Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ламбда сонда

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Ламбда сонда

    Възможно ли е ламбдата ми да не работи заради махнатия катализатор или просто е сдала багажа ... на мястото на катализатора сложих само тръба т.е. няма гърне което да прави съпротивление .... мерси предварително !PS: автомобила е пунто спортинг 1.2 16V
    Madness Motorsport
    (\__/)
    (='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
    (")_(") signature to help him gain world domination.

    #2
    Ми възможно е, гашниците, дето режат с флекса и заваряват с CO-то, без да свалят сондата имат сериозен шанс да я скапят /тия дето са ти махали катализатора/. За да си сигурен мини на диагностика, но в добър сервиз, ще ти вземат 20-тина лева диагностиката. По добре е от нова сонда за 120-180!
    Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
    Uno 75 1.5i.e.8V 88`

    Коментар


      #3
      не е правилно че не са ти сложили резонаторно гърне и въобще незнам защо го махате тоз катализатор - той се чисти (а и не вдига конете )... мислиш си че ламбда сондата ти не работи, но всъщност е точно обратното! тя си мери съвсем правилно, обаче махайки катализатора и неговото съпротивление сондата отчита вече съвсем други стойности (замисли се защо), в следствие на това комоютъра ти влиза в авариен режим, колата харчи повече и върви по-малко...решението е едно: сложи резонаторно гърне или катализатор!
      FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]

      Коментар


        #4
        При Алфата си има резонаторно гърне след катализатора и не е необходимо слагането на такова, достатъчна е и тръба. Но Вашите коли не знам как са. Първо ресет на ЕКУ-то и ако не стане - диагностика!Колега, как се чисти катализатор?
        Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
        Uno 75 1.5i.e.8V 88`

        Коментар


          #5
          mazgarev то4но това имах предвид дали ще се оправи ако сложа гърне или катализатор ... днес ми мериха сондата и работи от време на време и при изфорсиране спира да отчита .. това беше и моята идея дали е заради липсата на съпротивление
          Madness Motorsport
          (\__/)
          (='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
          (")_(") signature to help him gain world domination.

          Коментар


            #6
            gad3n написа:
            ... днес ми мериха сондата и работи от време на време и при изфорсиране спира да отчита .. това беше и моята идея дали е заради липсата на съпротивление
            Не, не е от липсата на съпротивление. Въобще, ламбда сондата работи независимо от това има ли катализатор или няма. Виж на катализатора му трябва работеща ламбда сонда, но това не е важно в твоя случай.При изфорсиране ламбда сондата не играе по принцип. И въобще какво точно ти мериха? Какво точно имаш предвид като казваш "работи"? И какво като казваш "от време на време", освен преходните режими на двигателя?
            Fiat Ritmo 105TC
            1600cc 105к.с.

            Коментар


              #7
              johnfound написа:
              gad3n написа:
              ... днес ми мериха сондата и работи от време на време и при изфорсиране спира да отчита .. това беше и моята идея дали е заради липсата на съпротивление
              Не, не е от липсата на съпротивление. Въобще, ламбда сондата работи независимо от това има ли катализатор или няма. Виж на катализатора му трябва работеща ламбда сонда, но това не е важно в твоя случай.При изфорсиране ламбда сондата не играе по принцип. И въобще какво точно ти мериха? Какво точно имаш предвид като казваш "работи"? И какво като казваш "от време на време", освен преходните режими на двигателя?
              ооо далеч не съм съгласен... колега без съпротивлението на катализатора ламда сондата отчита съвсем различни стойности... писано е по темата потърсете хората са го обяснявали дълго е и не ми се пише толкова много... и защо пък смяташ че на катализатора му трябва работеща ламбда сонда??? - това не го разбрах...
              FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]

              Коментар


                #8
                Mazgarev написа:
                johnfound написа:
                gad3n написа:
                ... днес ми мериха сондата и работи от време на време и при изфорсиране спира да отчита .. това беше и моята идея дали е заради липсата на съпротивление
                Не, не е от липсата на съпротивление. Въобще, ламбда сондата работи независимо от това има ли катализатор или няма. Виж на катализатора му трябва работеща ламбда сонда, но това не е важно в твоя случай.При изфорсиране ламбда сондата не играе по принцип. И въобще какво точно ти мериха? Какво точно имаш предвид като казваш "работи"? И какво като казваш "от време на време", освен преходните режими на двигателя?
                ооо далеч не съм съгласен... колега без съпротивлението на катализатора ламда сондата отчита съвсем различни стойности... писано е по темата потърсете хората са го обяснявали дълго е и не ми се пише толкова много... и защо пък смяташ че на катализатора му трябва работеща ламбда сонда??? - това не го разбрах...
                Ми щот ако не работи и сместа е богата, неизгорялото гориво му еб@#ава мамата!
                Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
                Uno 75 1.5i.e.8V 88`

                Коментар


                  #9
                  Crusader написа:
                  Колега, как се чисти катализатор?
                  катализатор се чисти като се демонтира, отвори, сменят му се карантиите и се затвори... цялата процедура струва 50лв. и ефекта е че не си махал нищо, колата работи по същия начин и имаш катализатор...ако искаш пиши ми л.с. ще ти дам адреса на човека който ми го оправи и съм мноооого доволен :D имаше много спорове преди да го направя, обаче го направих и... фактите са си факти...
                  FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]

                  Коментар


                    #10
                    замерваха нещо сондата и ту показваше права линия ту показваше яко набра4кана линия майстора каза 4е като е права не работи и просто включва от време на време тогава линията се променяла
                    Madness Motorsport
                    (\__/)
                    (='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
                    (")_(") signature to help him gain world domination.

                    Коментар


                      #11
                      Mazgarev написа:
                      Crusader написа:
                      Колега, как се чисти катализатор?
                      катализатор се чисти като се демонтира, отвори, сменят му се карантиите и се затвори... цялата процедура струва 50лв. и ефекта е че не си махал нищо, колата работи по същия начин и имаш катализатор...ако искаш пиши ми л.с. ще ти дам адреса на човека който ми го оправи и съм мноооого доволен :D имаше много спорове преди да го направя, обаче го направих и... фактите са си факти...
                      Благодаря за инфото, но съм чааааак от Белене и вече съм го махнал, но го запазих в случай че прз 2007 ми се наложи да го сложа пак, но иначе само с тръба колата направо лети /на газ съм, а по бърза и мощна от колкото на бенз./, обаче ме счупи от разход-15! А инфото е полезно, дай ако обичаш телефон или накаква връзка!
                      Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
                      Uno 75 1.5i.e.8V 88`

                      Коментар


                        #12
                        gad3n написа:
                        mazgarev то4но това имах предвид дали ще се оправи ако сложа гърне или катализатор ... днес ми мериха сондата и работи от време на време и при изфорсиране спира да отчита .. това беше и моята идея дали е заради липсата на съпротивление
                        В нормално функционираща система на впръскване напрежението на изводите на ламбда-сондата трябва да бъде между 0,5 и 0,9 V. Щом сондата регистрира бедна смес - напрежение по-ниско от 0,5V незабавно се увеличава времето на впръскване, при преобогатена смес сондата регистрира 0,9V и блока за управление ейства аналогично...Такива колебания трябва да стават на всеки 2 секунди. Ако стават по-рядко е възможно сондата да е замърсена, ако напрежението е постоянно трябва да се провери на какво се дължи това постоянно изгаряне...тук обаче е кофти момента че сондата ти отчита стойности, които компютъра смята за грешни и се включва в авариен режим...
                        FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]

                        Коментар


                          #13
                          Има такова поняти е "мързелива сонда" когато сондата или не реагира или е с голямо забавяне, такава сонда е за смяна, но май имаше някаква фирма дето ги рециклира, но каква е гаранцията - не знам!
                          Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
                          Uno 75 1.5i.e.8V 88`

                          Коментар


                            #14
                            лампата на инжекциона не ми е светкала обаче нито ведньж ... чудя се дали да пробвам първо да и сложа гърне или направо сондата да сменям ... че ми писна вече и от пишман майстори
                            Madness Motorsport
                            (\__/)
                            (='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
                            (")_(") signature to help him gain world domination.

                            Коментар


                              #15
                              сигурно ги зачистват, знам ли...но това е... иди на читав техник да ти каже: работи, неработино за мен проблема идва от това че го няма съпротивлението... при колегата с Алфа са си го измислили но при наще коли не стоят така нещата защото тя сондата може да се измери и да се прецени работата й само докато е включена в запален двигател и когато всичко останало по двигателя и по отделителната система е в ред...
                              FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]

                              Коментар

                              Working...
                              X