johnfound написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ламбда сонда
Collapse
X
-
125s/1600ccm/100ps
-
РАЗБИРА СЕ ЧЕ СЕ ПРОМЕНЯТ... казах... потърсете писано е защо - не ми се пише... вече 4-ти път обяснявам - променят се показанията и ламбда сондата отчита показания които са грешни за компютъра в следствие на което се променя работата му...автомобила и електрониката му са настроени за наличието на катализатор, за наличието на всяко гърне и т.н.един колега много точно беше направил сравнение... пробвай да махнеш един резистор от изходната верига и мери после тока през цялата верига да видим ще намериш ли някъде показание като предишното...FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]
Коментар
-
[quote="Mazgarev"]РАЗБИРА СЕ ЧЕ СЕ ПРОМЕНЯТ... казах... потърсете писано е защо - не ми се пише... вече 4-ти път обяснявам - променят се показанията и ламбда сондата отчита показания които са грешни за компютъра в следствие на което се променя работата му...автомобила и електрониката му са настроени за наличието на катализатор, за наличието на всяко гърне и т.н.един колега много точно беше направил сравнение... пробвай да махнеш един резистор от изходната верига и мери после тока през цялата верига да видим ще намериш ли някъде показание като предишното...[/quote Точно защото е писано много по въпроса.(а това с тока май е малко неумесно)Абе да нека колегата дето пусна темата да реши как да постъпи. (по другите форуми има много изписано)125s/1600ccm/100ps
Коментар
-
Mazgarev написа:на всички коли е там... въпроса е че се бърка понеже цялостната работа на двигателя се променя просто защото системата е проектирана за наличието на катализатор...Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Наистина сме писали по темата. Кислородния преобразувател е там с цел да подава сигнал за качеството на гориво-въздушната смес, което трябва да се поддържа в тесни граници за да не се наруши работата на катализатора. В някои системи има монтирана ламбда собда преди и след катализатора. При такива, при които е монтирана само пред него-ако се премахне катализатора се променя ежекторния ефект(увеличава се) Датчика отчита не изменението на скоростта, а чисто и просто изменението на концентрацията на кислород между вътрешната и външната повърхност на тялото на сондата създава потенциална разлика. Увеличаването на този ежекторния ефект може да доведе до неправилно отчитане на сондата, поради по-голямата скорост(може, не е задължително)Затова и поставянето на гърне, което създава същото съпротивление като на нов катализатор би решило изцяло проблема. Обаче, произвеждат се т.нар. "спортни катализатори", които струват повече от нормалните и там ефекта идва точно от учвеличаване на ежекторния ефект. Нова подобрена сонда не се монтира. Това ме навежда на мисълта, че намаляването на съпротивлението в изпускателния тракт в известна степен(както е с махането на катализатора) не оказва съществено влияние на сондата(на практика)или е пренебрежимо малко. Ама това са само мои догатки. Затова и моето мнение по въпроса дали махането на катализатора поврежда сондата е не. А дали се оказва влияние върху правилното отчитане е друг въпрос. От моята практика, махнах си катализатора на старата ми кола, без да слагам гърне и 3 години карах след това, по 15 000 км на година средно и нямах грижи с ламбда сондата.
Коментар
-
Ламбдата не я поврежда махането на катализатора, а тоя дето монтира тръбата на мястото на катализатора, в 90% от случаите е точно така. Щото разни измислени майстори на демонтират сондата преди махането на катализатора а почват едни прозволни съчинения с флекса и СО-то. Ражат, заваряват, чукат и т.н. а кислородния датчик е чувствителен и резултата е на лице -> неработеща или некоректно работеща ламбда сонда!Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
Uno 75 1.5i.e.8V 88`
Коментар
-
***
Crusader написа:Ламбдата не я поврежда махането на катализатора, а тоя дето монтира тръбата на мястото на катализатора, в 90% от случаите е точно така. Щото разни измислени майстори на демонтират сондата преди махането на катализатора а почват едни прозволни съчинения с флекса и СО-то. Ражат, заваряват, чукат и т.н. а кислородния датчик е чувствителен и резултата е на лице -> неработеща или некоректно работеща ламбда сонда!Ex. Grande Punto Driver
Коментар
-
колеги смених току що сондата и новата поне по лични наблюдения си бачка и без катализатора явно проблема си е бил в нея оборотите вече не играят грам ще видим как се държи и разхода че преди беше майкооо милааа лошото е че вече нямам и 1 стотинка да я закарам на елкон Yellow_Flash_Colorz_PDT_29Madness Motorsport
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.
Коментар
-
BTW миналата седмица като бях на елкона ония пичове ахнаха еку-то показва 150 градуса темп. на двигателя и 90 градуса темп. на въздуха след едночасово умуване измислиха 4е всичко си е ОК просто компа врьща грешни данни иначе четял вярно ... някой сбльсквал ли се е с подобен проблемMadness Motorsport
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.
Коментар
-
gad3n написа:BTW миналата седмица като бях на елкона ония пичове ахнаха еку-то показва 150 градуса темп. на двигателя и 90 градуса темп. на въздуха след едночасово умуване измислиха 4е всичко си е ОК просто компа врьща грешни данни иначе четял вярно ... някой сбльсквал ли се е с подобен проблем
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар