Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ламбда сонда

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    johnfound написа:
    gad3n написа:
    ... днес ми мериха сондата и работи от време на време и при изфорсиране спира да отчита .. това беше и моята идея дали е заради липсата на съпротивление
    Не, не е от липсата на съпротивление. Въобще, ламбда сондата работи независимо от това има ли катализатор или няма. Виж на катализатора му трябва работеща ламбда сонда, но това не е важно в твоя случай.При изфорсиране ламбда сондата не играе по принцип. И въобще какво точно ти мериха? Какво точно имаш предвид като казваш "работи"? И какво като казваш "от време на време", освен преходните режими на двигателя?
    Абсолютно вярно!!!Освен това катализаторите имат заводски пробег от 120 000 до 150000 км след това се СМЕНЯТ. Дали се вдига мощността след сваляне на катализатор ? И се вдига разхода. Да (естествено в малки граници)На бегачките не свалят гарнетата само за повече шум.А защото създават съпротивление,до някаде то помага но и пречи. Запушен катализатор означава намалена мощност на колата.Ламбда сондата "засича" количеството кислород в изгорелите газове, махайки катализатора ти не променяш параметрите на кислорода в изгорелите газове.
    125s/1600ccm/100ps

    Коментар


      #17
      РАЗБИРА СЕ ЧЕ СЕ ПРОМЕНЯТ... казах... потърсете писано е защо - не ми се пише... вече 4-ти път обяснявам - променят се показанията и ламбда сондата отчита показания които са грешни за компютъра в следствие на което се променя работата му...автомобила и електрониката му са настроени за наличието на катализатор, за наличието на всяко гърне и т.н.един колега много точно беше направил сравнение... пробвай да махнеш един резистор от изходната верига и мери после тока през цялата верига да видим ще намериш ли някъде показание като предишното...
      FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]

      Коментар


        #18
        [quote="Mazgarev"]РАЗБИРА СЕ ЧЕ СЕ ПРОМЕНЯТ... казах... потърсете писано е защо - не ми се пише... вече 4-ти път обяснявам - променят се показанията и ламбда сондата отчита показания които са грешни за компютъра в следствие на което се променя работата му...автомобила и електрониката му са настроени за наличието на катализатор, за наличието на всяко гърне и т.н.един колега много точно беше направил сравнение... пробвай да махнеш един резистор от изходната верига и мери после тока през цялата верига да видим ще намериш ли някъде показание като предишното...[/quote Точно защото е писано много по въпроса.(а това с тока май е малко неумесно)Абе да нека колегата дето пусна темата да реши как да постъпи. (по другите форуми има много изписано)
        125s/1600ccm/100ps

        Коментар


          #19
          нека колегата да прецени наистина... аз съм се интересувал доста защото и аз мислех да го махам... казах каквото имах да казвам... нека сподели после как е постъпил... П.П.: с тока е уместно - уча електротехника и смятам че е уместно
          FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]

          Коментар


            #20
            на всички коли е там... въпроса е че се бърка понеже цялостната работа на двигателя се променя просто защото системата е проектирана за наличието на катализатор...
            FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]

            Коментар


              #21
              Mazgarev написа:
              на всички коли е там... въпроса е че се бърка понеже цялостната работа на двигателя се променя просто защото системата е проектирана за наличието на катализатор...
              Ако ламбда сондата мереше някой от параметрите на потока - налягане, дебит, температура - щях да се съглася с тебе на 100%. Тя обаче не мери тези параметри, а мери само концентрацията на кислорода. Тази концентрация не се променя по никакъв начин при промени в изпускателната система след сондата. Единствената повреда която може да доведе до промяна на показанията на сондата е разхерметизиране на изпускателният тракт преди ламбда сондата със засмукване на външен въздух, който да промени концентрацията на кислород в изходящите газове. Честно казано не ме интересува никак какво се е изписало по темата, защото логиката си е логика и физиката си е физика. Още повече, че има и коли които имат ламбда сонда и нямат катализатор чисто заводски.
              Fiat Ritmo 105TC
              1600cc 105к.с.

