От 4 години карам Фиат Брава 1,6 16v. Миналата година двама майстори ми казаха, че стартера не звучи добре и сигурно е за ремонт или смяна. Аз самия също чувах странен шум понякога при палене. Реших да не чакам да се скапе съвсем и го дадох за ремонт. Казаха, че не можел да се ремонтира, а трябвало да се смени. ОК. Смениха го - дадоха ми стария и се почна. При палене при загрята кола първия оборот понякога беше бавен. С времето ставаха все по-трудни първите превъртания. Усещаше се, че се мъчи, но все успявах да запаля. Докато накрая дойде момента, в който просто не успях да я запаля - върти бавно няколко пъти и спре. Установих, че малко да поизстине за 5-10 мин. и пак пали като пушка. Отидох при друг майстор да види колата и стартера. Той го свалил и го занесъл на хора, които се занимават с ремонт на стартери и те казали, че стартера си е наред. Посъветвали го да види нек’ви настройки по колата. Доколкото си спомням нещо за аванса ми говореше, че го пипнал. И наистина след като ми върна колата вече можех да я паля загрята, макар че пак се усещаше усилие при първите обороти. Обаче лека полека нещата, в рамките на няколко седмици, отново се влошиха и се върнаха на положение, че не мога да я паля загрята . Айде пак при първия майстор и му казах да си ми сложи стария стартер и да ми върне парите. Сложи го стария стартер и колата се оправи. Дори вече не чувах старото стържене на стартера. И така сигурно 4 месеца си карах с идеята, че проблема е бил в новия стартер, и че вече всичко е наред. Обаче днес изведнъж отново отказа да запали при топъл двигател. Направи 4 бавни оборота и млъкна. Отворих капака, по отработената процедура, изчаках 5 минути и запалих. Изгасих я, пак запалих вече с четвърт оборот и така няколко пъти- все едно нещо се отпуши.Меко казано не разбирам много от коли. Но гледам да си поддържам бравата, да не отлагам проблемите и да я водя на читави майстори. Прегледах стари теми с проблеми подобни на моя, но не открих аналогичен случай. Затова се реших да си постна проблема. Ако някой има някакви идеи нека да сподели щото искам да съм по-подготвен като тръгна пак по майстори.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Фиат Брава 1,6 16v. не пали топла
Collapse
X
-
А колега питал ли си маисторите дали няма опция като загрее мотора да ти затяга и за това стартера да се мъчи и да неможе да завърти.пробваи с друго масло може да е заради него.Защото така както разказваш какво прави това не е от стартера а от самия мотор,и ми е интересно как ти променят центровката при положение,че това не е с дистрибуторна капачка та да я върти как му доиде за да ти я центрова.FIAT BRAVO 1,6 16V 103ps ''97''г.
-
u_bo
колега , пиши на ivalena от форума - тя оправи подобен проблемако ти се чете:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...784&highlight=
Коментар
-
zzzz323 написа:А колега питал ли си маисторите дали няма опция като загрее мотора да ти затяга и за това стартера да се мъчи и да неможе да завърти.zzzz323 написа:пробваи с друго масло може да е заради него.zzzz323 написа:Защото така както разказваш какво прави това не е от стартера а от самия мотор,и ми е интересно как ти променят центровката при положение,че това не е с дистрибуторна капачка та да я върти как му доиде за да ти я центрова.
Коментар
-
u_bo
трудно въртене няма как да е от ЕКУ,а колегата с дистрибуторната капачка е прав - качили са те на черешатанякой сетил ли се е да :вържи един мултицет на клемите на акумулатора, изкарай си го в купетои наблюдавай напрежението - при нормално въртене, при трудно въртене ... това ще даде насока
Коментар
-
Има един датчик на xоуд или там както му е името принципно като се развали колата като загрее и като я изгасиш после неиска да запали като се оxлади малко и пали,но това незнам дали го има при тези мотори питай ако има пробвай с друг дали ще го има пак проблема. :DFIAT BRAVO 1,6 16V 103ps ''97''г.
Коментар
-
u_bo
zzzz323 написа:Има един датчик на xоуд или там както му е името принципно като се развали колата като загрее и като я изгасиш после неиска да запали като се оxлади малко и пали,но това незнам дали го има при тези мотори питай ако има пробвай с друг дали ще го има пак проблема. :D
Коментар
-
Добре де колеги, какво е това затягане? Това значи мотора да е аут! А той работи нормално с изключение на паленето. Нещо не се връзва. Какво значи да затегне? Измества коляновия вал? За да стане това, трябва да има много сериозна повреда! И вообще кой ще предизвика това? Съединител не. Той няма такива способности когато е зацепен. Може би колегата да пробва, когато не ще да върти, дали ще завърти без да натиска съединителя. Макар,че и това е странно. Изобщо за да се помръдне колянов вал по оста се искат големи усилия, ако това се има в пред вид под затягане.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Danchojn написа:Може би колегата да пробва, когато не ще да върти, дали ще завърти без да натиска съединителя.
Коментар
-
bivmo
Cьщия проблем. Маисторите ми казаха че има разпоена ламела на ротора на стартера.След ремонта нямам проблеми.Преди ремонта при загряване на двигателя се затопля и стартера и от лошо запоената ламела се появява този проблем.При мен един пьт пали два не пали така че опитай и това.Успех!
Коментар
-
bivmo написа:Cьщия проблем. Маисторите ми казаха че има разпоена ламела на ротора на стартера.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар