сам много доволен нямам поблем варви си както си я зех Италиянците не подаржат колите си особено като са на метан тя е карана карана
    Като изфорсирам на някой светофар изсмукват въздуха, всичко наоколо под 2.5 гасне

    Коментар


      #3
      Re: Brava 1.4 12 v за и против

      turmentor написа:
      В първите 3-4 месеца не срещнах никакви проблеми ,ама никакви.После взе да не пали по някога но се оказа че е заради превключвателя на газовото.В момента е в сервис и ще ми сменят разпределителен вал.Ако някой е имал или има такава кола би ли споделил с какви проблеми мога да се сблъскам в бъдеще.[/url]
      Може да очакваш отново смяна на разпределителен вал ако не вникнеш в проблема защо го износва.Причините могат да бъдат или запушени магистрали за маслото или износени уплътнения на паяка който маже вала.
      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

      Коментар


        #4
        Така е, задължително да ти сменят кобилиците и гумичките на маслената магистрала. Защото щом ти е износен вала то и кобилицата е износена.
        Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

        Коментар


          #5
          teki4a_lyd написа:
          аз бях така колега ефтена с метан 2004 година мареа 1.8 16V първите месеци супер но после шлайф на глава единия ми разпределителен вал беше износен поради счупване на повдигач имаше загар по капака и главата и дето да си играя смених целия двигател от германия си зех и части резервни и сега сам много доволен нямам поблем варви си както си я зех Италиянците не подаржат колите си особено като са на метан тя е карана карана
          Колега,има едно неписано правило.Кола с газова уредба от Италия-НИКОГА.Италианците си слагат газова уредба на колата когато им предстои да навъртват над 30000 клм годишно.Иначе не е рентабилно.Отделно дето карат колите си с евтини масла и без смяна-само с доливане.Е,не всички,има и изключения.Отделно дето по принцип,кола с газова уредба е РАЗВАЛЕНА кола.

          Коментар


            #6
            Абе повечето от това дето ми гоказвате го знам (за кола от италия с газова уредба )Искам да питам още нещо.Чувам че по принцип на този мотор който имам дава често проблеми с раз. вал, и че само нов ще реши проблема, защото ако е втора ръка ще е в същото състояние като моя. Като си купувах кола някой ми каза "италианските коли не струват".Не съм съгласен. Колата ми е в такова състояние защото е карана в италия а не защото е италианска.Ако не беше това с раз. вал колата си е шес точки.Ама ей ся като сложа нов ще се оправи.

            Коментар


              #7
              turmentor написа:
              Абе повечето от това дето ми гоказвате го знам (за кола от италия с газова уредба )Искам да питам още нещо.Чувам че по принцип на този мотор който имам дава често проблеми с раз. вал, и че само нов ще реши проблема, защото ако е втора ръка ще е в същото състояние като моя. Като си купувах кола някой ми каза "италианските коли не струват".Не съм съгласен. Колата ми е в такова състояние защото е карана в италия а не защото е италианска.Ако не беше това с раз. вал колата си е шес точки.Ама ей ся като сложа нов ще се оправи.
              Mного си точен колега с разсъжденията си.Този дефект с разпр.вал на 1,4 в Германия не е познат.Аз лично харесвам този двигател и колата си е много добре с него и е най икономичното Браво/а.Единственото е че иска точното масло и редовна смяна.Който иска да си купи 1,4/12V да го търси внос от Германия и за още по-сигурно-проврка на разпред.вал и кобилици преди покупката.Работата е за 10 мин.И разбира се без газова уредба,независимо каква.

              Коментар


                #8
                Stefan Hadjov написа:
                turmentor написа:
                Абе повечето от това дето ми гоказвате го знам (за кола от италия с газова уредба )Искам да питам още нещо.Чувам че по принцип на този мотор който имам дава често проблеми с раз. вал, и че само нов ще реши проблема, защото ако е втора ръка ще е в същото състояние като моя. Като си купувах кола някой ми каза "италианските коли не струват".Не съм съгласен. Колата ми е в такова състояние защото е карана в италия а не защото е италианска.Ако не беше това с раз. вал колата си е шес точки.Ама ей ся като сложа нов ще се оправи.
                Mного си точен колега с разсъжденията си.Този дефект с разпр.вал на 1,4 в Германия не е познат.Аз лично харесвам този двигател и колата си е много добре с него и е най икономичното Браво/а.Единственото е че иска точното масло и редовна смяна.Който иска да си купи 1,4/12V да го търси внос от Германия и за още по-сигурно-проврка на разпред.вал и кобилици преди покупката.Работата е за 10 мин.И разбира се без газова уредба,независимо каква.
                Във фирмата в която работя имаме налични около 30 броя валове за 1,4 и по 1-2 за другите двигатели/1,6, 1,8/ -при нова доставка нещата са същите много валове за 1,4 -не знам какъв е проблема ,но се скапват- щом се купуват толкова!!Явно тези двигатели имат конструктивен дефект!!