              Коментар


                #22
                Наистина сме писали по темата. Кислородния преобразувател е там с цел да подава сигнал за качеството на гориво-въздушната смес, което трябва да се поддържа в тесни граници за да не се наруши работата на катализатора. В някои системи има монтирана ламбда собда преди и след катализатора. При такива, при които е монтирана само пред него-ако се премахне катализатора се променя ежекторния ефект(увеличава се) Датчика отчита не изменението на скоростта, а чисто и просто изменението на концентрацията на кислород между вътрешната и външната повърхност на тялото на сондата създава потенциална разлика. Увеличаването на този ежекторния ефект може да доведе до неправилно отчитане на сондата, поради по-голямата скорост(може, не е задължително)Затова и поставянето на гърне, което създава същото съпротивление като на нов катализатор би решило изцяло проблема. Обаче, произвеждат се т.нар. "спортни катализатори", които струват повече от нормалните и там ефекта идва точно от учвеличаване на ежекторния ефект. Нова подобрена сонда не се монтира. Това ме навежда на мисълта, че намаляването на съпротивлението в изпускателния тракт в известна степен(както е с махането на катализатора) не оказва съществено влияние на сондата(на практика)или е пренебрежимо малко. Ама това са само мои догатки. Затова и моето мнение по въпроса дали махането на катализатора поврежда сондата е не. А дали се оказва влияние върху правилното отчитане е друг въпрос. От моята практика, махнах си катализатора на старата ми кола, без да слагам гърне и 3 години карах след това, по 15 000 км на година средно и нямах грижи с ламбда сондата.

                Коментар


                  #23
                  Ламбдата не я поврежда махането на катализатора, а тоя дето монтира тръбата на мястото на катализатора, в 90% от случаите е точно така. Щото разни измислени майстори на демонтират сондата преди махането на катализатора а почват едни прозволни съчинения с флекса и СО-то. Ражат, заваряват, чукат и т.н. а кислородния датчик е чувствителен и резултата е на лице -> неработеща или некоректно работеща ламбда сонда!
                  Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
                  Uno 75 1.5i.e.8V 88`

                  Коментар


                    #24
                    ***

                    Crusader написа:
                    Ламбдата не я поврежда махането на катализатора, а тоя дето монтира тръбата на мястото на катализатора, в 90% от случаите е точно така. Щото разни измислени майстори на демонтират сондата преди махането на катализатора а почват едни прозволни съчинения с флекса и СО-то. Ражат, заваряват, чукат и т.н. а кислородния датчик е чувствителен и резултата е на лице -> неработеща или некоректно работеща ламбда сонда!
                    Колегата е абсолютно прав !Това е масовата практика в БГ !Искам само да добавя още нещо по въпроса-т.к. двата компонента /ламбда сонда и катализатор/ са с практически еднакъв ресурс-средно 100-120х. км повечето производители препоръчват смяната да става едновременно...по ресурс !
                    Ex. Grande Punto Driver

                    Коментар


                      #25
                      Re:

                      vesko.t написа:
                      ....средно 100-120х. км повечето производители препоръчват смяната да става едновременно...по ресурс !
                      А това вече е другата истина А на нас повечето ни коли са ги миииинали....

                      Коментар


                        #26
                        колеги смених току що сондата и новата поне по лични наблюдения си бачка и без катализатора явно проблема си е бил в нея оборотите вече не играят грам ще видим как се държи и разхода че преди беше майкооо милааа лошото е че вече нямам и 1 стотинка да я закарам на елкон Yellow_Flash_Colorz_PDT_29
                        Madness Motorsport
                        (\__/)
                        (='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
                        (")_(") signature to help him gain world domination.

                        Коментар


                          #27
                          BTW миналата седмица като бях на елкона ония пичове ахнаха еку-то показва 150 градуса темп. на двигателя и 90 градуса темп. на въздуха след едночасово умуване измислиха 4е всичко си е ОК просто компа врьща грешни данни иначе четял вярно ... някой сбльсквал ли се е с подобен проблем
                          Madness Motorsport
                          (\__/)
                          (='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
                          (")_(") signature to help him gain world domination.

                          Коментар


                            #28
                            gad3n написа:
                            BTW миналата седмица като бях на елкона ония пичове ахнаха еку-то показва 150 градуса темп. на двигателя и 90 градуса темп. на въздуха след едночасово умуване измислиха 4е всичко си е ОК просто компа врьща грешни данни иначе четял вярно ... някой сбльсквал ли се е с подобен проблем
                            Така се получава когато избрания софтуер не сьответства на ECU-то, но вьпреки това се получава определен диалог и грешни стойности!

                            Коментар

                            Working...
                            X