                Коментар


                  #9
                  andreigg написа:
                  Stefan Hadjov написа:
                  turmentor написа:
                  Абе повечето от това дето ми гоказвате го знам (за кола от италия с газова уредба )Искам да питам още нещо.Чувам че по принцип на този мотор който имам дава често проблеми с раз. вал, и че само нов ще реши проблема, защото ако е втора ръка ще е в същото състояние като моя. Като си купувах кола някой ми каза "италианските коли не струват".Не съм съгласен. Колата ми е в такова състояние защото е карана в италия а не защото е италианска.Ако не беше това с раз. вал колата си е шес точки.Ама ей ся като сложа нов ще се оправи.
                  Mного си точен колега с разсъжденията си.Този дефект с разпр.вал на 1,4 в Германия не е познат.Аз лично харесвам този двигател и колата си е много добре с него и е най икономичното Браво/а.Единственото е че иска точното масло и редовна смяна.Който иска да си купи 1,4/12V да го търси внос от Германия и за още по-сигурно-проврка на разпред.вал и кобилици преди покупката.Работата е за 10 мин.И разбира се без газова уредба,независимо каква.
                  Във фирмата в която работя имаме налични около 30 броя валове за 1,4 и по 1-2 за другите двигатели/1,6, 1,8/ -при нова доставка нещата са същите много валове за 1,4 -не знам какъв е проблема ,но се скапват- щом се купуват толкова!!Явно тези двигатели имат конструктивен дефект!!
                  Да,наистина колега,може да се каже че тези двигатели имат дефект и той се състои в следното:когато се кара с неподходящо масло без да се сменява,а само с доливане настъпва момент когато се запушват маслопроводните пътища смазващи разпределителния вал и кобилиците.Когато се ползва подходящото масло и се сменява по инструкция,този дефект не се проявява.За това трябва всеки да си прави сметката какво купува и от къде го купува.Виждал съм коли с този двигател на 300000 клм в Германия и този дефект е непознат.Но в Германия,не в Италия.

                  Коментар


                    #10
                    @Stefan Hadjov: Колега не е само от маслото стига сме фантазирали за колите от Германия. Маслената магистрала се уплътнява към главата чрез едни гумички, които с времето стават твърди като пластмаса. Тогава маслото почва да пропуска през тях и изобщо не стига до дупките горе на маслената магистрала от които по принцип трябва да маже вала. Така че, само смяна на вала и прочистване на магистралата е мижи да те лажем.
                    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                    Коментар


                      #11
                      spark написа:
                      @Stefan Hadjov: Колега не е само от маслото стига сме фантазирали за колите от Германия. Маслената магистрала се уплътнява към главата чрез едни гумички, които с времето стават твърди като пластмаса. Тогава маслото почва да пропуска през тях и изобщо не стига до дупките горе на маслената магистрала от които по принцип трябва да маже вала. Така че, само смяна на вала и прочистване на магистралата е мижи да те лажем.
                      Пълна заблуда,като много други обяснения.Само маслото с много утайки и мръсотии води до този дефект.Независимо дали е от Италия или Германия или където и другаде.Втвърдяването на гумичките не води до такива пропуски,че да не може да се маже разпред.вал при положение,че налягането на маслото в маслената магистрала е 4 бара.Просто това е абсурд и заблуда.И да туриш метални уплътнители пак ще стига масло.Всичко идва от запушване на малките отвори в така наречения паяк/както някои го наричат/.Защо двигатели на 300000 клм нямат този дефект и като отвориш капака на клапаните вътре все едно вчера е налято маслото.Абсолютна чистота и никави мръсотии.Това е истината.Истинско масло и редовна смяна.А този дефект който имат тези двигатели,мога да подскажа на колегите как да го отстранят.Свалят си паяка и разпробиват изходящите отвори на паяка с бургия 2,5 мм.без да се интерисуват дали са твърди гумичките или не.Оставят ги същите.Никога вече няма да се прояви този дефект.Това е истинското решение и каране с истинско масло.Колега,ти явно не държиш сметка какво е значението на правилното масло.Ти не можеш да си представиш какво съм виждал,когато съм отварял по някакъв повод капак на клапани на двигател дошъл от Италия.Ние тук в BG сме Богове като собственици на коли,сравнени с тези италиански цигани.Съжалявам,но нямам друга дума с която да ги определя.Лошото е че точно на тези цигани идват колите у нас.И след това им береме греховете. Аз например,ако ми трябва кола от този клас с удоволствие бих си купил такава с този двигател,но преди покупката бих направил проверка на разпред.вал , кобилици и какво е състоянието му от вътре по отношение на чистота,веднага бих разпробил отворите на "паяка",зареждам с подходящото масло и само каране.Двигателя като конструкция е изключително добър и много лесно обслужваем и лично аз много го уважавам.Някой ще ми възрази,защо го спират от производство след 2000 год.Защото е моно инжекция и с 12V,и не може да се вкара в стандартите Евро 3,4,5 и т.н.А не защото е лош.

                      Коментар


                        #12
                        Колеги, балагодаря ви за интереса който проявихте към темата. Когато си купувах колата ако знаех тези неща щях да бъда по бдителен но уви.Искам да питам сега като(ако)сложа нов вал и сменям маслото редовно дали ще ми се появи същият дефект.

                        Коментар


                          #13
                          Колеги, балагодаря ви за интереса който проявихте към темата. Когато си купувах колата ако знаех тези неща щях да бъда по бдителен но уви.Искам да питам сега като(ако)сложа нов вал и сменям маслото редовно дали ще ми се появи същият дефект.

                          Коментар


                            #14
                            При мен не се е появил вече почти две години, но аз смених вал, кобилици, гумички на маслената магистрала и 4-5 повдигача.
                            Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                            Коментар


                              #15
                              и аз сам сменил всичко това + още някой работи (термостат,бендикс и т.н.)Абе за сега 400лв без смяна на вал.

                              Коментар

                              Working...
                              X